Új hozzászólás Aktív témák
-
Mert abból van egyre több, a sokliteres autó az relatíve ritka. USA felé haladunk a nagy autókkal. Nem az a probléma, hogy létezik a SUV / crossover, hanem hogy szinte már csak az van. Normál autók meg alig.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Akkor betalált nálad a marketing, hogy nagy bunker kell a biztonsághoz. Sajnos ironikus módon az csak biztonságérzetet ad, ami miatt nem félsz, így több a baleset. USA-ban már 10+ éve növekszik a lakosságarányos halálos autóbalesetek száma. Mondjuk az EU-ban is elkezdett az utóbbi években...
USA-t azért gondold át, ott általánosságban horror a közlekedés, mert minden autóra van tervezve, de autóval is rossz. Persze vannak kivételek, de nem sok.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Leginkább a vonatszerű magas hűtőrácsos autókkal van baj, mert nem lehet kilátni. Kutatások szerint ennek a magasságának pár centis (!) csökkentésével is drasztikus változás lenne elérhető. Most hirtelen nem találom.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nagyúr
Egyetértek. Én is gondolkodtam hogy hova lehet racionális döntés egy ilyen emelt hasmagasságú autó és tényleg inkább ott van tényleges haszna ahol rossz az út. Telekre járni vagy isten háta mögötti falvakra, tanyára menni érthető választás.
Városban szerintem semmi előnye nincs.Arra az egyre amúgy baromi kíváncsi lennék hogy a gyártók miért a SUV-ok mellett döntöttek, miért ennyire azokat nyomják más kategóriák kárára? Ennyire tetszik az embereknek?
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Rive
veterán
-
Rive
veterán
Rémlik az a testtartás, ahogy a gyakorlatlan vezető a magához ölelt kormánykerékkel, az ülésből kiemelkedve kukkol ki a szélvédőn, csak egy kicsivel nagyobb látótér, rálátás reményében?...
Akár csak öt centi felfele ugyanez az illúzió, hivatalos változatban./// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
cucka
addikt
Távol keleten kedvelik őket, luxuskategóriás buszként is. Amerikában még vannak, de régen ott is népszerűbbek voltak.
De amúgy az amerikai egyterűek nagyon nagy autók. Egy Kia Carnival vagy egy Honda Odyssey az konkrétan akkora, mint egy X7-es BMW, ami már az európai utakon nevetséges méretűnek tűnik.
-
8th
addikt
"vidékre meg minek a kisautó?" Miért elképzelhetetlen az, hogy valakinek nincs igénye nagyobb autóra? Ha valaki egyedül autózik vagy épp nincs még gyerekük akkor mi a francnak vegyenek nagyobb autót?
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
nagyúr
-
Az a plusz 10-20 centi lábtérben és csomagtérben sokat dob a használhatóságon, minimális hátrányokkal.
Ez nagyon autófüggő ám. Szándékos is lehet a gyártó részéről. De a vezetőülésbe egyébként nem kell lábtér, nem fekve vezetünk... Azonos autónál is lehet nagy különbség, pl Astra H-nál a csapotthátú és a kombi között nem kis különbség van hátul a lábtérben. A tengelytáv is hosszabb kb 10 cm-rel. Más autóknál nem tudom hogy van ez, de nem lepődnék meg ha hasonló lenne.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
de ugye pont korábban volt szó a fogyasztásról, ami már nem ennyire egyértelmű
Ott a link, egyértelmű. Ami nehezebb vagy rosszabb a légellenállás az, amiből az következik, hogy többet fogyaszt ugyanazzal a motorral. A fizikát nem lehet megerőszakolni.
aztán meg van ez a "feleslegesen foglalja a parkolóhelyet" matra...
Ez kompakt SUV-okra valóban nem igaz, ez általános nagy autós probléma a városban.
Ott van a nagykombi, a nagy utazószedán, a hedonista pazarló sportkupé ami ugyanúgy majdnem 5 méter ráadásul csak két ember fér el benne értelmesen...
Ezekkel ugye azért nincs baj, mert a nagyobbak, nagymotorosok ritkák; a kisebbek meg csak szimplán hosszabbak kicsit, amivel nincs semmi baj, hisz nem fogyasztanak feleslegesen többet. SUV-ból meg rengeteg van, s trend azt mutatja hogy még több lesz. Ha csak azoknak lenne, akiknek tényleg szükségük van rá, akkor nem lenne vele baj.
De aztán jön a crossover, ami pár centivel magasabb
7 centivel magasabb, az rengeteg. Ezen felül 200 kg-mal nehezebb, stb., teljesen más, lásd amire válaszoltál... Ezek terjednek, egyre több van feleslegesen, miközben egyértelműen mérhető káros hatása van.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
8th
addikt
Mármint gombokból fenntartható kisautóra ami nem kerül csilliárdokba és műszakilag nem egy kalap szar? Hogy ne lenne. Csak már nem tudsz venni mert egyszerűen nincs ilyen a piacon. Pl. ott volt az ezredforduló környékén a Lupo SDI. Már közvetlen befecskendezéses de még adagolós szívódízel motor vitte. Se turbó se kettőstömegű se részecskeszűrő sem automata váltó se semmi. A minősége, töréstesztje, fogyasztása teljesen rendben volt, két felnőtt és két gyerek elfért benne kényelmesen. Vagy egy bő évtizeddel később a Skoda Citigo 1.0 mpi 5 ajtóval rém egyszerű golyóálló technikával 2.9milliós árral. Ma mi van helyette? Kis elektromos lófaszok csilliárdokért vagy olyan szinten agyonbonyolított belsőégésű motoros vackok amit az ellenségemnek sem kívánnék. Egyik jobban hangzik mint a másik...
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
A Q7 arányaiban pont annyival rosszabb a normál autó megfelelőjénél, mint egy Corolla a Cross változathoz képest. Pont ez a trend a probléma, hogy mindenki lép egy szintet...
Azt meg nem gondolnám, hogy azzal van a baj, hogy valaki a laposabb autóból átül egy crossoverbe, mert kényelmesebb neki beszállni, vagy lemenni a telekre, és ezért cserébe bevállalja a picit nagyobb fogyasztást
Fent írtam, hogy ez tök rendben van, ha terep miatt veszik, hisz erre veszik. De nem ebből van sok, sőt, nagyon kevés az ilyen.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
De mondjuk a Q7-be bepakolod az egész családot csomagokkal
Erre lenne jó az egyterű. Csak már nincs ez a kategória. Vagy a kisbusz... Ez is azt a problémát jelzi, hogy megemelt, terepes képességű autót kell venni ahhoz, hogy sok cuccot bepakolj. De amúgy ugyanaz a vásárlóközönség, aki A8-at vesz. Lásd Kis Grofó, aki beül az A8-ba, a 8A helyett.
Kíváncsi leszek, hogy pl nyugaton mit fognak kezdeni ezzel a problémával és megfordul-e majd ez a trend.
Alapvetően komolyabb súly és teljesítmény-alapú adóztatás lenne célszerű. Továbbá a városba minimum behajtási díjat kéne szedni, de ezt már általánosan.
A SUV-oknál felhozott beülési probléma megoldása állítható magasság lenne, ami már régóta létezik. Az utazási kényelem pedig csupán fűtőmű kérdése, lásd Citroen DS, ami egy 50-70 éves technika. Bár igazából ez azt jelenti hogy nagyobb fekvőrendőröket kell csinálni, szóval izé. Amúgy meg csak jó sima utak kellenének.
De továbbmegyek, a SUV-ok akár maradhatnának is, csupán két feltétel kell:
1. Elektromos (nyilván tiszta forrásból), aminek további előnye az is, hogy 800 lóerős ugyanannyit fogyaszt, mint a 100 lóerős. Nem úgy, mint a belsőégésűnél.
2. Gyalogosbarát dizájn, ami egyáltalán nem bonyolult, bár cserébe nem fog úgy kinézni, mint egy vonat.
Persze a röhejes méret és terepes képesség továbbra is maradna, de ha ennek nincs érdemi káros hatása, akkor tőlem legyen. Amúgy van továbbra is, hisz több anyag kell a legyártásához és a karbantartásához, de ne akarjunk egyszerre mindent.
Jelenle a gyártók trükközhetnek a plug-in hybrid SUV-okkal, hogy 1-2 literes fogyasztás jön ki 100 km-en a WLTP miatt. Mert azt feltételezik, hogy fel vannak töltve, viszont a gyakorlat azt mutatja, hogy nem szokták. Pedig a tulajdonosnak is jobb lenne. Ideális esetben a plug-in hybrid egy zseniális megoldás arra, hogy a munkábajárást gyakorlatilag megoldod elektromosan, s csak akkor használod a belsőégésű motort, ha messze mész.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
8th
addikt
"a mai modern autó egy túlbonyolított szar," Pontosan, ahogy mondod. Néhány ikonikus modellt leszámítva nincs bennem semmiféle nosztalgia az öreg autók iránt a szoci autókról meg egyenesen a jó isten mentsen meg mindenkit. Én ezredforduló után készült modern autókról írtam utóbbi ráadásul eu5 benzines. De ha már környezetvédelem, az eu6 normát is lazán teljesíteni lehet szívócső-befecskendezéses szívóbenzines motorral csak épp a lobbinak meghajló barom döntéshozók addig szorongatták az autógyártók tökét míg végül csak a kamuhibrid downsizing modelleikkel tudtak valahogy átcsúszni a valóságtól amúgy teljesen elrugaszkodott nevetséges teszteken. A környezetvédelemre pedig térjünk vissza akkor ha utasszállító gépek tucatjai majd nem üresen fognak röpködni repterek között, ha a temuról rendelt filléres kacat szarokat nem pakurával üzemelő gigantikus fogyasztású teherhajók fogják áthozni kínából az eu-ba vagy épp nem magángépek tucatjaival röpködnek a döntéshozók azokra a tanácskozásokra amin újra meg újra megtanácskozzák, hogy ki kell tiltani a 4,5 litert "zabáló" autómat a forgalomból mert történetesen az dízel.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
updog
senior tag
"Innentől kezdve meg már nem igaz, hogy alaptalan félelem miatt ülnek az emberek nagy SUV-ba, hanem csak a túlélési esélyeiket növelik. Ami meg teljesen racionális dolog, legalábbis amíg nem váltanak át túl sokan, akkor kezdődik az egész elölről."
A hozzászólás implikálja azt, hogy eleinte mégiscsak alaptalan volt a félelem Amúgy nagyon kedves hogy a saját túlélési esélyeinek növelgetésével vannak elfoglalva, ahelyett hogy szabályosan közlekednének, megnéznék egy olyan statisztikát hogy amúgy balesetet okozóként hogy állunk a SUV vs nem SUV témában...
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
updog
senior tag
az nagyrészt független attól, hogy milyen kocsiban ül
Nagyrészt... kivéve ha német prémium(nak látszó) és/vagy SUV, illetve szigorúkék Skoda szuperbé, mert akkor nem annyira független
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
philoxenia
MODERÁTOR
Statisztika csalhat. A nagy SUV-ok eleve modernebbek is. De alapból én a tömegről beszéltem. Egy kéttonás villanyos SUV falnak ütköztetve? Biztosan nem jobb az eredmény, mint egy hasonló árú, kisebb tömegű benzines nem SUV.... Ha megindul a tömeg, akkor hiába nagy a kocsi. [link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Az biztonság miatt nagy autó vásárlása tipikus közlegelő probléma. Rövidtávú önző lépések miatt végül mindenki megszívja. Mert mindig lesz nagyobb autó. USA ebben már nagyon elöl jár, habár ott más súlyos problémák is vannak.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
De biztos, hogy ez nagy probléma, itt és most?
A közlegelőre több tehenet kihajtó gazda is ezt kérdezte. Nyilván az.
Az alapprobléma az, hogy városon belül gyakorlatilag senkinek sem lenne szüksége autóra a mindennapokhoz, ha megfelelő tömegközlekedési infrastruktúra lenne. Szintén beszédes az, hogy Budapesten kb a lakosság fele használja a tömegközelkedést, tehát többen használnak BKV-t, mint amennyien autóznak, mégis miből látunk többet? Mert ugye a tömegközlekedés ennyivel hatékonyabb megoldás.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
-
tatabike
őstag
Egyszer csináltak egy felmérést, és az azt mutatta ki, hogy a (főleg) német prémium márkák vezetői között arányában sokkal több a szabályszegő, agresszív sofőr. Vagyis a "bunkó kopasz béjemvés" nem annyira sztereotíp....
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Új hozzászólás Aktív témák
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
- LG OLED65G39LA 2 Év GYÁRI GARANCIA !!
- Godox Litemons LA200D 5600K LED lámpa
- Fujitsu Lifebook S752, 14" HD, I3-2348M CPU, 8GB RAM, 500GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- Fujitsu Lifebook A532, 15,6" HD, I5-3230M CPU, 8GB RAM, 500GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs