- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabonagyur
félisten
Az autozasban mi nem divat amugy? Tele van az utak kombikkal, es anyuka ul benne egy maga miutan kirakta a gyereket. Es miert? Mert hat kombit kellett venni az eves 10 nap nyaralashoz.
Nem feltetlenul nagyobb kornyezet szennyezes egy karbantartott SUV, mint a kormolo dizel kombi.Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
totron
addikt
Ha buborék is, hát egy jó nagyra tágult féle, joggal. A másik a kategóriabeli mellémagyarázás, átvett önigazolás: pont 2 szék között van vele az ember, a fókusz a városi jasszolás intézményén van (nem hülyék a gyártók, pontosan tudják mit csinálnak). Üzletileg persze ez sem kevésbé legitim kategória, mint egy teripjáró, csak abban nem ötvözik előszeretettel az előnytelenségeket a funkcióval.
A pickupokkal mi a baj? Azzal csak jelzed, hogy countryside gyökerűként megtollasodottá lettél. Mondjuk idehaza tényleg elég kontrasztos egy full amerikásban toló embert és platós autóját látni (szakáll is passzol a járműhöz).
-
totron
addikt
Pickupon belül is van több vonal nyilván. Nem az a baj szerintem, ha a forma írja a tartalmat vagy a tartalom a formát épp vagy hogy funkcióból lesz divat, esetleg épp fordítva. Netán hogy ezen hullámokat épp kihasználja egy üzleti szereplő. Az ízlés és műszaki érzék nélküli, baltával faragott habitusú ember teszi kellemetlenné az alakulásokat. Nyilván az ő szemükben meg mindenki más galamblelkű hülye és nem életrevaló. Azt hiszem sosem lesz ebben igazság. Akkor van ciki, ha egybeesik a kijelzési szándékod, ár és műszaki tényezők, besorol a világ a többi közé, várják, hogy te is dobd el azt a Hell-es dobozt. Van aki bele is esik ebbe.
-
szabonagyur
félisten
Attól még ugyanúgy feleslegesen szennyez minden autó ami nagyobb, mint a felhasználónak szüksége van. Én értem, hogy ezzel próbálod menteni a dolgot, hogy alacsonyabb (könnyebbség nem feltétlenül) a kombi, de ha üresen jár ugyanúgy pazarlás.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Rive
veterán
...elvileg a károsanyag-kibocsájtás minimalizálása és a hatékonyság növelése lenne a cél; miközben ezek a nehéz, megemelt, levegőtoló autók népszerűek. ...
És akkor tegyük hozzá, hogy ezek miatt a tankok miatt minden, tanknál kisebb járgányból sokkal kisebb a 'kilátás' minden egyenes útszakasznál bonyolultabb helyzetben: sokan már csak azért is tankot vesznek, hogy ne érezzék lenyomva, beszorítva magukat - meg, hogy legyen valami értékelhető belátásuk egy összetettebb kereszteződésben...
Nameg, hogy az átlagtonna növekedésével minden kisebb járgány biztonsági szintje esik.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Snoop-y
veterán
En nem divatbol vettem hanem bele kell fernie 2 komplett hokifelszerelesnek vagy versenyszankonak turabotnak anyamtyukjanak is. Kenyelmes ki es beszallni valamint meg halad is
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Hát nem tudom, azért akad jó pár... az autók méretei is szépen nőnek, a SUV divattól függetlenül, ami szintén problémákat okoz. A legtöbb gyártó azért kínál még nem SUV modellt, szóval azért az nem igaz teljesen, hogy nincs más választás... aki akar, tud mást venni. De ettől függetlenül tényleg jó kérdés, hogy miért lett ennyire divat. A kényelmesebb beszállás és a magasabb üléspozíció sokaknak kényelmes, illetve ugyanakkora hossz mellett picit nagyobb lesz a csomagtér, ami szintén előny. Én fogyasztásban nem látok akkora difit, hogy az érdemben befolyásolna bármit (aki kétnaponta megjárja a Budapest - Münchent az persze más történet). A rosszabb menettulajdonságok (pl kanyarodás) az átlagos sofőrnek nem igazán számítanak. Igazából a divat hatást félretéve is tök logikus, hogy népszerűek.
[ Szerkesztve ]
-
USA felé haladunk a nagy autókkal.
Voltam az USA-ban, az elején egy Camryvel, aztán egy Expedition volánja mögött utazgattunk... amikor hazaértem egy-két napig kb be voltam szarva itthon akár taxiban, akár a saját Ceedem volánja mögött... a sok kisautó egymás seggében cikázik össze-vissza, minimális követési távolsággal... ehhez képest kint sokkal nyugodtabb volt minden. Szóval én nem bánnám, ha afelé mennénk, csak lennének nagyobb parkolóhelyek és szélesebb utak
(#111) bambano: Majd a Musk rakéta-Teslája...
[ Szerkesztve ]
-
Egyébként nem, egy Kia Ceed kombim van, idén cseréltem a korábbi modellről, nekem itthonra tökéletes.
Én a Nyugati parton utazgattam főleg, de teljesen jó tapasztalatom volt még a nagyvárosokban is. De nyilván nem éltem ott, szóval nem akarok általánosítani.
Viszont az tény, hogy ezeknek a nagy és erős alvázas SUV-oknak megvan a saját hangulata, én megértem, hogy népszerűek.
A statisztikát nézve: ezek a nagy SUV-ok kinn már 2010 előtt is népszerűek voltak... nem lehet, hogy valami más áll a háttérben?
-
Ez valóban súlyos probléma, de azért ma már szinte az összes ilyen kocsiban van elöl radar, meg vészfékező, meg körbekamerázás, úgyhogy én nem lennék meglepve, ha majd ez a trend újra csökkenni kezdene.
Nekem személyesen kétszer jutott az eszembe, hogy SUV kéne:
- régebben az egyik parkoló kihajtón rendszeresen leért a kocsi alja, ha nem figyeltem... aztán elköltöztünk onnan és nem volt probléma, de azért időnként belefutok hasonlóba.
- az istenhátamögötti vidéki félig földút, én gyökkettővel megyek a Ceeddel, le talán épp nem ért sehol, de szétrázott minket... aztán az egyik ismerős crossoverével mentünk ugyanarra, 30-40 körül jóformán fel sem tűnt, hogy szar az út... ha ilyen helyeken járnék rendszeresen, nem gondolkodnék a dolgon. -
cucka
addikt
Az USA-ban általában véve egyáltalán nem horror a közlekedés.
Vannak nagy forgalmi dugók, de azok mindenhol vannak.Viszont sokkal könnyebb, pihentetőbb ott vezetni, minden az autós közlekedésre van kitalálva. Drasztikusan kevesebb szabály van, az ottani KRESZ kb. egy óra alatt megtanulható. A sebességek kisebbek, a követési távolságok nagyobbak, és az utad 90-95%-a autópályán, vagy autópálya méretű utakon történik.
Persze, ennek van árnyoldala is, de a lényeg, hogy 100-ból 100szor inkább közlekednék autóval Amerikában mint Európában.
-
-
veterán
-
cucka
addikt
Jó, hát maga a karosszéria 13 centivel magasabb. Hűha. Nekem az nem tűnik olyan jelentősnek. Ha Escalade-el járnának az emberek, akkor még megérteném a pampogást.
A kombinak meg azért nagyobb a csomagtere, mert hosszabb az autó.
Hidd el, a gyártók elég jól kimérték ezt, hogy mekkora csomagtér az "elég nagy". Ahogy azt is tudjuk, hogy ha magasabb a karosszéria, akkor nagyobb lesz a térérzet, mert más az üléspozíció.
Én értem, hogy tök ellenszenves aki kiad egy csomó pénzt egy böszme X5-ös BMW-re, és a masszírozós bőrfotelben magasról szarik rád és az út királyának érzi magát. Na de pont egy Corolla Cross az ellenszenves?
[ Szerkesztve ]
-
-
spirit007
senior tag
Nekem közel hat éve egy Vitara (1.6 GL+) és minden irányban tökéletesen kilátni belőle.
A súlya 1075Kg, a fogyasztásáról annyit, hogy a feleségem 2019-es 1.0 ecoboost Fiesta -jától 3dl-el több az átlaga.
Én pl. azért választottam, mert a kompakt mérete minden igényemet kielégíti, viszont nincs a porba ültetve mint a legtöbb C szegmens autó, így nem gond a rossz utak, kimenni a telekre (földúton), vagy pecázni az ártérre.
A ki-be szállás is sokkal kényelmesebb az emelt magasság miatt, és az 5. ajtóba sem vertem még be a fejem pakoláskor.
Amikor vettem, annyiért (4.1M) csak az esztétikai elvárásaimat alulról karcoló Duster jöhetett volna számításba, ráadásul viszont mire "élhetőre" lett konfigurálva elérte a 4 misit árban.
És a japán technikában azért jobban bízok ... vagy ha letámasztom a parkolóban azért vissza szoktam pillantani az autóimra... szóval nem baj ha nem rút!
Autópályát egy évben max. 4-5 alkalommal használok, akkor meg nem halok bele a magasabb fogyasztásba.
Nyilván ha a pályázás prio lenne akkor egészen más autót veszek.
Volt is a csőben akkoriban egy K Astra csak a normálisabb (1.4T) motorral egy lila csokival többe került volna mint a Vitara, és akkor kompromisszumos lenne a telek + peca... -
Fogyasztás szintén, stb. Szóval a mai kompakt SUV (pl Corolla Cross) simán jobb tud lenni bármilyen 15+ éves kisautónál.
Egyébként pont ezért is fura, hogy miért megy az általános sipákolás a mini- és kisautókról (és itt most megint nem arról van szó, hogy járjon mindenki 5 méteres SUV-val). Az a plusz 10-20 centi lábtérben és csomagtérben sokat dob a használhatóságon, minimális hátrányokkal. Persze van akinek ez nem kell és neki tényleg elég a szupermini, de azért szerintem egyértelműen látszik, hogy a tipikus európai vásárló inkább a nagyobbakat keresi, és ez nem valami sötét gyártói összeesküvés, hanem egyszerűen azokra van nagyobb piaci igény, mert az egy-kétszemélyes belvárosi használatot leszámítva minden téren használhatóbbak, minimális felár mellett... -
-
Az a baj, amikor a SUV ellenzők teljesen debil érveket hoznak fel... a súly és a megnövekedett légellenállás még megállja a helyét, de ugye pont korábban volt szó a fogyasztásról, ami már nem ennyire egyértelmű... aztán meg van ez a "feleslegesen foglalja a parkolóhelyet" matra... hát persze. Ott van a nagykombi, a nagy utazószedán, a hedonista pazarló sportkupé ami ugyanúgy majdnem 5 méter ráadásul csak két ember fér el benne értelmesen... ezek éveken át nem zavartak senkit. De aztán jön a crossover, ami pár centivel magasabb és most épp divatos, na erre hirtelen kitör az apokalipszis és mindenki sipákol.
-
"nagyobbak, nagymotorosok ritkák; a kisebbek meg csak szimplán hosszabbak kicsit,"
Szerintem annyira nem ritkák, legalábbis nem ritkábbak, mint az igazán nagy SUV-ok. Aki most ül a Q7-ben, az előtte ült az A6-7-8 közül ült valamelyikben, és azokra a kocsikra pont ugyanúgy rá lehetne húzni a nagy, sokat fogyaszt, pazarló, nehéz, stb, jelzőt, legalábbis ha egy kisautóhoz viszonyítjuk.Azt meg nem gondolnám, hogy azzal van a baj, hogy valaki a laposabb autóból átül egy crossoverbe, mert kényelmesebb neki beszállni, vagy lemenni a telekre, és ezért cserébe bevállalja a picit nagyobb fogyasztást (de ha pl egy régebbi dízelből ült át, akkor növekedett fogyasztásért cserébe a károsanyag kibocsájtás már vélhetően kisebb lesz).
Csak ő most ezért meg van bélyegezve, és össze van mosva a fenti városi nagy SUV-os csoporttal. Ez igazából a baj a hozzászólások egy részében, mármint ez az összemosás.
-
De mondjuk a Q7-be bepakolod az egész családot csomagokkal (és azért sokan használják így is), szóval ha így nézem akkor legalább megindokolható az a szintlépés... miközben az A7/A8 teljesen hedonista módon pazarló.
ha terep miatt veszik, hisz erre veszik. De nem ebből van sok, sőt, nagyon kevés az ilyen.
Kíváncsi leszek, hogy pl nyugaton mit fognak kezdeni ezzel a problémával és megfordul-e majd ez a trend. -
cucka
addikt
Most direkt megnéztem a spritmonitoron, a Corolla Cross átlagban kb. fél literrel fogyaszt többet, mint a sima Corolla ugyanazzal a motorral. Autópályán akár 1 litert is megadok neki. Az 10-15%. Ezen megy a nagy hűhó?
És a mai SUV-ok nem személyautó-terepjáró hibridek. A többségük egyszerűen emelt személyautó. Személyautós futómű van alattuk, rövid rugúutakkal, alufelnivel, peres gumival. A többségük kétkerékhajtású, esetleg opcionálisan valami himi humi négykerékhajtással. Se felező se difizás se semmi.
Az egyetlen nagy tömegben eladott terepjáró suv az talán a Dacia Duster.
A SUV eredetileg sem volt személyautó-terepjáró hibrid. Eredetileg ez egy amerikai truck alváz és motor személyautó kasznival. Amivel jár valamennyi terepjáró képesség, amennyit egy truck tud.
Vannak kifejezetten terepjárók, mint a Land Cruiser, a Patrol vagy a Jeep Wrangler. A SUV-ok nem ezekből fejlődtek ki.Az autó érzelmi választás. Senki nem köpködi a BMW-s júzereket, hogy miért vesznek feleslegesen pazarló 6 hengeres motort, amikor a 4 hengeres is megfelelő. Senki se köpködi a sportautó tulajokat. Vagy azt aki kabriót vesz. Vagy aki a most divatos négyajtós kupékat vásárolja.
Ha mindenki racionálisan választana autót, akkor a világ autó eladásianak 90%-a Dacia Sandero lenne. Az egy racionális választás.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Ha mindenki fél-1 literrel többet fogyasztó autót vesz, az globálisan egy jelentéktelen probléma.
Másik oldalról abban igazad van, hogy Európában a jelenlegi co2 alapú környezetvédelmi normák és szabványok az totális zsákutca. Legalább 20 éve ezen a pályán van az európai szabályozás, és eddig lényegében semmilyen pozitív eredményt nem lehet látni. Amire jó európai szokás szerint a döntéshozók válasza, hogy még jobban és erőteljesebben kell ugyanazt csináljuk, ami eddig sem működött, és akkor majd működni fog.
-
Feketelaszlo
senior tag
Úgy érzem elbeszéltek egymás mellett a kollégával. Az ún. C-szegmens SUV-kat amiknél valóban megfigyelhető az óriási méretkülönbség a normál kompaktokhoz képest - mint a Corolla Cross - alapvetően nemzetközi piacra tervezik a gyártók 1 size fits all szemlélettel. Európán belül főleg Nagy-Britanniában, Írországban, Skandináviában népszerűek, de ezeken az országokon kívül nem a Corolla Cross az 5 ajtós vagy kombi Corolla igazi SUV-testvére, hanem a C-HR.
Nem akarok minden egyes gyártón végigmenni, mert még mindig nagyon sok túlméretes SUV talál gazdát, de a COVID után úgy tűnik mint ha lenne egy piaci trend, hogy a legnnagyobb C-szegmens SUV-knak (Honda CR-V, Ford Kuga, Nissan X-Trail) stagnálnak vagy esnek az eladásai kontinentális Európában. Vagyis pontosabban olyan drága lett, amit már csak a prémium márkák tudnak értékesíteni.
-
Azért az 1-esen még csiszolni kell, mert nagyon nem így van. Bőven van e-autók között is 2-3x fogyasztáskülönbség és pont mivel szénerőművel töltik ez is eléggé szempont. 800 lóerőt meg nem nagyon hoznak ki akkora akkuból amekkorából a 100 lovat, az akku pedig súly, jelentős súly és nem fogy a súly a lemerülésével együtt, a kisebb súly kevesebb károsanyag. Elektromos autóra is pont ugyanaz az ökölszabály érvényes, mint a belsőégésűekre, nincs ez az előnyük.
A mai nagymotoros autók sok technikát használnak már a fogyasztásra, hogy csak taposva egye meg a 20 literét, normál körülményeknél semmi durva. Megkergeted az 1.4 TSI-t az is majdnem utoléri, csak erőben nincs a közelében. Az egyiket taposod 150 lóerő és 12 liter, a másik negyed gázon 150 lóerő és 12 liter. Nem eszik automatikusan annyival többet, csak egyeseknek fáj, ha valaki megengedhet magának nagy autót. A magyarok még mindig bele vannak hülyülve ebbe.
És mihez képest mi fogyaszt sokat. Drasztikus különbségek nincsenek a 20 éves kocsikhoz képest, akkor is 6-10 literrel jártak átlagban országút-város meg a maiak is ami nem hibrid. Egyébként is kipufogó gáz alapján kellene nézni, nem fogyasztás alapján, mivel ugyanannyi elégetett üzemanyagból sokszoros károsanyagot lehet előállítani. 90 lovas euro2 TDI is 5 literrel jár meg egy mai is, melyik ad sokszoros károsanyagot?
Haszongépjárművekre pedig lazábbak a normák, mindig is azok voltak, jóval többet pöföghet egy euro3/4/5/6-os furgon mint a személyautó. Úgyhogy ne vegyetek levegőt, ha előz a GLS.[ Szerkesztve ]
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
Én mondjuk pont el tudnám magamnak képzelni a PHEV SUV-ot családi autónak... napelemről töltöm otthon, így rövid utakra kevésbé szennyezek, mint egy benzines kisautó... utazásokhoz meg elférek benne kényelmesen és a földutakat is bírja (azokon azért szenvedek a lapos ceeddel).
-
bul07
nagyúr
Nem
De miért kell egyedül széllel szembe vizelni
Majd ha mindenki széllel szembe áll
Addig aki egyedül áll szembe a széllel az a bolondMajd ha globálisan tömegesen mindenki kezd el átállni akkor majd lehet szigorítani a dolgokat, addig csak hátrányba kerül a gazdaság és minden más is
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Nem jelenleg az áll széllel szembe aki szigorítja és be is tartatja a szabályokat a saját állampolgárain
A világ nagy része meg benne van a szigorításban de még nem kényszerít háttal álla a szélnek, és így előnybe vanMajd akkor fognak átállni ha gazdaságilag megéri
Majd ha az elektromos autókat megtudja fizetni a csóró réteg isKínában már jobban megéri elektromosat venni mert ott majd egálba vagy még olcsóbbak is az elektromos autók
Robogók más téma mert ha jól tudom ott törvényileg lett szabályozvaSUV ellenérvénél a súly kérdése kapufa mert akkor minden elektromos autó is mehet SUV kategóriába súly tekintettébe
Az meg hogy milyen magas egy kocsi nem tudom miért fáj azoknak akik alacsonyabb autót hajtanak (nekem Touran van pont a kettő között)
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Feketelaszlo
senior tag
A C-HR-t csak hibridként árulják, az kb. 120 kg-t indokol a különbségből. De olyan apróságokból is hamar összejön 15-20 kg, mint mondjuk a kerékméret.
#232bul07: Tévhit, hogy az európai károsanyag kibocsátási normák olyan nagyon a világ előtt járnának. A jelenleg érvényes kínai 6b standard számos tekintetben szigorúbb az EURO7-nél. Tehát nem a szabályozástól függetlenül lett olyan erős az a kínai elektromos autó szektor, hanem - a hasonlatnál maradva - elkezdett az állam egy marha nagy ventillátorral orkán erejű szelet fújni az autógyártókra és aki nem fordult meg az lehugyozta a gatyáját. Persze, támogatásokkal igyekeztek segíteni egyeseknek a fordulót, de azért érdemes kicsit rágódni a gondolaton, hogy az európai piacos autók egy része lehet, hogy nem felelne meg az ő szigorúbb követelményeinek.
-
bul07
nagyúr
Nem jó hasonlatot használsz
Lehetne olyat inkább hogy mit fáj azoknak akik bőr cipőt hordanak hogy mások meg sport cipőt
Lehetősség ők ellőttük is ott áll de miért kéne mindenkinek bőr cipőt hordani
Mert csakÉs a fogyasztás se, mert egy SUV is fogyaszthat kevesebbet mint egy kombi, csak a motor kérdése az egész egy 2literes benzines kombi többet fog fogyasztani mint egy 1.5literes benzines SUV
Öcsémnek Duster van városban se megy 6liter felé, közúton 90-el 5l alatt van, egyedül az autópályát nem szereti 150-nél már olyan 7.5l fogyaszt,
Unokatestvéreimnek meg 2db Vitara van, Érdről jár be a P+R parkolóig (a 350Ft-ig)Én össze vissza szoktam autókat vezetni
Corsa, Superb, Touran, Focus, Duster, 8+1személyes kisbusz, Tacuma, nagyon néha Ford Ranger.Nekem a Touran, Duster és 8+1 személyes kisbusz vezetése jön be a legjobban, Ford Ranger az egy kuriózum.
Superb jól megy autópályán de városba megbolondít hogy a fejem majd olyan magasságban van mint másoknak a hasa, nagyon lent van a sofőr[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Tehát a fogyasztás káros anyag kibocsájtás máris nem valós ellenérv ellenük
Méretük is olyan dolog, pl egy bálna mercitől biztos nem foglalnak több helyet se, meg ezeregy nagy kocsit lehetne hozni
Igen érzem hogy alacsony autó nem komfortos nekem, de ezért nem fogom azt mondani hogy minek az alacsony autó, és aki olyat vesz a világ ellen van, aki olyat akar venni az olyat vesz, és még lehet tetszik is neki
Akkor lassan tényleg csak az marad hogy mert nem tetszik egyeseknek a SUV azért ne is vegyenek olyat, tehát ízlések és pofonok
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Oké ha egyforma motor(bár ez is csak akkor igaz ha ugyan az a motor van mindkettőbe, mert nem elég hogy köbcentire egyforma, egyik gyártó ennyit tud másik meg meg más menyit ugyan abban a köbcentiben)(ha jól tudom van gázos SUV is, így hiába egyforma köbcentire gázosba kevesebbet pöfög ki)
De akkor átlagnál nagyobb motorral szerelt mondjuk sima kombi miért nem szúrja a szemedet
Mert nem SUV, na de több SUV-tól többet pufog kiNagyon sok sima autó van ami mind káros anyag kibocsájtásba mint méretbe megegyezik a SUV-ok átlagával
Akkor marad a forma mint nem tetszés oka
(Méretbe úgy értem hogy szélesség hosszúság, a magasság az mindegy mert attól hogy egy kocsi alacsony vagy magas nem fog több elférni, mert nem a magasság a hely korlátozó a városokba[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Tehát mert egyre több lesz, és akkor mi van
Ha egyre több kabrió szaladgálna a városokba akkor azokat is tiltsuk be, bélyegezzük meg.(Egy kabrió is sokkal nehezebb mint az alap ugyan abból, ha jól tudom)A tényleg nagy méretű autókkal van a gond a városokba, és nem magas kocsikkal, hanem ami szélességre meg hosszúságra foglal sok helyet
(#254) HThomas
Attól hogy egy kocsi magas nem fog több helyet elfoglalni az utcán, pl egy kombi is lehet olyan hosszú és széles mint SUV
Fogyasztás hát ez is
Légellenállás miatti többlet ugyan olyan motor esetén, hol városba 50-nél meg 70nél
Súly, az én Touran kocsim 1540Kg alapsúlyal bír, és biztos van még nem egy autó aminek nagy az önsúlya még ha sima autó is(öcsém Duster kocsija könnyebb), egy H Astra kb 1350Kg üresen, egy Vitara kb 1230Kg
Akkor legyen büntetés a nagy fogyasztású autókra legyen az akár SUV vagy egy sedan
Városba egy sedan kocsiba se kell 2literes benzines motor, minek hogy lámpától kigyorsuljon 70-igTehát megint a foma mint kifogásnál tartunk, formára meg mindenki a saját ízlésének megfelelőt választ
Ízlést meg nem szokás kritizálni(kinek a pap kinek a papné esete)De hagyjuk
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
tatabike
őstag
Nos igen, én ezeket a hétköznapi problémákat könnyedén áthidalom egy R4-es, 20 tonnás Scaniával, mert azzal járom a várost és környékét nap mint nap... Láncos-konténeres (sittes) üzletágban vagyok érdekelt. Szóval a SUV-ok bekaphatják... (be is szokták... )
thomasx76 , ez sajnálatos, csak mivel mindenki SUV-val jár, mindenki ugyanott van. Ugyanazok a problémák jönnek elő egy idő után, mert amíg 10%-nak volt, addig előnyben voltak a 90% ellenében, mikor meg 90% tankkal jár, 10% meg nem, igencsak kontraproduktív lesz a dolog. Kezdődik elölről, nem látok át fölötte, nem vagyok nagyobb, nem vagyok biztonságban, nem enged be, stb....
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
-
bambano
titán
nem arról beszélt, hogy a seat helyett egy suvot is legázolt volna, hanem arról, hogy amikor a már megtiport seat pattogott az úton, akkor jobb, hogy az ő családja suvban van és nem egy bizsumobilba csapódott a seat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tatabike
őstag
Euro 6 Volvókban kiadásuk óta van holttérfigyelő, ha észleli a vas, hogy sávot akarsz váltani és van ott valaki, hangos dudaszó hallatszik a megfelelő oldali hangszórókból, mintha rád dudálna az ott lévő, hogy ne húzd rá a taligát... Jó dolog, meg a radaros vészfék-asszisztens is, nekem Luxemburgban belesatuzott a pályán 90-nél, mert egy mutter az elágazásnál nem tudta eldönteni, merre menjen, és jó ötletnek tartotta, hogy megáll a pálya közepén gondolkodni. Na, a svédnek se kellett több, padlófék, én még körül sem néztem, már vészvillogóval álltam a néni mögött, szerencsére nem jött belém senki. Ha nincs ez a cucc a kamionban, a mammer nem sokáig élvezhette volna a zsíros luxi-nyugdíjat.....
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
"...a kamion fülke mellett NEM SZABAD haladni, mert holttérben vagy...."
Ebben az a tragédia, hogy a sávfoglaltság figyelő rendszerek már használatban vannak, de nem kötelező az utólagos beépítés. A városi forgalomban, útkereszteződésben, tehergépjárművel kanyarodás közben úgy lehet halálra vasalni a kerékpárost, hogy a jármű vezetőjének esélye sincs látni a kerékpárost.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Ford topik
- Xbox Series X|S
- Ukrajnai háború
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs