Új hozzászólás Aktív témák
-
ABee
tag
Jó teszt volt köszönjük. Maximálisan egyet értek a tartalmával.
Már az elején is vegyes érzelmeim voltak a játékkal kapcsolatban. Szerintem is rosszabb a grafikája mint a kettőnek, ami számomra teljesen érthetetlen. Amikor először megláttam a szereplők kezeit pl. nem tudtam sírjak vagy nevessek. a textúrák néhol minősíthetetlenek. Az irányítást meg nem értem mért nem lehetett átvenni a 2-ből, erre még a konzol irányítója sem mentség bőven van azokon is elég gomb hogy legalább a futást és a fedezékbe vonulást külön gombra tegyék. Ezek ellenére inkább pozitív kép alakult ki belőlem a játékról. Az új fegyvereket pl. imádtam még akkor is ha a spéci fegyvereket benne hagyhatták volna állandónak is nem csak néha felvehetőnek... A sztori néha átcsapott egy nyálas ökölpacsi parádéba de még így is rendben volt...
Spoiler:
Egyedül Legiont sajnáltam. A kedvenc szereplőm volt de már a 2 ben is túl keveset lehetett vele lenni.
Masszív szpojlerek!
De a vége szerintem is katasztrófális volt... Először még azt mondtam rá hogy okés nem vártam hogy nyálas hollywoody happy end legyen ezzel nincs is baj. De maradt bennem egy üresség érzés ami nem hagyott nyugodni és minél többet agyaltam rajta annál jobban idegesített a befejezés. Igazából csak annyit vártam volna, hogy kicsit bővebb legyen kicsit mutassák mit örtént a földön harcolókkal és ne kelljen találgatni hogy pl. Joker épp merre tart és hogy kerültek a többiek a fedélzetre. Egy 80+ órás eposz befejezéséhez igazán dukált volna egy negyedórás videó, nem 3-4 1 perces klipp variálása. (Nem a sugarak szinére gondolok hanem arra hogy a contloll endingnél pl megmarad a citadel és néha a föld felperzselődik de kb ez a két igazi különbség a befejezések közt. A 16 különböző vég erős túlzás)
Spojler vége!
Sajnos arra semmi esélyt nem látok hogy új befejezést csináljanak hozz ahogy azt sokan szeretnék, túl sok a különféle vélemény és igény az elégedetlenkedők között is. Az egyetlen lehetőség amit a cikkíró is említett hogy minden single player dlc hozzá ad egy szeletet a végéhez és picit megmagyarázzák hogy mi is történt és hogyan tovább. Ellenkező esetben nem látom ki az aki hajlandó lenne fizetni a plusz tartalmakért. A multit meg egyenesen nevetségesnek tartom egy olyan játéknál ahol a mozgást beleértve a fedezékbe bújást a wasd + 1db gombra korlátozzák.
Összességében kár érte. Számomra az év játéka lehetett volna, de mióta végigvittem nem volt gyomrom játszani se ezzel se az előző részekkel.
-
Misály
addikt
SPOILER
"Miért csak a Normandy menekült el és egyáltalán miért menekült?" - egyszerű forgatókönyvirói trükk, kb mint az inception végén az épphogy egy pillanatra megingó búgócsiga, nyitva hagyja a kérdéseket. Ahogy az indoktrináció lehetősége sem kizárható egyértelműen, ha az történt, és renegade befejezésnél eléggé arra hajaz hogy Shepard a végjátékban nincs magánál. Így nem tartható kizártnak, hogy még mindig Londonban szenved és semmi nem történt.
"Ha felrobbantak a relék, nem marad se Föld, se flotta, se semmi. Ennél még a reaperek megoldása is kevesebb áldozattal járna, nem?" - a quarian - geth háború tökéletesen leírja miért van szükség a reaperekre, de az átlag fél az ismeretlentől, ezért küzd ellene. Amikor a catalyst elmondja hogy nem írtja ki a fajokat, csak begyűjti őket, lásd emberi reaper protip a 2 végén.
"Ha felrobbantak a relék, nem marad se Föld, se flotta, se semmi. Ennél még a reaperek megoldása is kevesebb áldozattal járna, nem?
Ha mégis túlélték a relék robbanását, akkor mi történik a flottával? Egy félig lepusztított Föld biztos nem lesz elég mindenki életben tartására, pláne, hogy Quarian/Turian népesség belehalna bármi földi kajába. Többi rendszerről nem is beszélve.
Paragon/szintézis megoldásnál hova mennek a reaperek?"Ezek lényegtelen kérdések a történetet semmilyen mértékben nem befolyásolják nálam ezek túlgondolások. A szintézis választása azért a helyes út szvsz, mert megszűnik végérvényesen a káosz, és nincs szükség a ciklusokra. Reaperek irtása esetén bármikor kifejlődhet egy szintetikus faj előjöhet egy új geth-quarian incidens. Kontroll esetén belehalsz a választásba, ami köbö annyit ér ha követed a logikát, hogy korántsem biztos hogy sikerrel jársz, de legalább nem pusztítasz. A trilógiában a paragon út mindig puha volt és határozatlan.
Ha nagyon ragaszkodsz, hogy csak Shepard sorsát kell lezárni, akkor renegade megoldásnál miért maradhat életben? - Kell a remény a játékosnak mégiscsak 90 órát játszott egy karakterrel, plusz az indokrináció lehetősége megkíván egy alternatív befejezést. ( én pont ezért nyomtam először renegadere, mert gyanúsan egyszerű volt és a játékot ismerve a renegade egyben a logikus utat is jelenti, lásd kettőben pl morinth választása kegyetlen de logikus út mivel erősebb anyjánál).
"nem hagyott nyugodni és minél többet agyaltam rajta annál jobban idegesített a befejezés"
Ezért zseniális lásd inception.
[ Szerkesztve ]
-
Spectrum
aktív tag
SPOILER
Értem, tehát ami a legtöbb játékosnál kulcsfontosságú szálaknak számítanak, azok számodra "lényegtelen kérdések".
Na meg, hogy egyszer azt írod, hogy "mindent megmagyaráz", utána meg "nyitva hagyja a kérdéseket". Ez a kettő nálam nem fér össze. Szerintem me3 vége, nemhogy nem mindent, hanem részben sem magyaráz semmit. A kedvencem, hogy ugye organikus aggyal fel nem fogható a Reaperek létezése, célja, de a szellemgyerek 2 mondattal lezavarja.
Továbbra sincsenek megválaszolva a kérdések, márpedig nem azért játszottunk az elmúlt 5 évben 100+ órát, hogy egy "space magic" mindent elsöpörjön pár másodperc alatt, függetlenül attól, hogy milyen döntéseket hoztál.
Ha lesz egy dlc, ami más színben tünteti fel a végét - hallucinációs és indoktrinált elméletek -, akkor az úgy rendben lenne. De ha tényleg ezt szánta a bioware a lezárásnak, akkor elképesztő hiányosságok és baklövések vannak benne. Kezdve a vákuumban való beszélgetéssel, emberi írásokkal a citadel alján (m1m)..
Továbbá nem értek egyet azzal, hogy ha idegesít valaminek a vége, akkor az egy zseniális vég. Inception vége nem volt idegesítő, viszont tényleg lehetett agyalni rajta. A két dolognak egyáltalán nem kell együtt előfordulnia.
-
Ex0dus
csendes tag
SPOILER
Nézzük az egészet egy kicsit objektívebb szemmel. Vegyük úgy, hogy elfogadjuk a Catalyst érvelését. (aminek semmi értelme)
Megoldodott a reaper kérdés? A válasz egyértelműen nem.
A destroy endingél ugyan meghalnak a reaperek, de a cycle nem törik meg, újra AI kat fognak kreálni, amelyek fellázadnak és midnenkit megölnek, ami újra életre fogja hívni a repaer megoldást.
Controlnál meg se halnak a reaperek, a cycle nem törik meg, csak felfüggesztődik egy időre.
Synthesisnek van a legkevesebb értelme az összesből. Létrejön egy új létforma, de ez nem fogja megakadályozni a fajokat abban, hogy újra létrehozzák az AI-kat, akik fellázadnak és megölnek mindenkit. A reaperek itt se halnak meg, csak kivárnak.Ergo, tökmindegy mit választasz, mert nem törted meg a cyclet. A reaperek nyertek. Többek között emiatt nincs értelme az endingnek, mert minimális gondolkodással megtörhető a logikai láncolat.
És akkor a hihetetlen sértő és szánalmas ending cutsceneről vagy a 100 millió egyéb plotholeról vagy az eddigi választásaid bárminemű következményeinek hiányáról már ne is beszéljünk.
[ Szerkesztve ]
-
Ilsyde
őstag
Az ugye megvan hogy mi tortenik ha beirod egy browserbe a "winter space" szokapcsolatot es rakeresel a kepekre?
Na meg ez: Tali SPOILER
Ennyit arrol hogy mennyire szart az egeszbe a Bioware.
-
Misály
addikt
Szerintem az hogy melyik faj hogyan tovább azt a játék közben elintézed a fő küldetésekben.
"Na meg, hogy egyszer azt írod, hogy "mindent megmagyaráz", utána meg "nyitva hagyja a kérdéseket". Ez a kettő nálam nem fér össze." a catalyst roviden tomoren elmondja a célját shepardnek, ami teljesen logikus ha az addigi cselekményt nézed (az előző két részét is), ha ez neked nem elég akkor tudlak sajnálni.
"hogy egy "space magic" mindent elsöpörjön pár másodperc alatt, függetlenül attól, hogy milyen döntéseket hoztál." Nem söpör el mindent, csak a mass relayek pusztulása biztos, ami érthető, azok ugyanolyan ősiek mint maga a catalyst.
"utána meg "nyitva hagyja a kérdéseket"" - hát hogy szegény katonákkal a földön mi lesz és hogy mit esznek a quarianok az engem rohadtul nem érdekel, az érdekel hogy mi lesz a galaxis sorsa mint egységes civilizáció. Asszem épp elég áldozatot hoz a játékos a történet során, minthogy ilyen nüansznyi hülyeségeken szőrözzön.
"De ha tényleg ezt szánta a bioware a lezárásnak, akkor elképesztő hiányosságok és baklövések vannak benne. Kezdve a vákuumban való beszélgetéssel, emberi írásokkal a citadel alján (m1m).." - Nem szövögetek elbaszott összeesküvés elméleteket, az univerzumhoz viszonyítva logikus a végkifejlet, nem vártam nyálas befejezést se hosszút az elsőé is rövid volt ahogy a másodiké is. Mindkettő utolsó missziója befejezhető volt bő másfél óra alatt ha ügyes voltál.
Ex0dus : a cataliyst ciklusát töröd meg, nem az életét, azt hittem ez azért triviális.
[ Szerkesztve ]
-
Ilsyde
őstag
SPOILER
Tehat szerinted az logikus hogy tuleled Harbinger lezeret (ami egyebkent kettevag egy csatahajot), alap N7 pancelod van es olyan pisztolyod amibol nem fogy ki a tolteny, feltapaszkodsz es besetalsz a gravitacios mezobe, feleledsz a Citadel egy termeben ami korul van uvegezve azaz mindenki tud rola de meg senki nem jart ott, Anderson utanad ert a Citadelre de mar a konzolt utogeti, az Illusive Man feltunik a semmibol, a Catalyst elmondja hogy a szintetikus es organikus eletformak nem fernek meg egymas ellen (gethek? EDI?) ezert minden ciklusban learatjak a fejlett civilizaciokat a reaperek (amik valami csoda folytan ugyanugy neznek ki pedig rohadtul nem kellene nekik) hogy eltaroljak a DNS-t magukban, a Catalyst iranyitja a reapereket de felajanlja hogy elpusztitsd oket ha mar ugyis itt vagy (tehat barkinek all ez a lehetoseg ha fellovi magat ebbe a terembe), Joker gyava modjara otthagyja a Crucible es a Foldet vedo flottat es vadul menekul a robbanas elol, szeteg a Normandy hatulja de csodaval hataros modon tuleli, kiszall a hajobol a tarsaddal aki valahogy felteleportalta magat a Normandyra miutan szetegette Harbinger?
Ok. -
Ex0dus
csendes tag
SPOILER
Nem törsz meg semmit, ő maga egy reaper vagy valami fejlett lény/AI, ami a reapereket irányítja. Az ö általa adott lehetőségekből választasz egyet. Hogy mi történik vele, az megint csak nyitott kérdés, de miért adná fel a végén? Te adod fel a végén, azzal hogy elfogadod az általa adott lehetőségek egyikét.
Most ezen mit nem lehet érteni? A vége kb. olyan, mintha lepaktálnál Hitlerrel, és hagynád, hogy lelépjen a hadseregével, hogy majd random időközönként visszakopogtasson.
De mondom, ez eleve csak egy hipotetikus vita, mivel már eleve a Catalystnak nincs értelme. Az utolsó 5 percben beleraktak egy olyan sztorit, amivel hirtelen meg akartak magyarázni mindent, de ez sajnos nem passzol az előző 2 gameben lefektetett lore ba. A catalyst eddigi megoldásának sincs semmi értelme ebben a kontextusban.
-
Misály
addikt
Spoiler
"Nem törsz meg semmit, ő maga egy reaper vagy valami fejlett lény/AI, ami a reapereket irányítja. Az ö általa adott lehetőségekből választasz egyet. Hogy mi történik vele, az megint csak nyitott kérdés, de miért adná fel a végén? Te adod fel a végén, azzal hogy elfogadod az általa adott lehetőségek egyikét." - Akkor most vagy én nem tudok angolul, vagy te.
A catalyst csak a saját ciklusáról beszél nem fejtegeti a jövőt, nem lesznek jövőbeni ciklusok sem nem kell mögélátni dolgokat, elmondja mivan.
EDI volt a rouge VI az első részből, csak hogy tiszta legyen a kép, a geth-ek meg rendesen irtottak.
De ha már ennyire megy az elégetlenkedés, áruld el miért nem passzol a catalyst amikor a reaperek céljáról csak annyit lehetett tudni az első két részben, hogy jönnek és irtanak néha?
Ilsyde: a legvégén levő hibák, páncél = lusta fejlesztők mint az animációkban a puskák, Gears of Warban se lázadok ha lancer van marcus kezében hammerburst helyett éppen. Kifogyhatatlan lőszer: HUD-od sincs az nem baj? Sőt képzeld a skilleket is hiába nyomogatod. Harbringer ágyúja = nem darál végig, elsötétül a kép, egyszerű filmes túlzás ugyancsak. A moziban se sírok ha képtelenséget látok.
[ Szerkesztve ]
-
Ex0dus
csendes tag
SPOILER
A gethekből csak egy frakció segít sovereignek az első részben. Ez második részben gyak a fősztori része, és rendezni is kell. Habár EDI volt a rogue AI az elején, azért elég sokat fejlődött és nem nagyon láttam őt szabadidejében embereket öldösni. (Mind EDI sztorija, mind a getheké tisztán szembemegy a catalyst állításával, miszerint a created mindig megöli a creatort.) A me3 sztorijának ugyancsak fő része a geth/quarian conflict, ahol egyértelműen kiderül, hogy a creator akarta megölni a createdet, és még ezután sem volt meg a gethekben a konfliktus iránti vágy.
Ergo maga a mass effect 3 sztorija rombolja le a Catalyst fő érvelését. Kb olyan érzés, mintha a játék részeit egymástól teljesen független irói teamek rakták volna össze, és egymással elfejtettek volna beszélni.
A reaperek céljai nem ismertek, sovereign is megmondja az egyben, hogy fel sem foghatjuk. Nem is kell igazából megmagyarázni, de főleg nem így. A motiváció az egész mögött olyan idióta, hogy fel se foghatom, hogy most erre gondolt, ez volt a nagy megérthetetlen dolog?
Másrészt eleve, mi értelme mesterségesen felgyorsítani a fajok fejlődését? Ha a Catalyst a domináns AI létrejöttétől fél, és ezt akarja megelőzni azzal hogy a fejlett fajokat lefarmolja, akkor mi az uristen értelme van mesterségesen felgyorsítani a relayekkel, a citadellel, a sok sok össze vissza eldobált tech kel a fejok fejlődését. Az én véleményem az, hogy amikor létrejött a játék alapsztorija az egyben, majd azt folytatták a kettőben, fogalmuk sem volt, hogy mivel fejezzék be a gamet, mivel a mostani catalyst féle magyarázat nem illeszkedik sok mass effect universeben megtalálható elemekkel.
A catalyst megoldásának sincs értelme, miért jönnek 50e évente lefarmolni mindenkit? Nem lenne egyszerűbb egy konstans jelenléttel megállítani a synthek fejlődését vagy dominanciáját? Miért kell megölni mindenkit, csakhogy nehogy véletlenül a synthek öljék meg őket? Abszolút nincs semmi logikai alapja ennek, arról nem is beszélve, hogy a lehető legnehezebb megoldást találja ki egy már eleve komplex problémára. Inkább lelövöm a kutyámat most, nehogy véletlenül valaki lelőjje később, kis logikai bukfenc. Ahhoz képest, hogy valami isten karakterről van szó, szédületesen buta.
Arról ne is beszéljünk, hogy már maga a catalst érvelése számtalan problémát vet fel az eddigi sztorival kapcsolatban, ez már csak amolyan added bonus.
edit: arról ne is beszéljünk, hogy milyen értelme van egy olyan karakternek, amely a játék utolsó 5 percében kerül elő a semmiből (deus ex machina, in ur face) , és megold minden problémát. Egy olyan karakter, amelynek meglétére eddig semmilyen utalás vagy info nem volt, sőt, egy ilyen karakter meglétének ellenkezőjére volt eddig csak bárminemű elképzelés.
[ Szerkesztve ]
-
Misály
addikt
Mond valamit a káosz szó jelentése? A geth konfliktus nagyon jó példája a catalyst érvelésének. Ő a káoszt előzi meg, semmi többet nem tesz. Ő a domináns AI, ugyanúgy viselkedik mint a geth-ek, csak nagyobb volumenben. De nagyon jó párhuzam vonható Asimov Oliwav-jával. Annyi a különbség hogy a catalyst drasztikusabb.
Nem is kell igazából megmagyarázni, de főleg nem így. A motiváció az egész mögött olyan idióta, hogy fel se foghatom, hogy most erre gondolt, ez volt a nagy megérthetetlen dolog? Egy ai nem érez, egy érző organikus lénynek nehezen felfogható dolog egy ilyen prózai indok, és a játékosok többségét is kiborította, mivel ők is érző lények, szerintem pont ezért jó kis fricska ez a befejezés (ahogyan a szintézis után viszont EDI mosolyodik el, amit egyszer nem tett a játék során ) . Dacolni a logikával érzelmi alapon, nekem tetszett és a közönség reakciója a bioware-t igazolja.
-
Spectrum
aktív tag
SPOILER
De azért nagyon rendes a catalysttől, hogy pármillió éve előre meglátta, hogy valaki majd egyszer épít egy crucible-t ami átprogramozza a gondolkodását, ezért csinált a citadel aljára egy control unitot, egy sérülékeny csövet, meg egy dns-szórót. Amiket eddig természetesen senki sem vett észre, végülis csak a nyílt űrbe nézett mind.
[ Szerkesztve ]
-
ABee
tag
Hallod most nem tudom eldönteni hogy csak racionalizálsz-e... Hidd el én is szívesen elhitetném magammal hogy jó ez így de már nem megy.
SPOILER!:
Sokan elmondták előttem mi a baj vele és úgy gondolom az nem bug hanem legalább hanyagság hogy a csapattársaim akiknek halottnak kellene lenniük a Normandiára kerülnek. Legalább mutathatnák hogy mi történik. Az meg megint más tészta hogy Joker miért menekül hol és hogy és hogy mi értelme van annak hogy nem a földet segítik újraépíteni hanem lezuhannak egy idegen bolygón ahol nagy eséllyel éhen is halhatnának mind mert egyáltalán nem biztos hogy találnak rajta olyat amit meg tudnak emészteni. Mert ha van értelme akkor pont hogy lezáratlan a történet és egy új sorozatnak készíti elő a szerepet aminek viszont nem mass effect kéne hogy legyen a neve mert a relék ugye megsemmisültek. Persze az csak jó ha ez neked nem probléma, inkább örülj hogy te elejétől végig élvezted a játékot.
[ Szerkesztve ]
-
Misály
addikt
Te komolyan azon szőrözöl hogy ki mit eszik, meg hogy hova lettek a relék??? EZ EGY JÁTÉK, nem szimulátor, nem dokumentumfilm. A történet következetes az hogy nem rágja szájba a végkifejletet hanem előtte elmondja mi lesz érthető észérvekkel lehet hiba volt a készítők részéről, mert a sok báb nem akarja elfogadni hogy ilyen egyszerű a csattanó.
Én nem hitetem el magammal hogy ez most jó, nem csalódtam egy percében se, remek fricska volt a sztori végén, és elismerően csettintettem. A közfelhördülés meg egy olyan dolog, hogy ez is igazolja hogy a bioware valamit jól csinált, mindenki a saját szájíze szerint kapaszkodik a történtekbe, lásd Inception, ott is olyan felhördülés volt a moziban, mert a többség nem figyel az igazán fontos részletekre, és erőből akarja megérteni a történéseket. De úgy nem lehet élvezni.
Nálam 8 pontot kap a játék, kiváló lezárása volt a trilógiának, a multi egyértelmű warezellenes lépés volt, azért kár a grafika viszont borzasztó volt helyenként, a sztori, a szinkron a zene és a játékmenet remek és a lezárás frappánssága nálam külön pontot érdemel. Én szeretem az ilyet amiben utólag rakod össze a dolgokat és ha kicsit se figyelsz megvezetnek. Örülök hogy nem egy pátoszos fos lett az egészből, akkor nem tűnne ki történet szempontjából egy star wars mogott.
[ Szerkesztve ]
-
Ex0dus
csendes tag
SPOILER
"Ő a domináns AI, ugyanúgy viselkedik mint a geth-ek, csak nagyobb volumenben. "
A gethek nem csinálnak semmit, megvédték magukat a quarianok ellen, majd bezárkóztak. A Catalyst minden ciklusban kiirtatja az összes fejlett civilizációt, hogy azok ne tudjanak fejlett synth lényeket létrehozni, amelyek aztán kiirtanának minden organikus lényt. Valahogy nem látom a kettő között a kapcsolatot, vagy arra akarsz utalni, hogy a gethek megvédték magukat a pusztulástól, és valamilyen szinten a catalyst is ezt teszi. Megvédi az organikusokat a pusztulástól azáltal, hogy megöli őket és életben hagy néhányat?
A megoldásnak még mindig nincs értelme (még ha eltekintünk is attól, hogy a játékban ezt a logikát megcáfoljuk, pont a gethekkel), mivel ugyanezt a megoldást sokkal egyszerűbb és értelmesebb módokkal is el lehet érni. Egy AI is valszeg a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldásokat követné.
Sovereign konkrétan azt mondta, hogy nem fel sem tudod fogni, ez nálam nem azt jelenti, hogy érzelmileg nem tudom felfogni, hanem azt, hogy szellemileg meghaladja a képességeinket. Pont ahogy te is mondod, ő nem egy érző lény, tehát miért foglalkozna az érzelmeinkkel. Szellemileg azonban nagyon is felfogható az ok és az okozat.
-
Spectrum
aktív tag
Véleményem szerint teljesen felesleges bármit is válaszolni, neki bőven elég egy ilyen igénytelen, foghíjas vég is.
Másrészről aki ilyet ír, hogy "az a szörnyű, hogy egy rakat troll kell ehhez aki képtelen elfogadni ha valami nem hepiend", azzal kár vitatkozni, nincsenek észérvei. Innentől csak flame és fikázás lesz belőle.[ Szerkesztve ]
-
Ex0dus
csendes tag
Én őszintén egy olyan endinget vártam, ahol az eddigi döntéseimnek lesz valami kihatása az eseményekre. De valahogy mindenről szólt a vége, csak erről nem.
-
Ex0dus
csendes tag
Tökmindegy, hogy a játék során milyen döntéseket hoztál, a végén eljutsz ugyanoda, ugyanazt a 3 endinget kapod és ugynazt a gagyi cutscenet (csak max más színekben). A játék közben jól kezelték ezeket a kérdéseket, de a végén szimplán ignorálták. Számomra az, hogy a játék közben ez megvan a minimum elvárás. Elég szomorú világban élünk, hogyha már azért gratulálni kell egy cégnek, hogy betartja az ígéreteinek EGY RÉSZÉT.
Az endinggel szembeköpték a fanokat, és nem teljesítették azt, amit éveken keresztül ismételgetve ígérgettek, hogy a végén nem szimplán A, B és C közül kell majd választani. Erre echte ezt kaptuk.
-
ABee
tag
SPOILER!!!
Remélem nem leplek meg de én már mielőtt el kezdtem volna játszani a játékkal azt vártam hogy Shep meghal. Szerintem az egyik legszebb dolog az önfeláldozás, és ha valakin annyira nyomot hagyott a háború mint a parancsnokon annak jobb is ha meghal mert ekkora terhet nem cipelhetett volna tovább magával, szerintem nem lehetett volna 100%-ig boldog élete soha. Nem volt bajom az olyan furcsa dolgokkal mint az hogy Anderson miért ér oda előbb mit keres ott TIM sőt még a Catalisttal és a magyarázatával sem. Talán még azzal sem hogy hova megy Joker és miért ha egy kicsit megmagyarázzák. A legnagyobb problémám igazából az hogy, a befejezés egyszerűen túl rövid volt. Csak annyit hiányolok hogy láthassam miért küzdöttem és hogy miért kellett a főszereplőnek meghalnia. Néhány kép ahogy elkezdik újjáépíteni a földet vagy a többi faj anyabojgóját esetleg, egy fél perces klipet arról hogy melyik szereplővel mi történt utána. Nem volt elég hosszú a vége egy megfelelő érzelmi levezetéshez. Nem volt meg a katarzis Shep halálán. A bio ígéretével ellentétben nem volt lezárás. Kicsit olyan érzésem volt mint amikor egy jó film felénél elmegy az áram.
-
Misály
addikt
Lehet ott van a baj hogy en az egesz jatekot tekintem lezarasnak, azalatt a 25 ora alatt elvarrtam az osszes kerdeses szalat ami bennem megfogalmazodott, es nem kotodtem annyira erzelmileg egyik karakterhez se hogy a tovabbi sorsa erdekeljen az utolso beszelgetesen kivul. Garrust pl nem tudtam volna elkepzelni hogy mutogatjak a vegjatekban ahogy unatkozik grillezes kozben...
-
looser
addikt
Én még nem játszom a játékkal, megvárom a magyarítást, állítólag 1-2 év alatt elkészül de arra kíváncsi lennék, hogy pld. a rachni királynő megmentése/elpusztítása szóba kerül, van valami hatása a 3. részben?
Mindent tudok a rákászszakmáról...
-
Misály
addikt
Félreérted, nem szarom le, csak nem kötődöm érzelmileg hozzájuk, a románc részét is hülyeségnek tartottam, a konfliktusok sokkal izgalmasabbak voltak és a játék fő részének soha nem tudtam tekinteni az npc-ket, inkább a történetet. Azért mert te csalódtál még ne légy velem arrogáns.
[ Szerkesztve ]
-
ABee
tag
SPOILER
Van de csak minimális. (100 pont) Pedig én is azt hittem hogy majd valamiféle sorsdöntő ütközetben az utolsó pillanatban feltűnő rachni raj akár a javamra is fordíthatja majd a csata kimenetelét. Lehet kicsit becsináltak a Bionál és megijedtek a saját ígéretüktől, mondván na de hát az az első részben történt pistike biztos nem örülne neki ha azért nem lenne elég hadereje mert úgy gondolta a bogarakat jobb eltaposni. Összességében sok az előző játékokban meghozott nagyon fontosnak beállított döntés csak minimális hatással lesz bármire is.
[ Szerkesztve ]
-
Ex0dus
csendes tag
Hát azért az kicsit meredek, hogy mivel téged nem érdekel a játék egyik fő része, ezért az ending azon része sem érdekel. És így végül is tényleg teljesen jó az ending számodra. Így mondjuk tökéletesen megértem, hogy miért nem zavar egy csomó dolog. (pl galaxis jövője, normandy idiótaság, stb)
Olyan kb, mintha azt mondanám, hogy láttam a SW prequeleket, és szerintem totál jól összeér a story és jó lett a vége. Csak hát utána van még 3 másik film, ami folytatja a történetét és még korábban is készültek, és úgy már kicsit vészes a dolog.
-
looser
addikt
Ilsyde, ABee: szomorú, de valahol érthető. Amikor a 2. részben Illiumon üzen a királynő a csajon keresztül, akkor megdobbant a szívem, jó, hogy életben hagytuk a rovart (egyébként is jófiú volt mindig a karim :-)
Nagyon kíváncsi lennék pedig a 3. részre, ki-hogy-merre, mivel a könyvekkel együtt ez egy rendkívül hangulatosan és magával ragadóan felépített világ és tényleg szeretném tudni, mi a vége, de addig az Arrival marad a széria 'vége' :-)
Magam pld. nem vagyok a SW univerzum rajongója, de ez így, ahogy van, magával ragadott és visz nagyon, de sajnos nem tudok olyan szinten angolul, hogy élvezzem ennek a komplex világnak az összes rezdülését, ezért inkább várok. Ciki? :-)Mindent tudok a rákászszakmáról...
-
Ilsyde
őstag
Nem ciki, én inkább sajnálom azokat akik nem értenek annyira angolul.
Konyvek megjelentek magyarul? Nem is tudtam. Tetszeni fog a ME3 mert elég sok utalás van a konyvekben (és képregényekben) lévo karakterekre és némelyikkel találkozni is fogsz
Mellesleg egyetértek a mondandóddal, engem is nagyon megfogott a ME univerzuma. -
mrhitoshi
veterán
Mintha az 1.-ben hozott döntéseknek valami nagyon nagy hangot adtak volna a 2-ben. Nem értem ezt a problémát. A 2-ben sem vitték túlzásba ezt, így itt sem értem miért hibapont itt.
Értem én, hogy a Bioware mindent elhitetett a néppel, de azért ez akkor is csak egy játék, nem tudom mit vártatok !?PS4
-
Ilsyde
őstag
válasz mrhitoshi #93 üzenetére
Elég nagy valagat kerítettek a rachni fajnak, azért csalódtam ebben a részben. Egyébként is kimaradt sok ziccer, de betudom annak hogy 1) majd ki lesznek adva DLC-k formájában ( ) 2) így sem rovid a játék és gondolták hogy ennyi elég lesz mert az elso kettoben sem volt tobb. Ahogy te is írtad.
Nem mondanám hogy hibapont. Ebben csalódtam, igen. De rengeteg dolog bekerult amire nem számítottam volna. Más gondom nincs is a játékkal (grafika sem zavart, irányítást is lenyeltem stb.) csak a vége lett minosíthetetlenul szar.
-
M3Ny3'T
senior tag
SPOILER!
"...a quarian - geth háború tökéletesen leírja miért van szükség a reaperekre, de az átlag fél az ismeretlentől, ezért küzd ellene. Amikor a catalyst elmondja hogy nem írtja ki a fajokat, csak begyűjti őket, lásd emberi reaper protip a 2 végén."
Aha...akkor:
1) Miért lehet szövetségessé tenni mind a geth-eket, mind a quarian-okat?
2) Miért irtották ki a Prothean-okat? Soha nem volt AI-jük, csak VI-uk. Javik (DLC karaktere) mondogatja is Shep-nek, hogy szabaduljon meg tőle. A ciklus mégis elérte a Prothean-okat is...
Ha valami, akkor ez a 2. kérdésem aztán végképp nem a 3. rész történetére koncentrál, ebből indult ki az egész. Ha utóbbit meg tudod nekem válaszolni...Skype-on lány az informatikusnak: Milyen színű a szemed? Informatikus: #0034ff
-
looser
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB GDDR6 192bit Videokártya!
- ASUS GeForce RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 256bit Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X LHR 8GB GDDR6 256bit Videokártya!
- GIGABYTE GeForce RTX 3070 8G OC GDDR6 256bit Videokártya!
- Dell PowerEdge T420 Tower Server 2xE5-2407(2.20Ghz),128GB,8xLFF(Üres)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen