Új hozzászólás Aktív témák

  • kisi

    aktív tag

    válasz Patice #25788 üzenetére

    Szia!

    Erről a témáról nagyon sokat lehetne írni…
    Megpróbálom röviden, a lényegét:
    Ha nem az alap Minecraft java editionnal akarsz játszani, illetve mindezt egy saját szerverhez kapcsolódva szeretnéd tenni, akkor alapvetően el kell dönteni, hogy milyen alapra építed a dolgot.
    Jelenleg a minecraft módoításokra, modok futtatására, stb, tehát mindarra, amivel meg lehet változtatni egy alap játékot, hogy több dolgra legyen képes, szükség lesz egy közegre, ami kezeli a kívánt modokat, beállításokat, eseményeket, mindazt, ami nem az alap minecraft sajátja. (Tudom, nem ez a hivatalos nevük, de igazából nem is tudom, hogyan nevezzem ezeket…Modloader? Mivel a telepítőjük tulajdonképpena komplett szerverfájlokat, mindent tartalmaz, nem hiszem, hogy ez lenne a helyes megnevezés, de max kijavítják itt a fórumon. ) Jelenleg két verzió a legelterjedtebb, a Forge, és a Fabric. Léteznek mások is, pld Paper, Spigot, Rift. Midegyiknek van előnye, és hátránya is, ezekre nem térnék ki részletesen, rengeteg oldal – főleg angolul- foglalkozik a témával, melyik mire jobb.
    Alapból én azt mondanám, hogy sok mod kezelésére a Forge-t ajánlanám. Mélyebben belenyúl a játék szerkezetébe, a játék indítása lassabb, viszont nagyobb szabadságot ad a modkészítők kezébe. Ehhez van a legtöbb mod.
    Fabric egy picit gyorsabb, nem nyúl olyan mélyen a játék szerkezetébe, nincsennek „interoperability layer-ek „ hogy támogassék a modkészítőket a nagyobb szabadságra (Na ez egy nagyon szép szó, még gyakorolni fogom…) Viszont éppen e miatt kevésbé hajlamos a hibákra, és kevesebb idő kell a játék indulásához. Új minecraft verzió esetén általában ez jön ki hamarabb az új verzióra. Kevesebb mod van jelenleg rá, bár ez még mindig nagyjából több ezret jelent.
    A Curseforge oldalán a jelenlegi mod megoszlás:
    Forge – körülbelül 7500 mod…
    Fabric – Körülbelül 2300 mod…
    Mivel én a forge-t használom, erről írnék bővebben.
    Letölteni a Forge hivatalos oldaláról lehet.
    Ki kell választani a játék verzióját, amihez telepíteni szeretnénk. Mivel nem minden mod van minden verzióhoz, nem árt egy picit utána nézni, mi az amit szeretnénk. Vannak modok, melyeek csak a régebbi verziókkal kompatibilisek, pld 1.12.2, és vannak olyanok, amik nem jelentek meg csak pld az 1.14, és nagyobb verziókra..
    Én a saját packomat az 1.12.2-es verzióra építettem, mivel az általam preferált modok mindegyike támogatja ezt.
    Letöltés után létre kell hozni egy üres mappát, ahol a szerver lesz. A letöltött fájlt (érdemes az installert választani) elindítva egy ablak fogad, ahol ki lehet választani, hogy szervert, vagy klienst, és be lehet állítani a telepítés helyét, például ez az esetemben a D:\Szerver install.
    Némi töltögetés után – leszedi a neki kellő fájlokat a forge oldaláról, elkészül.
    A telepített könyvtárban jelenleg még semmi olyasmi sincs, amit simán elindíthanánk,
    Van egy Libaries könyvtár, egy serverXXX .jar, egy .Json, és egy ForgeXXXX.jar fájl.
    Létre kell hoznunk , egy szövegfájlt .bat kiterjesztéssel.(pld jegyzettömbbel), pld: start.bat.
    Ebbe bele kell írni a következő sort, amivel elindítjuk a szervert.
    java –Xmx2G –Xms2G -jar minecraftforge-universal-1.6.2-9.10.0.804.jar nogui
    Természetesen itt a minecraftforge-universal –sokszám.jar neve a könyvtárunkban lévő forgexxxxx.jar fájl neve legyen.
    az -Xmx, és az Xms utáni szám a szervernek szánt memóriát határozza meg, ebben a példában 2Gb
    Ha sok modot, sok játékost kell kezelni, több memória is kell.. Véleményem szerint érdemes kb 6-8 gigával kezdeni, ha 2-3 játékos van, és moddolt minecraftot akarunk, és ha kevés, adni még hozzá a bat file módosításával…
    A szerver elidítása ennek a .bat file-nak a futtatásával történik.
    Az első indítás megáll az elejénél, azt modja, hogy el kell fogadni az EULA-t. Ez a könyvtárban egy EULA.txt amiben a false értéket át kell írni true –ra
    Ezután végigfut a telepítés, és elindul a szerver.
    Ez még semmiben nem különbözik egy alap minecraft világtól, semmi extra tartalom sincs benne.
    Viszont, a könyvtárában van egy pár új könyvtár. A most nekünk fontosabbak a Mods, Config, és a World könyvtárak, és a server.properties fájl.
    A Mods könyvtárba kell belemásolni azokat a modokat, amikkel bővíteni szeretnénk a játékunkat.
    A modok bemásolása után indítva szervert, ezek automatikusan létrehozzák a config mappába a fájljaikat, amikben állíthatunk dolgokat.
    A server.properties-ben pedig a szerver portját, és alapbeállításait adhatjuk meg.
    A példa okáért telepítsünk fel három nagyon alap dolgot, ami szinte minden moddolt minecraftban benne vannak, térképet, és egy receptkönyvet, ami segít a gyártásban, illetve egy a világhoz új tájakat adó modot, a Biomes o’ Plenty-t A curseforge oldalán a modok közül válasszuk ki a just enough item –et, a journey map-ot, és a Biomes o’ Plentyt, a files lapon válasszuk ki a nekünk kellő verziót, és másoljuk be kicsomagolás nélkül – a mods mappába. (A wiew all gombon kiválaszthatjuk a nekünk kellő verziót)
    A biomes o’ plenty azt kéri, hogy a szerver properties-ben állítsuk a level-type=biomesoplenty -re.
    Nagyjából ennyi az első modokhoz szükséges dolog, és el is indíthatjuk a szervert.
    (A journeymap nem feltőtlenül szükséges a szerver oldalon, csak ha webmap-ot akarunk, pld : https://minecraft.hgn.hu/dynmap/vanilla/#)
    A kliens telepítését már itt leírtam, cruse forge indítóra alapozva, képekkel.

    Ajánlanám még Apatyas írását a témában, illetve Amur videóit.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák