Új hozzászólás Aktív témák
-
Huma
addikt
A 2D-s megvalósítás mit jelent? Olyasmi lenne mint a Diablo 1?
Középkorban játszódó? Mágia lenne benne?Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Elekke
csendes tag
igen, kéne némi infó róla: az ok 2d, de mindent megkéne tervezni vagy van már egy alap koncept? értem én ezt azon hogy van valami dokumentáció vagy ötletelés róla? vagy csak hogy egy rpg-t szeretnél csinálni és teljesen szabad kéz. Csak mert ha mindenki ötletel és beirja (föleg hogy az alapötletet és a karaktereket nem lehet egyik napról a másikra megtervezni) nagy katyvasz lesz De én támogatom!
[ Szerkesztve ]
-
noisia
aktív tag
Hajrááá !!!! ...
" ..a p3'n1szem benne volt a Rekordok könyvében..aztán a könyvtáros mondta, hogy azonnal vegyem ki.."
-
ZoPád
tag
na akkor ideje lesz előkeresni a szekrények és mappák aljából a jegyzeteket
hajrá! ha kell tesztelésben, ötletelésben, szöveges részekben (karakterleírások etc.) akár angolra fordításban segítség vagy plusz ember rendelkezésre állok
Because this is the "Oh no, you didn't say that!" generation, where a shocking comment has more weight than the truth..
-
Huma
addikt
Javaslom, hogy ne.
Nem rossz, de ha már saját játékot készít az ember akkor legyen egyedi szerintem. Vagy ha mindenképp a könnyebbik utat választja akkor inkább legyen egy magyar szerepjátékrendszer. Vannak olyan jók (sőt szerintem jobbak) mint a D20.Amúgy meg tényleg több infó kellene mert kb semmit sem tudtunk meg a játékról. Csak van valami elképzelés. Még azt sem tudjuk, hogy fantasy e. Meg az irányítása pl milyen? Mert a 2D lehet olyan is mint a Mario meg olyan mint a Fallout 1-2.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
félisten
Én ezt a fajtát javallom, szerintem senkinek sem okozna gondot a map és történet készítése egy editorral
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
félisten
Javaslom, hogy de mégis.
A magyar rpg-rendszerek sehol nincsenek a d20-hoz képest (talán az egy Codex-et kivéve, de annak is csak a mágiarendszere az egyedülálló). Ráadásul a d20 az Open Gaming License alatt jött ki, szóval mind az alaprendszer, mind az ebből kifejlesztett variánsok (True20, FantasyCraft, Pathfinder, Star Wars d20, stb.) szabályai ingyen használhatóak.Ollie +1
Igen, általában nem a rendszeren hasalnak el az ilyen próbálkozások.[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
Huma
addikt
Szerintem a magyar szerepjátékok tulajdonosai még örülnének is és ingyen biztosítanának egy példányt ha PC-s játékot csinálnának a rendszerükből. Ingyen reklám.
Pl A Káosz szerepjáték is teljesen ingyenesen letölthető. Gondolom játékért sem kérnének pénzt.
De amúgy rengeteg házi szerepjáték rendszer van. Nekem is van vagy 4 félkész valahol. És biztos vagyok benne, hogy senki sem kérne pénzt a sajátjáért.AxBattler:
"A magyar rpg-rendszerek sehol nincsenek a d20-hoz képest"Már ne is haragudj, de ez elég nagy csúsztatás. Játszottam elég sokat D20-al és egyáltalán nem jobbak mint a MAGUS, Káosz, Codex.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Ha már ötlet kell akkor pár dolog:
- Ne legyen lineáris a bejárható terület. Az ember szabadon dönthessen, hogy merre akar menni, ne legyenek pl. láthatatlan akadályok amik csak egy bizonyos esemény vagy szint felett tűnnek el. Így persze könnyen belefuthat az ember olyan ellenfélbe amit lehetetlen legyőznie, de ez teljesen reális. Ha vannak csapattagok akkor elég ha az egyik figyelmeztet, hogy: "Azt hallottam erről a helyről, hogy csak legendás bajnokok képesek végezni az itt élő szörnyekkel"
Vagy egész egyszerűen a helyszínre vezető küldetéseknél fel lenne tüntetve a javasolt szint.
Az a lényeg, hogy a lehetőség adott legyen. Ha többféle sorrendben lehet megcsinálni a feladatokat és mindenfelé lelehet barangolni akkor az újrajátszás sokkal élvezetesebb.-Lehetőség legyen full gonosz karakterrel is lenni és bárkit meg lehessen támadni. Sok játékban elkövetik azt a hibát, hogy akiről a játék készítői úgy gondolják, hogy márpedig nem lehet megölni akkor azt meg sem lehet támadni. Szóval lehessen jóval, gonosszal és semlegessel is lenni. A küldetések pedig legyenek dinamikusak és igazodjanak a karakterek jelleméhez. Pl egy velejéig romlott zsoldos ne kapjon olyan küldetéseket, hogy két szál virágért mentsen meg egy kisgyereket, hanem inkább olyat, hogy raboljon ki egy karavánt. Vagy akár azt hogy épüljön be a karavánvédők közé és az azt megtámadó rablókkal együttműködve támadja a legérzékenyebb pontot. (pl varázstudó)
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Én is szívesen segítek küldetés ötlettel, RPG rendszer kidolgozással meg mindenfélével.
Bár én a jellemek általi beskatulyázást mindig is primitív megoldásnak tartottam élő szerepjátéknál és ezért nem is alkalmaztuk soha, de PC-s játékban hasznos lehet.
A gép jellem alapján tudná adni a küldetéseket. Egy vérszomjas kalóznak és egy nemes, idealista lovagnak teljesen más küldetéseket osztana.Valamint amit mindig is hülyeségnek tartottam. Ha valaki női karaktert indít akkor a tulajdonságok elérhető maximuma ne legyen már ugyanakkora mint egy férfinak. Pl ha 10 az átlag és 18 az elérhető maximum akkor egy nőnek mondjuk legyen 15-ös az erő maximuma. (és 9-es az iq )
Valamint lehetnének random küldetések. Pl 100 db amiből csak 20-at adna be egy végigjátszás alatt a játék. Így minden egyes újrajátszásnál lennének még újdonságként ható küldetések.
szerk: Persze a női karakterek kapnának kompenzációt a kisebb erő miatt (bár nem hiszem hogy női karakternél sokat számít mivel gondolom nem valami kétkezes csatabárdos lédit akar csinálni a játékosok többsége).
Pl:
-horgolás módosító +2
-Kötés csukott szemmel
-Mosogatás harc közben
-stbNa de addig felesleges itt ötletelni amíg nem hallottuk, hogy a játékkészítő mit álmodott meg.
Csak emberrel lehet lenni vagy más fajúval is? Fix karakter/ek lesznek vagy szabadon lehet őket kreálni? Mágia lesz vagy nem? Stb.
Konkrétabb elgondolások nélkül 20-an írunk 20 félét és az egészből csak egy zavaros katyvasz lesz.[ Szerkesztve ]
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Split
csendes tag
Ugyan már részese vagyok egy másik, épp fejlesztés alatt álló játék stábjának is, ugyanakkor nagyon szívesen felajánlom a szolgálataimat!
Hobby szinten űzöm a pixelgrafikát (ergo viszonylag lassan készülök még el egy-egy képpel), de mint webfejlesztő, zeneszerző, és sztoriíró már valamivel nagyobb tapasztalattal rendelkezem. Amennyiben igény van rám, vagy többet szeretnél tudni, az xsplitx@gmail.com címen elérhető vagyok (valamint flatout25 néven Skype-on is, de ezt nem nagyon szoktam reklámozni).
-
félisten
A MAGUS összes eddig kijött változata ezer sebből vérzik, "napikuka"-kategóriás, átgondolatlan vacak (oké, a Tuan-féle kiadást nem ismerem, arról nem nyilatkozom). Nincs az az isten, hogy magamtól még egyszer kézbe vegyem, pedig jó ideig toltuk a különböző rendszereit. Csak a 90-es évek ínséges időszakában volt jó, ma már túl erős a verseny ahhoz, hogy labdába rúgjon.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
hoffman_
nagyúr
a jövőben amennyiben a projekt
testet alkottestet ölt
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
félisten
Hagyjuk, túl hosszú lenne a lista.
Esetleg nézz be az LFG.hu fórumának "Magus reboot" témájába - ott sokan kifejtik a véleményüket."Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
dorten
tag
Nekem az olyan történeti csavarok nagyon bejönnek amikor egy adott területre vissza kell menni, ilyen van (például) a Resident Evil Code Veronica X-be amikor visszamegyünk és leég egy adott épület vagy valami hasonló. Persze túlzásba nem kell vinni de az ilyeneket szeretem.
Huma: azért ne legyen 100% szabadság mert pl. könnyen ellehet veszni, elmész erre-arra és már azt sem tudtad, honnan jöttél.
Inkább legyen kicsit egyszerűbb de élvezhetőbb, mint bonyolult de nem annyira szórakoztató... tudom ezzel nem sokat mondtamJa még annyi, hogy a Fable1 -ben ugye hogy mit csinálunk attól függően lehetünk jók/rosszak... szerintem ez is alapötletnek jó
A karaktereknek pedig legyen jelleme, ez nagyon átjön pl egy Unchartedba ahol Drake ilyen lazás, majd meghal csüngve egy gerendán, beszól egy katona hogy "Halott vagy!", Ő pedig "Nemhinném azt ". Vagy ottvan Elena aki okos, levágja a dolgokat és ez pl. Draket is motiválja...Kicsit vegyesvágott, de na
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nem voltál elég kitartó, a legrégebbi 10 oldalt nyálazd át...
Oké, akkor csak címszavakban:
Főjellemző-próbák; képzettségrendszer (, és -próbák); harcrendszer (3-4 db kétszámjegyű összeg összeadása; hiányos felbontás); kasztegyensúly; (varázslói) mágiarendszer fehér foltjai; egymásnak ellentmondó, kiadványról kiadványra változó világleírások, satöbbi, satöbbi....Asztali játéknál még ideig-óráig valahogy lehet kezelni ezeket narratív eszközökkel, vagy háziszabályokkal, esetleg hasraütésszerű, eseti ad-hoc megoldásokkal, de egy számítógépes játéknál NINCS ilyen. Ott kerek, lehatárolt rendszert kell alkalmazni, amiben nem maradnak nyitott kérdések, és aránytalanságok.
Nem hiába jó a DnD terepasztalos játéknak is, illetve lenne erre használhatatlan a Mókus.De - mint mondtam - nem ettől lesz elsősorban sikeres egy CRPG...
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
Huma
addikt
válasz AxBattler #26 üzenetére
Mint mondtam nem tökéletes a rendszer, mint ahogy a DnD sem.
Azért pár kétszámjegyű összeg összeadása nehogy már ne másodperces feladat legyen.
A kasztegyensúly pedig pl sokkal jobb mint az ADnD-ben.
A képzettségrendszer is sokkal kidolgozottabb.
A varázsló az egy hiba a magus rendszerében. Túlságosan tápra sikerült. A mozaikmágia pedig zseniális ötlet, csak a régebbi verziókban nem volt kellőképp letisztázva.A magus éppúgy megfelel számítógépes játéknak mint a DnD, csak hozzá kell igazítani.
De mindegy. Én mind mondtam inkább saját rendszert ajánlanék. Nem egy nagy dolog összedobni egyet.
Csupán azt a kijelentésedet kívánom megcáfolni, hogy a magus egy fostalicska a d20 meg egy hiperszupermegabrutál rendszer.Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Ringman
nagyúr
olyan harcrendszerrel, és fejlődésrendszerrel mint a betrayal at krondornak volt.
az a skill fejlődik, amit használsz, megéheznek, elfáradnak a karakterek, mérgezés, stb + körökre osztott taktikai harc.lehet megint végig kellene játszani. kb top3 játék nálam.
-
Huma
addikt
"az a skill fejlődik, amit használsz"
Csak ne úgy oldják meg mint pl az Oblivionban."megéheznek, elfáradnak a karakterek, mérgezés, stb + körökre osztott taktikai harc."
Ezek jó dolgok, de sokan nem szeretnek ilyenekkel szöszmötölni. Én ezeket opcionálisnak raknám be a játékba. Akinek nem jön be az kikapcsolhatná.
Több cRPG-ben is van étel, de legtöbbször csak pár HP-t adnak ha megeszed. Sose láttam értelmét. Ha már belerakták akkor lehetett volna egy jóllakotság csík ami folyamatosan csökken és étellel lehet helyreállítani.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
félisten
Egyik rendszer sem tökéletes.
A meló után, este 10-körül azért élvezetesebb a d20 harcrendszere, de létezik a mindkettőnél gördülékenyebb, áramvonalasítottab rendszer is.
Azt nem tudom, hogy az ADnD-ben milyen a kasztegyensúly - itt a Mókusról, meg a DnD3e-ről volt szó. Utóbbi sokkal jobb.
Ha kidolgozottságon azt érted, hogy kiadtak egy 300 oldalas, totál öncélú szöveges képzettségrendszert (Új Tekercsek), ami aztán a leghasználhatalanabb próbálkozás lett a Mókus történetében (iszonyúan belassítja a játékot)... De elég ha csak az ellenpróbákat (illetve annak a hiányát) említem ezen a téren.
Nocsak! Az újabbakban talán le van rendesen tisztázva a mágiaelmélet? Kacc-kacc...Nem felel meg, pont a fentiek miatt sem. Meg aztán melyikből lenne nehezebb kihozni mondjuk egy körökre osztott számítógépes harcrendszert?
Valóban, egy saját rendszer lenne a legmegfelelőbb, de kiindulási alapnak jó lehet egy kipróbált játék. Kipróbáltan pedig egy alaposan letesztelt, széles körben elismert, foltozást nem igénylő rendszert értek - a Magus pedig minden, csak nem ez.
A d20 nem egy hiperszupermegabrutál játék, a Magus meg hozzá képest nem egy fostalicska. De nem említhetőek egy lapon - már csak a fejlesztésükbe feccölt energia miatt sem.
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
HaaS
addikt
Legyen többféle vérzés, testtájanként különböző sérülésekkel (WC, TED, 1985 és 1987).
Szvsz olyan harc kék, mint a Wizardry-kben (ne realtime csak kvázi). Meg ha lesz sárkány, akkor legyen az, ne gyík.
A loot meg mindenképp legyen random és szintfüggő. Az szerintem nagyon jól működik.
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
Sident
tag
Üdv mindenkinek! Elképzelésem nem nagyon van A játék lehet oldalnézetes mint pl ,, Mario" vagy lehet felülnézetes mint Diablo 1. Harcrendszer-t úgy gondoltom hogy lehet úgy mint diablo-ban. Vagy esetleg körökre osztott harcrendszer.Próbaként elkezdtem csinálni egy ,,játékot" de csak próbának szántam. Karakterek, nem kell hogy ember legyen, lehet bármi.A világot úgy képzeltem el, hogy szabadon bejárható.Történet, teljesen rátok bízom, üljetek össze páran, és találjatok ki valami történetet. A játék lehet fantasy is. Szeretném, ha
a játék címét is Ti találnátok ki.Ötleteket szerettel várom továbbra is.A d20 editor, vagy nem tudom mi az. Nem szeretném külön programmal megcsinálni. A játékot C nyelven írom amihez egy Allegro nevü csomagot töltöttem le, ami a kép megjelenítésért felelős. A forráskódot ha szeretnétek közzéteszem. A játékból szeretnék folyamatosan közzétenni egy ,,teszt verziót" ami a játék lenne készülő folyamatában, és bugmentesen.[ Szerkesztve ]
-
Sident
tag
Ha szerdára lenne egy háttértörténet és hogy hogy kezdödjön a játék (valami tutorial rész, vagy egyből a szabadon bejárható világba kerüljön(már ha az lesz)) akkor elkezdeném írni a játékot. Split nevű gamepod felhasználónkak pedig megköszönném ha rajzolna nekünk pár képet És még azt is leirhatnátok, hogy maga a világ hogy nézzen ki. Pl. Sötét, diablo feeling vagy teljesen fantasy környezet, vagy pedig realisztikusan (ezzel a realisztikussal azt értem, hogy pl. ne lila fák legyenek ).
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
a BaK-ban a pihenéshez kellett kaja, hp-t nem adott. pl a mérgezést lehet gyógyítani olcsó gyógyfűvel, meg drága ellenszérummal, az előbbihez sokat kell pihenni, hogy gyógyuljon a karakter (ha jól emlékszem több napra, ugyanúgy, mikor az egyik karaktert harcban ájultra verték). szerintem nem hülyeség, már csak a inventory végessége miatt sem (távolra mész - sok kaját kell pakolni)
az biztos hogy egy 93-as kiadású játék mai szemmel - sajnos - sok szöszmötölést kíván. viszont akkor nem 10-20 óra volt egy rpg, hanem 10x annyi.
szerk:
ja az fontos, hogy _ne_ legyen semmi (ellen, loot, stb) sem szintfüggő. rossz helyen jársz, megszívtad.[ Szerkesztve ]
-
Huma
addikt
válasz AxBattler #31 üzenetére
Új tekercsek? Kb 12 éve adták ki. Azóta megjelent már két újabb magus rendszer.
Nem igazán fer dolog a DnD3e-t hozzá hasonlítani.Az "új" magusban a képzettségrendszer át lett dolgozva. 5 fok van benne, de nincs túlbonyolítva. Teljesen használható.
A kasztegyensúly nem jobb DnD3-ban mint a magusban. A magusban egyedül a varázsló az ami iszonyatosan tápos magas szinten. Na meg a paplovag sem piskóta, de az még nem annyira vészes."De nem említhetőek egy lapon - már csak a fejlesztésükbe feccölt energia miatt sem."
Nem hiszem, hogy sok belelátásod lenne abba, hogy ki mennyi energiát ölt bele a rendszer fejlesztésébe...
Szerintem ha már magyar a játék akkor legyen magyar a rendszer is. Nem kell, hogy a magus legyen az. Van más magyar játék is. (rengeteg olyan amit nem is adtak ki)
De mint mondtam egy saját RPG rendszert sem nagy ügy összedobni. D20-as játékból van kismillió.
Ott van pl a Skyrim. Az év játéka lett pedig bármely tapasztaltabb RPG-s aki érez egy kis késztetést, egy hét alatt összedob egy sokkal jobb rendszert.Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
MODERÁTOR
-
JSaN
addikt
Valami 2Dimenzios legyen, diablo 1-2 izometrikus nezet a legjobb. Folosleges 3d ide. Lehessen craftolni.
Steam profile: https://steamcommunity.com/id/1106198411061984/
-
Huma
addikt
Szerintem kissé téves elképzeléseid vannak a témáról. Az hogy az évek folyamán rengeteg ember kezén ment át a d20 és ide-oda alakítgatták nem jelenti azt, hogy jobb. Több száz ember pedig sosem dolgozott rajta. Legalábbis a rendszeren nem. Nem is lehet. Szerintem egyszerre jó ha max 5 ember dolgozik aktívan egy rendszeren, de már 2-3 ember között is gyakran olyan véleménykülönbségek lehetnek a rendszert illetően, hogy az lehetetlenné teszi a munkát.
Igazából kb 1 ember írja a rendszert a többi pedig besegít, ötletekkel áll elő. Legyen az d20 vagy a magus. Ha nincs bíró akkor csak vég nélküli viták vannak.Amúgy játszottál már mindkét rendszerrel? Mert anélkül elég nehéz megítélni, hogy melyik rendszer a kidolgozottabb.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
HaaS
addikt
Lehet, hogy félreérthető voltam: a dungeon végén a ládák tartalma legyen szintfüggő, hogy legyen értelme barangolni, meg végigküzdeni magunkat a barlangrendszereken.
Kezdődhetne úgy, hogy
"Sakmatt részegen ébredsz azt sem tudod fiú vagy vagy lány. Felrémlik a borzas törp képe, ahogy teli torokból röhög, és az asztalt csapkodja félig teli kupájával, azonnal az erszényedért, kardodért, íjadért, botodért, kockáidért (golyóidért, ááháháhhá) nyúlsz, hogy a dorbézolás után a legfontosabb ajándék (a halott apádtól ) legalább meglegyen. Egyszer ér felnőttkorba az ember, emlékezetes marad, annyi szent."Karaktergenerálás ruleZ.
[ Szerkesztve ]
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
Huma
addikt
Szerintem a környezet változatos legyen. Legyenek benne darkos részek is, de ne a csak abból álljon. Csilivili WoW-os semmiképp se legyen.
Fajok szerintem vagy a szokásos ember, ork, elf, törpe stb legyen vagy pedig csak ember vagy ember + saját, kitalált fajok. ( Ezzel kb minden lehetőséget felsoroltam )
A játék címe lehetne Huma világa.
Oldalnézetes semmiképp se legyen sztem. Annak nem sok értelme lenne.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Ilsyde
őstag
En fighting fantasy szeru jatekot is szivesen latnek (ha jol emlekszem akkor Mo.-on kaland-jatek-kockazat neven mentek ezek a "lapozgatos" konyvek) belso nezetbol, rengeteg igenyes szoveggel, allokeppel es oriasi bejarhato terulettel.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Az ÚT 1999-ben jelent meg, a 3. kiadású, d20-as DnD pedig 2000-ben. Szóval az összehasonlítás releváns.
A Tuan-os rendszert - mint mondtam - nem ismerem, de a d20-as Alapkönyvet úgy összecsapták, mint annak a rendje. Még egy év fejlesztés és (nyílvános) tesztelés, és egy használható cucc jelent volna meg. De a kiadó nem látott messzebbre az orránál. (Grats innen is, Mr. X.!)
Van egy olyan sejtésem, hogy a Wizards-nál egészen máshogy álltak hozzá a dologhoz - több forrás, több ráfordított idő, több ember, több tapasztalat (szerzők munkásságára keress rá, ha időd engedi: Monte Cook, Jonathan Tweet, és Skip Williams). Vagy legalábbis a készítők a magyarul megjelent rendszereken kívül mást is ismertek...
Ja és nem a rövidtávú megtérülés érdekelte őket.
Érdekes, de 3. kiadású DnD esetében a nagy bevételt hozó kiadványok mindig is az alapkönyvek voltak, a kiegészítők csak kisebb szeletét jelentették a bevételnek. Szóval elég az alapkönyveket jól megírni - csak ezt minálunk senkit nem érdekelt. Azaz mégis: a legpatinásabb magyar szerepjátékbolt legkeresettebb szerepjátékos terméke a legutóbbi időkig az Első Törvénykönyv volt. Azt hiszem, ez mindent elmond a hazai igényekről...Szóval bármi legyen az alapja, csak ne nyomtatásban megjelent, magyar rpg.
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
ddekany
veterán
D20 rendszer: Az ilyeneknek eredendő hátránya, hogy fejben könnyen számolhatónak kell lenniük (mert hogy nem (csak) számítógépre van), ami komoly megkötés a szabályrendszer tervezőknek.
-
Huma
addikt
válasz AxBattler #45 üzenetére
Úgy emlékeztem a DnD3e nem olyan rég (kb 6 évre tippeltem) jelent meg.
A Tuanos magus az eddigi legjobb szerintem.
A d20-as magus pedig egy vicc volt. Kifelejtették belőle a tartalomjegyzéket.
De amúgy különösebb bajom nem volt vele.Azért ha már bevételről is szó esett, azt ne felejtsd el, hogy amíg Amerikában milliomos leszel ha kiadsz egy kelendő könyvet addig nálunk épphogy megélsz belőle. Ha pedig ezt tovább bontjuk a szerepjátékra akkor az jön ki, hogy nálunk nem éri meg semmilyen szerepjátékot kiadni. Kicsi rá a kereslet. És egyre kevesebb lesz.
Mindig is rétegjátéknak számított.Amúgy a magus rendszere és világa nekem sem jön be annyira.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
félisten
Jah, a tartalomjegyzék... azt is a rajongók csinálták meg.
Az pnp rpg-ipar mindenhol döglődik. Egy-két nagykutya megél belőle, a maradék meg pdf-ben adja ki a dolgokat. A nagykutyán persze azt értem, hogy van egy max. 15 fős stabil fejlesztőgárda, oszt' annyi. Még a White Wolf is átállt az MMORPG-tartalomfejlesztéstre, papíralapú rpg-t meg hobbiból adnak már csak ki...
Szóval az aranykornak már rég vége. A Tuan-os magus-t meg a legújabb bírói döntés értelmében le kellett venni a könyvesboltok polcairól. Mármint nem a vásárlóknak...
Egyébként megérné kiadni egy rendes alapkönyvet, csak kellő körültekintéssel kellene eljárni (pl. rajongótábor aktív bevonása, feltüzelése), mert ez a "fejlesztgetünk a sarokban, eldugva, aztán majd egyszer előállunk a legújabb kőtáblákkal" hozzáállás nagyon nem bejövős. Vagy legalábbis a szürke empíria nem ezt igazolt.
Ja és nem kell rövid megtérülési időre számítani...Részemről ennyi, több szájtépést nem ér meg a téma.
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
Huma
addikt
Most, hogy AxBattler kollégával abbahagytuk a szájtépést inkább nem kezdenék újra bele pedig sztem tudnék mit írni.
A topichoz:
Egyszerűség kedvéért érdemes úgy kezdeni, hogy a karakter valamilyen okból kifolyólag egy ismeretlen helyre kerül. Mivel ha sok kaszt ill faj van a játékban akkor kb lehetetlen úgy megcsinálni az indulást, hogy minden klappoljon. Persze úgy is lehet csinálni mint a Dragon Age-ban van. Különböző fajhoz, különböző kezdőtörténet társul.Pl lehet egy hajószerencsétlenség. A főhős el szeretett volna jutni valahova, de ehelyett hajótörött lett egy szigeten.
Vagy rajtuk ütöttek a kalózok és elhurcolták rabszolgának.A lényeg, hogy ezekhez nem kell különösebb kezdősztorit kitalálni és többféle helyszínt létrehozni. Elég ha egy kis átvezető videóban egy narrátor (felirat) elmeséli, hogy épp hová tartott a hajóval mikor megtörtént a baj. És ez a kezdősztori különbözhet fajtól és kaszttól függően.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest