Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Huma

    addikt

    A 2D-s megvalósítás mit jelent? Olyasmi lenne mint a Diablo 1?
    Középkorban játszódó? Mágia lenne benne?

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz ollie #2 üzenetére

    Javaslom, hogy ne.
    Nem rossz, de ha már saját játékot készít az ember akkor legyen egyedi szerintem. Vagy ha mindenképp a könnyebbik utat választja akkor inkább legyen egy magyar szerepjátékrendszer. Vannak olyan jók (sőt szerintem jobbak) mint a D20.

    Amúgy meg tényleg több infó kellene mert kb semmit sem tudtunk meg a játékról. Csak van valami elképzelés. Még azt sem tudjuk, hogy fantasy e. Meg az irányítása pl milyen? Mert a 2D lehet olyan is mint a Mario meg olyan mint a Fallout 1-2.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz ollie #9 üzenetére

    Szerintem a magyar szerepjátékok tulajdonosai még örülnének is és ingyen biztosítanának egy példányt ha PC-s játékot csinálnának a rendszerükből. Ingyen reklám.
    Pl A Káosz szerepjáték is teljesen ingyenesen letölthető. Gondolom játékért sem kérnének pénzt.
    De amúgy rengeteg házi szerepjáték rendszer van. Nekem is van vagy 4 félkész valahol. És biztos vagyok benne, hogy senki sem kérne pénzt a sajátjáért.

    AxBattler:
    "A magyar rpg-rendszerek sehol nincsenek a d20-hoz képest"

    Már ne is haragudj, de ez elég nagy csúsztatás. Játszottam elég sokat D20-al és egyáltalán nem jobbak mint a MAGUS, Káosz, Codex.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    Ha már ötlet kell akkor pár dolog:
    - Ne legyen lineáris a bejárható terület. Az ember szabadon dönthessen, hogy merre akar menni, ne legyenek pl. láthatatlan akadályok amik csak egy bizonyos esemény vagy szint felett tűnnek el. Így persze könnyen belefuthat az ember olyan ellenfélbe amit lehetetlen legyőznie, de ez teljesen reális. Ha vannak csapattagok akkor elég ha az egyik figyelmeztet, hogy: "Azt hallottam erről a helyről, hogy csak legendás bajnokok képesek végezni az itt élő szörnyekkel"
    Vagy egész egyszerűen a helyszínre vezető küldetéseknél fel lenne tüntetve a javasolt szint.
    Az a lényeg, hogy a lehetőség adott legyen. Ha többféle sorrendben lehet megcsinálni a feladatokat és mindenfelé lelehet barangolni akkor az újrajátszás sokkal élvezetesebb.

    -Lehetőség legyen full gonosz karakterrel is lenni és bárkit meg lehessen támadni. Sok játékban elkövetik azt a hibát, hogy akiről a játék készítői úgy gondolják, hogy márpedig nem lehet megölni akkor azt meg sem lehet támadni. Szóval lehessen jóval, gonosszal és semlegessel is lenni. A küldetések pedig legyenek dinamikusak és igazodjanak a karakterek jelleméhez. Pl egy velejéig romlott zsoldos ne kapjon olyan küldetéseket, hogy két szál virágért mentsen meg egy kisgyereket, hanem inkább olyat, hogy raboljon ki egy karavánt. Vagy akár azt hogy épüljön be a karavánvédők közé és az azt megtámadó rablókkal együttműködve támadja a legérzékenyebb pontot. (pl varázstudó)

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    Én is szívesen segítek küldetés ötlettel, RPG rendszer kidolgozással meg mindenfélével.

    Bár én a jellemek általi beskatulyázást mindig is primitív megoldásnak tartottam élő szerepjátéknál és ezért nem is alkalmaztuk soha, de PC-s játékban hasznos lehet.
    A gép jellem alapján tudná adni a küldetéseket. Egy vérszomjas kalóznak és egy nemes, idealista lovagnak teljesen más küldetéseket osztana.

    Valamint amit mindig is hülyeségnek tartottam. Ha valaki női karaktert indít akkor a tulajdonságok elérhető maximuma ne legyen már ugyanakkora mint egy férfinak. Pl ha 10 az átlag és 18 az elérhető maximum akkor egy nőnek mondjuk legyen 15-ös az erő maximuma. (és 9-es az iq :D )

    Valamint lehetnének random küldetések. Pl 100 db amiből csak 20-at adna be egy végigjátszás alatt a játék. Így minden egyes újrajátszásnál lennének még újdonságként ható küldetések.

    szerk: Persze a női karakterek kapnának kompenzációt a kisebb erő miatt (bár nem hiszem hogy női karakternél sokat számít mivel gondolom nem valami kétkezes csatabárdos lédit akar csinálni a játékosok többsége).
    Pl:
    -horgolás módosító +2
    -Kötés csukott szemmel
    -Mosogatás harc közben
    -stb

    Na de addig felesleges itt ötletelni amíg nem hallottuk, hogy a játékkészítő mit álmodott meg.
    Csak emberrel lehet lenni vagy más fajúval is? Fix karakter/ek lesznek vagy szabadon lehet őket kreálni? Mágia lesz vagy nem? Stb.
    Konkrétabb elgondolások nélkül 20-an írunk 20 félét és az egészből csak egy zavaros katyvasz lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz AxBattler #17 üzenetére

    Pl mire gondolsz?

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz AxBattler #20 üzenetére

    Elolvastam 4 oldalt, de semmi konkrétumot nem láttam. Kb csak annyit amennyit te is írtál. A magus rossz, mert csak.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz AxBattler #26 üzenetére

    Mint mondtam nem tökéletes a rendszer, mint ahogy a DnD sem.

    Azért pár kétszámjegyű összeg összeadása nehogy már ne másodperces feladat legyen.
    A kasztegyensúly pedig pl sokkal jobb mint az ADnD-ben.
    A képzettségrendszer is sokkal kidolgozottabb.
    A varázsló az egy hiba a magus rendszerében. Túlságosan tápra sikerült. A mozaikmágia pedig zseniális ötlet, csak a régebbi verziókban nem volt kellőképp letisztázva.

    A magus éppúgy megfelel számítógépes játéknak mint a DnD, csak hozzá kell igazítani.

    De mindegy. Én mind mondtam inkább saját rendszert ajánlanék. Nem egy nagy dolog összedobni egyet.
    Csupán azt a kijelentésedet kívánom megcáfolni, hogy a magus egy fostalicska a d20 meg egy hiperszupermegabrutál rendszer.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz Ringman #28 üzenetére

    "az a skill fejlődik, amit használsz"
    Csak ne úgy oldják meg mint pl az Oblivionban. :D

    "megéheznek, elfáradnak a karakterek, mérgezés, stb + körökre osztott taktikai harc."

    Ezek jó dolgok, de sokan nem szeretnek ilyenekkel szöszmötölni. Én ezeket opcionálisnak raknám be a játékba. Akinek nem jön be az kikapcsolhatná.

    Több cRPG-ben is van étel, de legtöbbször csak pár HP-t adnak ha megeszed. Sose láttam értelmét. Ha már belerakták akkor lehetett volna egy jóllakotság csík ami folyamatosan csökken és étellel lehet helyreállítani.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz AxBattler #31 üzenetére

    Új tekercsek? Kb 12 éve adták ki. Azóta megjelent már két újabb magus rendszer.
    Nem igazán fer dolog a DnD3e-t hozzá hasonlítani.

    Az "új" magusban a képzettségrendszer át lett dolgozva. 5 fok van benne, de nincs túlbonyolítva. Teljesen használható.
    A kasztegyensúly nem jobb DnD3-ban mint a magusban. A magusban egyedül a varázsló az ami iszonyatosan tápos magas szinten. Na meg a paplovag sem piskóta, de az még nem annyira vészes.

    "De nem említhetőek egy lapon - már csak a fejlesztésükbe feccölt energia miatt sem."

    Nem hiszem, hogy sok belelátásod lenne abba, hogy ki mennyi energiát ölt bele a rendszer fejlesztésébe... :U

    Szerintem ha már magyar a játék akkor legyen magyar a rendszer is. Nem kell, hogy a magus legyen az. Van más magyar játék is. (rengeteg olyan amit nem is adtak ki)
    De mint mondtam egy saját RPG rendszert sem nagy ügy összedobni. D20-as játékból van kismillió.
    Ott van pl a Skyrim. Az év játéka lett pedig bármely tapasztaltabb RPG-s aki érez egy kis késztetést, egy hét alatt összedob egy sokkal jobb rendszert.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz ollie #37 üzenetére

    Szerintem kissé téves elképzeléseid vannak a témáról. Az hogy az évek folyamán rengeteg ember kezén ment át a d20 és ide-oda alakítgatták nem jelenti azt, hogy jobb. Több száz ember pedig sosem dolgozott rajta. Legalábbis a rendszeren nem. Nem is lehet. Szerintem egyszerre jó ha max 5 ember dolgozik aktívan egy rendszeren, de már 2-3 ember között is gyakran olyan véleménykülönbségek lehetnek a rendszert illetően, hogy az lehetetlenné teszi a munkát.
    Igazából kb 1 ember írja a rendszert a többi pedig besegít, ötletekkel áll elő. Legyen az d20 vagy a magus. Ha nincs bíró akkor csak vég nélküli viták vannak.

    Amúgy játszottál már mindkét rendszerrel? Mert anélkül elég nehéz megítélni, hogy melyik rendszer a kidolgozottabb.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz Sident #33 üzenetére

    Szerintem a környezet változatos legyen. Legyenek benne darkos részek is, de ne a csak abból álljon. Csilivili WoW-os semmiképp se legyen.

    Fajok szerintem vagy a szokásos ember, ork, elf, törpe stb legyen vagy pedig csak ember vagy ember + saját, kitalált fajok. ( Ezzel kb minden lehetőséget felsoroltam :D )

    A játék címe lehetne Huma világa. :D

    Oldalnézetes semmiképp se legyen sztem. Annak nem sok értelme lenne.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz AxBattler #45 üzenetére

    Úgy emlékeztem a DnD3e nem olyan rég (kb 6 évre tippeltem) jelent meg.

    A Tuanos magus az eddigi legjobb szerintem.
    A d20-as magus pedig egy vicc volt. Kifelejtették belőle a tartalomjegyzéket. :D
    De amúgy különösebb bajom nem volt vele.

    Azért ha már bevételről is szó esett, azt ne felejtsd el, hogy amíg Amerikában milliomos leszel ha kiadsz egy kelendő könyvet addig nálunk épphogy megélsz belőle. Ha pedig ezt tovább bontjuk a szerepjátékra akkor az jön ki, hogy nálunk nem éri meg semmilyen szerepjátékot kiadni. Kicsi rá a kereslet. És egyre kevesebb lesz.
    Mindig is rétegjátéknak számított.

    Amúgy a magus rendszere és világa nekem sem jön be annyira.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz ollie #49 üzenetére

    Most, hogy AxBattler kollégával abbahagytuk a szájtépést inkább nem kezdenék újra bele pedig sztem tudnék mit írni.

    A topichoz:
    Egyszerűség kedvéért érdemes úgy kezdeni, hogy a karakter valamilyen okból kifolyólag egy ismeretlen helyre kerül. Mivel ha sok kaszt ill faj van a játékban akkor kb lehetetlen úgy megcsinálni az indulást, hogy minden klappoljon. Persze úgy is lehet csinálni mint a Dragon Age-ban van. Különböző fajhoz, különböző kezdőtörténet társul.

    Pl lehet egy hajószerencsétlenség. A főhős el szeretett volna jutni valahova, de ehelyett hajótörött lett egy szigeten.
    Vagy rajtuk ütöttek a kalózok és elhurcolták rabszolgának.

    A lényeg, hogy ezekhez nem kell különösebb kezdősztorit kitalálni és többféle helyszínt létrehozni. Elég ha egy kis átvezető videóban egy narrátor (felirat) elmeséli, hogy épp hová tartott a hajóval mikor megtörtént a baj. És ez a kezdősztori különbözhet fajtól és kaszttól függően.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz Sident #51 üzenetére

    Erről a Raymond E. Feist: Mágus sorozat jut az eszembe. (már megint magus :D )
    Ott arról van szó, hogy van egy másik világ ahonnan átjönnek hódítani. A létsíkok közt ütött rést viszont nem tudják, hogy be kell zárni mivel az egy hatalmas gonosz erőnek enged utat...

    Itt is lehetne valami ilyesmiről szó. Játszható fajként csak az ember szerepelne és a másik létsíkról mondjuk menekülnének valami miatt az ott élők amit a "mi" világunkban nem néznek jó szemmel mivel a hatalmas átözönlő tömeg egy invázióhoz teszi hasonlatossá. És mivel rá vannak kényszerülve a menekülésre ezért félig-meddig tényleg invázió is. A végkifejletet pedig tudná befolyásolni a főszereplő.
    Pl:
    -Békés megoldás: Elsimítja az ellentéteket és segít új hazához jutni a másik fajnak.
    -Egyik vagy másik oldalra áll a konfliktusban. E köré egy jó kis morális kérdéskört lehetne szőni. Pl szimpatikussá tennénk a másik fajt és az emberiséget meg... nos elég ha reálisan ábrázoljuk. :D Emberként kellene döntenünk, hogy a saját fajunk mellé állunk akik közt vannak jók és rosszak is vagy a másik fajt preferáljuk akik morálisan jobbak.
    -Pártatlanok maradunk

    És ezt az egészet megspékelhetjük mondjuk azzal a fenyegetéssel ami elől menekül a másik faj. Mondjuk be kell zárni több, különböző helyeken lévő síkkaput amin keresztül már kezdenek átszivárogni különféle rettenetes lények.

    szerk: Mondjuk ez elég nagyszabásúnak tűnik így jobban belegondolva. Lehet valami egyszerűbb kellene.

    [ Szerkesztve ]

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz Sident #53 üzenetére

    Ja. Akkor ezt benéztem.

    Alapötlet: Lehetne az is hogy valamilyen okból kifolyólag akaratán kívül kerül át a főhős a másik világból és a játék arról szól hogy keresi a visszautat.

    Vagy a másik világból azért küldenek ide csapatokat, hogy megszerezzenek valamilyen tárgyat. És a főhős az egyik ilyen csapatnak a tagja aki egy szerencsés véletlen folytán (pl épp vízért ment a folyóhoz) nem tartózkodik a táborban mikor rajtuk ütnek valakik és lemészárolják őket. Innentől kezdve egyedül folytatná az útját.

    [ Szerkesztve ]

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz Sident #56 üzenetére

    credits? Hol van az még. :)
    Szívesen megadnám a nevem, de sok itt az ellenségem... ;]
    Na jó. Orbán (mint szeretett miniszterelnökünk :D ) Pál a böcsületes nevem.
    Narrátornak nem tudok senkit ajánlani. Én tuti nem vállalom. :)

    Azért ne várj tőlem sokat. Szívesen segítek meg minden, de egy komplett játék összehozása nem kis feladat. Egy komplexebb kalandmodul is simán egy hónap munka. (persze nem főállásban) Mondjuk egy számítógépes játéknál nem kell olyan részletesen kidolgozni az igaz.

    szerk: Holnap szólok a grafomán, kalandmester-torzszülött barátomnak, hogy van ez a topic. Lehet ráharap a témára. Eszméletlen mennyiségű anyagot tud kiötölni rövid idő alatt, ha elkapja az inger.

    [ Szerkesztve ]

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz MageRG #59 üzenetére

    "a főgonosz legyen kidolgozott, legyen valami értelmes célja"

    Értelmes cél: Gonoszabb lenni mindenkinél. :D

    Amiket írtál azokkal tökéletesen egyetértek. Pl teljesen irreális mikor egy első szintű kezdőnek a feladata a világ megmentése. Persze nem gond mert 2 hét alatt a varázslótanonc eljut egy ősmágus szintjére... :U

    A pénzhez még hozzátenném, hogy legyen értelme gyűjteni. Pl diablo 1-2-ben teljesen értéktelen dolog volt. Ráadásul a diablo-ban debütált -minden második elkorhadt hordóban ereklye van- is mekkora marhaság.
    Legyenek olyan dolgok amiket csakis pénzért lehet megszerezni.

    -Varázstárgyak legyenek ritkák. Vagy legalábbis ne olyan legyen, hogy minden második csontváz eldob egyet.

    -Zárnyitás. Ne kelljen kötelezően egy korhadt deszkaajtóhoz is zárnyitás. Legyen elég a 120kg-os izomagyú harcosunk pörölye. Asszem már az icewind dale-ben is lehetett erőt használni zárnyitás helyett.

    -Jó játék mintájának tudnám ajánlani a Dragon Age 1-et és a Witchert. Mindkettő remekmű a maga nemében.

    -Kockadobálós karaktergenerálást már jópár éve nem is láttam. Teljesen értelmetlen.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz Sident #63 üzenetére

    Legyen kék. :D

    Most így hirtelenjében nem ugrik be semmi konkrét ötlet. De szerintem:
    -Nagyjából ember méretű legyen.
    -Ne legyen macska ill hüllőszerű (elcsépelt).
    -Kinézetre emberszerűnek kellene lennie. Elég kevesen tudnának azonosulni egy csápos, ízeltlábú, többkarú valamivel.
    -Ha már idegen faj akkor legyen átitatva mágiával. Minden kaszt használjon varázslatokat. Csak míg a varázslók tűzgolyókat dobálnak meg teleportálnak addig a harcosok megnövelik az erejüket, hatalmasat ugranak, felgyorsulnak, stb. Így eléggé különböznének a képességei az emberi harcosoktól.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz Sident #129 üzenetére

    Megtiszteltetés lenne! :D

    Amúgy olvasom amit irkáltok csak most kevés az időm gépezni. Majd talán holnap hazajutok, de utána meg karácsony...
    Mindenesetre ha más nem, akkor ünnepek után biztos ráérek majd ötletelni.

    Amúgy keresni kéne egy grammar nazi-t is aki átnézné a szövegeket. Nehogy benne maradjon valami kisebb hiba.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    Ha több évvel azután játszódik, hogy az idegenek már az emberek bolygóján vannak akkor lehet saját országuk valami zord helyen ahová az emberek nem szívesen telepedtek le így megmaradt vadonnak. Amikor meg megjelentek az idegenek akkor a konfliktus kerülése végett a királyságok beleegyeztek, hogy az idegenek ott telepedjenek le. (a zord hely lehet pl fagyos hegyek vagy sivatagos részek)
    Az évek folyamán viszont olyan hatalommá nőtték ki magukat az idegenek amellyel számolni kell. Nem mintha céljaik közt szerepelne az hogy tengelyt akasszanak az emberekkel.

    Szerintem az idegenek értékrendje és morális tartása legyen jobb mint az embereké. Legyenek bátrak és becsületesek. Az ármánykodás és az olyan alantas érzelmek mint az irigység vagy hatalomvágy álljanak távol tőlük. Legyen annyira idegen számukra ez a fajta viselkedés, hogy nehezen tudnak átlátni az emberi ármánykodáson.
    Az emberek akik évek alatt kiismerték őket ezt akarják kihasználni.
    Mondjuk van egy hatalmi háromszög. Három emberi királyság. Az egyik gondol egy merészet ér rajta üt pár idegen falun úgy, hogy az egyik ellenséges királyságra tereli a gyanút. Szándékosan futni hagynak pár túlélőt akik elmondhatják hogy melyik királyság címerét látták a támadó katonákon. Ha az adott királyságnak vannak jellegzetes fegyverei akkor szándékosan olyat használnának.

    Tehát A királyság be akarja vonni a háborújába az idegeneket úgy hogy B királyságra tereli a gyanút.

    A főhős mondjuk meg rájönne erre az ármánykodásra ami miatt az A királyság közellenséggé kiáltja ki. Viszont meg kéne küzdenie az idegenek bizalmatlanságával is.
    Így a hősön múlhatna, hogy sikerül e leleplezni a csalárdságot. Nem világmegmentés, de rajta múlik egy háború végkimenetele.
    Persze ez csak az egyik főszál lenne. Mellette lehetne sok érdekes kaland ami nem kapcsolódik közvetlen a főszálhoz.
    Ez így milyen?

    szerk: Látom doncortioval több pontban is egyetértünk.

    Az idegenek szerintem is legyenek okosabbak ill bölcsebbek mint az emberek. Viszont hiába állnak intellektusban az emberek felett valamennyivel, ha naívak amit az emberek ki is használnak.
    Az idegenek legyenek perfekt mágiahasználók míg az emberek ne tudjanak varázsolni. Így a kasztok is más lenne fajonként. Mindkét fajnak két játszható kasztja lenne.
    Ember: Harcos, szerencsevadász
    Idegenek: Harcos, varázsló

    És lehetnének további specializációk. Pl harcos-íjász, Varázsló-csatamágus

    [ Szerkesztve ]

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz Sident #174 üzenetére

    Nincs vele semmi gond. Nem lesz túl gördülékeny, de a régebbi RPG-k jó része is körökre osztott volt. (Pl Baldur's Gate) Legalábbis alapbeállításban (lehet ki lehetett kapcsolni, már nem emlékszem)
    Amúgy ha körökre osztott a harc akkor sokkal több különleges képességet ill varázslatot lehet használni. Pl a Dragon Age-ban is bármikor meg lehet állítani harc közben a játékot. Erősebb ellenfél esetében szinte kötelező.

    Viszont ebben az esetben nem szabad, hogy diablo módjára özönljenek az ellenfelek mert hamar unalomba fullad a sok megállás miatt.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • Huma

    addikt

    válasz doncortio #191 üzenetére

    Ezzel az a baj, hogy így beilleszkedni nem igazán lehet. Egy emberi királyságba max úgy tudnának beilleszkedni ha elfogadnák az alárendelt szerepet. Sem a király sem a nemesek nem fogadnák el, hogy olyan idegenek jöjjenek közéjük akik rangban megközelítik őket. Szerintem mindenképp jobb ha elkülönülten élnek.

    Turulbir:
    A "jámbor idegenek"-nek nem kell jámbornak lenniük. Csak naivnak. Pl egy harcias barbár törzs is lehet naiv. Egyszerűen más normák szerint élnek. Náluk a becstelenség nagyobb bűn lehet mint pl bármilyen gyilkosság.
    Ha pl fogsz 10 csecsemőt és zárt közösségben, szigorú elvek szerint neveled fel őket úgy, hogy bizonyos dolgokkal soha ne találkozzanak (pl irigység) akkor ezeket a viselkedésformákat az igazi világban nem is nagyon fogják fel először. Mivel teljesen szokatlan és idegen lesz számukra összezavarodnak tőle.

    (#179) Sident:
    Azért lehet több ellenfél is csak nem szabad túlzásba vinni. Érdemesebb a tapasztalati pont szerzést főleg a küldetések teljesítésével megoldani.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

Új hozzászólás Aktív témák