- Már tudjuk, hogy mikor jön pontosan az idei Ubisoft Forward
- Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
- 2024 - Íme a 23. héten megjelenő játékok listája
- The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
- Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolesz967
aktív tag
8 év 2-3 órás végigjátszásért...de legalább a látvány hangulatos.Gamepass pozitív játék?
Én utána olvastam redditen a játék végének és még ott is többféle elmélet született,hogy mit is láttunk.Ps5,A34 5g,Gear S3 Frontier
-
Steven
addikt
15 percig bírtam .... puzzle is nekem roppant unalmas volt és pc-n valahogy fura a kinézet és furák a texturák, nem szépek szerintem. 144Hz re korlátozva kemény 50-60% ra terhelte a 6700 xt. 2k ba
... XBX re meg gyerek azt mondta vidi alapján neki ez uncsi szvl arra le se töltöttük, így ott nem próbáltam.Összeségébe én egy shootert vártam kb egy half life szerűségű horrorabb shootert ,de hát hagyjuk.
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
PR0JECTNR56
addikt
Köszi a beszámolót, alapvetően egyetértek a leírtakkal.
Maga a játék valóban egy nagyon egyedi élmény az audiovizuális tálalása miatt és személy szerint működőképesnek tartom egy ilyen játéknál a környezet alapú "történetmesélést", de ez így is kicsit vékony lett.
Ebből a koncepcióból szívesen látnék még 12-18 órás hosszúságú, jobban kidolgozott történetvezetéssel, változatosabb puzzle és fejlettebb lövésmechanikával, valamint egy tisztességes mentési rendszerrel ellátott következő epizódot.
-
félisten
Ez nem játék és nem is techdemo. Az atmoszféra és a dizájn kb páratlan és még hasonló se készült ilyen minőségben.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz PR0JECTNR56 #3 üzenetére
Még csak az audiovizualitás audio részét se mondanám kiemelkedőnek, mert alig vannak zenék, hangok, ezért is lesz egy idő után baromi unalmas.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
markknight
veterán
Nagyon régen toltam ennyire unalmas játékkal. Az biztos, hogy gamepassból nem fogok preloadolni semmit. Mikor megjelent, akkor le kellett töltenem 300 megát, majd utána az egész gémet.. sok értelme volt mondhatom. (már itt elkezdődött az időhúzás.. na jó csak viccelek )
Érdekesen kezdődik, de nekem ez nem játék, hanem egy techdemo. Volt egy ötletük, hogy kéne ilyen alien copy világot összerakni és ez sikerült is, de minden más leragad egy mobiljáték szintjén, sőt azok alatt..
Nézegeted a nagy semmit, mi hogy mozog, aztán vagy kitalálod vagy nem. (általában nem, szal mehetsz youtube-ra) A fegyók kb semmit nem érnek, a harcrendszerre pedig szavakat se találok, egyáltalán minek vannak benne?
Horgászok biztos élvezni fogják, nekem sajnos időm többet ér ennél. Kíváncsi lennék mennyi pénzt locsoltak erre az amúgy 2 órás projektre. Annyira nem vagyok csalódot, mert a gamepass részeként kaptam, de ha ezért 15 ezret ki kellett volna csengetni biztos refundolnék foggal körömmel.
[ Szerkesztve ]
-
Heroes fan
őstag
válasz markknight #9 üzenetére
Én is így vagyok vele, vártam mint a messiást, és nagyon nagyot csalódtam. Vannak játékok amiket 1 ember megtud csinálni rövidebb idő alatt, és van benne minden. Itt 20-an fejezték be asszem, és 8 év alatt nem tudtak összerakni rendes gamet, ennyi erővel törölhették is volna a francba. Ha lesz is folytatása remélem nem lesz ilyen gyalázatos.
-
markknight
veterán
válasz Heroes fan #10 üzenetére
Megnéztem a 2014-es teasert és hát olyan sokban nem tért ez el a mostanitól. Gondolom ment a kávézgatás meg a nerf gunozás az irodába ezerrel. Tőlem lehet folytatása, de mit fognak abban elmesélni? Ahogy néztem a sztori a nullával egyenértékű, ilyen belemagyarázások mennek mindenhol, hogy úgy érezzék ez valami rettentően művészi valami.
-
Kicsit olyan, mintha a prometheusban a tervezők űrhajójában sétálgatnánk. Legalábbis azokon a részeken, ahol a videóba tekertem.
-
addikt
40 perc xD
Eat sleep game REPEAT | Origin/Uplay : L0Fgi | BN: Lofagi#2966 | YT: https://youtube.com/user/lofagi
-
Szakiii
addikt
Hangulat, képivilág magával ragadó oké, de miből tartott volna akár csak egy gyenge de tényleges játékot mögé tenni? Ez így egy nagy semmi.
-
Heroes fan
őstag
válasz markknight #11 üzenetére
Akkor ezért kapott magyarítást mert kevés szöveg van.
-
markknight
veterán
válasz Heroes fan #16 üzenetére
Kb annyi benne a szöveg mint a Terep 2-ben
-
BusinessGuy
őstag
Mondogatják már pár cikkben meg pár oldalon userek hogy ez megosztó játék bla bla. Nem,nem megosztó hanem egy unalmas b*romság amiben kb nulla a sztori de megint pár oldalnak és usernak fel kell szopkodni ahogy a hasonló "művészinek" kikiáltott szemetet az utóbbi években mikor bár a játék mint játék egy 1 bites szemét de valami mint például a látvány egyedi..... És persze már megy a bemagyarázás a sztorinak csúfolt valine hpgy mi is történik...
Kicsit olyan ez mint a kortárs művészetek java...Egy random szemét amit páran értékelnek mert micsoda alkotás miközben az alkotók kb 5 perc alatt egy beszívós este közben papirra hányták a semmit amit megalkottak....
[ Szerkesztve ]
-
Dr.Anonymus
addikt
Szerintem jó kis játék, én minden pillanatát élvezem, egy bizonyos réteg közönségnek készült, és szerintem ők imádni is fogják.
-
félisten
válasz BusinessGuy #18 üzenetére
Ha még van is igazságmagva a mondandódnak, ez a primitív, közönséges előadásmód elveszi az élét. Javaslom a facebookot mint felületet a további kirohanásaidhoz.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Gave
addikt
Ah, 'Horror', a kreativitás és erőforrások hiányának műfaja
ok kiléptem megígérem
Here? For folks like us? Wrong city.., wrong people
-
L3zl13
nagyúr
Szóval pont az lett amit vártam a korábbi videók alapján. Volt egy ötletük, hogy gigeri látványvilágú játékot kéne csinálni, de semmit nem tudtak vele kezdeni így unalomba fulladt az egész.
Aki hülye, haljon meg!
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz BusinessGuy #18 üzenetére
Nem belemagyarázás, az artbookban rengeteg info van, sokan abból dolgoznak, ha már a végtermékből nem lehet. Ez nem mentesíti a játékot persze, de volt gondolat a sztori mögött.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
nubreed
veterán
válasz zsolesz967 #1 üzenetére
2-3 óra? És én meg még a 8 óra alatt kitolható COD -okon voltam kiakadva, úgy látszik még mindig van hova visszafejlődni. Akkor ezért kerül eleve "csak" 40 euróba. Az is beszédes, hogy egyből 10% offal indul Steamen.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
petymeg
addikt
Tegnap végigpörgettem egy végigjátszást. Látványos, egyedi atmoszféra, nulla sztori. Semmi nem derül ki, hogy hol vagyunk mit csinálunk, legalábbis a végigjátszásból nem sok derül ki. Vártam nagyon ezt a játékot, de várok még egy cseppet aztán ha lesz 5 euro adok neki egy esélyt.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
Yutani
nagyúr
Szeretnek gigerezni a tesztelők, de mellette legalább annyira ihlette a látványvilágot Zdzisław Beksiński lengyel festőművész munkássága is.
#tarcsad
-
s:zozo
aktív tag
Végigjátszottam.
Spoiler?[SPOILER]
A kezdő jelenetnél is feltűnt, hogy nincsenek gyerekek, nincsenek fiatalok(holtesteknél). Rovar-humanoid civilizációt tippelnék. olyan egyszerű társadalomra gondolok, mint pl. nálunk is a hangyák. Dolgozók, harcosok?, mérnökök, vezetők (irányítók).
Petékben (gumókban) kelnek ki az új egyedek és kész kifejlett példányok lesznek.
Valami vírus vagy parazita miatt elkezdtek pusztulni és mi, mint az utolsó példányok egyike megpróbálunk közbe avatkozni. A trugymó kiömlése után vagy mi, vagy egy új egyed el is indul hogy végre hajtsa a feladatot. Itt nem tudom mennyi idő telhetett el, Szerintem ugrottunk az időben. Látjuk hogy a rovarszerű mechanikus épületek belsőjét valami idegen vagy akár saját civilizációjuk miatt idegen élő organikus élőlények kezdik el benőni és átalakítani. A karakter is kezd átváltozni és a végén történik ami történi.
A gyorsvasút utáni részben látunk még sok infót és pl. annak hiányát. Szerették szobrászatot és nem láttam irodalomra utaló írásokat, szövegeket. Nagy szerepet töltött be a kultúrájukban a szaporodás és a reprodukció ábrázolása. Még az is lehet, hogy a tudatukat mindig át örökölték a petéken keresztül az új egyedbe. Talán a vallásuk is-e köré épült.
A végén nekem, valamiért a Journey című játék ugrott be. Születés, halál, örök körforgás és küzdelem érzésekkel.
Sok minden hiányzott, jó lett volna pl. valami élő helyet vagy általánosabb élet teret is látni.
Nemsokára elkezdem másodszor is és igyekszek több mindenre odafigyelni.
[/SPOILER][ Szerkesztve ]
-
oriic
HÁZIGAZDA
SPOILER
Az a baj, hogy ez a te elméleted és még akár értelme is van ezt elismerem. De simán mondhatom azt, hogy szerintem ez akár egy börtönbolygónak is elmegy. Ott a sok mozgatható fal/biztonsági ajtó/rács, egyes eszközök mintha inkább kínzásra lennének inkább alkalmasak, vagy a lények (az a bika szerűség létezése is totál értelmetlen). Vagy akár klónozó üzem is lehet egy elcseszett gondolkodású civilizációval. Konkrétan bármit bemagyarázhatunk és ez a gond vele. Arról nem is beszélve, hogy ha kicsit jobban odafigyelünk, akkor láthatjuk, hogy nem egy karaktert irányítunk a teljes végigjátszás alatt.Hiányzik egy minimális narratíva, mert így az egész arról szól, hogy menj A-ból B-be puzzle feladatokon keresztül majd stáblista. De közben meg fogalmunk sincs, hogy mit miért csinálunk.[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
s:zozo
aktív tag
Látod, látod, hisz engem támasztasz alá nem megcáfolva, hanem inkább kiegészítve még a történetet. Több létesítményben is jártunk. Ahol pl. mit keresnek a fegyverek? a lehetséges alternatívák csak a fantáziánkra van bízva.
"A trugymó kiömlése után vagy mi, vagy egy új egyed" és szerintem az időben is ugrottunk (sokat). Nem hiányzik semmilyen narratíva. Pár szöveg elhelyezése nem dobta volna meg a fejlesztést és gondolom ez tudatos döntés volt. A fejlesztésről csak annyit olvastam, hogy sokat halasztották. Jó pár ilyen játék van, pl. a Journey (nem kell narratíva). Az egy kerek egész játék úgy lett megtervezve.
"De közben meg fogalmunk sincs, hogy mit miért csinálunk"
Ne haragudj, de ez nem igaz. Írtad a börtön bolygó példát. Ez esetben a menekülés a cél.
Klónozó üzem esetében, javítás, korrigálás. Gyártási folyamat normalizálása. -
Bad Pritt
nagyúr
Persze, hogy tudatos döntés volt, de alapjaiban hibás a koncepció. Túl sok minden van a játékban egy Journey-hez hasonló hangulatjátékhoz képest, viszont ezek a játékelemek nincsenek rendesen kidolgozva és nincsenek a narratíva által megtámogatva. Csinálsz valamit, de az okát nem tudod, a célját pedig általában utólag érted meg, már ha egyáltalán. Ha valóban egy hangulatjátékot akartak összerakni, akkor ennél sokkal egyszerűbb játékmenettel tudták volna rendesen megtámogatni sétaszimulátorként (pl. Everybody's Gone to the Rapture), amikor tényleg nem számít semmi, csak az, hogy átadd magad az élménynek. Viszont tudjuk, hogy nem ez volt a céljuk, mégpedig az eddigi kommunikáció és marketing alapján, ami inkább egy Frictional Games-féle horrorjátékot sejtetett.
Lehet amúgy mindenféle saját elméleteket gyártani arról, mi is volt ez a 3-4 óra, bár semmit nem támaszt alá és ugyanígy semmit nem is cáfol, viszont itt jön a probléma, hogy a játékkal együtt megjelent egy art book, amit én "átlapozgattam" a napokban és így a kérdés számomra nem az, hogy miről szól a játék, hanem az, hogy az a rengeteg minden, ami az art bookban benne van szövegesen és képek formájában, az miért nem került bele a játékba? Csak mert ez így nagyon amatőr, hisz a könyv ad egy hátteret a világnak, kontextust a cselekménynek, a karaktereknek, ellenfeleknek, csomó mindent megmagyaráz, tehát van meló a lore-ban meg story-ban, akkor ez a végtermékbe miért nem került be? Ha az volt a céljuk, hogy mindenki magának rakjon össze egy képet, akkor viszont az art book miért ilyen részletes?
Legyünk őszinték: a fejlesztők saját elmondásuk szerint is inkább csak tanulták a szakmát 2018-ig és egy olyan ötletet akartak realizálni, amit nehéz sikerre vinni. Én személy szerint nem tudok olyan játékot mondani, amelyik a Scornhoz hasonló komplex játékelemekkel rendelkezik (lopakodás, puzzle, harc és ezek keveréke) és mellé 0 kontextussal lenne sikeres. Legalább narráció, összeszedhető tárgyak, írások szoktak lenni még a legelvontabb játékokban is.
Az meg már csak hab a tortán, hogy a játék sokszor egyszerűen nyűg. szóval ha tényleg az volt a céljuk, hogy valamilyen hangulatot, érzést átadjanak, akkor jó lett volna kevésbé frusztrálni közben a játékost a szar harcrendszerrel, save systemmel meg a puzzle-ök jó részével.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #33 üzenetére
Szép hosszú írás, de én nem erről írtam és nem is akarom vitatni a te kritikádat és észrevételedet. Nem arról írok, hogy jó, rossz, vagy csúf a játék.
"Túl sok minden van a játékban egy Journey-hez hasonló hangulatjátékhoz képest, viszont ezek a játékelemek nincsenek rendesen kidolgozva és nincsenek a narratíva által megtámogatva"
Ezt vitatom. Nem kell narratíva, tudtam kreálni egy sztorit. Tovább tudtam haladni és tárult fel a lehetséges történet. A látványra kell hagyatkozni, nem értem miért kell szöveges támogatás, miért jó ha olvasod, hogy most egy börtönben vagy, most egy kísérleti létesítményben vagy, most egy keltetőben vagy. A szöveg az irodalom egyáltalán hiányzik az egész játékban. A civilizációban, a létesítményekben. Nem lehet, hogy ez is tudatos volt?
Game pass-ban art book-ra rá keresek hátha van -
Fitzgerald
veterán
Emlékszem, nagyjából az Agony-vel egy időben kezdték ezt a játékot is mutogatni.
Mindkettőt nagyon vártam, de az Agony-féle zakó után 4 évvel a Scorn megint csak arra emlékeztet, hogy ha valami túlságosan egyedi akar lenni (vizualitásában, atmoszférájában), akkor valamiért nagyon nehéz hozzá élvezetes játékmenetet kreálni.
Vagy egyszerűen csak nem dolgoznak jó game designerek ezeknél a csapatoknál...nem egy olyan játékot láttunk ugye, ahol az art tényleg 10/10-es, viszont játékként nagy nulla a produkció...
Aztán a hangulat nem mindig visz el a hátán egy játékot.
Pl. az Outlast 2-nél nálam működött ez a dolog, annak ellenére, hogy a felszín alatt az is csak egy bújócska-szimulátor volt.
De még azt sem játszottam újra egyetlen egyszer sem, és nem is tervezem. -
Bad Pritt
nagyúr
A kulcsszó a lehetséges. Az, hogy nulláról felépítve neked kell kreálni egy világot, nem a játék gyengesége? Abban sem sikerül megegyezni, hol játszódik ez a pár óra és kik vagyunk mi játékosként, ez annak fényében elég gáz, hogy amúgy mennyi mindent csinálunk ebben a pár órában. Semmi támpontot nem ad a játék, minden szabadon értelmezhető és ez nem a koncepció része, az art book és korábbi anyagok, interjúk alapján világos, hogy rengeteg a kivágott tartalom és az egész lore meg story nem került be végül a játékba, pedig megvannak. Vagy idejük, vagy képességük nem volt implementálni mindazt, amit összeraktak... kiindulva abból, ahogy balanszolták a játékot szerintem inkább utóbbi.
Csak ismételni tudom magam: egy olyan játékban, ahol sétálgatásnál komplexebb feladataid vannak, kell valamennyi kontextus, mert így egy alapvető fontosságú része hiányzik a játéknak. Ha nincs rendes sztori, akkor a hangulat és játékmenet kéne elvigye a hátán a játékot, az meg itt olyan, amilyen, inkább rossz, mint jó.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Ezt egészen addig el is fogadtam személy szerint, amíg nem láttam, mennyi minden van a koncepciós rajzok mellett. Innentől kezdve inkább az a kérdés, hogy ha ennyire kidolgozott ez a világ, akkor a játék miért ennyire kidolgozatlan? Szvsz. ez egyértelmű hiba volt a készítők részéről.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
markknight
veterán
Sajnos ez a belelátás a legrosszabb ami lehet. A filmekben szokták ezt használni mikor már annyira hézagos és logikátlan a forgatókönyv, hogy a végére már ők se tudják mi legyen, így rád bízzák a döntést. Legrosszabb dolgot el nem tudok képzelni. Ki kell fizetni 16 ezret aztán gondolkodj rajta.. ennyi erőből fogom magam, megnézegetek pár fotót és képzelek magamnak egy történetet hozzá és ez kb ingyen megvan.
-
Wesder
félisten
válasz markknight #39 üzenetére
Szerencsére nem kell 16ezret kifizetni, de mivel itt említve lett hogy az Artbook szerint kidolgozott a világ, így tényleg illett volna normálisan elmesélni.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #37 üzenetére
Tényleg neked fontos, hogy mikor játszódik a játék és hogy nem vagy megszemélyesítve. Nem lehet, hogy a játéknál pont ez a koncepció? Tudod miért hiszem el, mert olyan fejlesztésekről beszélünk, hogy mennyiből tartott volna megírni pár oldalnyi szöveget és azt a megfelelő pillanatban elhelyezni a pályákon. Ki írni:
Palatta planet: 5670 ion. Rata telep. Ki'art mérnök. Invazív faj támadta meg a telepet.
Fantáziámat ha használom, akkor azt tudom mondani, hogy egy olyan társadalomról beszélünk, amely nem használ neveket nincs történetük, nincs irodalmuk. Gondolatokkal, gondolat átvitellel, szagokkal, beszélgetnek, vagy öröklődik a tudás, a sexulis aktus folyamán. Közös tudatuk van. Folytathatnám a fantáziámat használva és nem kell narratíva, nem kell kontextus.
Értem, hogy neked és másnak kell, nekem nem. Használom a fantáziámat, és lehet ezt várják el a fejlesztők is a játékban tőled. Nem ez az első játék és nem is az utolsó, ahol egy szem szöveg sincs a játékban, vagy nagyon kevés és a játék kézikönyvében találtad meg a sztorit a lore-t. Azoknak akiknek pont le kell írni szövegesen és el kell magyarázni a történetet és ez egy már létező koncepció, játékoknál, filmeknél.
Csak ismételni tudom magam én is. Van rendes sztori, nem szöveggel, nem beszéddel támogatva, hanem a környezetet figyelve, keresve a képi infókat, járva a termeket, folyosókat.
Azoknak akiknek kell a megerősítés, akiknek meg kell segíteni a fantáziájukat ott az art book.
Személy szerint pont ezt élveztem a játékban, amiről beszélünk. Csodás volt a fantáziámat használni. -
Bad Pritt
nagyúr
Van rendes sztori, nem szöveggel, nem beszéddel támogatva, hanem a környezetet figyelve, keresve a képi infókat, járva a termeket, folyosókat.
Nem. Nincs. Legalábbis az ingame tartalom alapján. Amit leírtál és amit hozzászőttél a saját belátásod szerint az egy elmélet, ami vagy igaz, vagy nem. Oriicnak teljesen más jutott az eszébe, nekem megint más és másoknak meg a miénktől is eltérő. Ez nem sztori.Nem lehet, hogy a játéknál pont ez a koncepció?
Nem, mert akkor az art book nem lenne tele magyarázattal. Ha ez mégis elejétől fogva a projekt része volt, akkor hibás a koncepció, egy játék történetét nem meséljük el egy külön megvehető másik médiumban, ahogy egy filmét sem egy játékban, könyvét sem egy operában, stb. Vannak próbálkozások ilyesmi témában, de ott egy koherens egésszé válik a végeredmény, pl. Quantum Break.Tudod miért hiszem el, mert olyan fejlesztésekről beszélünk, hogy mennyiből tartott volna megírni pár oldalnyi szöveget és azt a megfelelő pillanatban elhelyezni a pályákon.
Megírták, csak nem helyezték el ingame. Az okait nem tudjuk, talán beszélnek majd róla. Én tényleg ajánlom, hogy olvasd el azt az art bookot (pdf formátumban elérhető amúgy nem hivatalos módon), mert rávilágít arra, hogy mennyi tartalmat vágtak ki a játékból és milyen inkompetens módon rakták össze a maradékot. Ha nem olvasnád el, akkor itt egy yt videós, aki fél órában nagyjából összefoglalta mindazt, ami a könyvben szerepel, elképesztő, mennyire egyértelmű amúgy az egész. Ebből a játék semmit nem ad át.Ne akarjuk erényként beállítani a hiányosságait. Ez a játék olyan szinten üres, ha megpróbáljuk megérteni, akkor olyan szinten tág határok között hagy értelmezni minden alapvető kérdést, hogy kik és mik vagyunk, hol vagyunk és mit csinálunk, hogy ha ez tényleg egy egyedi ötlet volt részükről, akkor nagyon rossz oldalról akarták újra feltalálni a spanyolviaszt. Vannak játékok, amik a környezeten keresztül is mesélnek, de megtámogatják valamennyi kontextussal, hogy ne a levegőben lebegjen az egész cselekmény, legjobb példa erre a Dark Souls sorozat.
Azt érzem amúgy, hogy az értelmetlenségben próbálsz értelmet találni, miközben a megoldás tök egyszerű: elfogyott a pénz, idő, ötlet, a megjelenés ideje eljött és félkész játékot adtak ki. Nem ez az első eset és nem is ez lesz az utolsó.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
GodGamer5
addikt
Iszonyatosan frusztráló és fejfájdító lett a játék. Sztori gyakorlatilag nincs, a grafika hangulatos, de semmi extra. A gusztustalansága ellenére pedig nem horror, de fps-nek sem lehet nevezni a kb két semmitmondó fegyverével együtt. Ez így nagyon félresiklott játék lett, egyáltalán nem volt szórakoztató és a vége is kimondottan gyenge és értelmetlen lett...
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #42 üzenetére
"Amit leírtál és amit hozzászőttél a saját belátásod szerint az egy elmélet, ami vagy igaz, vagy nem. Oriicnak teljesen más jutott az eszébe, nekem megint más és másoknak meg a miénktől is eltérő. Ez nem sztori."
Lovagolhatunk a szavakon és értelmezésein, de ez az én történetem amit a játék köré szőttem a cselekmény és a látvány alapján és nem elmélet vagy hipotézis (más a jelentésük).
"Nem, mert akkor az art book nem lenne tele magyarázattal."
Fontos dolog, a videóban a srác koncepciós art book-t mond. Ez esteben úgy gondolom, hogy a játéknak és book-nak nem fontos, hogy köze legyen egymáshoz. Meg nem valósult világról van szó. Még nem néztem végig a videót, de azt érzem, hogy pont azt a részét teszi tönkre a srác magyarázata a könyv alapján, ami számomra a legjobb élmény, én találtam ki a történetet. Tényleg sajnálom, hogy az emberek többségének nincs semmi fantáziája.
"Megírták, csak nem helyezték el ingame. Az okait nem tudjuk, talán beszélnek majd róla"
Maradjunk is ennyiben, majd ha a fejlesztők beszélnek róla akkor azt elfogadom. No és itt gyárthatnék elméleteket, de nem teszem és látszik is, hogy mi a különbség az általam fantáziált sztori és egy elmélet között.
"Ne akarjuk erényként beállítani a hiányosságait. Ez a játék olyan szinten üres"
Megint írom, nem azon vitatkozom, hogy a játék jó vagy rossz.
"Azt érzem amúgy, hogy az értelmetlenségben próbálsz értelmet találni, miközben a megoldás tök egyszerű: elfogyott a pénz, idő, ötlet, a megjelenés ideje eljött és félkész játékot adtak ki. Nem ez az első eset és nem is ez lesz az utolsó"
Megint , nem ezt vitatom, hanem hogy nem ad infót a játék, nem lehet összerakni egy történetet a cselekményből a látványból, nekem sikerült, hogy másnak nem ilyen a fantáziája arról nem én tehetek, vagy hogy megerősítés kell, mert elégedetlen a saját megalkotott történetével.
"Ebből a játék semmit nem ad át"
Nézve a videót. A rovar észrevétel, az idő múlása, az enyészet, a romlás, a haldokló fajt és civilizációt a játék alapján is írtam. Szóval semmit nem ad át enyhe túlzás. -
Bad Pritt
nagyúr
Nézve a videót. A rovar észrevétel, az idő múlása, az enyészet, a romlás, a haldokló fajt és civilizációt a játék alapján is írtam. Szóval semmit nem ad át enyhe túlzás.
De ez egy olyan tág kontextus, amit egy öt éves gyerek leír az Act I alapján. Mintha a Last of Usról annyit írnék, hogy zombiapokalipszis után túlélünk, vagy a Gears of Warról, hogy a föld alól előbukkanó szörnyekkel háborúzunk.
Nem az a problem, hogy az embereknek nincs fantáziája, ezer és egy dolgot ki lehet találni a játék minden pontjához, az a baj, hogy ez egy félkész termék és a hiányzó történet csak ezt bizonyítja. Érted, ha minden más közepes vagy rossz a játékban, akkor miért kéne azt hinni, hogy pont a minimalista cselekmény az, ami direkt ilyen, nem pedig a fejlesztők bénasága miatt? Ha végigkövetted a két Kickstarter kampányt, az interjúkat a fejlesztőkkel, az eddigi marketing anyagokat, ha elolvastad az art bookot, megnézted a linkelt videót és végigjátszod a játékot, akkor azt látod, hogy a negyedét se valósították meg annak, amit szerettek volna, tele van hézagokkal, átgondolatlan elemekkel az egész játék és csak akkor lesz értelme, ha mindenáron belemagyarázol valamit.
Egy olyan fekete lyukat akarsz betölteni a fantáziáddal, amit a készítőknek kellett volna és amire bizonyíték van, hogy létezik, csak b*sztak belerakni a játékukba. Nem az a lényeg, hogy feltöltjük-e mi magunknak tartalommal a nem létezőt, hanem hogy nem véletlen van az ilyen típusú játékokban írott vagy narrált cselekmény, kipróbált, működik. A Scorn, akármit is talál ki az ember a környezet alapján, nem működik, ez a játék közelebb van egy Rorschach teszthez, mint egy tisztességes videojáték történetéhez.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #45 üzenetére
Nincs cél és történet a játékban és ezt vitatom én.
"Érted, ha minden más közepes vagy rossz a játékban, akkor miért kéne azt hinni, hogy pont a minimalista cselekmény az, ami direkt ilyen, nem pedig a fejlesztők bénasága miatt"
Erről a fejlesztőknek kell nyilatkozni, de tovább nézve a videót. Nagyon sok minden megtalálható a játékban. Mutáció, kísérletezés, parazita, gondolatátvitel. Az első karakter hibája és az utána bekövetkező változás. A trans alien jelenléte. Jobbá fejlődni. Nagyon sok mindent megkapsz a játékban és történetté áll össze. Persze nem minden tudtam betömni a történetemmel, de a srác videója sok mindenben megerősít.
Frusztráló volt nekem is a játék, sok helyen csak rohantam. Untam hogy nem haladhatok tovább, mert valami puzzle feladatot kell megoldanom és szerettem volna látni mi van a következő pályán. Mikor áll össze a történet. A legvégén sok mindenre megkapjuk a magyarázatot. Szóval értem a technikai és a nincs narratíva kritikákat. -
flexxx2
őstag
Miért ne lehetne egy olyan játék amiben nincs semmiféle (süket) szövegelés, hanem csak maga a környezet. Vagy nektek kötelezően kell az unalomig ismételt gonosz diktátor vagy idegen invázió a játékban.
-
Bad Pritt
nagyúr
Te játszottál a Scornnal? Ebben semmilyen szöveg nincs, a játékosok többsége az első termen se jut túl, mert egy darab betűvel se támogat a játék. Az első puzzle-ért járó achievementeket 30% és 13%-ban oldották fel, ez még összeadva is alacsonyabb, mint egy soulslike első néhány bossa.
Lepottyansz a dzsuvába azt mész ki tudja miért és hova...Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #48 üzenetére
Ez szerintem inkább a játékosokat minősíti. Nem ezt várták, nem tudják megoldani a puzzle feladatokat. Nem kapsz fegyvert és nem kell lövöldözni az első pillanattól kezdve.
Nem a szöveg hiányával van a baj, hanem a fegyver hiányával.
"Lepottyansz a dzsuvába azt mész ki tudja miért és hova"
Érdekes jó páran fel tudtuk magunkat találni. Saját magadat minősíted.
Another world, Flower, proteus[ Szerkesztve ]
-
Atithunder
csendes tag
válasz Bad Pritt #48 üzenetére
"a játékosok többsége az első termen se jut túl, mert egy darab betűvel se támogat a játék. Az első puzzle-ért járó achievement-eket 30% és 13%-ban oldották fel" - ez kizárólag a mai játékosokat minősíti!!! Tökéletesen bizonyítja, hogy a mai gamer generáció mennyire noob, és ha nincs egy bazi nagy villogó nyíl, hogy ide gyere, akkor cső, megállt a világ. Semmi kísérletező készség, nulla türelem, ha 2 percnél többet kell keresgélni, netán gondolkodni is kell, esetleg kéne egy kis kreativitás, emellett nem robban fel semmi az első 2 percben, akkor a játék unalmas.
Végig olvasva s:zozo és Brad Pitt adok-kapokját, egyértelműen látszik, Brad Pitt nem értette meg s:zozo mondanivalójának a lényegét, hisz s:zozo-nak állandóan ismételnie kellett magát. Csak annyit mondott lényegében, hogy kellő fantáziával a játékos tud teremteni magának egy történetet a játék köré, csak kell hozzá némi fantázia.Erre Brad Pitt írja, hogy "tudjuk, hogy nem ez volt a fejlesztők célja, mégpedig az eddigi kommunikáció és marketing alapján, ami inkább egy Frictional Games-féle horrorjátékot sejtetett. Lehet amúgy mindenféle saját elméleteket gyártani arról, mi is volt ez a 3-4 óra, bár semmit nem támaszt alá és ugyanígy semmit nem is cáfol".... Nem is mondta s:zozo, hogy amit ő kitalált történetet magának, az bármit is alátámasztana vagy cáfolna!!! Ez a lényege, hogy azt gondolsz magadnak köré, amit a te fantáziád kitalál, ez mindenkinél különböző lehet.
"Van rendes sztori, nem szöveggel, nem beszéddel támogatva, hanem a környezetet figyelve, keresve a képi infókat, járva a termeket, folyosókat.
Nem. Nincs. Legalábbis az ingame tartalom alapján. Amit leírtál és amit hozzászőttél a saját belátásod szerint az egy elmélet, ami vagy igaz, vagy nem"Egyik szerint van sztori, másik szerint nem, nincs. Nem vagyunk egyformák. Sokan nem szeretik azokat a filmeket se, ahol nincs szájba rágva minden apró részlet és magadnak kell tovább gondolnod, hogy vajon mi történhetett mi lehetett a háttérben. Én kifejezetten szeretem az ilyeneket.
"viszont itt jön a probléma, hogy a játékkal együtt megjelent egy art book"..... Mi van azzal, akinek fingja nincs az art book létezéséről, vagy aki nem olvasta a fejlesztők kommunikációját és marketingjét??? Aki csak kíváncsian ül le egy egyedinek ígérkező cucc elé, mindenféle előzetes kutatómunka nélkül? - amúgy tökre megértem Brad Pitt által leírtakat, de látszik rajta, hogy tök más megközelítéssel ült le a játékhoz, mint ahogy s:zozo, vagy ahogy én fogok majd. Megfelelő hangulatban ez az atmoszféra ha jó fantáziával párosul tudhat jó élményt adni szerintem, függ a befogadótól is, ez 100% - legalábbis nagyon szeretném ennek a játéknak az esetében
Ezeket mind úgy írom, hogy én még nem játszottam a játékkal, mert sajnos PS5-re nem jön, de unokatesómnak van Game pass-je és XBOX SX-en fogjuk játszani, jövő hétvégre beszéltük meg. Direkt nem néztem semmi gameplay-t, mert én akarok rájönni mindenre. Nagyon várom. A leírtak alapján most még úgy gondolom, hogy nekem tetszeni fog, de majd leírom a véleményem azután is, hogy kipróbáltam.
Kíváncsian várom a jövő hétvégét.
-
Bad Pritt
nagyúr
Érdekes jó páran fel tudtuk magunkat találni. Saját magadat minősíted.
Szerintem elsőnek vittem a PH fórumról ezt a szutykot, szóval talán feltaláltam magam.
Nem a szöveg hiányával van a baj, hanem a fegyver hiányával.
Én ezt nem így mondanám. Ha elfogadom az érvelésed és az environmental storytelling volt a fejlesztők célja, akkor az ezt támogató játékmenet hiánya a baj. A Journey azért jó, mert nem küzdesz a játékkal, nem foglalkozol a játékmenettel, rutinná válik és így tudsz koncentrálni a hangulatára. A Dark Souls azért jó, mert ugyan kihívás a harc, de egyszerű és nincs mellette más, amivel foglalkozni kéne, csapkodsz meg nézed a környezetet.
Itt ez sokaknál nem alakulhat ki, mert frusztrációt okoz a játék a puzzle-ökkel és a harccal is. Nekem pl. az Act IV nagyon tetszett, addigra már nagyjából tudtam, milyen feladványok várhatóak, belerázódtam a harcrendszerbe is, jobban tudtam figyelni a részletekre. Viszont van ismerősöm, aki végiggörcsölte az egészet, mert 1 hp-n tengődött az egész fejezet alatt.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Atithunder #50 üzenetére
ez kizárólag a mai játékosokat minősíti!!! Tökéletesen bizonyítja, hogy a mai gamer generáció mennyire noob, és ha nincs egy bazi nagy villogó nyíl, hogy ide gyere, akkor cső, megállt a világ. Semmi kísérletező készség, nulla türelem, ha 2 percnél többet kell keresgélni, netán gondolkodni is kell, esetleg kéne egy kis kreativitás, emellett nem robban fel semmi az első 2 percben, akkor a játék unalmas.
Részben, részben a fejlesztők hibája.
Nincs baj azzal, ha egy játék elvont, nem ad mindent a játékos kezébe egyből, viszont itt szarul implementálták. Az az elméletem, hogy volt a játéknak egy iterációja, amit nagyjából fél óra alatt végig tudtak darálni tesztelés alatt és akkor jöttek rá, hogy ez így nem lesz jó, szóval indokolatlanul elnyújtották a játékidőt.
Az első puzzle is egy feleslegesen óriási teremben zajlik le, más helyeken is hosszabbak a folyosók, nagyobbak a terek, mint várná az ember, stb. Mielőtt jön a fantázia huszárkodás, semmit nem ad hozzá a játékhoz az, hogy egy folyósó nem 15, hanem 20 méter hosszú. Nem kell amúgy sokra gondolni, de ezek a plusz pár másodperces séták összeadódva mesterségesen elnyújtják a játékidőt, hogy ne tűnjön annyira rövidnek, emiatt a puzzle-ök egy része is nehezebben értelmezhető, mert a különböző összefüggő darabjai olyan messze vannak egymástól, hogy az ember nem gondolná, hogy közük van egymáshoz. Na most a probléma, hogy rögtön a legelső puzzle az egyik legnagyobb területen szétszórt az összes közül. Ha a játék közepe táján lett volna, mikor az ember agya már átállt a helyi struktúrára, akkor valszeg könnyebb lett volna mindenkinek.Nem is mondta s:zozo, hogy amit ő kitalált történetet magának, az bármit is alátámasztana vagy cáfolna!!!
Nem, ő azt mondta, hogy mi van, ha ez volt a koncepció, amire ott a bizonyíték, hogy nem igaz.Egyik szerint van sztori, másik szerint nem, nincs.
Nincs. Ez teljesen objektív dolog. Egy üres papírlaphoz is ki lehet találni történetet, attól még üres papírlap marad. Az, hogy kitalálsz egy sztorit a látottak alapján nem a játék sztorija lesz, hanem a tied.Mi van azzal, akinek fingja nincs az art book létezéséről, vagy aki nem olvasta a fejlesztők kommunikációját és marketingjét??? Aki csak kíváncsian ül le egy egyedinek ígérkező cucc elé, mindenféle előzetes kutatómunka nélkül?
Az kitalál magának valamit, hogy mit művel ebben a pár órában, mint mindenki más is. Félreértés ne essék, nincs azzal bajom, hogy fantáziálunk valamiről, csak ne akarjuk belemagyarázni, hogy ez volt a koncepció, mert nem ez volt, az art book erre bizonyíték, a fejlesztőkkel kapcsolatos korábbi infók meg azt mutatják, hogy dunsztjuk se volt, mit is akarnak ezzel a játékkal. Ne akarjuk erényként beállítani azt, ami hiányosság és felszopni a játékot egy olyan dolog miatt, amiért nem érdemli meg. Pls.Megfelelő hangulatban ez az atmoszféra ha jó fantáziával párosul tudhat jó élményt adni szerintem, függ a befogadótól is, ez 100%
Nem az atmoszféra a gyenge láncszem, hanem a játékmenet. Kidolgozatlan, kizökkent, frusztrál, sokszor nyűg. A puzzle-ök megszokhatóak, a harcrendszer viszont elképesztően gyenge, társul mellé egy szar mentési rendszer és egy időnként hp-t levonó tényező, amit őszintén szólva nem is értem, hogy gondolhattak komolyan. Ebből is látszik, hogy ez egy átgondolatlan tech demo, mert normális fejlesztő nem veszi ki a játékos kezéből az irányítást és vonogatja le előre nem látható helyeken az értékes hp-ját. Amatőr balansz megoldás.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
nubreed
veterán
válasz Atithunder #50 üzenetére
Ez egyrészről igaz, hogy sok a noob, elvárják a lehető legtöbb mankót... DE van egy réteg hálistennek akinek nem kell ez, sőt. Példa erre pl. az Elden Ring. Nincsenek quest markerek, nincs quest journal, nem fogja semmi a kezed. Az NPC-k által elmondottakból kell saját magadnak összerakni, hogy mivan és kb. merre hány méter. Beb&sznak az open world -be, aztán menjél, csináld, jöjj rá magadtól mindenre. És ehhez képest egy csomó achievmentet a játékosok nagy része megcsinálta. Én már nem is tudom mennyit unlock -oltam, de még a opcionális achievmenteket is legalább a játékosok 45%-a teljesítette, legalábbis amit eddig láttam.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
BusinessGuy
őstag
Lehet ezt csűrni csavarni meg magasztos tartalmakat mögé képzelni. Ettől még a szemét szemét marad. Dehát ugye az Asylum filmeknek is van célközönsége....
Lehetett volna ez egy jó játék is... -
ttt
senior tag
Ez egy anno horror fps-nek induló - ötlet és idő hiányában - kiherélt puzzleként befutott próbálkozás.
Kellett volna még nyolc év, hogy story vezetett horror fps legyenBelemagyarázni mindent is lehet, úgy mint bármi másba,
[ Szerkesztve ]
-
flexxx2
őstag
válasz Bad Pritt #48 üzenetére
Ja, kb 1.5 órát eddig, amiből min. fél órát nézelődtem , mert imádom az Alien atmoszférát.
Bevallom a Dying Light 2 után kellett idő míg megszoktam, hogy itt gondolkozni is kell, nem az a nulla-buta-5éveseknek való sztori és gondolkodás, és ha nem bírok egy ellenféllel, akkor csak pár side quest és utána már menni is fog típusú játék.Van egy javaslatom neked, ne játssz a Scorn-nal, nem neked való.
-
s:zozo
aktív tag
Ez most egy vicc?
Kurva sokat számít a műfaj. Elder-ben nem lenne szöveg, semmi instrukció, akkor is ott van a műfajra jellemző. Akció, interakció, küzdelem, loot, sok karakter. stb.
A helyes meghatározás:
Magyarul lehet jól is csinálni a mankó nélküliséget meg lehet rosszul. Műfajon belül.[ Szerkesztve ]
-
markknight
veterán
Én most direkt megnézem az art bookot, kíváncsi vagyok mik vannak benne.
-
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #51 üzenetére
"Szerintem elsőnek vittem a PH fórumról ezt a szutykot, szóval talán feltaláltam magam"
"Lepottyansz a dzsuvába azt mész ki tudja miért és hova"
Még sem fogtad fel a célt és történetet."volt a fejlesztők célja, akkor az ezt támogató játékmenet hiánya a baj."
Amit nem tudunk, hogy ilyen koncepcióval volt megálmodva. Csak te erőlteted, szerintem pedig, ezzel a minimalista tálalással is érthető a történet és cél.
Picit megint bele csúszol, hogy miért nem jó a játék, miközben le írtam hogy nálam is ki alakult a frusztráció, mert szerettem volna előre haladni és látni a következő helyszint és tovább szőni a történetet. -
Bad Pritt
nagyúr
Neked is csak elméleteid voltak, nem kell itt azzal jönni, én mit láttam bele ebbe az egészbe és mit nem.
Tudjuk a koncepciót, végigkommunikálták az elmúlt 8 évet és megkaptuk ezt a semmit. Tipikus style over substance játék.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Yutani
nagyúr
Most már muszáj leszek megvenni és megnézni, hogy milyen a játék. Az nem lehet, hogy semmilyen, mert indulatokat generál.
#tarcsad
-
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #66 üzenetére
"nem kell itt azzal jönni, én mit láttam bele ebbe az egészbe és mit nem"
Nem is én mondom, hanem te írod. Nincs narratíva nem értem a játékot, nincs története.
"Lepottyansz a dzsuvába azt mész ki tudja miért és hova"
Ezzel szemben én azt állítom, hogy nálam működött a játék, be indult a fantáziám és ki alakult egy történet csak a látvány alapján.
Slussz-passz -
Bad Pritt
nagyúr
Egy szóval nem mondtam, hogy nem értem a játékot. Más kérdés, hogy nincs is igazából mit érteni, max bele lehet magyarázni dolgokat, ami meg nem a játék érdeme, hanem a játékosé, ha veszi a fáradságot. Neked sikerült, másnak nem.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
s:zozo
aktív tag
Csapat weboldala:
"Scorn is an atmospheric first-person horror adventure game set in a nightmarish universe of odd forms and somber tapestry. It is designed around the idea of “being thrown into the world”. Isolated and lost inside this dream-like world, you will explore different interconnected regions in a non-linear fashion. The unsettling environment is a character itself."Hogy miért tartott ennyi ideig a fejlesztés az más tészta.
-
Bad Pritt
nagyúr
És amúgy ez a leírás is outdated. Isolated and lost inside this dream-like world, you will explore different interconnected regions in a non-linear fashion. Ez szimplán nem igaz a végtermékre, viszont volt trailer talán 2018-ban, ahol elvileg tényleg így működött a játék.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Yutani
nagyúr
Rendben van ez a "being thrown into the world" koncepció, de én azért kicsit hátrébb lépnék, és mondjuk egy kerettörténetet kanyarítottam volna hozzá:
Egy űrhajós vagy, aki felderítő gépével megközelített egy idegen ojjektumot, az ojjektum pedig elfogta és elnyelte a gépet, te pedig egy teljesen idegen világba pottyanva térsz magadhoz., és már nem is vagy önmagad, legalábbis fizikailag. Fogalmad sincs, hogy merre, miért, csak mész, amerre tudsz, próbálod felfogni a környezeted.
A játék vége nem tudom, mi, ne is mondjátok el, de nyilván lehetett volna egy ilyesmi narratívához is igazítani (kijutsz, nem jutsz, akármi).
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
AMD Power
titán
15 percig bírtam kb. Számomra katasztrófa ez a játék.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Psychopeti
senior tag
A filmek terén is ez a "bevált módszer" ?
Én azért majd adok neki egy esélyt... Majd ha féláron lesz.Kend azt hiszi ez csak úgy van, hogy befogjuk a kancát a szekér elé, és gyi te szürke???
-
mildwood
tag
Én nem szeretem a horrort, de ez fejhallgatóval Xbox SX-en LG C1-e nagyon beszippantott a hangulat. Engem az sem zavart, hogy elakadtam itt ott picit. Szerintem ez olyan mint a filmeknél a művészfilmek kategória. A nagy többség utálja mert egy "szar", a műfajban jártas kritikusok meg szétszakadnak, hogy most ez mestermű vagy hulladék. Sajnos a trailerekbe is elég sok "akció" részt mutattak ami mint kiderült nem lesz durvább, van aki meg azt hitte csak a kezdet. Végszónak, ez egy JÁTÉK aminek az a célja, hogy ÉLVEZD. Ha nem élvezed, akkor engedd el és keress mást.
P
-
Yutani
nagyúr
Kb. olyan lehet, mint ahogy én az "Egy csodálatos elme" filmmel jártam. A tréler alapján valamiért egy kémfilmre számítottam, közben egy drámát kaptam, így hiába volt jó (állítólag) a film, én csalódásként éltem meg, mert nem erre készültem. Egyszerűen nem tudtam élvezni, értékelni.
#tarcsad
-
L3zl13
nagyúr
A kérdés csak az, hogy "művészfilmnek" szánták, vagy csak annyira félresikerült, hogy sokan már ilyen meta tartalmakat látnak bele mikor megpróbálják értelmezni.
Ha az első (aminek látszólag ellentmond az artbook illetve az elmúlt pár év kommunikációja) akkor bár nem nekem való, de ettől még el tudom ismerni a készítők munkáját.
Ha az utóbbi, akkor viszont nem tudom miért érdemelne dicséretet.Aki hülye, haljon meg!
-
Bad Pritt
nagyúr
Én ezt egy kicsit árnyalnám: lehet története, ha az ember megerőlteti magát és figyel. Eltelt lassan egy hét a megjelenés óta, rengeteg ember végigjátszotta már és internetszerte az az általános konszenzus, hogy ennek a játéknak nincs sztorija.
Ha az ember kicsit megpróbál lejjebb ásni, akkor arra jut, hogy olyan szinten nem konvencionális módon akarja átadni a történet alakulását a játék, hogy az egyszerűen nem befogadható a nagyközönség számára.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
s:zozo
aktív tag
NEW SCORN GAMEPLAY With Developer Commentary!
https://youtu.be/vkpyfYL1XAg -
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #83 üzenetére
"Eltelt lassan egy hét a megjelenés óta, rengeteg ember végigjátszotta már és internetszerte az az általános konszenzus, hogy ennek a játéknak nincs sztorija"
Nem a játék szegénységi bizonyítványa, hanem a legtöbb emberé. Véleményem szerint.
Blade Runner rendezői változata azért született később, mert ez volt az alapkoncepció, viszont a mozi változatban Deckard monologizál. Gondolták, hogy a legtöbb embernek erre szüksége lesz. A replikánsok szemei furcsán fénylenek, mert sokan nem fogják fel ki is a replikáns. Ki mondom, a legtöbb ember nem jó megfigyelő, nem tud elemezni, nem tud értelmezni, elméleti, gyakorlati gondolkodásban gyatra. -
Yutani
nagyúr
Talán az emberek csak kikapcsolódni szeretnének egy végigdolgozott-végiggondolkodott nap után, és hátuk közepére sem kívánják az intellectually demanding játékokat, filmeket. Egy ilyen szituációban elhiszem, hogy inkább rámondják, hogy ez fosch. De ez a közönségnek csak egy része.
#tarcsad
-
Fitzgerald
veterán
Ne haragudj, ennél kirekesztőbb dolgot már régen hallottam.
Viszont eszembe jutott róla a Twin Peaks, amit valószínűleg a készítői sem értettek/gondoltak komolyan, ennek ellenére egy időben ciki volt bevallani, hogy nem érted, miről is szól.
Tény, hogy sok az egyszerű ember.
Ettől függetlenül még az összetettebb elméknek is szükségük van kontextusra illetve különféle kapaszkodókra, hogy végig tudjanak követni egy történetet.
És a storytellingen múlik az, hogy képes-e ezt emészthető, figyelemfelkeltő-és fenntartó formában biztosítani a néző/játékos számára.
Aztán amikor a történetmesélés erre univerzálisan nem képes (túlságosan okos akar lenni), akkor az kiváló alkalom lehet arra, hogy emberek egy csoportja megvillanthassa a képzelt intellektuális fölényét.
Ezért van az, hogy az ilyen játékok eléggé megosztják a közönséget.
Lesznek, akik majd mesterműként gondolnak rá. És lesznek, akik hatásvadász katyvaszként (a nagy címek közül a Death Stranding-el történt meg ez legutóbb emlékeim szerint). -
Bad Pritt
nagyúr
válasz Fitzgerald #87 üzenetére
Viszont a Death Stranding mögött volt egy masszív játék, szóval ha nen értetted vagy nem érdekelt a sztori, akkor is el tudtál lenni a kidolgozott GLS szimulátor részével.
Scornban ha nem kap el a hangulat, akkor meg vagy lőve, annyi a szerencse, hogy rövid.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
s:zozo
aktív tag
válasz Fitzgerald #87 üzenetére
Soha nem állítottam, hogy a Scorn egy mestermű lenne. Szükség van ilyenekre is, jelzőt írtam. Death Stranding viszont szerintem egy jó játék és szeretem Kojima játékait.
Amivel megleptél ezennel off-ba is rakom ezt a részt és ha gondolod magyarázd meg, mért gondolod így.
"Ne haragudj, ennél kirekesztőbb dolgot már régen hallottam."
Amikor egy fajt egy népet, népcsoportot. A vallása, származása, bőr színe miatt rekesztünk ki, nos szerintem annál nincs kirekesztőbb, vagy szőrnyű ha egy egyén kirekeszti a környezetét.
A kirekesztés a világunk része. Egyén, csoport, klán, szervezet, nép, terület, ország. Igen még én is kirekesztő vagyok. Mindenki valamilyen módon kirekesztő és a kirekesztés lehet pozitív is. Kirekesztem a rosszindulatú embereket, kirekesztem a gyűlölködő embereket. -
BusinessGuy
őstag
válasz Bad Pritt #88 üzenetére
Mi volt a DS-ban masszív? Az előre scriptelt kamu fizika? A totálosan felesleges alibitartalomként betett eszközök? Az egysíkú unalmas önismétlő küldetések? A totálisan felesleges felfedezés? A kamu multiplayer elemek? Vagy mégis mi? Végigvittem a sztorija miatt ami amúgy Koijima hűen borzalmasan túl volt tolva bonyolítva hogy nagyon összetettnek hasson. Nagyot ütött néha az atmoszférája. De mindemellett minden idők legunalmasabb legrepetitívebb openworld játéka. Simán fel lehetett volna húzni értelmesebb tartalommal, ehelyett egy üres mappot kaptunk röhej ellenfelekkel és cselekménnyel. Nem kellett volna sok,csak hozni amit az első percek hoztak. Menekülő állatvilágot, halálos időesőt amitöl valóban lehet félni, és mellé egy rendes tartalommal tömött térképet ahol legalább történik is valami akár találkozás futárokkal, egymás kisegítése embermentés bármi ... Ehelyett egy túlcsavart sztori színészparádéval, Kojima amerika imádatával és egy ötlettelen monoton unalmas gameplay-el telerakva totál felesleges alibi tartalommal hogy úgy nézzen ki mintha az 1 bites gameplay baromi összetett lenne....
Semmi masszív nem volt abban a játékban maximum a túlcsavart sztori. Maga a játék egy közel 1-2 órás játékba belefért volna, annyira "tartalmas"....[ Szerkesztve ]
-
Celithrandi
addikt
válasz Bad Pritt #48 üzenetére
Kíváncsi lenné mit kezdenének ezek a játékosok a Myst-el. Mellesleg akinek kimaradt 2021-ben kijött belőle egy Unreal Engine-es remaster, pont tegnap fejeztem be, igen jó lett.
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4090, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, Lian Li LANCOOL III, LG 34GN850-B, Optoma UHZ66
-
Celithrandi
addikt
Nos belekezdtem a gaméba, de meglehetősen laggos és ricegős az egész. Nem találkoztatok ilyen problémával?
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4090, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, Lian Li LANCOOL III, LG 34GN850-B, Optoma UHZ66
-
Celithrandi
addikt
.
[ Szerkesztve ]
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4090, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, Lian Li LANCOOL III, LG 34GN850-B, Optoma UHZ66
-
Yutani
nagyúr
Megvettem (olcsón), végigjátszottam. Hát mit mondjak?
Tudtam előre, hogy se sztori, se magyarázat, szóval amiatt nem aggódtam, úgy vágtam bele. Az első órában émelygett a gyomrom a látványvilágtól, de megszoktam. Zseniális a grafika, a hang, az egész atmoszféra. Amit át akartak adni az alkotók, azt sikerült is.
Azonban a legvége egy totális csalódás. Ilyen gyenge befejezést nem tudom, mikor láttam utoljára. Mintha a végére elfogyott a kraft, pedig az utolsó percekig érdekes volt, a végén is voltak új dolgok, de a legvége az borzasztó gyenge. Igazából az sem derül ki, mi lett volna a célja az utolsó cselekménysornak, úgy elvágták a fejlesztők. Talán maguk sem tudták.
7 óra alatt játszottam végig, jó néhány esetben kellett mentés után újrakezdeni, valamint a nagy figyelő kreatúránál két átjárót nem vettem észre, ott kellett Youtube segítség. Maga a játék nekem tetszett egy bizonyos szinten, csak a vége ne így lett volna megoldva. Sajnálom!
#tarcsad
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs