Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    akkor másrészről nézve:

    a játékot béta állapotban jelentették meg. én anno 1.503mal próbálkoztam először -esélytelen volt, 3szor raktam újra de a harmadik pályánál tovább sose jutottam-, 1.504el másodszor -itt márcsak egyszer kellett teljesen újraraknom és nulláról újrakezdenem...-. 1.505öt és 1.506ot nem próbáltam egyenlőre. majd ha nem arról fognak szólni a modok, hogy... de ne szaladjunk előre.

    pályából és bejárható területből paradox módon kevesebb lett:
    - swamp teljesen új, és elég nagyméretű
    - Cordon szinte semmit nem változott
    - Garbage se sokat
    - Dark Valley se
    - Agropom se
    - Yantar picit megnőtt
    - Red Forest megújult, kb akkora, mint a régi
    - Army Warehouse kb nem változott
    - Limanszk új
    - Hospital új, de eszméletlenül rövid
    - CNPP északi yard is alaposan meg lett kurtítva
    - és ami kimaradt: Pripaty, CNPP déli yard, összes földalatti pálya (Stancia2-3 avagy CNPP belseje, Agropom underground, x10, x16, x18).

    az AI nem lett okosabb. pontosítok: ilyen hülye AIt nem tudom mióta nem láttam. avagy fix%al talál el távolság és fegyvertől függetlenül lőtávon belül(!), direkt rálátás nélkül a fejedre vágja a gránátot centiméteres pontossággal, nem egy, nem kettő, hanem egyszerre az összes AI( rekord nekem 15 fejemre hulló gránát volt egyszerre, a negyedik emeleten, direkt rálátás nélkül...), remekül tud végtelen ciklusba kerülni (lőjj rá a ház sarkáról, fusd körbe a házat, lőjj rá a másik oldaláról, fuss vissza, és lásd, ahogy az ai mereven bámul a házra... rekord 10-15 fő volt egyszerre... normál programban ilyenkor bekeríteni szoktak), az ALifeot (mutánsok) gyakorlatilag kiherélték.

    a program motorja optimalizálatlan, az SoC gyönyörűen futott két magon, ez kihasznál egyet. nem is csoda, hogy mindenen szaggat. a reggel 6 és 8 óra közötti "harmadoljuk meg az fpst" effektekről már nem is beszélnék. grafikai glitch van pár, a vizek textúráit a swamp utáni pályákon elfelejtették feljavítani... magyarul eszméletlen rondák.

    a játék logikai motorja is tele van bugokkal: a spawn eléggé el van rontva, a sérülésmodellek bugzanak (avagy fejbelövöm a sisak nélküli banditát kétszer, ugyanúgy áll, ő fejbelő egyszer gyengébb fegyverrel, és sisak ellenére halott vagy), a mellékquestek bugosak, a duty bázist a mai napig nem lehet kiirtani (elvileg a banditot már igen), a fegyverek teljesen feljavítva is eszméletlenül beragadékonyak, a géppuskás őrön a második pálya elején gyakorlatilag legnehezebb fokozaton nem lehet átjutni (ld fix találati százalék távolságfüggetlenül), lopakodni nem lehet (akkor meg minek kellett a géppuskást odarakni?), a pénzügyek nincsenek egyensúlyban...

    és random módon kilépked, folyamatosan. nomeg valszeg érintett ismételten a memory leak bugban, 1280xUltra@dx10, 0aa (kivéve sun shader és god rays, azok lowon) lazán megzabálja a 32biten kiosztható 1670mb memóriát, hogy utánna őrült swappelésbe kezdjen.

    a történet kidolgozottsága ingadozik, néhol eléggé (Swamp, Army Warehouse) kidolgozott, néha nulla (és akkor most megyünk pripaty undergroundba... helyett CNPP közepén találjuk magunkat, egy Gauss ágyúval a kezünkben... mi a halál?). az utolsó pálya és a záró videó egy vicc.

    limanszk pedig durvábban agyon van szkriptelve, mint a Half-Life2. és kb ugyanolyan lineáris...

    az pedig, hogy a bétatesztelést a játékot megvásárlókkal végeztették el már megint, az főleg idegesítő. mint mondtam, az ötödik újrakezdésre végül sikerült végigvinnem, mert addigra a program képtelen volt továbbjutni egy ponton (természetesen mindig máshol akadt ki javíthatatlanul). ilyen állapotú programot egész egyszerűen nem szabadna engedni kiadni. részemről 3/10. kerüljétek messzire, amíg nem jön egy csak multis peccs... utánna már talán játszható lesz. utánna majd talán remélhetőleg és esetleg majd hajlandó vagyok rendes pontszámot is adni neki, de jelen pillanatában csak mazochistáknak ajánlható.

    ... ja igen, a modok. szóval jelenleg szinte az összes próbálja rendberakni a játék elfuserált nehézségét/logikáját. apróbb más irányú változtatások már vannak (AMK sleeping bag már ha kissé bugosan is, de van, sharper textures szintén), mindenesetre amikor a modok csak a játszhatóvá tételt tűzik ki fő célként, ott nagyon nagy baj van.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Metalfan

    senior tag

    CS szép, jó, hangulatos... de nem nyerte meg a tetszésem. a CoS sokkal jobb lett szvsz, és kiakadtam a sztori rövidségén is. eménykedtem, hogy majd Dark Valley-ban vagy Yantarnál szépen le lehet menni a földalatti járatokba, de nem, nagy ívben el lehet kerülni az összeset, egyedül Agropomnál van meg a földalatti járat. Ezenkívül... ááh, inkább nem részletezem, túl hosszú lenne a lista.

    Azt ajánlom, hogy inkább vigyétek végig (újra) a SoC-t, és ha van még kedvetek lődözni, akkor esetleg jöhet a CS.

  • Blood Mage

    senior tag

    válasz proci985 #1 üzenetére

    ha ez tényleg mind igaz akkor elég gázos egy játék.... asszem ez ki fog maradni az életemből... :U

  • marcus.fenix

    aktív tag

    Csodálkozom ezen a játékon, ahogy csodálkoztam az elődjén is csodálkoztam...
    Évekig néztem az elcsurgatott videókat anno a STALKER-ről, és vártam hogy mikor jön ki... azt hittem hogy ennyi időt csakis azért fordítottak rá, mert tökéleteset akartak alkotni...

    És amikor betöltöttem, és adtam neki pár órát, akkor jöttem rá, hogy találó volt az egyik külföldi oldalon látott felirat: STALKER - Shadow of a good game... Nagyon nehéz jó Open Ended vagy Nonscripted játékot csinálni, de ez lehetett volna jó, de míg az évek során a grafikát foltozták, minden mást lecsupaszítottak a játékról... az eredetileg vezethető járműveknek csak romjai maradtak. A mutánsok mint faction elveszett, és egy horror játékból az lett, hogy javarészt normál emberekre lövöldöztél az időd 99%-ában.

    Ami nem lenne probléma, ha lenne egy értelmes ellenséges AI, jóféle particle effektek, dinamikus harc, sebzésmodell, rfasza ragdoll, és olyan fegyverek, amiket élvezetes elsütni, és amiknek van hatása akkor is, ha épp nem fejre lősz... De ebben a játékban harmatgyenge fegyverek, suta ellenfelek, és lapos élvezhetetlen harcok sora követte egymást, miknek során te folyamatosan kötözted, és medkitezted magad, amíg az utolsó szerencsétlent is ki nem lőtted...

    A SoC-ot végigkínlódtam, szó szerint, a CS-t nem fogom, mert nem azért játszok, hogy a grafikán ámuldozzak, ez pedig másra nemigen használható... a multiplayere viszont jó, és ennyi az egyetlen pozitívum számomra. Ha post-nuclear FPS-RPG-t akartok, akkor inkább legyen a Fallout 3 ami sajnos szintén messze áll a tökéletestől, de mérföldekkel jobban megközelíti mint ezek. Ne bántson senki, ez csak az én személyes véleményem a Stalkerről, én csak örülök ha ez a játék is bejön az embereknek, mert ráfér a támogatás a fejlesztőire..

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • feka007

    nagyúr

    válasz marcus.fenix #4 üzenetére

    Nekem az első rész nem okozott csalódást, teljesen jó volt sztem, de ez a CS egy hugyfosszar lett, letölteni nem volt érdemes... :((( Úgylátszik ezeknek az ukrán fejlesztőknek 6-7 év kell egy normális játékhoz...

  • Sirandrish

    legenda

    válasz feka007 #5 üzenetére

    jász vele 2 órát és már azt is álbarugod majd aki rosszat mer mondani rola:DDD

    Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

  • feka007

    nagyúr

    válasz Sirandrish #6 üzenetére

    Már vártam mikor szólsz hozzá... De azért beírtam mert leszarom :U

  • Sirandrish

    legenda

    válasz feka007 #7 üzenetére

    engem se nagyon érdekel de azt már megfigyeltem hogy minden játéknál így kezdődik:)

    Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

  • remington2

    senior tag

    (#1) proci985
    " fejedre vágja a gránátot centiméteres pontossággal" : ezt olvasva teljesen elöntött a nosztalgia :DDD

    A cikkhez némi adalék:
    A bejárható területek nagyságának növekedésével nem igazán értek egyet, nemhogy nagyobb, hanem talán még kisebb is lett, mint anno a SoC volt, és nem csak területre, hanem hangulatra is vesztett. Ment Rostok (Wild Territory), Red Forest, Pripyat, az erőmű jelentős része (teljes belső, plusz megközelítési helyszínek), és az összes föld alatti pálya, a laborokkal együtt. A többi, nem említett pályarész maradt, nagyrészt változatlanul, esetleg kicsivel módosítva.
    Ami helyettük jött: a mocsár, red forest v2 (az erdő másik fele), limanszk, kórház. Ezekből talán a mocsár és red forest éri el az előző rész akármelyik pályájának színvonalát, limanszk a csőszerűségével, az "innen már nem mehetek vissza" featurejével, a kórház pedig gyakorlatilag nem is létezésével nem igazán rúg labdába. Utóbbi gyakorlatilag két függőfolyosó egy 2 emeletes épületben, a szubkontinensek után esetleg szubpályának lehetne nevezni.

    "A játékmenet kapcsán már érintve volt az alapelképzelés, mely szerint a magányos farkas figuráját felváltotta a falkaszellem. Ehhez hűen a legtöbb vállalt küldetés csapatban történik"
    Ez a pár sor azt sugallja, hogy esetleg Jericho / BiA / R6 / CoD4 vonalat követve valamilyen (ha nem is az említett játékokhoz hasonlóan komplex) csapat-irányításra+velük történő kooperatív harcra nyílik lehetőség, holott inkább a régi HL1 küldetéslemez (Opposing Force) jut eszembe róla, ahol rövid időre csatlakoztak hozzánk nem igazán irányítható csapattársak. A társak gyakorlatilag csak arra jók, hogy ne érezzük egyedül magunkat, tényleges hasznuk nem igazán van, ennyi "segítő" már a SoC-ban is volt velünk, mint itt. Ami új, az a frakcióharc, amely kicsit színesíti az egészet checkpoint rendszerű tartom/elfoglalom jellegű mellékküldetésekkel.

    Mindezt megfejelték egy nagyon összecsapott végjátékkal (limansz/kórház/cnpp), és egy semmiről semmit nem igazán mondó alibi videóval, és ennyi. Jah, meg bugok persze, de már az első részről is hallottam ugyanezt (bár nem tapasztaltam, mindig patch telepítése után játszottam), úgyhogy ez talán még megbocsátható bűn is.

    Ami szerintem csak engem, meg néhány hardcore stalker-fanatikust érint, akik nem csak egyszer, de sokszor végignyomják (nyílván nem a már ismert történet, hanem a Zóna és a posztszovjet hangulat miatt talán): a játék nem annyira "bemászkálható" ,mint a korábbi rész, a pályák egyensúlyát egymáshoz képest elrontották, kevésbé "belakható" a Zóna.

    Az első részhez képest gyakorlatilag egy árnyék a játék, lehetne akár Shadow of Stalkernek is nevezni :DDD

    They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

  • tdd587

    őstag

    válasz marcus.fenix #4 üzenetére

    Csatlakozom a véleményedhez. Az elődöt szó szerint majdnem végig szenvedtem én is, majd az erőmű környékén olyan rambósra, nehézre és idegesítőre váltott át, hogy god mode-ban megnéztem az első adandó befejezést, meg youtube-on a többit és uninstall.

    Ezt már letölteni sem fogom. Nem kapja meg az esélyt sem. Azt már az elődje ellőtte, az FPS-ekre szánt időm meg nagyon véges. Újra csak bosszankodni meg minek...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Elmör

    senior tag

    Én tegnap kezdtem el, de ha tényleg olyan, mint itt a többség írja, akkor ez mehet a süllyesztőbe a Far Cry 2-vel. Ha valakinek csak a grafika fontos, akkor mindenképpen érdemes kipróbálnia mindkét játékot, de a játékélmény, háát az odébb van, legalábbis a FC2-ben. :U

    RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz tdd587 #10 üzenetére

    evvel nem értek egyet, bár nekem tapasztalatom csak 1.005 (medium és master)el és 1.006 (master)al volt.

    elsőre az SoC tényleg baromi nehéz, mert amíg nem tudod, hogy mit és hol érdemes összeszedni, addig se pénzed, se fegyvered, se vérted nincsen. mondoanom se kell, normális fegyver, megfelelő artifaktok és nagyon sok lőszer, valamint megfelelő vért nélkül az erőmű belseje kínszenvedés. elsőre második nehézségi fokozaton mentem neki, első belső pálya tartott másfél óráig, második megint másfél óráig, hátsó udvar megint másfél óráig. avagy sarkon kinézek, lövök, gránátozok, stb (jó öreg thief sarkonkinézek, fejlövök, visszasarokra... nem hatékony). másodikra, immár legnehezebb fokozaton 15perc-15perc-20percre ment le a szintidő, avagy jól megválasztott taktikával (jó öreg vérpistike kettőt előre egyet hátra rambo/gerilla kombó megfelelően megválasztott felszerelésben), izzadtságcseppek nélkül, lazán. arról nem is beszélve, hogy bár a két/három földalatti labor az erőmű előtt korántsem nehéz, viszont a bloodsucker első megjelenésénél (tudjátok, a láthatatlan vérszívó valami) majdnem szivinfarktust kaptam, és ezzel általában mindenki így volt. nem volt nehéz egyik pálya sem egy gyakorlott fps játékosnak (tudsz fejlőni mozgás közben), de olyan hangulata volt mindnek, hogy egyszerűen féltél továbbmenni. Alien vs Predator 2, ha emlékszik valaki... és ha félsz, akkor nem fogsz tudni megfelelően célozni/dönteni. a vicc az, hogy harmadikra, immár 1.006 alatt a játék kb nevetségesen egyszerű volt, de ez az RPGk sajátja... ha tudod melyik felszerelés hol van, mit érdemes farmolni, hova érdemes menni pénzért/tápolni, onnantól a játék mindjárt egyszerűvé válik.

    aztán ott volt az Oblivion Lost (eredetileg a S.ta.l.k.e.r.nek ez volt az alcíme, meg előtte még volt sci-fi is a hét év alatt... csak ugye közbejött a DeusEx2:InvisibleWar fiaskó valszeg) mod 1.3, jópár jó újdonsággal (legnehezebb fok, egyszerű), az OL mod 2.0 (legnehezebb fok, egyik legnehezebb fps, amivel valaha játszottam, se lőszer, se felszerelés, se pénz, felturbózott AIval és nagyon brutálisan megnövelt számú és erejű szörnnyel... avagy 5 óra alatt mentem végig az atomerőműn, és visszafelé örültem, hogy egyáltalán kijutottam élve, miközben a legjobb páncélból 0%os állapotúra szakadt le rólam ezalatt három -egy oda, egy a hátsó udvaron, egy visszafelé-), majd OL 2.2 (erőteljesen visszafogott árak, növelt drop, megfelelően nehéz -van benne kihívás, de nem fogsz vért hugyozni még a játékot tökéletesen ismerve is-). meg jelenleg a Priboi 1.1, levezetésképpen, avagy a zóna átment virágos rétbe:). a survival horror pedig nyomozósdiba némi szerepjátékkal és akcióval.

    ami a CSben nagyon zavaró, eltekintve a folyamatos CtDktől és bugoktól:
    - mindenki terminátor, autohites (természetesen fejre megy mind, sérülésmodell van implementálva) és wallhackos. a kezdő rablótól kezdve az elit katonai osztagosig. ami azért kellemetlen, mert egyrészt a sérülésmodell eszméletlen bugos (fejlövéseket néha neked nem veszi be, más sérüléseket meg hajlamos kompletten elfelejteni), te vérzel (és legnehezebb fokon két ködszer kell a vérzés elállítására), mindenki más nem, Neked van realisztikus golyófizika -beragad, gravitáció hat rá, félrehord-, mindenki más automatikusan eltalál.
    - emelett átlagosan az ellenfél 10-15szörös túlerőben van
    - lopakodni nem lehet, ha nincs direkt rálátás, akkor jön az ukrán nemzeti gránátcélbadobóhadtest... igen, a gránát is autohites
    - a hangok rosszak, tehát az ellenfelek nem csapnak járás közben zajt, te igen
    - az ellenfelek nem kommunikálnak, mégis egyszerre mozognak. bekeríteni ugyan nem próbálnak, viszont még egy zöldsapkás elitalakulat is megirigyelné, hogy 10-15fős csapatokban milyen egyszerre mozognak rád... fedezni ugyan nem fedezik egymást, de 10-15 főnél olyan nincs, hogy mindenki egyszerre töltsön, kevesebb ellenfél pedig egyszerre nem nagyon jön ellened... persze még mindig egyedül vagy.
    - 4 ellenfélnél kevesebb egyszerre sosem jön rád. az még mindig bőven négyszeres túlerő... nekik van jobb felszerelésük, és ők a jobbak... igen, még 1vs1ben is kemény egy ellenfél
    - lefűrészelt shottal a lőtáv határán minden spelni a fejed találja el... ennél még a Doom is fejlettebb volt
    - az autohitet természetesen futás közben, miközben te sprintelsz is tudja az AI... neked ilyenkor mégjobban félrehord a fegyvered
    - a fegyver neked visszarúg, az AI ezt a fogalmat nem ismeri
    - a bokron te érthető okok miatt nem látsz át. az AIt ez természetesen nem zavarja
    - exoskeltonban az AI tud sprintelni. te nem
    - a falakat/fákat bizonyos erejűnél nagyobb fegyver átviszi... és az AI átlát rajta;>
    - az AI mozgáskultúrája lényegesen jobb a tiednél. avagy kidugja a fegyver csövét a fedezék fölött, és autohit!
    - az AI minden fényviszonyok között tökéletesen lát, még éjszaka, viharban, éjjellátó nélkül is... kitaláltad, te szokás szerint nem:)
    - ha valamelyik AI nem dobna véletlenül gránátot, az veled van. ha mégis, akkor oda, ahol éppen te vagy
    - a szörnyek elvileg ha éhesek, mindenkit támadnak. ha véletlenül megjelennél, az egymásban harcban álló szörnyek és emberek mind téged támadnak
    - ha egy szörny véletlenül aludna, megjelenésedre éhes lesz
    - a kutyák és vaddisznók megeszik egymást, kivéve ha megjelennél... igen, megint a játékos tűnik a legfinomabb falatnak
    - egymással szemben álló frakciók megjelenésed idejére mindig békét és barátságot kötnek, csak hogy együttes erővel leszedhessenek. ilyenkor természetesen összeszokott csapatként viselkednek
    - logikus módon az ellenfelek bizonyos veszteségek fölött SoCben menekültek... meg ha bizonyos mennyiségnél többet lőttél ki, se támadtak meg többé (pl blind dogok egy idő után már alapból menekültek), hacsak nem szorítottad őket sarokba/nem voltak hjján mindennemű túlélési ösztönnek/agymosottak voltak... itt ez nem így van
    - a kereskedők bugosak: ha nincs pénzed, árulják a jobbnál jobb fegyvereket, mire lesz, már nem. a portékáidat max ötödáron veszik, kivéve, ha még annyiért sem. de alapár fölött adják. néha a duplájáért.
    - bár elvileg a fakcióháborúban a szövetségeseid száma a területtel nő, a gyakorlatban a plussz emberek sehol nem találhatóak
    - a szövetségeseid állomása mellett mindig van szörny spawn pont... a szövetségeseid a szörnyekkel természetesen nem bírnak
    - a szövetségeseid kivételével mindenki orrbaszájba respawnol. az ellenfelek többszörös szorzóval. néha a hátadba.
    - az ellenfelek reflexei megszégyenítik a T101esét
    - pontosabban: az ellenfeleket leginkább a T-101es, Charles Bronson, Piszkos Harry és az Alienek keresztezéséből lehetne levezetni. esetleg némi xXxPWND_D347H_H4XX0RxXx hozzáadásával.
    - bónusz: a quicksave egy időben bugos volt... igen, nagyon hamar meg lehet halni a körülmények miatt. még a legkönnyebb fokozaton is. a bug azt jelentette, hogy nem minden infot mentett, emiatt a játéot telepíthetted újra és kezdhetted a legelejéről.

    kb a CS az egyéb problémák mellett olyan, mintha egy csíter szerverre mennél játszani, csítek nélkül. ahol mindenki téged utál, vagy ha semleges esetleg barátságos, csak folyamatosan átvág, ellenben segíteni sose segítene. mondjam ez mennyire frusztráló még egy veterán fps játékosnak is?

    Blood Mage: hát, esetleg egy fél év múlva nézz be a játék fórumába... ha ott még van élet, és esetleg a játék helyett nem fakkolással van tele a fórum, akkor már lehet érdemes feltenni. jelenleg kb egy-másfél hónappal a retail magyar megjelenés után a fóruma kb kihalt, miután mindenki menekült mással játszani;>

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Depression

    veterán

    válasz proci985 #12 üzenetére

    Köszi, épp készültem megvenni, de ez alapján az egész gépet dobtam volna ki az ablakon, nem csak a játékot.

    Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

  • tdd587

    őstag

    válasz proci985 #12 üzenetére

    Őőőőő, ha most ezzel akartál meggyőzni arról, hogy a Clear Sky akár csak letöltésre is érdemes, akkor nem sikerült. Nekem az előző is feleslegesen nehéznek, nehézkesnek, idegesítőnek tűnt. Shotgunnal hátbalövök valakit, erre megfordul, rám lő és meghalok. Mindezt egymás után többször. Egy doom szörnynél értem ezt a sebzést modelt, de embernél? Ha megvágod a kezed már ordítasz, hát még ha 40x40 centiméteres lyuk keletkezik a mellkasodban... sosem fogom megérteni, hogy mitől jó ez a fejre 100%, máshová 0% modelt.

    A dolgok nálam akkor javultak, amikor megtaláltam az első gyorstüzelő fegyvert. Akkor jöttem rá, hogy ha már béna vagyok és nem tudok fejbe lőni 2x messziről 4x4 pixelt mozgás közben, fél méterről pedig még mindig nem halálos a shotgun, akkor 20 AK-47-es lőszer is megteszi és az állandó quicksave/quickload. Ami egyébként halálosan zavaró és élmény romboló.

    A global illumination viszont jól nézett ki, mindjárt megtizedelte az FPS-t.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Misi 007

    Közösségépítő

    Én bírtam hogy mindenki nyomta hogy így bugos úgy bugos...
    Én végigvittem 1.5.03-al 1.5.04-1.5.05-el és sehol semmilyen hibát nemtaláltam benne...
    Pedig meglehet kérdezni pár embert hogy ha én nekiállok játszani akkor tuti beleverek az adott gaméba valami hyper nagy kanyit!
    Hát ebbe nemsikerült... :D

    A játék pedig vegyes érzéseket adott mert jó volt látni a régi pályarészeket felújítva de mondjuk nemtom miért kellett kihagyni Pripyatot belőle...

  • strike-force

    őstag

    :D Patch 1.5.07 - [link] :D

    R7-5800X / 32GB / RTX3070 / POCO_F3 (8/256) / i12 64GB - Just realize it!

  • Silenzio

    addikt

    Sajnos az 1950 pro ma már nem középkategória, hanem alsó... Ez van. Az új gépet én is ezzel "indítottam", és remek, kiegyensúlyozott teljesítményű kártya, rohadtul utálom, hogy ilyen gyorsan avulnak el a dolgok.

    tdd587: Barátom, mivel ma minden magára valamit is adó játék teljesen személyre szabható, moddolható, így a Clear Sky is az. Már hónapokkal ezelőtt kijött hozzá egy a fegyvereket és a sérülésmodellt átalakító mod, így az általad említett idegesítő hibák egy csapásra megszűnnek. Persze ettől nem kell még vele játszanod, ha eleve eldöntötted hogy egy szar. Legfeljebb páran hülyének néznek.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • tdd587

    őstag

    válasz Silenzio #17 üzenetére

    Miért is? Mindenütt lehúzó kritikák, lesúlytott (bár azért néha kitartó) rajongók. FPS meg van bőven. Véleményem meg lehet: ennek már nem állok neki. Azaz legalább nem warezolom.

    És mivel nem vagyok FPS guru, bevalottan 4x több időbe kerül nekem kivinnem egy FPS-t, mint itt a fórumokon az átlag (Crysis 5 óra alatt? haha...), tehát többet is nyomtam, mint a többiek az előzőt. Mod-olni is szoktam, bár általában csak az ultra-high beállításokat csalogatom elő, hogy ne unatkozzon a VGA.

    A Stalker-be sokkal több időt öltem bele, mint így utólag kellett volna. Konkrétan az maradt meg belőle, amit már írtam. A fentiek alapján ebbe nem fogok semmit sem, pedig még az ára is rendben lenne.

    Az mondjuk már tényleg a magyar fórumok sajátja, hogy ha van véleményem, akkor hülyéznek. Lásd Crysis topik (nekem tetszett, hiba volt közölni). HL2 topik (van látványjavító mod hozzá, hülye vagyok, ha használom, jobb az ótvar grafikával). Sacred 2 topik (béna és kötelező a magyarítás, milyen magyar az aki angolul szeretne játszani). Stb.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Tomate

    veterán

    Butaság egy játékot azért nem kipróbálni/játszani mert más azt mondta, hogy sz*r. Lehet neki nem tetszik, de lehet neked fog. Ha 10-ből csak 3 embernek tetszik, lehet, hogy benne vagy a háromba, de ha azért nem próbáljátok ki és nem adtok neki esélyt mert valaki megmondta, hogy XY az baromság.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz tdd587 #18 üzenetére

    nézd, ha így vagy a dologgal, akkor a CSt tényleg felesleges akár leszedned is, még ha valaha el is jut retail állapotba. az, ami miatt jó volt a SoC, az kiveszett belőle. ha az AIért szeretted, ott vannak a Crysisek, ha mászkálni szerettél, ott a Far Cry2 és szintén a Crysis, ha rpg hybrid kell, akkor ott a Deus Ex és 2009re jön az utód is, ha pedig horrorjáték kell, akkor AvP 1-2 (szintén ígérik az utódot), vagy a Fear.

    a Crysis egyébként tényleg zseniális volt (szintén azok közé tartoztam, aki techdemozás helyett inkább játszottak vele... 5 óra alatt nem tudom hogyan tolták le, nekem 15-20 kellett másodikra is zöldsapkáson... és minden percét imádtam, gyakorlatilag a grafika csak hab volt a tortán, a brutálisan erős és jól bekonfigolt AI a fizikai modell részletességével és a remek pályatervezéssel volt az, ami zseniálissá tette), a HL2nek kell a látványjavító mod (ja hogy nem tetszik nekik a hivatalos ep2es alyxmodell, mert nagyobb lett a melle... hát istenem... a sötétebb textúrák pedig illenek a játékhoz). magyarul meg játszon, akinek három anyja van, tökjó, ha a külföldi fórumokkal inkompatibilis vagy;>

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • zso73

    veterán

    Gáz az egész játék! Össze-vissza kell mászkálni GYALOG!! :W Szép grafika. Szinkron hiányos.......... Kettő pálya után törölve. Faar Cry 2 sokkal jobb. :C

    "A mosoly olyan, mint egy ablakban felgyúló fény, amellyel a lélek jelzi, hogy a szív otthon van."

  • Hun'reeth

    őstag

    válasz proci985 #20 üzenetére

    Már ne haragudj de baromira nem fogod fel mekkora felelősséget vállalsz fel azzal, hogy nekiállsz lehordani egy játékot. Nem szabad prekoncepciókat terjedni hagyni azért mert neked nem jött be a játék. (Tudom, hogy nagy SoC fan vagy épp eleget irkáltunk mindketten a topicjában.)
    Persze az az igazán buta aki hagyja, hogy másvalaki leírása befolyásolja abban játszon avagy ne játszon az adott játékkal de mint tudjuk az emberek bírkák.

    Én is éppúgy rengeteg időt öltem a SoC-ba bár nyilván nem játszottam vele annyit mint te az OL ből csak 2-t próbáltam ki és az alapjátékot is csak 3x játszottam végig.
    De a CS bizonyos szempontból igenis túlmutat a SoC-on akár tetszik akár nem.
    A pénz igenis értékes lett, a sérülésmodell persze kifogáolható (kell szerezni jó fegyvert és megtanulni fejre lőni) és az ai is buta de pl. éjjel igenis szarul látnak a katonák. Kivéve a gépágyúst mert az tényleg problémás. Mert ugyan ha odalősz nekik azonal visszalőnek oda ahol vagy és ez úgy tűnhet mintha tökéletesen látnának de nem. Mert egy kis golyózápor után értetlenül álldogállnak vagy nekiállnak keresni. Tudom mert milliónyi alkalommal henteltem le őket a bázisukon a fegyvereikért.
    A gránátdobálásról annyit, hogy bizony bugos tényleg a talpa alá dobják az embernek DE elkerülhető ugyanis eldobás előtt mindíg mondanak valami kísérő szöveget amiből lehet tudni, hogy mindjárt odavágja. Ilyenkor mese nincs iszkolni kell azonnal a fedezékből.
    A játékmenet pedig nem olyan lineáris, végigvezető (ha nem akarod) mint a SoC-ba volt. Igenis el lehet és érdemes tökölni kicsit a frakciókkal. Persze bugos mivel a duty eléggé kiírthatatlannak tűnik meg a freedom is hasonlóképp de volt akinek sikerült már. Ez is, az is.
    Egyébként az egész STALKER játékra SoC és CS jellemző, hogy rengeteget számít mi van rajtad és milyen fegyvert markolsz. Az elején nincs semmid és ehhez méltóan könnyen halsz. Ezt teljesen jól csinálták meg a fejlesztők. Alap gúnyában és egy szar sörétessel bizony könnyű halni. Ez tök természetesen van megcsinálva sőt a többi FPS van eltúlozva az elején és ezért nincs meg az igazi fejlődési érzés mint itt. De bizony később egy Bulatban és Vintarral se könnyű. Mert addigra olyan ellenfelek is akadnak. De ha visszamész a swamp-ba Bulatban meg Vintarral röhögve nézhetsz szembe a fosztogatók fegyvereivel. Ez reális!
    Szerintem a CS igenis jó és hozza a Hangulatot és azt amiért megszerethető volt a SoC.

    [ Szerkesztve ]

    ''Öregember nem gyorsvonat!''

  • Doom

    aktív tag

    válasz Hun'reeth #22 üzenetére

    Nem nagyon szeretnék beleavatkozni a vitába, de azért szerintem egyrészt a fórum azért van, hogy leírjuk a véleményünket, másrészt nem mindenkinek van ideje/pénze kipróbálni minden játékot, hogy az vajon tetszik-e neki (pl. én). És ebben a pillanatban igenis sokat számít, ha valaki leírja a véleményét, mert ez alapján ki lehet választani azt a kevés játékot, amivel játszani fog az illető. Természetesen nem vagyunk egyformák, de épp ez a jó, mi lenne, ha mindenki ugyanazzal szeretne játszani, akkor születne minden stílusban egy etalon és mindenki azzal nyomná.
    Ja, modok. Tök jó, hogy vannak (tényleg). De nem biztos, hogy a pénz/időszűkében lévő emberke a szoftver megvásárlása után még rá akar áldozni x órát, hogy megtalálja azt a modot, amivel már játszható lesz a játék (ha meg mégis, akkor itt megint képbe jönnek a vélemények).
    Miért van az, hogy ha valaki leírja a véleményét, akkor az már szentségtörő, mert "prekoncepciókat terjeszt", és ezért szegény xy elesik attól, hogy kipróbálja? Miért buta vagy birka az, aki mások véleményére hagyatkozik? Te még nem kérted ki soha senkinek a véleményét bármivel kapcsolatban?
    Bocsánat, de ez most kellett, és persze nem csak neked szól, de sajnos részben magamra vettem.

  • remington2

    senior tag

    válasz Hun'reeth #22 üzenetére

    Azt szerintem mindenki el tudja dönteni, mi tetszik neki, és mi nem. Én csak a személyes tapasztalat utáni véleményezésre hagyatkozom, ha egy valami élvezeti értékét az adja, hogy vajon ÉN tudom-e élvezni, akkor ne az alapján döntsem el, hogy más (akárki) mennyire kedvelte, hiszen minden ember más. Mint a színeknél, teljesen szubjektív, így más ember ízlése alapján dönteni mondhatni öngól . . .

    Ha leírom a véleményem, azzal nincs semmi baj. Ha más ez alapján dönti el, hogy márpedig ez kétségtelenül maximálisan bűnrossz, az nem igazán az én felelősségem. Hasonlat : Utcán hagyod a kocsid, majd valaki ellopja (zártad persze), és egy buszmegállóba gázolva megöl 20 embert. Ahhoz, hogy a véleményéből koncepció legyen, kell egy olyan másik oldal, aki vevő az ilyesmire, és nem tudja eldönteni, mi a jó neki, teljesen másra hagyatkozik. Ez utóbbi a helytelen, és nem az, hogy valaki leírja a véleményét. Ha egy hsz alapján dönti el, hogy "ezderossz", akkor szerinted mit fog csinálni, amikor a CS-nél maradva swampban első találkozáskor 5 bandita 10x zsinórban kinyírja? (függetlenül attól, hogy most béna-e, vagy sem).

    Amiben egyet érted Veled, az a vélemény kifejezése. Ez számít sokat szerintem, mert nem mindegy, ha jól megfogalmazva, érvekkel alátámasztva elmondja a véleményét, és soha nem lép túl "ez az én véleményem" --> "azt akarom, hogy legyen ez a tied is" határon, akkor nincs baj. Ha viszont beír valami "márpedig ez rossz" mindentől elvonatkoztatott, alátámasztás nélküli, kvázi szabványt, és mindenkit győzköd arról, hogy az ő véleménye az alfa és az omega, arra maximálisan igaz az, amit írtál.

    Magához a játékhoz: én nem vesztem el a részletekben, nem akadtam fenn nagyon a bugokon, sebzésen, ilyesmin, inkább egészében látom a játékot, és úgy kapok eléggé lesújtó képet. Az elsőt gyakorlatilag azonnal elkezdtem megint újrajátszani, utána újra (OL 1.3), majd megint (OL 2.2). Ha az utolsó kettőt nem is számolom, akkor is éles kontraszt a CS-hez képest, amelyhez azóta hozzá sem nyúltam. Gondolkodtam rajta, hogy mi, és arra jutottam, hogy a hangulat nincs meg. A hangulat miatt nyomja az ember újra és újra, nyílvánvaló, hogy nem a (jóindulatúan) 7-féle befejezés miatt (amelyeket úgyis fejből nyom), hanem mert a játék eléggé egyedi környezetben játszódik, és hozzá tesz rengeteget a "nincs két ugyanolyan végigjátszás", az rpg elemek (inventory). Az egészet megfejeli a pályákon történő bóklászás lehetősége. Ez elvileg mind-mind megvan a CS-ben is, sőt, a fegyverek/ruhák fejlesztése terén plusz extrákat vittek bele, akkor mégis miért fanyalognék (ezt inkább magamtól kérdezem). A gond az, hogy a CS úgy akar SoC lenni, hogy közben más is legyen, és szerintem itt rontották el. Nem lett volna nagy gáz (szerintem), ha nem temérdek új pályán, hanem a meglévők finomításán dolgoznak, és gyakorlatilag ugyanoda helyezik vissza a játékost, csak egy másik szempár "mögé". Az új pályákon túl nagy a hangsúly, viszont a régiekből túl sokat vettek el, ezzel nagyon megborították az egésznek az egyensúlyát, és ez az, ami kevesebbé teszi, mint a SoC-ot.

    Persze ez magánvélemény, ahogy egy aláírásban írták, kéretik nem megkövezni :DDD

    They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Hun'reeth #22 üzenetére

    pontosan tudom mekkora felelősséget vállalok.

    nem arról van szó, hogy azért nem tetszik a CS, mert az SoCn nem tudok túllépni. a CSben rengeteg olyan újítás van, aminek SoCba való belemoddolását örömmel fogadnám (fegyverek/vértek fejleszthetősége, páncéltól függő artifactszám, faction wars, guideok, javítható felszerelés, dx10.1, stb).

    a pénz értékes, ez tény. a SoCban dúskált benne az ember a végére, ez is.

    nem ott van a probléma, hogy nem tudok fejlőni. megy az pisztollyal is:) a probléma az, hogy az AI csak fejre tud, és fix %al talál el. pl master fokozaton az AInak 50%os találati pontossága van minden lövésre (noviceon ez 15 vagy 20). ami csak addig nem hangzik vészesen, ameddig nem kerül a kezébe automata fegyver/nem 80%ot visz le a shotgun lövedék a HPdből távolságtól függetlenül... és utóbbiban pont két lövedék van. és neki nem kell röppályát számolni, mint neked.

    a sérülésmodell meg bugos. fejbelövöd, meghajol, fejbelövöd, meghajol, fejbelövöd végre valahára meghal. nem páncéltörő lövedékkel -fegyvertől függetlenül- szinte minden ellenfél ezt csinálja, de néha még azzal is. a shotgun esetében pedig a sörét az egyedüli nem bugos lövedék, másik kettőt az ellenfelek néha meg sem érzik (hajolnak egyet, aztán mintha mi sem történt volna)

    a katonaság extrém példa, mivel őket nem nyílt terepen rohanod le. a közben lévő parancsnoki épület pedig annyira megtréfálja őket, hogy csak állnak az udvaron, és néznek bambán, amíg te szépen lekapdosod őket belülről (kivéve ha valamelyik meglát, akkor egy emberként jönnek). ajánlottabb inkább a Garbage vonat mellett álldogáló banditacsapatot megfigyelni, ők mit alkotnak (kvázi nyílt terep).

    a fedezékből iszkolást értem és érzem én, nem ez az első program, ahol dobálja a gránátot az ellen.a dobálás pontossága, ami aggasztó. és a nulla reakcióidő. FEAR és Crysis esetén a "fire in the hole" általában még a gránát eldobása előtt hangzik el, itt a gránátok együtt jönnek a szöveggel. mondanom se kell, fél másodperc élet és halál kérdése ez esetben.

    nem az a probléma, hogy könnyű halni. sima SoCben is könnyű halni, ha ész nélkül mész előre, felszereléstől függetlenül (onnantól, hogy az ellenfélnek Obokanja vagy bármi fejlettebje van páncéltörő lőszerrel, még Exoban is lazán ki tudnak szedni). az a probléma, hogy csak te halsz könnyen, az AI nem.

    a questek és a fakció háború meg jó dolog lenne... ha nem lenne mindkét dolog vérbugos. 1.505 alatt anno a banditákat se lehetett kinyírni, pedig mindent megtettem. úgy nincs sok értelme questelni, hogy visszaviszed a quest itemet, a kiadója meg elfelejti, hogy ő adta ki. ez nem mindig igaz, de azért eléggé sűrűn előfordul. másrészről meg minél többet foglalkozol mellékküldetésekkel/faction warssal, annál nagyobb eséllyel akad ki a progi... ötödikre kell mondanom miért rusholtam CNPPbe?;>

    hidd el, én is jobban örülnék neki, hogyha SoC végre játszható állapotba kerülne, mert a 15-30percenként CtD és a folyamatos stressz, hogy mikor száll el a savegamem már megint eléggé idegőrlő volt. voltak remek pillanatai, amik bejöttek. OLhez hasonlóan CSben is mindig megálltam gyönyörködni a reggel 5-6 óra közötti gyönyörű napfelkeltében. Army Warehouse is remekül ki volt dolgozva. Agropomnak a felét nem is láttam. nézelődni és a pályák minden zeg-zugát bejárni pedig abszolút semmi időm nem volt, félve a CTDtől (jó, Swampban sikerült, de ott minimum 6-8 órát töltöttem el).

    az a helyzet, hogy lehet, hogy a patchelés végére jó lesz a játék. akkor majd megkapja a megfelelő értékelést is. mert jelen pillanatban úgy, hogy visszagondolok, és már megy fel bennem a pumpa, úgy nem kaphat jobbat. jól szórakoztam? nem. idegesített? mint az állat. úgy alapjában véve befejezetlennek tűnik a progi? nagyon is. túl sok sebből vérzik ahhoz, hogy egyáltalán játszható legyen, nem hogy még élvezhető is.

    természetesen mondhatnám, hogy szuper a játék, hogy remek az AI, hogy jól fut, stb... megtette ezt már pár számítógépes lap. amik értékelését valszeg a büdös életben többet nem tekintem mérvadónak. mosolyoghatunk, hogy jó és élvezetes... de attól még nem lesz az. akkor ömlengtem volna, a mennyire jó függvényében akár gátlástalanul is:)

    természetesen az enyém is magánvélemény. az egyet nem értés pedig alapvetően egy jó dolog, értelmes vitából általában csak jó dolog jöhet ki. a változatosság meg gyönyörködtet, asszem halálra unnánk magunkat, ha mindenki mindenről ugyanazt gondolná.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Eugene Roe

    őstag

    válasz proci985 #1 üzenetére

    A hozzászólásod hoszabb mint a cikk ;) de kb egyformán jók :)

    It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

  • Hun'reeth

    őstag

    válasz proci985 #25 üzenetére

    Nos:
    (#23) Doom: abszolút semmi gond azzal ha valaki kifejti a véleményét.
    Ha valakit érdekel valami és szeretné megtudni miylen az adott játék mielőtt megveszi természetesen olvasni szeretne róla. Ezért vannak a játéktesztek és az ilyen cikkek. a pro és kontra érvek felsorolása. A lényeg ott van amit (#24) remington2 ír a 3. bekezdésében. Korántsem mindegy miylen hangúlyjal nyilatkozik valaki valamiről. Ha megnézed a ciccírókat jellemzően próbálnak objektívek maradni miközben kifejtik a véleményüket. Ettől a véleménnyilvánítás szabadsága nem sérül mégis megpróbálják nem befolyásolni az olvasóikat.

    remington2: veled nagyon egyetértek főleg a 3. bekezdésben megfogalmazottakkal.
    Ami a többit illeti a hozzászólásokból épphogy az a nyilvánvaló, hogy van olyan oldal - sőt szerintem egyre több ilyen ember van - aki igenis nem tudja vagy akarja vagy ideje nincs rá és a mások véleményére hagyatkozva akar véleményt alkotni. Azaz valójában nincs is véleménye. Te nem ilyen vagy és ez örvendetes.

    A játékkal kapcsolatban: én át tudtam érezni, hogy újra a Zónában vagyok sajnálom, hogy neked nem jött be.

    (#25) proci985 visszatérve a Doom -nak szóló sorokra annyit mondanék, hogy csupán azt felejtetted el szerintem, hogy mivel láthatóan ismered a játékot, sokat játszottál vele (meg a SoC-al is) ezért mások számára te ún. hozzáértő vagy akinek adhatnak a véleményére és ez jár egy olyasféle felelősséggel mint pl. a cikkíróké. Bármelyik topicot megnézed akármelyik játékkal kapcsolatban mindíg vannak emberek akik nyilvánvalóan tájékozottak benne és a többiek hallgatnak rájuk, kérdezik őket, stb.
    Az első hozzászólásod meg inkább cáfolat volt (jószerivel tételesen) lerombolva azokat a pozitívumokat amiket a cikkíró leírt. Egyszerűen hiányzott belőle az egyik oldal.

    Egyébként meg mindent aláírok amit a sérülésmodellről mondasz (sok fejes mégse az) a távolba találás pontosságáról és erejéről na meg a gránát pontosságról. Ezzel együt mindíg elhangzik a gránátra utalás valami módon (nem ugyanazt mondják lehet van 3-4 szöveg is) persze idegesítő és nyilván nehézségtől függően egyre kevesebb az esély a túlélésre.
    A frakcióháborúról meg annyit, hogy én kiírtottam a banditákat a duty-t nem tudtam a freedomot meg nem próbáltam (még). Bugos kétségtelen.

    Nagyon sok hibája van a játéknak ezzel együtt szerintem mindenki többet veszít azzal ha nem próbálja ki mint ha igen.

    ''Öregember nem gyorsvonat!''

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Hun'reeth #27 üzenetére

    igazad van, tényleg nagyon keményen szóltam oda. hála égnek ilyen keményen cuccot nagyon kevésszer kellett eddig lehúznom.

    az a baj, hogy a GSC végig azt mantrázta, hogy kilőjük a bugokat, hozzácsapunk pár extrát amit az SoCből kihagytunk, azt ki kellett rusholni, de ez végleges verzióban fog megjelenni. okés, késünk pár hónapot, de addigra kész lesz a progi.

    ja, végül kiadtak egy prebéta buildot. és bétateszternek nézték a vevőiket.

    szívesen várok egy progira. nem örülök, ha csúszás van valamivel, de alapvetően hosszútávon gondolkodom: inkább üljenek rajta még két hetet, és legyen zseniális, mint kapjam hamarabb kézbe, de legyen csak jó (utólag nem patchelhető dolgoknál, pl dvd kiadások ez hatványozottan igaz).

    és olyan nincs, hogy nem látszott, mennyi időre van szükség. az a helyzet, h kb lehet tervezni, hogy mire mennyi idő kell. és mikorra fejezzük be. és ha nem jó, akkor felveszünk még X embert, és megpróbáljuk jobban szétosztani a feladatokat.

    persze, vannak olyan cégek, melyeknél a "when it's done" megengedhető, de az ID az egyrészt megteheti, másrészt pedig ők mindig nagyon jól tudják tartani az ütemtervet (ja, hogy ezt nem adják ki... Carmack híres az ezt még gyorsan implementáljuk hozzáállásról, ami kiadott ütemtervnél akár csúszásként is felfogható lenne). meg alapvetően nekik is az exponenciálisan növekvő fejlesztési idők miatt jelentősen növelni kellett az emberállományukat.

    na ez volt az egyik ok, amiért keményebben szóltam oda. a másik pedig az, hogy pár újság az egekig magasztalta a progit. máskor is szoktak ilyet, hogy pár hibát nem vesznek észre, de konkrétan ebben az esetben totál baromságokat írtak. utólagosan elnézést a cikkírótól, hogy itt jött elő az agymenés belőlem :B

    az a bajom a programmal, hogy félkész. illetve most éppen semmi, mert az 1.5.0.7 már betöltés közben CtDzik:DDD. valszeg a frissen implementált dx10.1 és némely ati driverek bizonyos vidkarikkal párosítva nem szeretik egymást. na mind1, úgyis lesz még patch, meg kb egy hét és van új catalyst is, akkor majd visszatérhetünk rá.

    abban egyetértünk, hogy ha kihagyja, akkor sokat veszt (jó, ha az SoC sem volt az ínyére, akkor ez se fog neki bejönni). viszont abban nem, hogy most azonnal kéne megnézni. remélhetőleg majd pár hónap múlva a topik arról fog szólni, hogy a negyedik végigjátszást próbálgatjuk a negyedik frakcióval, és vérmérséglettől függően elhűlünk/nevetünk/de legfőképpen segítünk a frissen érkezőkön, akik patch nélkül próbálnak játszani vele... én pedig írhatok logoutos cikket arról, hogy emberek, végre tényleg megjelent a kész CS:DDD na szal viccen kívül: jelenleg egyszerűen nem sok esélyt látok arra, hogy ebből még idén működőképes játék legyen (olyan január-március már esélyesebb).

    a gránátoknál szokták azt mondani, hogy ték disz, :kleng: sithed... :bumm:? esetleg tak tak tak bumm, ha nem a fejedre esik és nem robban be azonnal?

    szóval lehet, hogy ebből még lesz egy szuper játék, de a jelenlegi dömpingben egyenlőre _szerintem_ hanyagolni kell. mint mondtad, Te már a banditokat ki tudtad irtani, tehát 1.5.0.5el toltad (mert előtte mind 1.5.0.4 mind 1.5.0.3ban teljesíthetetlen volt a misszió egy bug miatt). látod, minden patchel picit jobb lesz a progi:) ha ilyen ütemben javul talán már 1.5.0.10re lesz multicore optimalizáció, shaderoptimalizáció és implementált Alife is. jelenleg 1.5.0.6 állítólag multi alatt már rendesen ment, viszont 1.5.0.7 megint használhatatlan. szóval már csak pár patch, és jó lesz... de addig csak szívás van vele.

    viszont az tény, hogy mostanra a topik egyre kisebb részét teszi ki az anyázás, és többet az eltévedtem/nem tudok megcsinálni egy egyébként megoldható küldetést. szóval úgy néz ki igy a nyolcadik patch magasságára akár még lesz ebből játék is.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Hun'reeth

    őstag

    válasz proci985 #28 üzenetére

    Kétségtelen, hogy bughalmazként jött ki a játék és ez megbocsáthatatlan.
    Viszont elég nyilvánvalóan nem azért adták ki most a fejlesztők mert nekik így már okés volt nyilván nagy viták voltak a kiadóval aki meg már pénzt akart látni meg ki tudja mi minden egyéb volt a háttérben.
    Nyilván megcsináltak volna mindent úgy ahogy írod ha tudják. Bizony nem mindenki Blizzard meg ID akik kiadják mikor kész van és ezt benyeli a kiadó mert tudja, hogy ez itt így megy.

    Nem, én már az 1.5.0.4 -el kiírtottam a banditákat. Vannak érdekes dolgok ilyen szempontból. Mikor berusholtam a duty-t kiírtani bezárták a főépület kapuját persze lőttek kifelé meg kilógtak az ajtóbol (tipikus bug) és az hittem ennyi. A fosztogatók is néha ezt csinálják szóval ott is néha bezáródik az ajtó.
    Viszont mikor elmentem kinyírni az egyébként is tenyérbemászó boltost ketten kijöttek utánam és nyitva maradt az ajtó. Így jutottam be.

    Az 1.5.0.4-ben egy bug volt amihez biztosan tudom, hogy kellett az 1.5.0.5 hogy a freedom technikus átvegye a flash drive-jait.

    Meg nem mondom miket mondanak a gránát előtt konkrétan :D én csak ha hallom a pofázást beugrik, hogy ez az és spurizok.

    Szerintem az 1.5.0.5 alatt nem érdemes nekiállni de lassan nyugodtan - kissebb dühöngésekkel - végigvihető lesz a játék. Úgy ahogy kitalálták.

    ''Öregember nem gyorsvonat!''

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Hun'reeth #29 üzenetére

    csak az a baj, hogy a program elkészítési idejét legalább körülbelülre lehet méretezni. kiadótól függetlenül. kivéve, ha egy megalomán tervet csinál egy kezdőkből álló csapat, mint történt a Stalker CS esetében. az a játék egy csoda, hogy egyáltalán megjelent. a tervezhetőség többek között amiatt nem működött, mert az általuk implementált AIhoz még csak hasonlóval se próbálkozott senki (talán MMOk kivételével). ehhez vedd hozzá a baromi bonyolult fizikai enginet (1.006ra lett végül hibátlan), a szintén baromi bonyolult grafikai enginet (multitextúrázás ipari méretű textúrákkal hatalmas polygonszámmal és mellette realtime fényárnyékokkal a kor játékaihoz képest baromi shaderintenzíven) és máris sejthető, hogy miért is lett csúszás. egész egyszerűen minimum háromszor ennyi ember kellett volna, hogy dolgozzon a játékon, minimum 4-5 rabszolgahajcsárral:DDD utóbbiak arra kellettek volna, hogy "nem, ezt a featuret még nem rakjuk bele amíg nem végeztek az előzőek lekódolásával". ld a program baromi bugos, de a még mindig hazárdos logikai váz rendberakása helyett inkább a grafikai részt álltunk neki polírozni... 1.507re gondolok, igen;>

    jah, úgy énis kiirtottam őket. csak a főnökük eltűnt (csapost, repairmant, kereskedőt lelőttem), és így a misszió nem akart átmenni megcsináltba:(.

    igen, a flash driveot nem lehetett átadni. meg még kb egy kötegnyi ilyen bug volt 1.504ben (kb felesleges volt mellékküldetésezni, mert minimum a felük megcsinálhatatlan volt). valamint 1.505 már nem folyamatosan, hanem csak néha lépkedett ki.

    hát, lassacskán tényleg lesz még ebből játék is. remélhetőleg 1.5.0.8ra már lesz olyan állapotú a progi, hogy megint nézhetem a napfelkeltét:) és folyamatos dühöngés nélkül, mert ennyit én ritkán káromkodtam, mint ezalatt a játék alatt:DDD

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Hun'reeth

    őstag

    válasz proci985 #30 üzenetére

    A fejlesztők már csak ilyenek mindíg megalomán az elképzelés aztán jönnek e kompromisszumok. Ezért vagy azért.

    Addig el se jutottam, hogy a főnököt láthassam (vagy nem) mert az épületben eljátszotta párszor, hogy elraktam a fegyvert. Sűrű golyózáporban az olommérgezés miatt aztán megint előhúta csak sajna sikerült egy olyan pillanatban elmentenem ami visszatölthetetlenné vált. Korábbi meg olyan régi volt, hogy nem álltam neki megint legyúrni őket.

    Érdekes nekem az 1.5.04-el se volt jellemző a kilépés. Talán 2x. :U

    A napfelkeltét én is meg szoktam csodálni. :D Már annyi screenshotom van mint a fene. Eszméletlen szép. :R

    ''Öregember nem gyorsvonat!''

  • Anubiss

    tag

    Nem értem miért hurrogják le ennyire ezt a játékot... Szerintem nagyon hangulatos és élvezhető lett. Bár rossz pont, hogy nem lehet gyorsan eltölteni az éjszakákat... Ezt leszámítva nekem nagyon bejött.

  • dunc

    nagyúr

    Hello amikor a játék elején üzenik,hogy elöttem anomáliák vannak,ne mozdulj amig nem dobtál elöre egy csavart ,akkor mit kell csinálni,honnan szüljek csavart?

  • konas

    senior tag

    Hello.
    Aprocska problema:nem birok a jatekba,a Beallitasok menupontba belepni??
    Tapasztaltatok mar ilyet...?

  • S.O.S.

    senior tag

    Sziasztok !

    Itt van ez a játék S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky. Már elég sokat játszottam a játékkal.
    De most fogja magát és a pálya betöltés után 15-20 másodpercel egyszerűen kilép .

    Van valami ötletetek mi okozhatja ezt a jelenséget?

    Üdv : :R

  • MPowerPH

    félisten

    Szevasztok!

    Van itt valaki fanatikus Stalker fan? Shadow of Chernobil -t végigtoltam 3*, most gondoltam Clear Sky -t is végignyomom. Már az elején feltűnt egy hiba, amit nem értek. A CPU kihasználtság nekem bűzlik, csak az egyik magot használja, a másik mag 5% és 35% között ugrál, de inkább 10% körül van.
    A másik gond, és ez a nagyobb. Mikor üldözöm az elején Agyart, eljutok a volt nukleáris hulladék lerakóig a szeméttelep közelében. Ez az után van, miután elhagytam a Szabadság bázisát. Nah, ott ugye keresem a PDA -t, ami a kis pincében van. Lemegyek, aztán villanógránát, majd kirabolnak. Aztán kapom a kis küldetéseket, cucc visszaszerzés stb... Nah, itt elmentem, de hibát észlel. Mégpedig úgy, hogy mikor vissza akarom tölteni a mentést, kilép az xrEngine hibájával. Tök mind egy hogy mentem el, ha sima mentés vagy ha quick akkor is ezt csinálja. :( Megpróbáltam visszalépni, újra megcsináltam a küldetéseket a szabadságnak(még szerencse hogy csinálok biztonsági mentéseket szakaszonként), de így is ugyan az lesz a hiba, mikor ide eljutok. :( De csak az után, miután elkábítottak, előtte nincs gond.
    A legfrissebb 09 -es patch fel van tolva...

    Ötlet? :U Mert így játszhatatlan... :O

    Don't Tread On Me

  • MPowerPH

    félisten

    Nem hiszem el, hogy senki se Stalkerezik. :((( Vááá...

    Don't Tread On Me

  • >Dragon>

    tag

    válasz MPowerPH #39 üzenetére

    Helló ALL !

    Csináltam 1 tesztet a STALKER: Clear Sky Benchmarkal
    csak nem tudom eldönteni hogy ez jó vagy rossz amit kaptam eredményt?! :F :F :F

    Teszt eredmény:
    [link]

    valaki elmondhatna aki ért hozzá hogy ez jó-e vagy sem ami kijött.

    Asus M2N32-SLI Deluxe Wfi
    AMD X2 6000+
    GW 8800GTX
    6GB DDR2 800Mhz

    A választ előre is köszönöm !

    ★★★★Nem hallotta hogy integettem????!!!★★★★

  • MPowerPH

    félisten

    válasz >Dragon> #40 üzenetére

    Attól függ, milyen grafikai beállításokkal toltad. :)

    Nah, kipörgettem 1 nap alatt, sajna előröl kellett kezdenem. Annyira nem vagyok oda tőle, Shadow of Chernobyl jobb volt. Itt ruhát se tudtam rendeset szerezni, jó fegyverek is csak a végén jöttek, leszámítva a svájci puskát, amit még a szabadságtól szereztem, és fel is fejlesztettem mesterlövész célokra. ;]
    Vége se a legjobb, de hát ez van, legalább lövöldöztem egy jót. Csak azt nem értem, hogy kapcsolódik a Clear Sky a Shadow of Chernobyl -hoz? :F Mert azt tudom, hogy ez még az első rész előtti rész, csak nem értem a kapcsolatot. :F

    Don't Tread On Me

  • sgergi

    veterán

    válasz MPowerPH #37 üzenetére

    Stalker clear sky topikban több okosság is van. ;) nekem is volt ilyen hibám, nem tudtam megoldani, a következő újrakezdés oldotta csak meg. Esetleg próbáld meg a 8-as patch-el, mert a 9-esre vannak panaszok. (elrontottak pár működő dolgot :D :((( )

  • MPowerPH

    félisten

    válasz sgergi #42 üzenetére

    Jellemző. :DDD De nem gond, Shadow of Chernobyl -ban is is eljátszotta velem a game, hogy újra kellett kezdenem kb. a felétől. :DDD Itt még mázlim is volt, csak az elején az ingoványt már nagyon untam. Most fogom, és le is törlöm, elég volt ennyi. :) Még majd DX10 miatt megnézem egyszer...

    Láma vok, nem is tudtam, hogy van más topicja is. Linkeld be nekem plz. :R :B

    [ Szerkesztve ]

    Don't Tread On Me

  • sgergi

    veterán

    válasz MPowerPH #43 üzenetére

    Parancsolj.

    Nekem a Soc-cal nem volt gyakorlatilag semmi problémám, A Cs-vel az említett kilépés az egyik hiba, a másik, hogy a fejlesztéses pendrivokat nem tudom leadni a megfelelő embereknek. De mindegy, így is nagyon jó játék.

  • MPowerPH

    félisten

    válasz sgergi #44 üzenetére

    Köszöntem. :R Pontokat lehagytam a Stalker -ből, azért nem találtam. :DDD :DDD :DDD

    Nekem amúgy minden rendben volt az újrajátszás alkalmával. Párszor szívtam meg, emberke miatt nem tudtam kijönni egy bódéból. :DDD Nem volt más választásom, le kellett őket puffogtatnom, hehe. :DDD

    Meg Limanszk -ban leálltam lövöldözni, mondom majd elfogynak. Azt a fenéket, elbújtam egy pincében, és akkor eszméltem mikor a hátam mögött a falból előjött egy tucat. :DDD De szar már, legalább ezt megcsinálhatták volna. El is lőttem vagy 1000 lőszert csak ott. :D

    [ Szerkesztve ]

    Don't Tread On Me

  • MPowerPH

    félisten

    válasz sgergi #46 üzenetére

    Jah. :DDD Rossz szokás, mindig az első tagját írom be annak, amit keresek. :D

    Don't Tread On Me

Új hozzászólás Aktív témák