Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Ha már ennyire elkanyarodtunk az eredeti témától én is elírom a meglátásaimat.
Rossz volt eddig az informatika képzés? Nos még sokkal rosszabb/gyengébb most és lesz a közeljövőben!
Első kézből vannak információim, illetve a fiam most megy gimnáziumba és magasabb szinten szeretne informatikát tanulni.
Nos elárulom (legalább is Vas megyében) egyszerűen nincs valóban komoly színvonalú képzés. A tényleg képzett, értelmes szakemberek ott hagyják az iskolákat, hisz egy közepes cégnél is 3-5x annyit keresnek és a megbecsültségről még nem is beszéltem. A fiamnak is csak úgy lesz esélye ha különórákat vesz. Eddig az angol ment különórákon most hozzá jön az informatika. Kérdés meddig bírjuk ezt anyagilag......[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Vladi
nagyúr
Én viszont 3 nagyon jó infó tanárra emlékszem. Rendesen meg tudták tanítani az alapokat. ilyen jó erős alapműveltség jelleggel. Arra lehetett építeni.
(#101) mefistofeles
Jogos a felvetésed. Nekem 8 és 10 évesek a lányaim. Már most tudom, hogy semeddig se fogjuk bírni anyagilag. Úgyhogy van egy listám, amit 14 éves korig meg kell tanítanom nekem. Ez van. pl: tanulásmódszertan, szövegértés, ilyen info feldolgozási alapok. Meg informatika ugye, meg jogi pénzügyi alapok. Meg ökológiai kertészet, 10 ujjas gépírás stb, ez már nagyon off itt.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Ghoosty
őstag
Ha ez szarkazmus, akkor nem jött át, elnézést.
Nem gondoltam, volna, hogy van ember, aki szerint ez rendben van...
Általános iskola 3. osztályáról beszélünk. Heti 1db informatika órával. A fő probléma, hogy teljesen értelmetlen, haszontalan önmagában is, de a korosztály számára meg különösen.
Órán bemutatni elmondani van értelme, dolgozatot írni abból, hogy mekkora a floppy tárolókapacitás, az hülyeség, különösen, hogy adott méreten belül is többféle volt, más más kapacitással. (SS DD, HD, ED stb.)
CD mérete meg többféle lehetett. Bár volt egy szokásos mérete, de lehetett kisebb is, sőt még csak kör alak se volt kötelező. Nekem volt levágott szélű reklám CD-m. Adatok valószínűleg csak a teles körös részén voltak, de volt ilyen is. A tárkapacitása se volt egységes.
Pendrive-nál a legnagyobb méret amiről tanulták, már most elavult volt, nem hogy pár év múlva.
A bekapcsolási sorrendnek se elméleti, se gyakorlati értelme nincs, különös tekintettel, hogy 90+%-ban standby-ban vannak a monitorok, nem igazán kapcsolgatja senki. Volt olyan gyerek, aki megkérdezte, hogy mi az a monitor, mert eddig csak laptoppal találkozott.
Paint-et minden héten használok, szerintem nincs olyan funkciója, amit nem ismerek, de a felét nem tudnám pontosan megnevezni, a többit is csak azért, mert beszélő neve van és a funkciója pont megegyezik a nevével, így eltalálom.Szóval, ha én aki a kezdetektől végigkísérte és szerette a számítástechnika világát nem tudnám rátanulás nélkül megírni ötösre, akkor az az általános iskolás alsósoknak készült tananyag szar.
Ezt még tetőzik, hogy a nagyobbik gyermekem, aki ugyanennél a nőnél tanult már 3 évet, nem tudja, hogyan kell felmásolni egy ppt-t egy pendrive-ra, mert nem tanultak semmi ilyesmit. Nem csak ő, hanem egy kisebb csoportból senki. Ugyanis nálunk készítették közösen, adtam nekik, egy pendrive-ot, hogy el tudják vinni a suliba, de gyorsan jöttek, hogy segítsek, mert nem tudják felmásolni rá.
-
Pikari
őstag
Az, amikor a cd lemez méretét kell centiméterben totózni a dolgozatban, az az a szint, mint amikor németórán kell a névelőket behelyettesíteni, és az alapján kapsz egy osztályzatot a végén. Hogy nem tudsz egy német boltban kikérni egy zacskó tejet, az már mindegy.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Dr. Akula
nagyúr
"Meg kell tanulni, hogy hány cm átmérőjű egy CD lemez."
Melyik? 12 centi mellett volt szabvány 8 centi is, és akkor még az alakra (pl. névjegykártya) vágottakról még nem is beszéltünk.
"A különböző adathordozókat is meg kell tanulni, a kapacitásukkal együtt."
Annak is sok értelme van, főleg hogy mode 2 form 2-ben pl. simán a gyári érték fölé mehettél cd-n, a névjegykártya méretűre meg 640 MB se fér rá, ezért kár bemagolni. Ilyet tipikusan azok a tanárok követelnek meg, akik nem értenek hozzá, csak tanítják. Ennyit sikerült megjegyezniük a számtekből, ha keményebbet kérdeznének, még ők se értenék a rá kapott választ.
"Meg kellett tanulni, hogy mi a bekapcsolási sorrend. Még véletlenül se kapcsolhatod be előbb a gépet, mint a monitort, mert a dolgozatban pontlevonás jár."
Ilyet még nekünk se tanítottak, pedig a CRT korszakban lettem villamosmérnök. Ha akkor nem volt szempont, akkor most a TFT világban mennyit számít? Mi a relevanciája a 21. században?
Az összes felsorolást kihúznám a tananyagból, mert nem fontos. Dr. Google megmondja, erre kár energiát égetni memorizálni.
A 2es számrendszer mondjuk nem árt, az azért kell. Nekünk még erőltették az oktát is, pedig már akkor se volt jó semmire. A következő ami kell az már csak a hexa. Packed decimalt még erőltetik? Az is csak egy helypazarló hexa.
-
válasz Dr. Akula #105 üzenetére
Mikor mi tanultunk, akkor a bekapcsolás tök mindegy volt, úgyis stand by módban volt a monitor, tehát nem volt gond. A CD méret 640MB volt, floppy-ból meg 2 változatot tanultunk meg, a kicsit meg a nagyot (amit a C64 is használt). Amit tanultunk a gépen kívül az a kettes számrendszer, a Turbo Pascal, Word meg az Excel. Az utóbbi kettőt középiskolában is tanultunk + mellé a Power Point és a web készítés. A probléma nem is ezekkel van, hanem egyfelől az iskolák ingyen kapták a Windows-t meg az Office-t, nem véletlenül. A másik meg az, hogy nem fejlesztik a szoftvereket, hanem a régit használják. Erre jó példa, hogy sokáig ment az Office 2003, holott már ott volt a 07-es meg a 10-es is(utolsó értelmes Office).
-
Dr. Akula
nagyúr
Nálunk még technika órák voltak számtek helyett, fúrás-farigcsálás, nem sok mindenre jó. Basic könyv volt a Commodorehoz, addig lehetett önerőből eljutni (internet még sehol, a haveroknak még gépük se volt). Egyetemen jött a váltás, de akkor is csak programozás, a Word-Excelt meg "mindenki ismeri", minek tanítani... Mondjuk nem is nagy etvasz. Meg úgy voltak vele hogy aki ilyen pályára megy, az legyen már képes önmagától az alapokat megtanulni. Az nem is hiányzott volna hogy felsorolásokból vizsgáztassanak. A felsőoktatásban meg már szerencsére nem is ez volt a hozzáállás, használhattál mindent, ha nem tudtad úgyse volt elég az idő kiupuskázni, a pontos számokért meg fellapoztad a katalógust. Nem is bánom hogy a rizsából kimaradtam. Volt elég más tárgyakból, ott is beszűntetném. Történelemből se látom értelmét hogy mikor volt mondjuk a karlócai béke, nincs jelentősége. Érdekességnek meg elolvashatod a Wikipédián. Inkább a történelem mozgatórugóit tanítsák, mi miért történt, a tanulság sokkal fontosabb mint egy évszám. Viszont taníthatnának helyette gépírást, szerintem már a kézírásnál is fontosabb lenne (azért azt se szünteném (még) be).
"az iskolák ingyen kapták a Windows-t meg az Office-t"
Nálunk még nem volt ilyen program. Mondjuk mi is ingyen kaptuk.
A korszakból a kedvencem az volt, amikor a PeCsa piac felszámolásakor a rendőrök warez Wordben írták meg a jegyzőkönyvet.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
lol, nyöszögtök itt a floppy méreteken, mi lett volna, ha s/360 jcl-ből kell vizsgáznotok, mint nekem
egyébként szerintem azok a tanárok tanítanak floppy méretet, akik a natot tanítják. nem a tanár volt a hülye...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
totron
addikt
Fontosnak tartom különválasztani a mennyiségében elégtelen oktatást és a rossz oktatást. Vagyis amikor az átadó dilettáns és nem érti mit tanít vagy érti, de nem tudja átadni. Régebben azt hittem, hogy akiben ott a szaktudás, a tapasztalat, az azért legrosszabb esetben is egy esetlenebb formában, de érdemben át tudja azért adni a benn lévőket, hát ez nagyon nincs így, a többség ebben bizony vastagon lávakő (tufa). Van, aki történetesen még tanár is közülük, az valóban nem szerencsés. Szóval össze is függhet a kettő, hiszen ha a keretterv csak pár elemről szól, azok szinte törvényszerűen összefüggéstelenek lesznek, pontok összekötögetése elmarad; "ezt még nem kell tudnotok". Mindezek ellenére nem feltétlenül kell egy bevezetésnek katyvasznak lennie. Tehát ha ez előzményeket, alapokat szeretnénk megismertetni, akkor amit leírtál az nem egy rossz szemelvény. Sőt, előremutatást is tartalmaz, hiszen például tényleg nem való összekeverni funkciót és elnevezést - vagy szerinted de?
Soha nem baj az, ha egy jó csillagállást (jó tanár + átgondolt és hasznos átadandó) fog ki a gyerek, de ugye nem hivatkozhatunk teljes élethosszon át arra sem, hogy hiányoztunk a b betűnél.Az informatika meg egy autodidakta beütéssel nagyban átitatott terület egyébként is, nem tudom, ebben egyetérthetünk-e. Mintha azt látnám, hogy több fejben még mindig az iskola mindenhatósága játszik, bár volt említve különóra. Nem kell ezen kétségbe esni, ha megcsapja a táp füstje úgyis tovább halad az úton (és feljár mondjuk a ph-ra is), ha meg nem, a hallottak, a kiköveteltek 90%-a úgyis megy a feledés örök homályába szépen. De felmerült pénzügyi tudatosság is és társai, azokból még ennyit sem kapnak. Van akinek jut filozófia is még szakiskolában is, másokat meg a gimiben/egész életében elkerüli nagy ívben. Vagy ha nem is kerüli, nem biztos, hogy abban a korszakában beépül, megérinti, lehet, hogy később talál rá és gyarapítja a személyiségét - vagy épp később sem.
Némi hektikusság van, igen. Ahogy otthonról vagy a gyereket körbevevő környezet egésze is mindig valamilyen, ahogy a szülő is valahogyan mindig "elrontja" vagy elrontja, ki tudja mi bizonyul később idézőjelesnek és mi nem. Nincs abszolútum és nincs az az elitiskola, és infóösszetétel ami garantálja a későbbi boldogságot. Valószínűségeket lehet növelni egy irányultság felé, illetve a mindenhez is hasznos kritikus gondolkodás képességét nyilván kapja meg, folyamatában, de felesleges démonizálni egy iskolába beszorult vagy épp álmát ott töltő pedagógust és a leadandó anyagot.A korosztályt nem tudom, abban élünk amiben, nem mindenkinek van odahaza gép vagy inkább háttérinfó hozzá, nem tartom haszontalannak, ha atmoszféra is társul a teszkólaptophoz háttérinfók formájában. Vannak később és vannak hamarabb érők, szóval nehéz ezt az egyén szintjére hajszálpontosan belőni, de hát ezért vannak a szülők.
A dolgozat, mint visszakérdezés az információ elmélyítését szolgálja vagy szolgálná. Mondom, aki nem techbuzi már kicsinek, annak hidd el, hogy a bemutatás tovaszáll 1.5 másodpercen belül. Van helye természetesen a vizuális-fizikai demonstrációnak, a dolgozat vélt haszontalansága mellé írtam ezt most.Egy pendrive-méretet tényleg lehetne ápdételve átadni, de hát istenem. Szerintem nem sok olyan, statisztikailag kimutatható tanuló van, aki tökéletesen naprakész infókkal jön ki egy infóóráról. Talán inkább az egészhez szükséges gondolkodás és az alapok átadása a fontosabb küldetés itt, nem? Mit ér vele, ha 2 hónap múlva megint más lesz a max kapacitás? Iterációs- és asszociációs képesség kell, meg rendszerátlátás, nem bemagolandó adat!
Standby: legyen, bár nem mindnekinél, nálam pl. 5 óra után lekapcsolja magát. Annyiban van értelme, hogy a "jajj, nem működik" faktor redukálható ezzel valamennyire. Ne feledd, a többség nem azzal a logikával ül le a gép elé mint egy kockaember. Nem szerencsés az, ha a korszakot nem lekövető begyöpösödöttség is benne marad a tanítandók közt, de azt sem állítom, hogy értelme nem maradt ennek most konkrétan. Nem a szokásra kell apellálni, hogy úgyis mindenhol standby van. Arra kell apellálni, hogy ne fagyjon le a gyerek (későbbi felnőtt), ha egyszer úgy hozza az élet, hogy kikapcsolt monitorral kerül szembe. A szakmában aktív dolgozókról szóló, agyolvasztó történeteket tudom ajánlani az ingyen kellene, de tegnapra címzetű topikból - és akkor az csak egy pöti, halovány kis lenyomata az egész jelenségnek. Szóval lehet, hogy mégsem akkora hülyeség az a sorrend.
Kérdés az, hogy a tanár elmondta-e, hogy mi az a monitor (ha már így alakult, hogy meg kellett kérdezni). Miután túl van pár képleten már, az sem kizárt, hogy kitalálja magától. Mindig kell hagyni teret a hídképzésnek a fiatal elmében, későbbi visszaellenőrzéssel persze. Nem tudom hány fős a csoport, de már csak a számok miatt sem lehet makulátlan minden pillanatában és elemében az egész folyamat. A hibának sem kell kötelezően hibának maradnia. A nagybetűsben is folytonos korrekciókkal kell élnünk, rögtönzésekkel kell élnünk, ki kell találni a másik kínját, stb.Nem biztos, hogy szar az a tananyag, mi van, ha pont ezzel a Paintes fogással nevelnek zsenit az utódból? De értem amit mondasz, tényleg ez korai. Az elvárás amúgy nem egy rossz dolog, mert sokszor mind a szülő, a gyerek meg aztán végképp hajlamos (ön)buksisimibe burkolózni, vagyis éljünk le egy életet 5 éves ízléssel (cukorka power) és teljesen jó az a tudásszint is amivel születtünk, minden más nyűg. Szóval ezt azért talán ne.
Az elvártakból teljesül valamennyi és megmarad valamennyi. Nem csak statikusan, egy az egyben kell nézni ezt, a háttérben, részleteiben is tanít, mint otthon a passzív nevelés. A rossz pedagógus persze igazi átok, ha nincs a gyakorlattal összefésülve az anyag, ha ordibál, ha emberségében vagy mint tanerő fos, akkor azt megsínyli a gyerek. Számos ponton lehet hibát találni, de szülőin ezeket el lehet mondani és akkor majd jól nem történik semmi.
Válasszuk külön az aktív és passzív csúfságokat. Ha ordibál az istenadta és idegbeteg az egy aktív rossz, ha nem megy a felmásolás, az egy passzív. Korrekcióra szorul? Igen. Erre a szkillre lesz legnagyobb szüksége az életben majd? Nem biztos. Később is meg tudja majd tanulni? Jó eséllyel. Van számos más tantárgy is még, amivel számolnia kell? Bizony van. Azokban is lehet hibát találni? Lehet hát.Mindenki: hogyan festene egy megfelelő oktatás, mi volna egy szemet gyönyörködtető, elmét simogató, hasznos tanterv a témában?
(#104) Pikari, vagyis nem fontos a nyelvhelyesség? Milyen mértékig nem fontos? Olyanig, ahol igen erősen kell már silabizálni fogadóoldalon, felpörgetni a fejben lévő procikat, hogy megértődjön a kenyeret kérő? Ez bőven egybe is tud ám esni azzal, amit te írsz.
-
bambano
titán
"Fontosnak tartom különválasztani a mennyiségében elégtelen oktatást és a rossz oktatást.": még mindig erőltetném a véleményemet: azt tanítanak, ami elő van írva. a nat ebben a threadben nem network address translation, hanem nemzeti alaptanterv. azért tanítanak marhaságot, mert ezt erőlteti rájuk a felügyeleti szerv.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
totron
addikt
A kötelezőket is lehet rosszul és jól / a rossz alapot is el lehet tolni mégjobban. Az egy külön, sajnálatos tény, hogy a kéz meg van kötve. A tolerancia meg javarészt vezetésfüggő, hogy milyen és mennyi kiegészítéssel élhet a tanítómester. Nálunk mindig volt egy kis sejtközi infóáramoltatás, keletkezett koherenciája a dolgoknak, nem lógott semmi a levegőben, mint egy rossz forgatókönyvben. Ma is tudok ilyenről.
[ Szerkesztve ]
-
Krugszvele
aktív tag
Ez a standby mire jó? Szerintem vagy
514 éve csak akkor volt kikapcsolva itthon számítógép/monitor, amikor a) áramszünet volt b) valami hardveres javítás-csere volt. Mi ez a kikapcsolgatás? Úgyis filléreket fogyaszt. Azt se értem, akik folyton a lámpákat kapcsolgatják le??
Amikor a gép ki van kapcsolva, akkor a monitor úgyis lekapcsol.[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Alapvetően én is azt érzem, amit Bambanő írt, "a NAT-ban ez van, ezért ezt tanítom". Nálunk ezt tetézi, a tanárnő hülyesége. Pl. Windows-ban alapból ott van a startmenü mellett a kereső. Kapta a gyerek a feladatot, hogy nyisson meg egy programot. A gyerek beírta a program nevét abba a keresőbe és elindította. Erre le lett ordítva a feje, hogy ne csináljon ilyen hülyeséget, hanem tessék végigbugászni a teljes startmenüt és kikeresni és úgy elindítani.
", előremutatást is tartalmaz, hiszen például tényleg nem való összekeverni funkciót és elnevezést - vagy szerinted de?"
Erre nem tudom jó szívvel azt mondani, hogy egyetértek. Nyilván nem jó összekeverni, de egyrészt az elnevezés nagyon gyakran egybeesik a funkcióval. (Mit csinál az az x a sarokban? bezár, mi a neve a gombnak? bezár.) Van amikor az elnevezés hibás. pl a mellette lévő gombnak a neve teljes képernyő (ez volt a helyes válasz a dolgozatban), de valójában nem teljes képernyő, hanem teljes méret angolban maximize. Így ha erre azt írja valaki, hogy kinagyítás, akkor az pontosabban leírja a valóságot, még akkor is, ha ez is pontatlan.
Valójában meg a nagyobb probléma, hogy teljesen mindegy hogyan hívják azokat a gombokat, az a fontos hogy mi a funkciója. Persze van az a szakterület, ahol igenis számít, így később nem árt megismertetni a tanulóval, hogy a név nem feltétlenül fedi a funkciót és ez nem csak számítástechnikára vonatkozik."Mintha azt látnám, hogy több fejben még mindig az iskola mindenhatósága játszik,..."
Szerintem ez félreértés. Arról van szó, hogy ha valami szar arra nem az a megoldás, hogy majd mindenki maga megoldja, hogy jó legyen, meg legyintünk, hogy nekem is szar volt, legyen neki is az. Hanem kijavítjuk.
Oktatás során különösen rossznak találom, ha feszített ütemterv mellett olyanokra pazarlunk időt (ha komolyabban veszed, nem is keveset), amire már 1 hét múlva se fog emlékezni."Mondom, aki nem techbuzi már kicsinek, annak hidd el, hogy a bemutatás tovaszáll 1.5 másodpercen belül."
Ha meg megtanulja és ír belőle dolgozatot, akkor 1 hét múlva száll tova és legközelebb majd akkor fog vele találkozni, mikor gimiben megint összefut egy tanárral aki dolgozatot irat belőle. De elcseszett vele egy délutánt és növelte az iskolautálat szintjét. Még azt se mondhatjuk, hogy annak hasznos, aki majd erre a pályára megy.
"Iterációs- és asszociációs képesség kell, meg rendszerátlátás, nem bemagolandó adat!"
Én is így gondolom, de a felsorolt tananyagok/kikérdezési módok ezt semmiben nem segítik, sőt pont a bemagolásra megy rá az egész.
"Szóval lehet, hogy mégsem akkora hülyeség az a sorrend."
De, a sorrend mindenképpen hülyeség. Annak van haszna, ha van egy csekklistád, hogy minek kell bekapcsolva lennie, hogy működjön, de annak nincs, hogy ezek a bekapcsolások milyen sorrendben történjenek.
Standby-nál én a monitorra gondoltam. A gépet minden nap kikapcsolom."Nem biztos, hogy szar az a tananyag, mi van, ha pont ezzel a Paintes fogással nevelnek zsenit az utódból?"
Vagy megutáltatja az egészet és mást se akar tanulni. De múltkor betörtem valaki orrát, aki a kórházban összebarátkozott egy másik emberrel, közösen vállalkozásba kezdtek és ma már gazdagok. Nélkülem tuti nem sikerült volna, így megyek verekedni, hogy másnak is segítsek.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Még annyi, hogy ez:
"Az elvárás amúgy nem egy rossz dolog, mert sokszor mind a szülő, a gyerek meg aztán végképp hajlamos (ön)buksisimibe burkolózni,...jó az a tudásszint is amivel születtünk, minden más nyűg."
Ez egyáltalán nem jellemző rám, főként az ellentéte és leginkább matematika és környezetismeret terén. Tanulok a gyerekekkel, kérdeznek valamit, megpróbálom elmagyarázni, de az ami alapján magyaráznám, azt még nem is tanulták. Néha azért is furcsa, mert az előző tanterv szerint meg kellett volna, mert mikor voltunk bent nyílt órán beiratkozás előtt, az akkori negyedikeseknél pont arról szólt az óra.
-
Vladi
nagyúr
Igazad van. Erre szoktam mondani, hogy kell ennek az országnak értelmiségi elit, most talán jobban mint valaha... én meg úgy szoktam ezt csinálni, hogy oké, amit tanítanak azt tudni kell elmondani, azt kell mondani amit hallani akarnak. Majd én meg elmondom nekik az igazat.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Egyszerűbb lenne az eredeti nevet megtanítani a tanulóval.
Ha minden országban a saját jól-rosszul fordított kifejezést használják, az globálisan hatalmas katasztrófa a kommunikációban.
Nincs szükség "végzetes kivétel" szintű fordításokra.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
mikk2000
őstag
Azt hittem értelmesebb írás lesz, erre kiderül hogy linux reklám. A linux nem véletlenül tart ahol tart, egy rakás szar az egész, és esély sincs rá hogy valaha normális rendszer legyen.
-
addikt
-
-
thomasx76
csendes tag
Ej de de jó meglátás. Közeledik a fiam szülinapja ,az én "régi" egy éves 4ks gamer konfigom kapja.Ryzen 7 5800x ,32gb,rx6800 16gb. A gyerek ne szenvedjen már a régi i7,16gb,rx 580 8gb kombóval. Reakció :Apa ne már akkor újra kell kezdeni a játékokat mert a kimentett állások elvesznek. Pesze a Series X +4k tévé elől a szobájából alig lehet kirángatni. Bezzeg anno én a commodore plus 4 nek úgy örültem hogy kiugráltam a rugót a sezlonból a hír hallatán.Amiga 500 at a nyári munkámból vettem meg 35 éve ,de nagy becsben van,mai napig megy . És nem vagyok lom gyűjtögető más konzolt (ps1,nintendo) elajándékozztam.Hozzá kell tennem minden gamet a pcre én telepítek neki ,vásárolt steam,gog,epic ,szoftvert akár egy félszemű kiherélt sánta majom is felrakja ahoz nem kell tudás. De egy crackelt,daemon tools program ,feladja a leckét.Nyílván ezt nem oktatják a suliban."kb másfél majmos kihívás".Odahívom mikor gépet szerelek,hátha a hardver érdekli,de még az sem. Nembaj nőgyógyász még lehet.
[ Szerkesztve ]
-
válasz thomasx76 #122 üzenetére
Ej, akkor a fiad még nem ismeri a mentési felhőt, aminek pont azt a problémát oldja meg, hogy a mentéseket feltölti, és a másik gépen/rendszeren meg letölti, így onnan folytathatja, ahonnét a legutóbb abba hagyta (legalább is a Steamnél így van). A Daemon tool-s meg a társai meg már elavult, arról nem is beszélve, hogy bloatware alkalmazás, szóval nem is ajánlott.
-
addikt
Semmi bajom azzal ha valaki nem szereti a linuxot de ezt így kijelenteni meglehetősen nagy butaság.
Csak azért tettem fel neki a kérdést (tudtam, hogy nem lesz válasz) mert gyanítom egy percig sem használta csak a haverja, nagynénijének a házmestere azt mondta, hogy szar, szóval szar!Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Dr. Romano
veterán
-
Pont, hogy azt ismeri. Xboxon minden készen van, akár xbox konzol/pc között is. Ha PC-n elmented a játékot, konzolon tudod folytatni és ugyanez visszafelé. Még csak foglalkozni sem kell vele, minden automatikus. Erre jön "apuci", hogy daemon tools, meg a többi...
Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!
-
-
-
Pikari
őstag
Ezerszer inkább apád adjon neked otthon egy hegesztrőtrafót, minthogy a kinézett munkahelyeden életedben először láss olyat, és ott szerencsétlenkedjél, és azzal a lendülettel elzavarjanak a sor mellé normázni inkább.
A komoly képességek megtanulása mindennél többet ér. A videójátékokra való esztelen nyáladzás nem egy ilyen képesség.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Ez kb hülyeség... Minek kellene a gyereknek trafó vagy pc, ha nem érdekli? Úgysem azt fogja csinálni, inkább olyan szakmát választ, ami érdekli is. A játék maradjon meg hobbinak. Azt meg te se gondolod komolyan, hogy komoly képesség nkórról cracket telepíteni.
Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!
-
Pikari
őstag
A példából ítélve a gyereknek nincs koncepcója a vinyót átrakni az egyik gépből a másikba, vagy érteni, hogy mi az a háttértár annak ellenére, hogy bele van gyógyulva a számítógépébe és a játékaiba.
Ezt a gyerek apja sem fogadja el - nagyon helyesen - és megoldást keres a helyzetre.
Józan paraszti ész a hobbikhoz is kell, meg aztán valahol egy szülő feladata mégis csak az, hogy életképessé nevelje a gyerekét.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
"A példából ítélve a gyereknek nincs koncepcója a vinyót átrakni az egyik gépből a másikba, vagy érteni, hogy mi az a háttértár annak ellenére, hogy bele van gyógyulva a számítógépébe és a játékaiba."
És?
A televízió megjelenésétől máig, a nézők csekély százaléka értette pontosan a rendszer és a készülékek működését. Alkatrészt cserélni a készülékekben még kevesebben tudtak. Akik képesek voltak rá, nem feltétlenül értették a készülék pontos működését.
De ez semmit sem vont le a jó műsorok élvezeti értékéből.Az autótulajdonosok döntő többsége nem autószerelő. Nem ismerik a motor működési elméletét, de legalább nem is érdekli őket. Van egy réteg, akiknek alapképzettségük nincs a témában. De legalább hatalmas baromságokban hisznek.
Ahhoz, hogy valaki pécével játszón nem szükséges informatikai ismeret. Jó perifériákra viszont szüksége van a játékosnak.
Egy programozó nem attól jó, hogy ismeri a hardvert amire programot készít. Attól jó. hogy az adott programnyelvet és a programozási megoldásokat ismeri.
Például a Windows esetében egy app, melyik processzoron fog futni, érdektelen az app készítője számára.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Pikari
őstag
válasz Hieronymus #134 üzenetére
Egy programozó nem attól jó, hogy ismeri a hardvert amire programot készít.
Szerintem ez a legnagyobb tévedés a hozzászólásodban.
De van igazság is abban, amit mondasz, nem kell ismerni az elektronika alapelveit ahhoz, hogy felkapcsoljuk a villanyt. Viszont annyira meg mégis kell érteni hozzá, hogy ne dugd bele a villát, és nyírd ki magad vele. A szülő dolga, hogy ezeket az alapvető ismereteket megtanítsa.
De nekem rohadtul mindegy igazából, én szivesen elmegyek mindenkihez 10000 forintért nyomtatót telepíteni, csakhát a hozzáértésnek az ilyen hatalmas fokú és tömegesen előforduló hiánya már komolyan nemzetgazdasági károkat okoz.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #134 üzenetére
"Az autótulajdonosok döntő többsége nem autószerelő. Nem ismerik a motor működési elméletét, de legalább nem is érdekli őket.": ahhoz képest, hogy vizsgáztak belőle...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
Már csak nyomokban fellelhető a műszaki...
Meg egyébként sem abból vizsgáznak, hogy hogyan működik a motor, arról még akkor sem volt szó, hogy "a nyomaték öl nem a fordulat", motorfék a gazdaságos üzemeltetésre, turbóhűtés leállítás előtt... és lehetne sorolni a finomságokat.
Én még vizsgáztam mkülön rutinból, műszaból is. Ezek sincsenek már.
Általánosban is legfeljebb a 4 ill. 2 ütem alapdolgait tanították, és témazáró volt belőle. Vizsgára nem emlékszem.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Vladi
nagyúr
A jogsi szerzésének része, hogy az autó műszaki működéséből egy minimális tudást szerzel.
Egyébként az ne legyen már érv, hogy az emberek nem értenek hozzá... bassza meg, itt évtizedekről beszélünk, igenis lehessen már az alapműveltséget bővíteni és nem szűkíteni...
(#140) cappa72:
2007-ben szereztem jogsit, akkor ezekt tanultuk. Motorfék, meg üres járat, alapjárat, benzines motor vs dízel, a kis lámpák mit jelentenek, izzít a dízel stb... ezekt gyakorlaton meg is néztük stb. Azóta kevesebb lett az elvárás? Butítják a népet?
[ Szerkesztve ]
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Dr. Romano
veterán
Én 2005-ben szereztem a jogsit, de már semmire nem emlékszem mi volt a tanfolyamon.
Ettől függetlenül megcsinálom magamnak az olajcserét, olajszűrő, légszűrő, üzemangyagszűrő yt videók alapján, de komolyabb vizekre villás emelő és spec szerszámok nélkül nem merészkedek. Pedig jó lenne mert iszonyat pénzeket meg lehet spórolni ha az ember magának javít.Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
addikt
Amiket felsoroltál a műszaki oktatásodból az mire elég ha pl. gond van az autóval? Semmire, max. egy nagyon behatárolt hibakeresési készséget ad, megoldani biztos nem tanultad a hibákat.
Nekem is van pár évtizede jogsim de én sem értek a motorokhoz és nem gondolom, hogy alap lenne a jogsi mellé, hogy értsek hozzá.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Pikari
őstag
válasz mefistofeles #143 üzenetére
Ha nem indul be a kocsi reggel, mert azt mondja uiuiuiuibrumm brumm helyett, hogy uu.. klakk, akkor mi az első gondolatod? Rossz az akksi, esetleg hozatsz bele egy új akksit?
Vagy ész nélkül autószerelőt hívsz +50 ezerért, mert nem indul a kocsi, és nem érted, hogy miért, pedig tegnap még működött?
A második típusú ember örökké szegény marad, akkor is, ha milliókat adsz neki.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Vladi
nagyúr
válasz Dr. Romano #142 üzenetére
Most ez a két hsz vicces így egymás alatt.
Én is magamnak csinálok mostmár dolgokat, igaz van 2 barátom akik autószerelők, megmutatják utána már tudom. S igen, ez a jövő, hogy egyre több mindent magunknak kell megcsinálni...
(#144) Pikari:
Már 3 aksit cseréltem magamnak 3 különböző kocsiban. Ezt a hibát már felismerem. Az aksik gyorsan halnak. 2-3x köhögve, nehezen indul akkor fix, hogy 4.re kész vége.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
addikt
Különbözőképpen értelmezzük a fogalmakat.....
Nálam az, hogy "értek hozzá" az egy kicsit többet jelent ezek szerint mint nálad.
Egy aksit ki tudok cserélni, egyéb apró dolgokat megcsinálok de ez az én fogalmaim szerint nem hozzáértés. Még messze nem.....Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Pikari
őstag
válasz mefistofeles #146 üzenetére
Az eredeti példákban ilyenekről volt szó, hogy fájlok lemásolásának képessége, merevlemez egyik gépből másikba történő áthelyezésének képessége. Nem az új windows feltalálásának képességét hiányolta senki
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
addikt
Én csak ahhoz szóltam hozzá, hogy mennyit ad a műszaki vizsga. Hát szerintem lófaszt se amit egy átlagos műszaki érdeklődésű ember ne tudna.
Aki nem tud egy fájlt másolni az ne gépezzen, mert akkor telepíteni sem tud normálisan semmit szerintem.
Nekem csak egy emelt szintű ECDL-em van meg egy középfokú szoftverüzemeltetőim de ott sem tudtak sok újat mutatni. Autodidakta módon tanultam amit tudok, és most már linuxozok (ha éppen olyanom van) gépeket építek stb. De ahhoz sem értek.......
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gyúrósok ide!
- Mini-ITX
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Android szakmai topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest