Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz proci985 #17 üzenetére

    Javarészt Sandy Petersen sebtében összedobott, experimental stílusú mapjai. Tényleg nem rossz, de azért egy egészséges hányaduk inkább csak az ősök tisztelete miatt, illetve a készítésük körülményei miatt emelhető piedesztálra, a dizájnon/gameplayen már jóóóócskán túlléptek a 3rd party PWAD-ok.

    De kétségtelen, hogy nagyon sajátságos hangulatuk, atmoszférájuk van, az American McGee mapok meg valamiért akaratlanul is bevonzzák nálam a speedrun késztetést; kompaktak, akciódúsak, és általában van rajtuk sequence break.

    Milyen source porttal nyomtad?

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz proci985 #20 üzenetére

    "Doom3 BFG edition nativban viszi a Doom 1 & Doom 2ot"

    Azért az nem egészen ugyanaz.

    "Petersen palyain probalkozott modern level designnal is (pl 28:Spirit World es 16:Suburbs), de ezek mai szemmel szerintem nem oregedtek jol."

    Nem modernnek nevezném, hanem inkább kísérletinek, új koncepciók próbájának (pl. map 13 és map 24, hogy csak a kedvenc Sandy mapjaimat említsem), de igen, a legtöbb Doom 2 pálya nem öregedett valami jól, azonban néha ez nem csak a játékmenetre értendő, hanem a geometria/textúrázás puritánságára is; azért sok helyen látszik rajta, hogy siettek vele.

    "a Doom1-2 kb szamit az immerzio es a sebesseg, es kb semmi mas."

    Igen, a motor által keltett atmoszférán kívül a fő-fő ok, amiért játszom, az a sebesség és az advanced movement. Meg persze a combat balance. Imádom a dinamikus bobbinggal folyást; kellemes a szemnek, léleknek. :D

    "3rd party PWADok erdekesek, hogy mit tud az engine"

    Nagyon kemény dolgokat ki lehet belőle hozni, de egyébként nem feltétlenül a Z/GZDoom only modokra/total conversionökre (ez például Doom engine, ami nem semmi, de akad golf, meg ezer másféle kreálmány is), hanem inkább Boom/MBF/MBF21 funkciókra (complevel 9/11/21) vagy DeHackEd patch-ekre gondoltam. Sőt, a modern, szimplán csak limit-removingos vagy vanilla anyagok is brutális minőségbeli ugrást jelentenek az IWAD-okhoz képest.

    Ez pl. complevel 2 limit-removing (!) stuff, ergo simán megy Crispy Doom alól is. Azért durva. Elképesztő minőség, és efféléből akad szép számmal. Ha érdekel ilyesmi, tudok ajánlani ezt-azt.

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • nyunyu

    félisten

    válasz proci985 #17 üzenetére

    Nem látom a Deus Ex stáblistán Romerot.
    Daikatanát legalább önerőből sikerült összehoznia.

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz proci985 #25 üzenetére

    "nekem eleg volt az elsore, hogy siman ment minden haxolas nelkul W10 alatt"

    Semmit nem kell haxolni a source portokkal Win 10 alatt. Olyan egyszerű a használatuk, mint az 1 x 1. :))

    Ezeket érdemes használni:

    abszolút vanillás, autentikus DOS-élményhez: Chocolate Doom 3.0.1 – Azért van autorun és vertical mouse movement off, viszont minden limitáció és bug DOS-hű. 320 x 200 @ 35 fps only. Speedrun legal.

    limit-removing cuccokhoz: Crispy Doom (én az 5.8.0-ra esküszöm, de vannak újabbak) – Ez egy Chcocolate fork néhány QoL funkcióval (például widescreen support, Full HD, uncapped fps stb.) és feloldott statikus limitációkkal.

    Boom/MBF/MBF21 (complevel 9, 11 és 21) anyagokhoz: DSDA-Doom 0.24.2 (kint van már a .3, de jobb szeretem az eggyel korábbit) – Speedrun legal, de ez már a nevéből is adja magát.

    ZDoom v2.8.1/GZDoom v4.8.2 meg csak azokhoz, amikhez a feature set miatt kötelező, mert nem csak az egérkód más, de például a fizika is, és egyik sem képes adekvát complevel emulációra. Mondhatni úgy is, hogy azokat hívjuk filthy casualnak, akik ezeket használják azoknál a WAD-oknál is, ahol nem nélkülözhetetlenek. :DDD Amúgy nyilván király cuccok, de nagyon nem akkurátusak.

    Multiplayernél a Zandronum/ZDaemon/Odamex trióé a főszerep, ezek közül egyértelműen az Odamexet kedvelem a legjobban, mert ott a legreszponzívabb az egér, és annak van leginkább Crispy-szerű feelje. Egyébként mind ZDoom-alapú és single player WAD-ok is játszhatók velük, de kár, hogy botok tudtommal csak ZDaemonhoz vannak.

    Korábban 95 százalékban Crispy guy voltam, de átszoktam DSDA-ra, ami egy jelentős mértékben továbbfejlesztett PrBoom+ fork rengeteg, speedrunnereket segítő funkcióval (set keyframe/restore keyframe egy gombnyomással, rewind, demo tools, százados pontosságú advanced HUD, ghost fájlok, millió paraméter az indítófájlhoz, analízis exportálása szöveges dokumentumba stb.), amik után elég nehéz visszatérni a gyökerekhez. Ezzel gyakorlatilag minden is megy a GZDoom/Eternity Engine-only WAD-okon kívül, és az előbb említett funkciók baromi kényelmesek ám.

    Alapvetően a 8 bites software rendererben hiszek, de mivel a DSDA a PrBoomból ered, ezzel a rendererrel elég sok az input lag, szóval OpenGL/shaderst használok, természetesen 640 x 480-ban. Ez hasonlít legjobban a szoftveres módra, viszont sokkal reszponzívabb. Persze az ideális az lenne, ha úgy harapna szoftverben az egér, mint Crispy 5.8.0-ban, de hát semmi sem lehet tökéletes, viszont az OpenGL performansz elég kellemes ilyen szempontból, és a GZDoomot kettéhugyozza frame rate-ben (de a DSDA OpenGL része tud amúgy GLBoomot és GZDoom renderer emulációt is).

    tl;dr: Ha nincs kísérletező kedvében az ember, akkor a létező single player WAD-ok 99,9 százaléka hibátlanul lejátszható akkurátusan, ha csak két source port van vinyón (DSDA-Doom, GZDoom). Igazából elég a GZDoom is, de a compleveles cuccokhoz (WAD-ok döntő többsége) az elég meh.

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz proci985 #28 üzenetére

    "2010 korul harom kijelzore valtottam es onnantol 2015re lett olyan setupom, ami eloszor megbirta a 60 fpst, es ott csak a VGA subsystem a hutessel egyutt volt vagy 1200 euro"

    Azt hogy csináltad? Mármint néhány évvel ezelőttig soha nem volt olyan konfigom, ami összesen ért volna ennyit, mégis időtlen idők óta három számjegyű fps-sel játszottam a legtöbb esetben. Hz-ből meg már '95 végén is 75-öt használtam.

    Egyébként mouse support már a shareware-ben is volt, még a user manual is bíztat a használatára (és ha a setupban lévő sensitivitycsúszka nem volt elég, manuálisan átírható a cfg magasabb értékre), de az autorunra (meg a 640 x 400 és 640 x 480-as felbontásokra) a Doom95-ig várni kellett, bár ezt a szemfülesebbek korábban is megoldották (gomb leragaszt vagy a default.cfg-ben a joyb_speed változójának 31-et kell megadni).

    A vertical mouse movement (felfelé tolod az egeret, akkor előre, ha magad felé húzod, akkor hátra mész) kikapcsolására pedig az egérdriverekben vagy mondjuk Pataki István Novert programjával volt lehetőség a source portok megjelenéséig.

    Azért durván érződik az a 144 Hz, bár ha 35 fps-sel nyomod, akkor célszerű visszavenni 105-re vagy 140-re, ergo a 35 egész számú többszörösére. Uncapped fps-sel (adatlapomon lévő konfiggal szoftverben jellemzően 700-1100 fps, OpenGL-ben meg sokszor felmegy 3-3500 fps-ig is, de az 1500-2200 általános, hacsak nem a leggépigényesebb WAD-okról beszélünk) meg nyami. Ja, mindenféle sync off ofc, és zéró screen tearing. :D

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz proci985 #17 üzenetére

    Jaja, az Ion Storm Austin jórészt egykori Looking Glass fejlesztőkből állt.
    Warren Spectorhoz Romero hozzávágott egy zsák pénzt, aszonta neki hogy "Mester, csinálj olyan játékot, amilyet csak akarsz...", és így született a Deus Ex.
    Mondjuk egy Daikatana után elég abszurd is lett volna, ha Romero nekiáll egy Warren Spectort dirigálni.
    Aztán nagyjából ugyanez volt a recept a Deus Ex 2-nél és a Thief 3-nál is.
    Az előbbinek mondjuk velem nem igazán sikerült rezonálnia, 1x játszottam végig, még 2004. elején.
    Azért lehet nekiugrok majd valamikor megint, úgyis tervezek már régóta egy új Deus Ex végigjátszást az első résztől a Human Revolution-ig (Mankind Divided-el mostanában is sokat játszottam, úgyhogy az kimarad).

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz proci985 #32 üzenetére

    Jesszum, ez állatkínzás. :DDD

    Soha nem rajongtam játékokban a magas felbontásért, mert low resen sokkal jobbak a frame time-ok, plusz a HUD-ok méretezése. Az előbbi objektív tény, az utóbbi szubjektív preferencia, mindenesetre frame rate + frame time + Hz >>>> all. :D Még GTX 1080 Ti VGA-val sem igazán mentem 720p fölé (talán csak az egyik Resident Evilt nyomtam 1080p-ben).

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Archttila

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz proci985 #32 üzenetére

    En is 98'-ban leptem 120Hz -re. :) (Mag XJ 500T)

    Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz proci985 #36 üzenetére

    Valamikor beszélgettünk már az Invisible War-ról (talán a Cyberpunk topikban), de azóta sem kezdtem még neki az újrajátszásnak. Majd hamarosan.
    Fun fact: annak idején az Invisible War miatt vettem shader model 1.2-es kártyát (Geforce FX5200, diafilm volt vele szinte minden korabeli játék 800x600-as felbontás fölött, de legalább elfutottak), hogy egyáltalán el tudjam indítani a játékot. Aztán ugye pár hónappal később már a Thief: Deadly Shadows-hoz is kellett az 1.2, ami ugyanazt a motort használta.
    Dishonored-el elvoltam, de nem tartozik a kedvenceim közé sajnos.
    Sokan mondják, hogy a Dishonored a legközelebbi dolog a Thief-hez, én ezzel abszolút nem értek egyet.
    Mondjuk nálam elsősorban a hangulata, az atmoszférája miatt került a Deadly Shadows a toplista tetejére, nem a játékmenete miatt.
    Az ambience, a zseniális soundtrack, a baljós, sötét atmoszféra, az elborult átvezetők...
    Nemhogy reprodukálni, megközelíteni sem sikerült semmilyen más játéknak azóta sem azt a hangulatot. Ezért is játszom újra relatíve gyakran, pedig azért mai szemmel nézve már sok szempontból borzasztóan elavult, és ezen nem sokat segít a Sneaky Upgrade sem.
    Komolyan reménykedem még, hogy most, hogy végre már nem az Eidos/Square-nél vannak a jogok, készül még igazi Thief játék.

    Cyberpunkról igazából rengeteget beszélgettünk már a topikjában is, meg a kapcsolódó hírek komment szekcióiban is.
    A véleményem talán annyiban változott, hogy az 1.5-os update után kicsit megenyhültem, és megbocsájtottam néhány dolgot a játéknak. De alapvetően nem tartom kiemelkedő vagy igazán emlékezetes játéknak (emlékezetesnek igen, csak sajnos nem a pozitívumai kapcsán), és ennek az ellenkezőjéről csak maga a játék győzhetne meg, amire nem hiszem hogy valaha sor fog még kerülni.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz proci985 #38 üzenetére

    Igen, maguk a készítők is szkeptikusak voltak annak idején a Thief sikerével kapcsolatosan, pont azért, amit írtál. Akkoriban ugye a pörgős arena shooterek éppen fénykorukat élték, és egy ilyen piacra kellett betörniük egy teljesen új koncepcióval.
    De azért csak megtalálta a sorozat a maga nem is olyan kicsi közönségét.
    Én játszottam mindegyik Thief játékkal, a klasszikus trilógián kívül még ezzel a szar 2014-es remake-el is.
    Nagyon szerettem az első kettőt is, de a Deadly Shadows volt számomra a Looking Glass (akkor már Ion Storm) magnum opusa.
    A maga idejében sajnos nem kapta meg a neki járó elismerést, mert nem volt elég a fan service a klasszikus Thiefhez szokott közönségnek, illetve sokan irtóztak a third person játékmenettől (ami egyébként opcionális, first person nézetben is játszható, de a keményvonalas pózerek számára valamiféle ősbűnnel ért fel, hogy egyáltalán került bele tps mód).
    De aztán idővel igazi kult klasszikus lett belőle, és ma már sokan - köztük én is - a legjobb Thiefként tartják számon.
    Nem készült se előtte, se azóta olyan játék, ami ekkora hatással lett volna rám.
    A fő szál is rohadt jó, a kis mini-sztorik is (pl. Lauryl és Inspector Drept története borzasztóan hangulatos, még ha mérhetetlenül szomorú is).
    És hát a játéktörténelem egyik legfélelmetesebb pályája is ebben a játékban található (Shalebridge Cradle).
    Aztán persze nyilván vannak sokan akiket nem kap el a hangulata, egyszerűen nem nekik való a játék.
    Ezt is el tudom fogadni, de egy próbát mindenképpen érdemes tenni vele még akkor is, ha az első kettő nem jött be.
    Nem is szükséges játszani az első kettővel ahhoz, hogy kerek legyen a sztori, de azért persze ajánlott.
    Nincsenek benne rpg elemek, immersive simekre jellemző karakterfejlesztés, de nem is hiányoznak belőle ezek a dolgok. Van néhány gadget amit használhatsz, és ennyi.
    Ha esetleg elkezded, a Sneaky Upgrade-et mindeképpen tedd fel, rengeteg dolgot lehet benne állítani. Magasabb felbontású textúrák is vannak benne, widescreen fix (a 4:3 éra vége felé készült a játék), meg még egy csomó minden.

    Invisible War-ra már csak azért is vagyok kíváncsi, mert azért nyilván más élmény huszonegykét évesen játszani egy komplex, branching immersive sim-el, és más majdnem 2 évtizeddel később felnőttként, 40 környékén.

    Cyberpunkhoz azt hiszem csak egy kieg jön végül, pár hónapja erről szóltak a hírek. Meglátjuk, azért természetesen kíváncsi vagyok, hogy milyen irányba viszi a játékot.

Új hozzászólás Aktív témák