Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    És eleve a nagy felbontásúra cserélt textúrákkal jön, vagy ehhez is fel kell először telepíteni a közepes textúrákat, majd mellételepíteni újra a kicsit jobb minőségűeket, hogy pazaroljuk a helyet a winyón?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz pakriksz #27 üzenetére

    Ez egy hamis kijelentés. A baj inkább az, hogy a nagy felbontású textúrák is lehetnének még részletesebbek, pontosabban minden textúrának legalább egy közepes szintet kéne megütnie, mert a Skyrim esetén is volt, hogy elfogadható textúrát cseréltek le picit részletesebbre (előtte is jól kivehető volt és utána sem lett állejtegetős minőségű), a sokkal gagyibbat pedig meghagyták ugyan olyan bénának (maszatos foltok, amik olyan 2006-ban számítothattak volna korrekt minőségű textúrának).

    Sőt, még azt is el tudnám képzeli, hogy némely textúra esetén nem arról volt szó, hogy az eredeti nagyfelbontású textúrát másképp tömörítették nekünk a HR packba és az eredeti játékba, hanem egyszerűen ráeresztettek egy PhotoShop sharpeninget az eredeti gyenge minőségűre, mint a gagyibb fan-made packok szokták.

    Egy szó, mint száz... A Skyrim textúrái pack előtt és után sem túl részletesek, de a pack után összességében kicsit jobb a helyzet, és sokkal kisebb lenne a tárhely igényben a különbség, ha a HR pack nem mellé települne, hanem felülírni az eredeti fileokat.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz pakriksz #30 üzenetére

    Szakmai fórumon ne trollkod már ki a belemet is, ha kérhetem. :P

    Ha normálisan van megírva a grafikus motor, akkor alacsony minőségi beállítások mellett gyakorlatilag tök mindegy honnan indulsz. Lehetnek Crysis 3 szintű textúráid a lemezen, azt is át lehet méretezni betöltéskor a te gépeden (tetszőleges, akár kiváló minőségben) Half-Life 1 szintűre, és akkor onnantól pontosan ugyan ott vagy, mint ha eredetileg is szarral a zsebedben indítottak volna útnak (ilyenkor a géped már csak a lebutított textúrákat tárolja a memóriában és azokkal dolgozik, nem érzékel semmit az eredeti textúrákból, amik a lemezen voltak, nem okoz extra terhelést vagy más, valós idejű textúrázási anomáliákat). Viszont ha normális felbontású (és minőségű) kijelződ van és magasra, nem alacsonyra állítod a játék menüjében a textúrák minőségét (ami mindenkinek szabad döntése és ezzel lényegében a lemezen tárolthoz képesti átméretezés és veszteséges tömörítés mértékét szabályzod), akkor (ha szeretnéd) élvezheted a magas felbontású textúrák előnyeit.

    Az alacsony felbontású textúrák leginkább a mostanra kiöregedett játékkonzolok memóriakorlátai miatt kerülnek a PC-s felhasználókhoz. Ha kijönnek az új konzolok, és azokhoz látványosan szebb textúrákkal kivitelezett játékok, akkor azokat is visszadobod majd a fejlesztőknek?
    A másik kényelmes aspektusa ennek az, hogy ha már úgysem viszik túlzásba a textúrákat a konzolok miatt, akkor jobban esik nekik egyetlen korongra, és lehetőleg DVD-re, nem pedig Blu-Ray-re tenni a játékot, ami jobb minőségű textúrákkal nem feltétlenül sikerülne. De nyugodt lehetsz, hogy a következő konzolgeneráció beköszöntével ez is kimegy majd a divatból, hogy minden max. dupla rétegű DVD méretű legyen, ha lehet.

    Nem tudom pontosan mire gondolsz a "rubber banding"-el, de valószínűleg arra az apró bakira, mikor egyszerre használsz viszonylag nagy felbontású textúrákat, alacsony (akár negatív) LOD értéket (tehát magas minőségi beállításokat a játékmenüben) és anizotropikus szűrést hagyományos MSAA mellett (mindezeket egy időben).
    Erre többféle megoldás is van, amivel még mindig éles textúrákat kapsz "gyűrődések" nélkül. Én ilyenkor, ha ez gondot okoz MSAA helyett SSAA-t szoktam használni, és máris meg van oldva számos hasonló probléma.

    Ne próbáld már aláásni mások szórakozásának minőségét azzal, hogy egyszerűen buta vagy a játékbeállításaid megfelelő konfigurálásához, béna, alacsony felbontású a monitorod, vagy lassú a VGA-d, kevés a memóriád/tárhelyed, és azzal győzködöd magad, hogy emiatt ne érezd rosszul magad, hogy behazudod magadnak, hogy a jobb igazából rosszabb. :W

    Tipikusan olyannak tűnsz most ebben a kérdésben, mint aki mindenhová odatolja az orrát, hogy megmondja a népnek a frankót arról, hogy a kétszer jobb minőségű termék igazából egy szar, mert ő talált benne valami hibát, amire nem megoldást keres, hanem igyekszik felfújni az ügyet, mert nem engedheti meg magának, így le kell beszélnie magát arról, hogy vágyjon rá. Ezzel csak ott a baj, mikor tényleg sikerül másokat is lebeszélni a jobb minőségű termékről, mert látod, hogy a magadfajták is hallatják a hangjukat fórumokon, és meghallhatják őket is a fejlesztők, amiből aztán még könnyebb vállon veszik a minőséget, mert azt látják, hogy sok felhasználót úgysem érdekel. :(((

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz pakriksz #32 üzenetére

    Tévedsz. GPU shaderekkel (és persze egy értelmes teljesítményű VGA-val) pillanatok alatt megoldható a dolog, még olyanokra is lenne idő, hogy linearizálni a tone response görbét, rátolni egy anti-ringing filter is, visszaadni neki a gammát ha kell, stb. Az nem az én bajom, ha erre lusták a játékfejlesztők, de a technológia adott lenne hozzá.

    Folyamatosan olyan érzésem volt, mintha csak egy eredeti textúrából nagyított agyonsharpenelt gyánycucc lenne...

    Ennél a játéknál ez valóban így van némely textúrával. Mint ahogy én is mondtam, itt én is arra tippelek, hogy csak "photoshopolták" a buta textúrákat. De ebből ne vonjunk le olyan következtetést, hogy értelmetlen dolog lenne magas felbontású és jó minőségű textúrákat adni a játékoknak (még ha ennél az egy játéknál, vagy akár eddig mindegyiknél el is szúrták ezt akár a textúrák, akár a játékmotor szintjén).

    Tudod a monitorok között nem sok különbség van felbontásban

    Hogy ne lenne? 640x480-tól visz az út egész a 4k2k-ig (monitoronként, amikből már lehet egyszerre több is).

    Én kifejezetten alacsony PPI-al élek. 1920x1080 42"-on, és ~1.5m-re ülök tőle. Így már látszódnak a részletek, nem úgy mint egy 24"-os monitort nézve ~1m-ről.

    Arról beszéltem, hogy szerintem nem ez az optimális megoldás, ami most divatos (konzolos textúracsomag mellé külön letölthető HR pack).

    Szerintem logikus lenne, hogy ne az igénytelen, vagy technológiai szempontból hátrányban lévők fogják vissza a játékok minőségét, hanem nekik legyen mindegy, illetve ők oldják meg valahogy, ha már nem szánnak pénzt hardware-ekre miközben friss játékokkal szeretnének játszani. Ne azok húzzák a rövidebbet, akik a legjobb minőségre vágynak és költenek erre emiatt.

    Az a baj, hogy bár a fórumtéma miatt joggal, de most a Skyrim-ot alapul véve általánosítunk, pedig ez hatalmas hiba. A Skyrim-ről már én is mondtam, hogy itt én sem igazán látom szebbnek a HR textúrapakk csomagot. Sem előtte, sem utána nem igazán szépek a textúrák. (De szerintem a csomaggal összességében picit jobb.)
    Bár ettől mondjuk élveztem a játékot, és a színvilágával is ki voltam békülve, viszonylag elment grafikailag is. Azt a szintet megütötte, hogy ne ássa el a játékélményt.

    Én arról beszéltem, hogy szerintem a PC játékok megérdemelnék a jó minőségű, nem elavult konzol szintre butított textúrákat, és hogy ennek szerintem nem ez lenne a megfelelő módja, hogy külön kell netről letölteni és a DVD-s anyag mellé telepíteni pluszba. ... És persze főleg nem csak sharpening-el felnagyított textúrákat...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák