Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Perry-sama #5 üzenetére

    Ez nem igaz. Egy tipikus pvp alapú koreai MMO (AION pl.) érezhetően más, mint a WoW. EVE totál más mint a WoW (és nem csak a sci-fi - fantasy különbség miatt). Guild Wars által képviselt vonal is totál más. De lehetne még sorolni a példákat. Szóval nem, ahhoz hogy MMO legyél, nem kell WoW klónnak lenned. Legfeljebb célszerű ha nem akarsz kockáztatni túl nagyot...

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Helmoras #18 üzenetére

    Hosszú lenne levezetni, hogy miért, de PVP alapon nem lehet akkora felhasználó bázisú MMO-t alkotni, mint amennyivel a WoW rendelkezik. A WoW-ban kezdetben semmilyen PVP-zési lehetőség nem volt (leszámítva az outdoor pvp-t), fejlesztésnél szándékosan nem is foglalkoztak a pvp résszel. Csak aztán lett igény rá, így belerakták. Szóval felesleges pl. a ragnarok online-hoz hasonlítani, ami kifejezetten pvp-re van kihegyezve (ugyebár a WoE-zés). Megjegyzem a ro is pvp alapú koreai típusú mmo, és ahogy írod is, jelentősen más, mint a wow :)

    Amúgy tessoka-val értek egyet, szerintem is elviszik az SW fanok a hátukon ezt az MMO-t, kis túlzással mindegy milyen. Illetve az a szempont, hogy könnyen kezelhető és könnyű legyen (lehessen casualkodni), ha ez megvan, akkor biztos lesz bőven előfizetője.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz kexksz #35 üzenetére

    Aki jelenleg WoW-ozik (vagy sokáig WoW-ozott, de már abbahagyta), azoknak a többsége így viszonyul az új MMO-khoz:
    1. Ha olyan, mint a WoW, akkor kipróbálja, de visszamegy a WoW-hoz, mert hogy azt már ismeri, ott vannak a haverok, az évek alatt összeszedett cuccok, stb.
    2. Ha más, mint a WoW, akkor kipróbálja, de visszamegy a WoW-hoz, mert hogy azt már ismeri, ott vannak a haverok, az évek alatt összeszedett cuccok, stb.
    Nyilván itt a kör nagyjából bezárult az új MMO-k előtt, ez meg is látszik a piacon, a WoW-hoz képest csak próbálkozni tudnak (ami adott esetben, lásd LotRO jelentheti azt is, hogy termeli a profitot a játék).
    Valószínűleg valami drasztikusan újjal kéne előállni a játékmenet terén, hogy lehessen bármit is kezdeni ezzel a jelenséggel. Esetleg nagyon jól eltalált mértékben vegyíteni a már megszokott dolgokat az újjal... de ez szinte képtelenség úgy, hogy alapvetően a fejlesztők a kiadók által adott pénzből élnek. Meg lehet nézni, hogy a (nyugaton népszerű) MMO-k közül egyik mögött se áll nagy kiadó, nyilván itt az EVE-re és a WoW-ra gondolok (vagy legalábbis nem állt amikor megjelentek, nyilván a Blizzard azóta "kicsit" kinőtte magát). Szép iparosmunkát lehet alkotni kiadói nyomás mellett is (LotRO), de robbantani nem.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz kexksz #42 üzenetére

    "De úgyis majd a startnál eldől minden, én nagyon sok WoWosról hallottam akik klánostul akarnak átmenni TORra."
    Én meg nagyon sokról, akik klánostul akartak átmenni Conanba, Warhammerbe meg AION-ba. Egy jó részük végül nem ment sehova, egy másik részük átment, tolta 1-2-3 hónapot ott, majd visszament WoW-ba. Egy nagyon kis töredékük meg ott maradt. Szóval nem, pont hogy nem a startnál dől el minden.

    "A játéknak a történet mesélése sokkal jobb mint WoWnak, minden szinkronizálva van, több féle képpen tudod alakítani a történetet."
    A játékosok többsége nem olvassa el a sztorit, ha duma van, akkor ha lehet átnyomja, vagy alig várja hogy vége legyen. Esetleg első karakternél átfutja hogy miről van szó, meg ami "mozog és zenél" azt végignézi. Aztán ennyi. Nagyon erre építik ezt az MMO-t, de az ilyen módon előre berögzített tartalom csak egyszer élvezhető, és műfajból adódóan ez nagyon kis részét teszi ki a játékidőnek. Nyilván mikor kijön, akkor az SW fanok maguk alá csinálnak örömükbe, hogy hú milyen sztori meg mennyit beszélnek. A "sima MMO fan"-ok már ekkor is nagyrészt átnyomják a szövegeket. Aztán eltelik 1-2-3 hónap, végigérnek a "single player" részen az SW fanok, aztán vagy van endgame tartalom (itt szoktak megbukni), vagy nincs. Ha nincs, akkor az újabb karakter felhúzása jöhet, ahol a már végignézett videók élvezeti értéke a 0-t közelíti. Ha esetleg kipróbálja a másik oldalt, és az teljesen más küldetéseket jelent, akkor egye fene, újabb 1-2-3 hónap. Aztán ennyi, kifulladt. Félévente meg nem tudnak annyi új küldetést (főleg szinkronizálva) kiadni, hogy újabb félévre elég legyen. Szóval ez a "hú de jó szinkronos bonyolult történet" csak a kukac a horog végén, de erre nem lehet felépíteni egy MMO-t.

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz kexksz #42 üzenetére

    "És ha esetleg megunta, hogy hét éve ugyanabban a világban játszik?"
    Elvileg jogos a felvétes, a gyakorlat viszont azt mutatja, hogy ez nem gond :) Lényegében a usereknek nem a világ változása számít, hanem a tartalomé. Sőt, gyakorlatban több száz oldalas sírások mennek hivatalos fórumon, ha a Blizz odébb mert rakni egy fűszálat. Szóval az emberek inkább azt szeretik, ha a világ állandó.
    Nyilván itt az általánosításban azokról beszélek, akik MMO fanok... mert az olyan emberek akik ~40 óránál nem tudnak tovább játszani egy játékkal, nem tényezők egy MMO esetén.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz kexksz #64 üzenetére

    Nyilván ne játszon, de akkor nem lesz nekik csak pár 10ezer előfizetőjük. Végülis lehet így is :)

    Az a probléma ezzel a story-based meg minden kasztnak saját küldetéssorozata dologgal, hogy:
    1. Így ahhoz, hogy megismerd a teljes játékot, minden kaszttal végig kell menni rajta. Ha te rühelled a kasztok többségét, akkor ez bizony komoly grind és frusztráció
    2. Ha látni akarsz mindent, akkor teljesen mindegy, hogy van 200 quest amit 1 karakterrel végigtolsz hogy max level legyél, vagy van 20 (különböző) quest amit 10 karakterrel tolsz végig. Összességében ugyanannyit fogsz küldizni. Az meg elég hiú ábránd, hogy 200 * 10 tényleg különböző küldetésbe bele tudnának rakni a játékba (nyilván itt a 200 az hasraütésre ment, behelyettesíthető pl. a WoW-ban jelen lévő küldetések számával).
    3. Jelenleg WoWban grind csak max szinten van, addig "story-based mmo". Max szinten viszont nem tudod a grindot kiváltani, mert ha ott is "story-based" maradsz, akkor egy maxos karakter kb. 1 hétig tud mit kezdeni, mert nem tudsz annyi kontentet gyártani (főleg ha minden kasztnak sajátot akarsz).
    4. Ez a minden kasztnak saját küldetéssorozat lényegében 6-8-adolja a játékos bázist, akik együtt tudnak játszani. Ezt még a WoW se engedheti meg magának, nem hogy egy induló MMO. Eleinte a WoW-ban volt jópár kaszt specifikus küldetés, de idővel a Blizz teljesen kipucolta őket, mivel az embereknek nem tetszett hogy ha együtt megy valakivel, akkor csak az egyikük tudja csinálni... (jelenleg amik vannak kaszt specifikus küldetések, azok olyan, hogy ugyanabba a dungeonba küld be mindenkit, szóval lényegében csak a reward specifikus).

    Összességében nekem az a sanda gyanúm, hogy az ide írók jó része sose játszott huzamosabb ideig egy MMO-val sem :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz velizare #70 üzenetére

    Szerintem max. elméletben :) Bár tény, hogy nem játszottam még a TOR-al, szóval majd kiderül.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz kexksz #73 üzenetére

    Igen itt nagyjából arról van szó, hogy sose lehet mindenki kedvére tenni :) Mert az egyik ember a haverjával akar eljutni 85-ig és nem indít több karaktert, a másik szeretne 10 karaktert kipróbálni, és akkor had ne kelljen már neki mindig ugyanazokat a questeket végigtolni...

    Ez a "wow max szintig story based mmo" kicsit túlzás.
    Jogos, bár most Cataclysmben ez elég sokat változott. Meg is csinál a Blizz 1-2 zónát olyanra, hogy szinte nincs 1,5 oldal szöveg olvasás + OK nyomás, hanem átvezető videókkal viszik végig az embereket... erre jött az ellenvélemény többektől, hogy ez nem jó, mert széttöredezik a játékmenet, és úgy érzi mint ha nem is ő játszana, hanem egy filmet nézne... :)
    Viszont a WoW-ra is igaz jelenleg az, hogy a max. szinthez nem kell grind. (Persze mit nevezünk annak, ha a quest arról szól, hogy ölj le 10 zombit az grind? Ha az, akkor mi a helyzet egy olyan questtel, ahol meg kell védened egy házat, amit hullámban megtámad 10 zombi... ?)

    Amúgy persze, ha csak valami nagyon nagy hülyeséget nem csinálnak a TOR biztos nyereséges lesz. Van elég SW fan ahhoz, hogy az legyen.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz bobace #84 üzenetére

    Hát itt definiálni kéne a sikerességet :)
    Ha úgy definiálod, hogy ami profitot hoz, akkor van sok is.
    Ha nem globálisan nézed, akkor ugyancsak van, koreában pl. Lineage2 máig népszerű.
    Ha úgy nézed, hogy rétegjátékként sikeres-e, akkor az EVE annak mondható, akik játszanak vele, azok nagyon meg vannak vele elégedve.
    Ha úgy nézed, hogy globálisan, nagy profittal, világszintű ismerettséggel és elterjedtséggel rendelkezik, akkor nem, nincs a WoW-on kívül más sikeres.

    Megjegyzem ez körülbelül ugyanaz a kategória, mint annak idején a Quake3 volt. Mikor kijött nem volt vetélytársa, egy új, még nem elterjedt dologra ugrottak rá, nagyon jól összerakott megvalósítással. Amit később nyilván sokan lemásoltak, és innentől kezdve egyszerűen képtelen bárki akkora részesedést elérni. A Blizz is akármit csinál, még egyszer annyi embert nem fog tudni egy MMO alá összegyűjteni, mint amennyien jelenleg WoW-oznak. Csak a WoW annyival van előrébb a Q3-hoz képest, hogy a WoW előfizetésen alapon műküdik, így folyamatosan lehet fejleszteni, bővíteni, újítani, így máig (és várhatóan sok éven át) az élen lehet. Ha a WoW abban az állapotában lenne, mint mikor kiadták, már évek óta lesöpörték volna a piacról.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz bobace #88 üzenetére

    Ha a Blizz visszaállítaná a vanillát, a legnagyobb vanilla éljenző is max. 1 hónap után otthagyná az egészet :)

Új hozzászólás Aktív témák