Új hozzászólás Aktív témák

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Mukorka #36 üzenetére

    Nézd, a panaszkodás amiatt van, hogy egy Tomb Raider játékban mindent kell csinálni, csak sírokat fosztogatni nem, pedig erről kellene, hogy szóljon, nem pedig a tömény akcióról és mindenféle kivégzési mozdulatokról - a QTE-ről nem is beszélve.

    Mindenkinek: Nyugodjatok meg. ;) Egy szóval sem mondtam, hogy rossz játék lenne a Tomb Raider, én is szinte egyhuzamban vittem végig, mert egyébként jól van megcsinálva benne az akciózás és minden, ami van benne. Pusztán csak amiatt a trend miatt vagyok csalódott, ami a ma megjelenő játékokat sújtja.

    Gondoljuk csak el: Kijött a Dragon Age: Origins. Hosszú idő óta a legjobb szerepjáték volt, amit újabban kiadtak, a rajongók egekig magasztalták. Majd utána bejött a változás, mely a Dragon Age 2-ben öltött testet. Ez a legjobb példa arra, miként kell hazavágni úgy egy játékot, hogy mindenki vigye, mint a cukrot és mindenhol 90% feletti értékelést kapjon (Én nem adtam neki annyit, mert számomra ez már minden volt, csak nem Dragon Age). A Tomb Raider ugyanez a kategória. Mindenki dicséri, odáig vannak érte a játékosok, de az igazi rajongók szomorúak, mert ezzel a kincskereső Lara, aki feladatokat old meg sírokban és a hangsúly nem az akción, hanem a logikán és gondolkodáson van, végképp eltűnt.

    De lehet említeni a Mass Effect trilógiát is, aminek az utolsó részét oly mértékben csapták agyon a végkifejlettel, hogy a rajongók szintén felháborodtak. Mégis, belekerült a multi, így egyből mindenki megvette, még olyanok is, akik nem játszottak az előzményekkel. Természetesen mindenki agyba-főbe dicsérte, kapta a maximális pontszámokat, de én igazi rajongóként nem tudtam szótlanul elmenni mellette. Plusz itt csúcsosodott ki az EA DLC őrülete is, a játék CE kiadását brutálisan drágán adták (16K volt, emlékszem, és annyi sincs benne, mint most a TR SE-ben), csak azért, mert ahhoz ingyen megkaptuk a From Ashes DLC-t is. Mondhat a BioWare, amit akar, ezeket a DLC-ket az eredeti játékból vágták ki, hogy később plusz pénzért eladhassák. És bár idegeskedtek miatta a rajongók, mégis, a történet alapú DLC-ket megveszi az, akit valóban érdekel a játék. Aki csak a multi meg a lövöldözés miatt vette meg, annak nem hiányoznak, de az igazi rajongók, akik már száznál is több órát töltöttek el karaktereikkel, szinte személyes ismerősként tekintenek rájuk, na, ők megveszik.

    Vagy itt van például a Diablo III is. Szerintem nincs ember a világon, aki szerette az első két részt, hogy ne várta volna lélegzetvisszafojtva a futár érkezését aznap. Ráadásul a CE irdatlanul drága volt - ha jól emlékszem, 30K körül adták -, de a normál kiadásért is annyit fizettem, mint most a TR SE-ért. És aki megvette, mit kapott? Az első pár napban gyakorlatilag lehetetlen volt játszani, mert nem bírták a szerverek a terhelést. Utána mindenki rávetette magát és gyakorlatilag hónapokon keresztül toltuk agyba-főbe. Ezért adtam én is rá akkor majdnem maximális pontszámot, mert első végigjátszásra egy akkora élményt nyújtott, amire megérte várni...

    Később jött a fekete leves... Az AH-nak (Auction House = aukciósház) akkora szerep jutott a játékban, hogy gyakorlatilag csak onnan lehetett megfelelő öltözéket beszerezniük a játékosoknak, hiszen a rendes játék során alig esett használható holmi. Ráadásul az egész játék annyira le lett egyszerűsítve, hogy már a szintlépéskor sem oszthattuk szét pontjainkat, csak oldódtak fel a képességek. Minden a karakter által viselt cuccok minőségén, az általuk biztosított extra tulajdonságokon múlt. Aki rendesen, egyedül, ahogyan annak idején megszokta, akart vele játszani, az a normál és esetleg a Nightmare szinten végigment úgy-ahogy, de Hellen már megunta, mert semmi értelmes holmi nem esett, a folyamatosan erősödő ellenfelek miatt pedig a régi öltözék már nem volt megfelelő. Így hát nem tudott mit csinálni az egyszeri játékos, vagy bement AH-ba és vett cuccot, vagy esetleg multiba csatlakozott valakikhez és csapatban már esélyesebb volt az előrejutás.

    Úgyhogy, bár nagyon jó játék lett a Diablo III is, de az nem véletlen, hogy gyakorlatilag fél éve már be sem jelentkeztem, mert nem érdekel az egész, nincs értelme játszani vele. A második részben még estek olyan cuccok, amiért értelme volt küzdeni, de itt semmi sincs már, aminek köze lenne az ott látottakhoz.

    Ezért vagyok csalódott, hogy minden játék rálép az egyszerűsödés, vagy ahogy fogalmaznak máshogyan, a kazuárosodás ösvényére. Ez azt jelenti, hogy az alkalmi játékosok (Casual angolul, innen van a kazuár említése is) számára is végigvihetőnek kell lennie egy játéknak, mert akkor sokan megveszik. Ha egy valódi Tomb Raider játékot adnának ki ma, akkor nem produkálna milliós eladásokat, márpedig a mai pénzéhes világban sajnos ez a lényeg, nem a szórakoztatás. Szóval én nem azért vagyok csalódott, mert rossz lett volna bármelyik játék is, hiszen ha az egyszeri játékos szemszögéből nézzük, mindegyikkel hosszú napokat el lehet tölteni és ez a lényegük. Ám a valódi rajongók ettől függetlenül csalódottak, de a kiadókat ez nem izgatja, mert ők csak azt nézik, hogy pl. a DA2, ME3, Dio3 és most a TR is csúcsokat döntöget eladáskor, mit számít az nekik, ha a szűk rajongói réteg esetleg a következő részt már nem rendeli elő? Semmit. A kazuárok úgyis megveszik majd azt is, hiszen azt kapják, amit akarnak: egyszerű játékmenetet, látványos akciót, fejleszthető hőst és cuccokat, valamint multit...

    Remélem, érthető volt, miért vagyunk picit csalódottak. Ettől függetlenül maga a játék jó, ezért is mondtam, hogy egy 9-est megérdemel. Viszont rajongóként még a 8 is erős jóindulattal van, mert ennek már az igazi, valódi Tomb Raider rajongó szemében nincs értelme...

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

Új hozzászólás Aktív témák