Új hozzászólás Aktív témák
-
DaemonX
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #12 üzenetére
Sajnos ez csak a féligazság. A Steam szerint 155 órám van az Elden Ringben, csutka maxra kijátszottam, összes achievement meglett. Így pedig nyilvánvalóan nem kellene semmilyen új shaderekhez kapcsolódó mikroakadásba belefutnom, azonban az akadás mégis megtörténik. Ami pedig tovább komplikálja a dolgot, hogy még azt se tudom biztosan rámondani, hogy travelsal (átutazási) stutter, mert teljesen random helyeken is elő tud ez fordulni. Egyszerűen csak csapnivaló és hanyag a DX12 implementáció.
De persze mit várunk egy olyan csapattól, ami 60-as frame lockot rak a PC-s játékára, dacára annak, hogy tökéletesen elfut mindenféle frame rate-tel (fizikai bugok nélkül), amennyiben unlockolod mod által. Meg mit várunk egy olyan csapattól, ami cseszik ultrawide, super ultrawide, stb. támogatást rakni egy 2023-mas játékba (úgy, hogy a HL2 ezt 19 évvel ezelőtt tudta). Elnézést, van 21:9 támogatás, úgy, hogy 21:9-ben fut a játék, és jobban is eszi a gépet, csak éppen a játék rárak két fekete csíkot fél perccel első boot után maszkként, hogy ugyanúgy 16:9-nyit láss a játékban. Ez már konkrétan az a szint, mintha direkt erőfeszítést tennének arra, hogy egy rossz(abb) PC verziót tegyenek lesz az asztalra (rant vége).
[ Szerkesztve ]
-
DaemonX
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #14 üzenetére
Igen, viszont én olyan időintervallumon belül futottam bele akadásokba, melyen belül rengeteget haladtam előre, és nem volt közben se GPU driver, se Windows update. Nem volt semmi, ami új compile-t indokolt volna, és mégis, mikor régebbi területekre mentem vissza, ismét volt akadás.
Akárhogy is, egy shader pre-compile opciót legalább illett volna belerakni.
-
DaemonX
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #16 üzenetére
Nem a PRE-compile-ra gondoltam, hanem arra a compile-ra, amikor valós időben (amire te utaltál), SSD-ről/HDD-ről tölti be egy adott játék a shadereket (real time compile), ami ilyenkor rendszerint lementésre kerül (DX11 játékok esetén egy kollektív shader cache-be, pl. NVidia shader cache, DX12 játékok esetén meg erről a játék maga gondoskodik).
Így ha pl. újra nekiállsz ugyanannak a szakasznak, mivel ott már legenerálódtak a shaderek, így nem fogsz belefutni shader által okozott mikroakadásokba. Ez van számos emulátornál is, ahogy számos új PC játéknál (pl. The Callisto Protocol) is. Az Elden Ring is kreál shader cache-t, ahogy anno arra a Digital Foundry (ha már valaki korábban említette) is utalt egy régi videójában, csak az a shader cache nem pre-compile-ozással készül, hanem szépen lassan épülget, ahogy játszik vele a játékos.
"First, there are stutters of up to 250 milliseconds in length when new effects, enemies, and areas appear on screen. These types of stutters lessen as the play experience goes on and enemies, areas, and effects are revisited by the player."
Azonban az akadások nem szűnnek meg, még akkor se, ha már minden cache-elve van, mert vannak másfajta stutterek is, nem csak a shaderekből adódóak.
[ Szerkesztve ]
-
Sanchez638
addikt
válasz TESCO-Zsömle #14 üzenetére
Jaj a régi szép emlékek. Kerepelő Maxtor hdd jelezte, ha történik valami a játékba. Ismerősöm afféle csalónak hívott ez miatt. Ahogy megmozdult valami, úgy töltött egyet a játék. Ezt meg hallani lehetett elöre.
[ Szerkesztve ]
Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Projektor topic
- Milyen széket vegyek?
- SUSE Linux
- Asztrofotózás
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Razer Basilisk Ultimate Wireless Gamer Egér! 20k DPI/Dokkoló/Razer Chroma RGB/Razer Hyperspeed Tech
- Ryzen5 GamerPc
- Apple Watch Series 8 41mm GPS fekete 6 hó gari
- TP-Link TL-SG108E Smart, 8 Portos, Gigabites Switch, üzleti osztály, fém burkolattal
- Új, bontatlan iPhone 13 128GB Midnight (fekete) gyári független