-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
Az UK-s Toyota csoportokban többen jöttek más márkákról, amik nem hibridek és ugyanilyen gondjaik voltak - viszonylag új modellekkel. Pl. VW Polo, Golf... ugye itt viszonylag újonnan cserélik az autókat és sokan ki is emelték, hogy előfordult velük ez korábban is.
Nekem is a mostani Cross kb. 2 évre jött a sima Yaris MK4-re, az előtt talán 1.5 évig használtam a Yaris MK3-at, gyorsan cserélődnek az autók, főleg, ha jó áron veszi vissza a Toyota - a 2 hónapos Crossra már kaptam tőlük ajánlatot.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
BeZol
őstag
Nálunk már többször is állt 2-3 hetet a kocsi ( 2021/10 havi Yaris Hybrid ), és a közel 2 év alatt még nem fordult elő lemerült akksi.
Család többi tagjánál a benzines/diesel kocsikban 3-5 év után adta meg magát az akksi, kivéve az AGR-es akksival szerelt prémiumautó esetében, ott 8év után már inkább mi cseréltük megelőzés-ügyileg.
Ez egy comfort + style + tech felszereltségű, tehát nincs kulcs nélküli nyitás/indítás.
Ez szándékos volt részemről, mert 10es panelban élve a panel mögött parkol a kocsi tőlünk max 10 méterre szinte az ablak alatt, nem hiányzik egy "okoskodó" aki okosba kinyitja kulcs nélkül jelerősítővel.Mivel a hibrid Yaris vízszintes úton néha még 100 km/h körül is tisztán elektromosan gurulgat néha (lejtő esetén 130 körül is), ezért max autópályázásnál tudom elképzelni az azonos fogyasztást a sima benzinessel, DE az ugye otto-ciklusban megy és erősebb, ez meg atkinsonban és gyengébb, cserébe ez ugye jobban erőlködik és ezért lehet kiegyenlítettebb a szitu.
Nekem 1.2-es Honda Jazz-em volt régebben, azzal 6,7l/100 km volt az autópályás fogyi, ez meg 4,6l/100 km hybridként.
Benzinesek átlagfogyija: [link] - 6l/100km
Hybridek átlagfogyija: [link] - 4,3l/100kmVajon át lehet ügyeskedni a motort úgy, hogy 125lóerős otto-ciklusossá váljon és azt egészítse ki a hybrid rendszer?
-
sequator
senior tag
11 éves gyári akku van a Priusomban, már eléggé a végét járja, de téli hidegben utcán állva simán indul 9-10 nap után. Covid alatt a leghosszabb állása 3 hét volt, gond nélkül indult az akkor 8 éves akku.
Egy jó akku bírja az állás hetekig, inkább azzal van gond a hibridek esetében, hogy már öreg akku van benne, amit egy hagyományos autóban már régen cseréltek volna. Mivel nem kezd el köszörülni, amikor gyengül, a tulaj már csak akkor veszi észre, amikor se kép, se hang.
Ami az újabb autókat is érinti, ha nem zárják le az autót (pl saját udvarban), így nem alszanak el a vezérlők, vagy közel tartják a kulcsot az autóhoz és állandóan ébren tartja az autót. Menetrögzítő kamera, egyedi riasztók, lopásgátlók is megehetik az akkut.
Egyébként az ilyen félelmeket időben cserélt akku vagy egy jó zsebbika megoldja.sautia
sequator
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen