-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
OCTAMD
őstag
Van szenvedés sokszor,de igazából a gyári akkuk fosok sok esetben
Nekünk a C-HR ben még az eredeti MUTLU akku van 2019 február 12 gyártási dátummal és még jó ,de sokaknak nem érte meg a 3 évet sem
Az biztos ,ha cserélem majd ,gyárit semmiképpen sem kap ,hanem egy EXIDE PREMIUM vagy Yuasa lesz
[ Szerkesztve ]
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
őstag
Az enyémet még nem bontottam ki megnézni a csomagtérben, de hivatalosan minden toyota hybridben az indító akku elég kicsi. Nekem a múlt április rav4 hybrid akksija kibírta a 3 hetes állást augusztusban (pedig sem a riasztót sem a kulcsnélküli nyitást nem kapcsoltam ki). De én is sok félelmetest olvastam (a napelemes töltőn elgondolkoztam de az a tedd a műszerfalra dolgot egyszerre éreztem gagyinak plusz veszélyesnek is 2 okból: 1. azért töri fel valami nagyon igénytelen egyed 2. amíg be van dugva nem kellene beindítani mert bekavarhat és én biztos elfelejteném párszor...), beszélgettük is itt nyáron. Valami kis tetőbe beépített napelem kellene, de az csak a priusba volt (és nem a kis indító hanem a nagy akksit töltötte).
-
KTTech
veterán
Akkor vegyél egy 10+ éves autót és nem lesznek ilyen gondjaid... de lehet, hogy mégis, nekem 4-5 hétnél tovább még a Golf 3-am sem bírta új akkuval (70Ah) úgy, hogy nem volt számottevő fogyasztó rajta mérés alapján, csak a riasztó és az autórádió.
A Toyota kifejezetten leírja (nem csak a Yarisnál), hogy rövid távú használat és gyakori indítások után (amikor esélye sincs feltölteni a 12V-os akkut) illetve kb. 2 hét után tölteni kell a 12V-os akkut, mégpedig simán azzal hogy 60 percig P-ben bekapcsolva kell hagyni, vagy 30 percet vezetni. Ha erre nincs lehetőség és nincs garázs / nem otthon áll az autó, akkor a legjobb megoldás erre egy napelemes csepptöltő. Ha nem gettóban lakik az ember, emiatt nem fogják feltörni, ha meg fel akarják, úgyis feltörik - ha meg el akarják vinni, ahhoz fel sem kell törni, elég az egyik lámpát betörni, és a CAN buszon keresztül mind vihető 2 percen belül.
Tudomásul kell venni, hogy a mai autók többet fogyasztanak álló helyzetben. Működik a DCM, a riasztó, a fék boostere - alkalmanként - például, de a fejegységnek is kell energia, hogy a memóriája ne vesszen el (lehetne EEpromot használni, de annak erősen véges az írási lehetősége). A Keyless entry kikapcsol 1 hét után, de addig aktívan figyeli a kulcsot, és van legalább 5 vevőegység az autóban...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Hát, a rosszabb környezetvédelmi normás autóim mind többet fogyasztottak az újabbaknál, hiába voltak könnyebbek, mentek E5-ös 95-össel (mert akkor még nem volt E10) vagy B7-es diesellel. Ez volt a Yaris MK3 és MK4 közt is, az utóbbi jelentősen kevesebbet evett, pedig nem volt könnyebb - igaz a hibrid rendszer fejlődött, a motor is, nem is keveset.
Gondolom ez csak a véletlen műve... a mostani Yaris még kevesebbet eszik, ha E5-öt kap. A mostani Yaris motorjának hatásfoka 41%. Van benne GPF, erősen integrálva van a motor közelébe, ahogy a katalizátor is - legalább nem lopják el olyan könnyen - (az EGR meg vízhűtött). Indítás után - ha nincs hideg - akkor a motor be se indul a hibridben, akár több száz vagy akár 1-2 kilométeren keresztül sem. Ha elindul, elég magas fordulatszámon teszi (ahogy kell neki, mert kapásból az optimális fordulatszámon indul), hogy tudja tölteni a HV akkut. Normál esetben 1-2 percig jár. Ennyi idő alatt nem nagyon fűt fel semmit... még a hűtővizet sem, ezért fogyaszt jóval többet a hibrid télen, amikor fűtenie kell, mert az sokkal több energiába kerül, mint a hűtés.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az UK-s Toyota csoportokban többen jöttek más márkákról, amik nem hibridek és ugyanilyen gondjaik voltak - viszonylag új modellekkel. Pl. VW Polo, Golf... ugye itt viszonylag újonnan cserélik az autókat és sokan ki is emelték, hogy előfordult velük ez korábban is.
Nekem is a mostani Cross kb. 2 évre jött a sima Yaris MK4-re, az előtt talán 1.5 évig használtam a Yaris MK3-at, gyorsan cserélődnek az autók, főleg, ha jó áron veszi vissza a Toyota - a 2 hónapos Crossra már kaptam tőlük ajánlatot.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
A rav4 22. április. A feltört autó még egy i30 volt jó pár éve.
Blueye: a tartó hozzászólásban szintén megnevezett gps tartója volt üvegre belülről feltapasztva ("Navigációs készülék tartására speciálisan kialakított eszköz mely személygépjármű ablaküvegére belülről szakszerűen fel volt erősítve" kitételt kellett volna írnom? Munez segédje vagy? )
-
BeZol
őstag
Nálunk már többször is állt 2-3 hetet a kocsi ( 2021/10 havi Yaris Hybrid ), és a közel 2 év alatt még nem fordult elő lemerült akksi.
Család többi tagjánál a benzines/diesel kocsikban 3-5 év után adta meg magát az akksi, kivéve az AGR-es akksival szerelt prémiumautó esetében, ott 8év után már inkább mi cseréltük megelőzés-ügyileg.
Ez egy comfort + style + tech felszereltségű, tehát nincs kulcs nélküli nyitás/indítás.
Ez szándékos volt részemről, mert 10es panelban élve a panel mögött parkol a kocsi tőlünk max 10 méterre szinte az ablak alatt, nem hiányzik egy "okoskodó" aki okosba kinyitja kulcs nélkül jelerősítővel.Mivel a hibrid Yaris vízszintes úton néha még 100 km/h körül is tisztán elektromosan gurulgat néha (lejtő esetén 130 körül is), ezért max autópályázásnál tudom elképzelni az azonos fogyasztást a sima benzinessel, DE az ugye otto-ciklusban megy és erősebb, ez meg atkinsonban és gyengébb, cserébe ez ugye jobban erőlködik és ezért lehet kiegyenlítettebb a szitu.
Nekem 1.2-es Honda Jazz-em volt régebben, azzal 6,7l/100 km volt az autópályás fogyi, ez meg 4,6l/100 km hybridként.
Benzinesek átlagfogyija: [link] - 6l/100km
Hybridek átlagfogyija: [link] - 4,3l/100kmVajon át lehet ügyeskedni a motort úgy, hogy 125lóerős otto-ciklusossá váljon és azt egészítse ki a hybrid rendszer?
-
sequator
senior tag
11 éves gyári akku van a Priusomban, már eléggé a végét járja, de téli hidegben utcán állva simán indul 9-10 nap után. Covid alatt a leghosszabb állása 3 hét volt, gond nélkül indult az akkor 8 éves akku.
Egy jó akku bírja az állás hetekig, inkább azzal van gond a hibridek esetében, hogy már öreg akku van benne, amit egy hagyományos autóban már régen cseréltek volna. Mivel nem kezd el köszörülni, amikor gyengül, a tulaj már csak akkor veszi észre, amikor se kép, se hang.
Ami az újabb autókat is érinti, ha nem zárják le az autót (pl saját udvarban), így nem alszanak el a vezérlők, vagy közel tartják a kulcsot az autóhoz és állandóan ébren tartja az autót. Menetrögzítő kamera, egyedi riasztók, lopásgátlók is megehetik az akkut.
Egyébként az ilyen félelmeket időben cserélt akku vagy egy jó zsebbika megoldja.sautia
sequator
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Linux kezdőknek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Elektromos cigaretta 🔞
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen TV-t vegyek?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen