Új hozzászólás Aktív témák
-
Moby
addikt
válasz Bad Pritt #111401 üzenetére
Én Pc-n nyomtam, ott nem volt vele különösebb baj. A jelenségről meg talán az elég beszlédes, hogy a PS3 verza 4.0-n áll userscoreban, a PC-s meg 8.1-en. A PS3 egy retek volt a multiplatform játékokban, ha semmi másért nem is, ezért tartott mindenki mellette pc-t, vagy 360-at.
-
Zó
tag
válasz Bad Pritt #111398 üzenetére
Gothic 2-ből az 1.3-mal vagy 1.31-gyel kezdtem, ha jól emlékszem, mindenesetre azzal, amelyik az első angol nyelvű verzió volt, nem is jött hozzá utána már patch tudtommal. Nem volt bugmentes, de háromszor végigment, és egyáltalán nem lógott ki lefelé. (Utána meg ment sokat a Gold is, az már 2.6/2.7-es verziószámú volt.) A Gothic 1-et utána játszottam, abból az angol verzió eleve 1.08j-ként jött ki, arra kapott egy 1.08k-s patchet (az amerikai első kiadás már szerintem ezt is tartalmazta), ami az inventoryban hozott jelképes változást. Ezt is játszottam több "kaszttal", volt pár bug, de nem lenne kirívó ma, a patcheletlen német verziót nem ismerem. Hozzáteszem, a magyarítás tudta növelni a bugok esélyét (és azzal játszottam). Ehhez képest a G2-vel egy évjáratú BioWare-féle Neverwinter Nightsot gamebreaking bug miatt kellett feladnom 75%-nál.
Mivel követtem annak idején Gothic-fórumokot, az összes bugról hallottam, majd mindet teszteltem, előcsaltam a 2-ben. Nem vészes, így is azt mondom.
A Gothic 3 borzasztó volt, de azt eleve félkészen adták ki, mert muszáj volt.
A Gothic 4 meg más fejlesztő valóban, de szintén német, Spellbound volt a neve (a Desperados-játékokat és egyéb Commandos-klónokat köszönhetünk nekik).
A Risen 1 kapott egy hotfixet (1.01) és két patchet (1.10, 1.11) összesen a mostani nagy "remasterelő" előtt. Apróbb bugokkal találkoztam csak mágusként, de aztán az íjászos végigjátszásomban szembesültem azzal, hogy csak a maxra húzott skillnél veszi tudomásul a ráköltött pontokat, vagyis a játék végéhez közepette fejlődött bármit is a fegyveres skillem. A fórumok tanúsága szerint ez távolsági fegyvereknél óriási arányban előjött, a közelharciaknál kevesebbeknél.
A Risen 1 utáni játékaikat eddig nem próbáltam, és a fentebbiek mind PC-re vonatkoznak (a G1-3 esetében ez evidens). Sokkal bugosabb játékokkal is volt szerencsém, nyugatiakhoz is, nagy nevekhez is, eltúlzottnak érzem a hírhedtségüket, és azt a G3-nak vagy az R1 fegyveres bugja miatt tartom csak jogosnak. Azokat leszámítva a Halo Infinite X patch után co-opban bugosabb élmény volt, de mondhatnám a God of War: Ascensiont és egyebeket is, anélkül, hogy egyáltalán RPG-ket említenék.
A Risen 1-2-t amúgy a francia Wizarbox portolta konzolokra, szóval ez is csökkenti a németezés jogosságát.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
Az idő megszépíti, de abban az időben lényegesen jobb volt minden pécén, ennek főleg két oka volt. Az egyik, hogy a PS3 hardveresen, illetve annak a rendszere fejlesztői szempontból pokol volt. A kumulatív patchek még 1st party szinten sem léteztek, volt olyan állapot, amikor a GT5 patchelése már valami 6 vagy 8 órát vett igénybe netsebességtől függően. X360-on meg egyszerűen nem lehetett patchelni, mert a patchekért az MS akkoriban dollár tízezekre büntette a stúdiókat, amiket a kicsik érthetően ki sem tudtak fizetni, ezért inkább nem is patcheltek. Mennyire durva világ lenne itt, ha ma is érvényben lenne ez a policy
/ez így nem teljesen igaz, volt valami méret, ameddig nem büntettek, de az ilyen százkilobyteokban volt mérhető emlékeim szerint.
[ Szerkesztve ]
-
eL Geri
őstag
Nemrég játszottam végig a Resident Evil 2 és 3 -at (remake).
Nagyon élveztem, tökéletesek voltak a számomra.
Mondom, na akkor megnézem Resident Evil 4 demoját. Hát hogy ott mennyire utálatos a falusi harc. Miért kellett ezt a tömegharcot csinálni? Amihez persze fegyverzetem meg nincs elég Szóval nekem kicsit elment a kedvem a 4-től.[ Szerkesztve ]
-
Zó
tag
válasz Bad Pritt #111405 üzenetére
Általában csőjátékokhoz szokottak panaszkodtak. A G1-2 idején kevés hasonló komplexitású sandbox volt, ami kissé hasonló volt és ordenáré bugtenger, az az Utima IX. (Kissé más, de ott volt a félkész, bugos Might and Magic IX is.) Az Arx Fatalis és a Morrowind meg szintén nem volt bugmentes, a sokkal lineárisabb NWN-t pedig említettem. De bugos volt a Fallout (főleg a 2), vagy olyan játékok, mint az X-COM-ok. Mennyit szívtam azokkal! És utánaolvasva mások is bő nyállal. Aztán sorra jöttek olyan bugtengerek, mint az Arcanum, a The Temple of Elemental Evil, a Vampire: The Masquerade – Bloodlines, a Boiling Point vagy még később az Oblivion és a STALKER.
Mint mondom, minden bugjukat láttam, szinte a fórumokon is bennlaktam, ennek ellenére eltúlzottnak tartom ezeket sok száz óra alapján.
-
Bad Pritt
nagyúr
Általában mindenki panaszkodott, mert Elexig bezárólag minden játékuk hulladék állapotban jelent meg (lehet a 2 is, arra már rá se néztem). Az, hogy voltak rosszabb állapotúak az egyszeri Gothic 3 játékost nem igazán érdekelte.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Moby
addikt
Rákerestem, jóval később ahogy emlékeztem, csak 2013-ban oldotta fel a patchbünti rendszerét az MS.
-
Zó
tag
válasz Bad Pritt #111409 üzenetére
Azt mondod, lefelé lógtak ki, én meg pont azt soroltam, hogy a hasonló komplexitású nyíltabb - nem német - RPG-féleségek hasonlóan bugosak voltak. És még folytathatnám a sort az amúgy szinte cső -vagyis inkább hubrendszerű - Deus Ex: Invisible Warral. Nem mindegy az sem, hogy gamebreaking bugról beszélünk, vagy arról, ha valaki talált az egymillió küldetésben valami apróságot. Egy RPG-ben több lesz, mint egy CoD-ban, nyilván.
A G1-en segített, hogy a gamebreakinget meg lehetett ingame hekkelni. Amikor egy NPC nem volt hajlandó eljönni, ahova kellett volna, oda lehetett csalni állatalakban, vagy egy felnem nyíló rács alatt át lehetett magunkat bugolni. Szó szerint, mert meatbuggá változva megoldható volt. (Volt ahol fejlesztői szándék szerint is így kellett, de volt, ahol nem.)
-
Moby
addikt
válasz Bad Pritt #111423 üzenetére
Jahm...Ha már eddig kibírtam nélküle, akkor mostmár kivárom, és ez lesz az első RE, amit VR-ben tolok le elsőnek. Mindkettőnél megbántam, hogy a VR futam már csak a második, illetve a sokadik lett.
/A demot letoltam az idő lejárásig mindhárom platformon, de engem nem bántott az irányítás nagyon. Az is tény, hogy csak kifutottam az időt leginkább.
[ Szerkesztve ]
-
Zó
tag
válasz Bad Pritt #111414 üzenetére
Mit értesz azon pontosan, hogy technikai minőség? Bugokat tekintve a saját tapasztalataimról és a közösség által feltárt hibákról tudok beszélni, más hasonló műfajú és kortárs játékok viszonylatában. Mivel sok esetben kiderült már, hogy a reklamáló viszonyítási alapja inkorrekt volt (pl. friss rage, csőjátékokhoz viszonyítás, közhangulat lekövetése nyomán), nyilván tamáskodom, amikor bemondásra el kellene hinnem, hogy a játékokkal töltött több száz órám alatt bugóceánokat szeltem át, miközben a riválisok rendben voltak. Pedig meg lehet nézni, mennyivel több közösségi foltozásra volt szüksége a Bloidlinesnak.
Egyébként technikai problémák voltak bőven. Gépigény volt bőven, de külön rajongói patch kellett a 22-23-as FPS-limit kiütésére. Volt memory leak is, 128 MB RAM-os hivatalos gépigény mellett el tudott fogyni az 1 GB RAM is, ha sokat ment a játék. A grafika sosem volt az aktuális csúcs, bár a G1-2 a lehetőségekhez képest bőven kielégítő volt, a 3-nak meg elképesztőek voltak a tájai, csak sajnos ellenkező előjellel a karakterei is. A Risen grafikája már kopottas volt (látszott rendesen, hogy nem AAA), de a napszakok szerint változó fényviszonyokban kimondottan erős volt, a vadonbeli élményhez ez sokat tett hozzá.
Nem magasztalom ezeket a játékokat technikailag (bár vannak figyelemre méltó húzásaik), hanem túlzottnak tartom a beskatulyázásukat. És tegyük hozzá, hogy egyébként sem a fejlesztők nemzetisége a gond, hanem hogy huszonpár fő fejlesztette sokáig a játékokat, gyakorlatilag egy nagy házban éltek elég belterjesen, és ez a G3 ambícióihoz és a JoWooD határidőihez már látványosan kevés volt.
-
S e t h
nagyúr
válasz eL Geri #111425 üzenetére
Én megpróbáltam, ahogyan kedvelni is, de amikor megcsörrent telefon és 2 nap múlva jöttem haza, próbáltam folytatni, de elölről kellett kezdeni a demot, akkor rájöttem, hogy a resi sorozat és közöttem feszülő ellentét következő állomása várhatóan nem ez lesz, delete.
[ Szerkesztve ]
This signature is completely useless! Don't waste any time by reading it!
-
-
Bad Pritt
nagyúr
Örülök, hogy neked jó élmények voltak ezek a játékok, csak én meg arról beszéltem, hogy az általános konszenzus nem az róluk, hogy magas minőséget képviseltek volna. Az, hogy egy Gothic 3-at community patchekkel kell rendbe szedni játékkezdés előtt finoman szólva is nevetséges a fejlesztőkre nézve.
Nincs mérce, te hoztál be más címeket feleslegesen, ezek a játékok önmagukban látványosan problémásak a mai napig.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Norb79
őstag
Azt írtad, hogy gothic 2-be pl 1.30 vagy 1.31 környéken érkeztél, mi meg arról, hogy mindegyik részbe day1 és mi azt tudjuk hasonlítani a többi játékhoz day1.
Gothic1 esetén a német verzió volt a day1 pl, amit day1 toltam, Bécsből hozta a haver a dobozos kiadást, az angol verzió az egy évvel később jött, nyilván már foltozgatva az egy évvel korábbi, eredeti, day1 német verzióhoz képest.Bad Pritt álláspontját osztom abban 100%ig, hogy technikailag ezek a pirannyás játékok messze kilógnak lefele technikailag kiadáskori állapotban.
-
modflow
veterán
Segítsetek már!
Fifa 23-ban szeretnék haverral játszani.
A box szerint barátok vagyunk.
Ha rámegyek a meghívásra, csak a meghívás partiba aktív, a meghívás játékba inaktív.Ha Fifa 23-ban indítok coop seasont és ott megyek barát meghívásra, akkor a haverom nincs is ott a listán.
Mégis hány barát lista van???
Miért nem tudok játékba hívni?
(Home társ)[ Szerkesztve ]
-
-
Norb79
őstag
Idézem:
”Jah, hogy ez nemet fejlesztes? Hat akkor teljesen ertheto, hogy ilyen szar lett, teljesen felesleges csodalkozni.
Az osszes nemet jatek hemzseg a gyermekbetegsegektol, a bugoktol, az ertelmezhetetlen fejlesztoi dontesektol. Az 500. community patch utan valt csak jatszhatova eddig mind(mar ami egyaltalan javithato patch altal...).”Ez 100%ban stimmel, és erre jött példának a pirannya és játékai, és valóban ez a tankönyvi példája a német fejlesztők játékainak, ami hemzsegnek a bugoktól, és 500. (gyakran community) patch után játszhatóak normálisan.
Bad Pritt is ezt mondta, konkrét példákkal.
/szerk: Ettől persze a Gollumnak lehet más baja is, de mi ezen a vonaton ültünk ami kb 3. komment volt a bocsánatkérő kép alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Zó
tag
válasz Bad Pritt #111432 üzenetére
Nyilván azért reagáltam, mert vitatom a konszenzust. Ugyanígy tudnám a legnézettebb filmekét, az IMDb listáját is vitatni, hogy politikai kérdéseket ne említsek meg.
Viszonyítani meg nyilván fogok valamihez, ha a felvetés ennek fényében értelmezhető, illetve magad is írtad, hogy a kortársakhoz mérten is így volt. (És a témától függetlenül is érdekelnének a hasonló műfajú, technikailag pöpecebb játékok.)
Nem mondom, hogy nem eurojank, nem mondom, hogy technikailag rendben volt, az Elexet meg nem is próbáltam meg, csak túlzónak tartom a közvélekedést. Nem kell ebben egyetértenünk, elfér itt többféle vélemény itt.
-
Zó
tag
válasz Norb79 #111440 üzenetére
A G1-2-höz nulla community patch kellett, az első angol nyelvű verzióhoz nem is erőltettek külön ilyet a rajongók, később lett muszáj, amikor már 60 fps-ről, 1080p-ről volt értelme beszélni. A G3 más, az tényleg köpedelem állapotban jelent meg, és úgy is maradt sokáig. De szerintem abban a koncepció is rossz volt. Ambiciózus, de a kivitelezés kisiklott, túl sokat akart a szarka.
És azért beszéltem az angol verziókról, mert ad1 magyar és angolszász fórumokon azok alapján minősítették a játékokat, ad2 az volt a tisztességesre patchelt verzió, mely pl. a Bloodlinesból tényleg community patchek sorára szorult. Mivel általában patchelt játéokkal játszottam abból az érából, nem is lenne fair direkt a Gothicból néznem az 1.0-t, és hát Bad Pritt pont azt írta, hogy szinte játszhatatlan állapotban is maradtak
Szóval igen, én patchelt NWN-nel szívtam, patchelt Wizardry 8-ból tűnt el fontos NPC (végigjátszáshoz nem kellett, mondjuk), patchelt The Darknesst kellett 70%-os telhesítés után elölről kezdenem egy bug miatt guide-ot használva, hogy ne fussak újra vele.
És nem mellesleg, hogy xboxosabb legyen a téma: a Gears 2 a hírhedt profilbug miatt nem játszható a saját profilomnal 2023-ban sem, a Gears 1 Ultimate-ben 20-szor kellett nekifutni egy résznek, hogy a co-op társ ne az ujjával lövöldözzön, hanem kegyen fegyvere, a Gears 4-ben egy fejezetet kellett elökről kezdeni szeiptbug miatt, és ha jól rémlik, egy liftes rész is abban fagyott le 10-szer, mire átvergődtünk rajta, a Halo Infinite-ben is kellett fejezetet elölről kezdeni szkriptbug miatt, és bossfightot is újrakezdeni sokszor, hogy ne legyen veragadás, a Far Cry 3 kooperatívban (ami cső, nem open world) egy szürreális burleszk volt stb. Mind agyonpatchelt élmény volt, és még csak nem is nyílt világú RPG-ktől vagy német garázs csapatoktól.
Ehhhez képest a G1-2 összes gamebreaking bugját megoldottam ingame varázslattal, load game nélkül. Ezzel nem azt mondom, hogy bezzeg azok, csak hát érted, nem is úgy éltem meg, hogy azok jelentik a szívást.
-
Norb79
őstag
Tőled is idéznék akkor:
“Most azt mondod, hogy nem azt tapasztaltam, amit tapasztaltam?”
Mindezt arra alapozod, hogy van 0 perced az 1.0 G1ben (igen, a németben) és ugyanúgy 0 perced az 1.0 G2ben? Plusz ugye általában van szó a pirannyáról, nekem megvolt az 1.0 (és persze az összes többi patch is) a G3, Risen1-2-3 és a G4 m, vagyis arcanum esetén is.
Neked mik a day1 saját tapasztalataid a témában? -
Zó
tag
válasz Norb79 #111443 üzenetére
Írtam, hogy a Risen 1 után a folytatásokkal nem játszottam még, a többivel igen. Kivéve a G4-et, mert abból a demó is borzalom volt, és mivel nem PB-játék, nem is releváns itt. Mint német játék esetleg, de akkor meg beszélgethetnénk a Mimimi (pk. Shadow Tactics) vagy a Blue Byte (Incubation, Albion, Settlers, Anno) játékairól is.
De nem értem, mit akarsz, azért is írtam, hogy az 1.0-kat nem ismerem, hogy tiszta sor legyen, miről beszélek. A magyar játékosok túlnyomó többsége az angollal kezdte. Fórumokon éveken át segítettem az elakadó játékosoknak, szóval tudom, mikben lehetett elakadni.
Szóval az 1.0 állapotáról nem volt állításom (sőt, az az előfeltevésem, hogy bugosabbak voltak, csak ezt fölöslegesnek éreztem leírni - amúgy a víz nedves, a nők meg hazudnak), mert kezdettől fogva nem arról beszéltem, ezzel kezdtem direkt. És tényleg érdekelne a tapasztalatod velük, csak annak már nem biztos, hogy ez a helye, de ha úgy gondolod, hogy tesz hozzá az alapvetéshez, akkor engem nem zavar.
Amúgy a dobozos Risen 1-et elsőre lehet, hogy patch nélkül játszottam végig, de mintha 1.10 lett volna alapból. Ezt nem tudom már biztosan.
Plusz egy emlék a G2 idejéből: a patchelt Beyond Good & Evilt rollbackelnem kellett, azaz uninstallálnom, patch nélkül felrakni, hogy tovább lehessen jutni, és utána megint patchelhettem. Az is jó kör volt, még szerencse, hogy a mentett állásoknál nem számított a verziókülönbség.
-
Norb79
őstag
Nekünk meg arról volt, az 1.0 állapotról, hiszen a Gollum is 1.0, bughalom, ahogy a német cuccok általában, lásd pirannya játékok.
Emellé lehet bármit írni bármiről, csak az az előző bekezdést nem cáfolja.
A Beyond Good is lehet bugos, de az egy játék és a kiadó nem produkált egy hetes szériát, hogy 7 egymás után kiadott játéka 1.0ként bughalom, a pirannya meg ezt lehozta simán, szóval általánosítani abból lehet ha 7/7 bugos, akkor az színvonal, a többi kiadó tucatból egy-egy melléfogása alapján meg nem lehet általánosítani. -
Bad Pritt
nagyúr
válasz Norb79 #111446 üzenetére
Meg igazából patchekkel is hadilábon álltak, Gothic 3-tól kezdve azért érdemes volt a community patcheket is figyelembe venni (sőt, a G3-nál szinte kötelező), de már a Gothic 2 is olyan, hogy markánsan jobb élményt nyújt a játék a nem hivatalos javításokkal, mint a legutolsó Piranha Bytes builddel.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
veterán
válasz D1L1ZS #111444 üzenetére
Én már kétszer is nekikezdtem. Elsőnek elég sokáig eljutottam majd most mikor bejött a jedi survivor akkor ismét nekikezdtem elölről. Igazából jó játék, nagyon látványos és izgalmas akciókkal de nekem az akción kívüli tomb raideres felderítős, kincskeresős, parkouros, ugrálós részeknél mindig elfárad a játék valami miatt. A 3D-s térkép borzalmas, szinte használhatatlan és az is frusztráló, hogy ha 100%-ban fel akarsz deríteni mindent akkor sokszor kell a már unalomig ismert helyszínekre visszatérni egy új megszerzett képességgel felvértezve, hogy az addig el és/vagy lezárt részekre bejuss. A 3 bolygó nagyrésze pedig üres és kietlen világ. Ettől függetlenül is végigjátszom ha befejeztem az épp aktuálisakat de nálam mindig hátraszorul.
[ Szerkesztve ]
-
Zó
tag
válasz Norb79 #111446 üzenetére
Mivel mindjárt az alapkommentben az volt, hogy 500. community patch után válnak talán játszhatóvá (és ezt te egyetértőleg idézted), indokoltnak találtam megjegyezni, hogy már az első angol verziók gyakorlatilag véglegesek voltak, és teljesen játszhatóak. Ha nem ilyen túlzást tekintünk alapigazságnak, akkor talán bele se megyek.
A Troikának az összes játéka legendásan bugos volt (a végleges is). A Bethesdának is jó ideje rossz a mérlege, ráadásul animációkban is DZS-kategóriások, a fórumokon sírnak előre, hogy kell egy év a Starfieldnek is, mire játszható lesz. Obsidian szintén visszaeső. RPG-knél kapásból az a kivétel, ami nem ilyen, mostanában az Owlcat játékait szidják emiatt.
-
Moby
addikt
válasz Norb79 #111440 üzenetére
Annak nem más baja IS van, hanem leginkább más baja van. Konkrétan az egész egy fércmunka. Nem azért, mert vannak benne javításra váró hibák, hanem azért, mert az egész olyan igényességekkel vannak tele, mint a 30 fokos lejtőkönn álló pocsolyák, az animációk hiánya, gvagy a pusztÍtóan szar gameplay. És ha a bugok nem lennének, akkor a jellemzően 2/10-es játékból egy 3/10-es is lehett volna, ha sikerül befejezniiük a cikkíróknak. És ez biztosan nem amiatt van, hogy német játék, se nincs köze a németségéhez, de ezt már leírtam többször is. Az is tény, hogy van egy csomó ilyen lowcost, hasonlóan szar és igénytelen német játék valóban, csak ez még állítólag low cost sem volt. Atekintetben lehet akár jellemzően német játék, hogy azok bugosak, de ma már ez annyira nem nációfüggő, hogy én a földgömbön nem tudnák rábökni egy olyan pontra sem, ahol biztosan tudném, hogy onnan nem hasonló állapotban fog jönni a következő játék.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékonzol + kontrollerrel + töltővel garanciával
- Gamer matricák nagy választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs