Új hozzászólás Aktív témák
-
oriic
HÁZIGAZDA
"Mert azért valljuk be elég sokféle felbontású kijelző létezik "
Ez nem igazán számít most sem és a későbbiekben sem fog szerintem. Ha lesz is állítási lehetőség, akkor max annyi, mint most néhány Xbox One X címnél, hogy 4k vagy 1080p.
Én inkább tartanám fontosabbnak például a 21:9-es és társai támogatását, de erről gyanúsan hallgat mindenki.
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
nagyúr
Pont ez a baj, hogy ha millió féle felbontásod és arányaid vannak, akkor azokra mind külön algoritmus kellhet pl az ilyen DSR vagy checkerboard megoldásokhoz.
A játéktér, a fov meg minden mást variálni kéne mellé, ami befolyásolja azt is mit kell renderelned, mennyit látsz belőle...
Ráadásul a DSR is pont a másik vége a dolognak... nagyon jó lenne, ha a render meg a megjelenítő felbontás is összevissza változhatna egymáshoz képest, na erre lőj be fix 60fps-t.Nem azt mondom, hogy lehetetlen, csak épp lehet túl sok plusz meló lenne még ezekre is figyelni, miközben örülnek, ha hozzák a stabil teljesítményt mondjuk 4K60-ra.
Nem véletlen volt a PS5 prezibe is emlegetve, hogy mennyire fontos a kiszámíthatóság egy platformon, mindig minden ugyanúgy kell fusson mindenkinél... mert minden egyes nanométert kicentizhetnek arra a fejlesztők. Ha beleteszel túl sok varianciát és ez miatt lesz összevissza inkonzisztens teljesítményed attól függően épp mire van kötve a konzol, stb... az nem előnyös nekik. Vagy épp nem lenne fair, ha egyesek többet látnának nagyobb fov miatt... ha meg nincs fov változtatva mellé, akkor meg csak torz kép lenne. stb stb
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
Szerintem nem fogunk tőlük megszabadulni, bár lehet eleinte nem lesznek annyira rászorulva, de később simán elő fog jönni újra... vagy el se tűnik. Ugyanígy a DSR is... egyáltalán nem biztos hogy minden game natív 4K lesz... még ha ez is a cél nyilván.
Sőt bejön még a VRS is, meg még több trükk.
A 4K60 cél tartásához, szerintem kelleni fog mindegyik valamilyen szinten.FOV variálás nyilván úgy értettem, ahogy te... a 21:9-re kell renderelni, akkor más lesz a FOV ahogy írod is.
Azért nem mindegy, mert teljesen máshogy kell skálázni egy 21:9-es kijelzőre, mint egy 16:9-esre...
Illetve nyilván ha maradnak a rekonstrukciós eljárások, azoknak is teljesen máshogy kell működni esetleg. (nagyon nem mindegy képminőség szempontjából (meg amúgy sebesség se) pl, hogy melyik "tengely" mentén dolgozik a skálázás/DSR)[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
Ja és akkor optimalizáld le mindegyikhez, hogy 60fps minimum meglegyen és csúnya se legyen... kontent meg minden oldaról... szép kihívás, ezért nem hiszem, hogy lesz (meg eddig se volt). Én meg csak ezt mondom.
Én ahogy látom már most is kihívás elé állít ennyi konzol (és felbontás) fejlesztői oldalon, hogy épp mihez nyúljanak, hogy jól fusson, de ki is használja az adott gépet... nem kell még több kavarás.Szerintem örüljünk, ha lesz sima 4K60, ami a tévék (és konzolosok) szvsz 90%-át lefedi a gyakorlatban.
De persze meglephetnek bármivel ezek után (max pozitív csalódás, márakinek).[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Carlos Padre
veterán
Nem árt, ha érted is amiről beszélsz: checkerboard rendering.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Moby
addikt
A checkerboard rendering frame alapú, nem felbontás alapú. A 4K checkeboard pontosan 4k pixelt renderel le, csak két frém alatt. Emiatt artifactol(az elmozdulásoknál sakktáblaszerűen). De a render kimenete, a kép ugyanúgy 4k-nyi pixel, mintha natív rendering lenne. Csak a rajta lévő pixelek nem azonos render kimenetei.
Checkerboard renderinget bármilyen felbontáson lehet alkalmazni. Nincs köze a felbontáshoz. De mivel a felbontással szokták együtt emlegetni, így kialakult ez a kép, hogy ennek valamiféle köze van a felbontáshoz. Nincs.A példádban a "Így gyakorlatilag 1920x2160-as felbontáson fut a játék." rész nem igaz. A játék ettől még 3840x2160 felbontásban fut. Ha lementesz egy képet belőle, pontosan ennyi különböző pixel fogsz tudni megszámolni rajta.
-
KRoy19
őstag
"4k pixelt renderel le, csak két frém alatt"
Lehet, hogy hülye vagyok, de én ezt nem tudom értelmezni.
"Emiatt artifactol(az elmozdulásoknál sakktáblaszerűen)"
Pontosan azért artifactol, mert nem renderel le minden pixelt, hanem csak minden másodikat és az algoritmus próbálja kitalálni, hogy mi lehet a mellette lévő pixelhez tartozó információ, amivel ki is tölti azt, ami nyilván nem pontos.
Így megvan a megjeleníteni kívánt 3820x2160-as felbontás, jelentős teljesítmény növekedéssel ellenben rosszabb képminőséggel."A játék ettől még 3840x2160 felbontásban fut. Ha lementesz egy képet belőle, pontosan ennyi különböző pixel fogsz tudni megszámolni rajta."
Lásd felette lévő magyarázat.
A példám pedig helytálló. Nyugodtan kattints rá a fentebbi linkre.
-
-
Moby
addikt
Tehát a kimenet nem annyira "accurate", mint a natív rendernél, de nem buktunk felbontást. Viszont spóroltunk egy halom erőforrást. Na a végére csak megértetted
Tehát nincs köze custom felbontáshoz, egyáltalán semmilyen felbontás related dologhoz nincs köze. Kevésbé pontos, de sokkal gyorsabb, mint a natív render. Egy nagyon jó spórolós tech, őrültség lenne eldobni. -
Carlos Padre
veterán
Így így, pontosan. Fele erőforrásal megvan a 4k felbontás, egyedül gyorsan mozgó részeken bukik ki a dolog, mert egy rácsos artifacts fog megjelenni, amit pl oversamplingal szoktak kezelni. Pont ezek miatt viszont fel kell rá készíteni a játékot.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Carlos Padre
veterán
Itt egy részletesebb leírás képekkel hogy is működik ez a Pro-n és az X-en.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Moby
addikt
Jól, bár ennél szofisztikáltabb az eljárás a valóságban, mert az elmozdulás vektorával projektálja az aktuálisan nem renderelt pixelekt (illetve még interpolálni is képes), de lényegében igen.
Egyébként Carlos cikke is leírja azt, amit itt mi: "However, it’s nowhere close to the much more enhanced visual fidelity that you’ll experience as a result of Checkerboard Rendering, as this technique simply doesn’t scale things up, if that’s what you’re thinking." Ez nem egy felbontás related eljárás. Ez egy renderelési eljárás, egy időgazdálkodás ha így jobban tetszik, aminek a kimenete őrületesen jó minőség ahhoz mérten, amennyi időt (erőforrást) megspórol. Nincs semmi, ami ezt minőségben és nyereségben megközelítené. Épp ezért nagyon is van értelme megtartani, továbbvinni, tovább javítani.
A következő generáció további erőforrásgazdálkodási trükköket vezet majd be, mint a Variable Rate Shading. -
félisten
Itt inkább az a kérdés, hogy a gyakorlatban miben fog meg mutatkozni ez a hátrány.
Ha annyira, mint a XOX és a PS4 Pro esetében, akkor kb. lex@rom..."Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
NyMRooD
őstag
Nagy kedvenced a felbontás-ozás (ne vedd sértésnek ) de abban 100% hogy nem lesz különbség egyrészt mert nincs akkora az erőbeli különbség másrészt meg mind a két gépet 4k/60-ra akarják belőni (legalább is ez lenne az elvárható), amiből szerintem a 4k lesz kőbe vésve, főleg, hogy szinte "ingyen" dobálják az emberek után a 4k tv-ket. Valószínűleg grafikai részletességben lesz pár apróbb különbség, de szvsz - és ezt nem a Sony védelmében mondom - a third-party gyártóknál ez nem fog - észrevehetően - megmutatkozni . Viszont az Ms remélhetőleg elég időt ad majd a belső stúdióknak az optimalizálásra és láthatunk pár áll leejtős grafikájú játékot.
(#2839) AxBattler: én még kisebb különbségre számítok, mert nincs akkora a lemaradás mint amekkora a XoX és a PS4Pro között volt és ahogy fentebb is írtam, szvsz játékban csak akkor lesz észrevehető ha egymás mellé teszed a két verziót, majd 1-2 évvel a megjelenés után talán még fps számban fog jelentkezni a különbség (feltéve, hogy a fejlesztők ugyan annyi időt szánnak az optimalizálásra mind a két oldalon).
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
gduck
addikt
Már ne is haragudj, de nem érdekel mennyibe kerül most egy vga! Nem is szeretnélek meggyőzni semmiről
Egyszerűen csak leírtam a TÉNYEKET! És szerintem az árazás/logika most sem lesz másképp!
Amúgy l.skywalker 8%-a a nyerő, mert a sima XO és az XOX estében is azzal jön ki a forintos ár Azaz meglesz az eurós ár, azt áváltjuk forintra majd hozzáadunk 8%-ot és meg is lesz az árcédula
[ Szerkesztve ]
-
l.skywalker
Topikgazda
Majd jön 3L1T3 és megmondja pontosan, hogy megy ez, de gondolj bele logikusan. Partneri szerződéssel kaphatnak csak árut az MS-től. A szerződés kiköti, hogy mi az ár. Ha eltér az ártól, ugrik a szerződés. Ha nincs szerződés, nincs áru. Ha nincs áru, nincs mit eladni. Azt pedig annyiért adja, amennyiért akarja.
Az, hogy néha látsz olyat, hogy egy boltban van Xbox 50ezerrel olcsóbban, az valszeg nem hivatalos forrásból származó, de legtöbb esetben valami raktáron ragadt készlet, pártíz darabbal. Az olyan boltok, akik hivatalos viszonteladóként vannak fent az xbox.com oldalán, azok a boltok nagy valószínűséggel 100%-ban betartják a szerződéseket:
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
l.skywalker
Topikgazda
Mondom, nem vagyok benne nyakig, csak az már volt téma. A részleteket nem ismerem, sőt az is lehet, hogy mindenkivel egyedi szerződést kötnek. De nem hiszem, hogy ha engedik is az eltérést az sok lenne, főleg ha azt nézzük, hogy akciós időszakban, csomagtól függően 99-103ezer között mentek az X-ek karácsonykor.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
-
l.skywalker
Topikgazda
Általában egyedi ajánlatokkal szokták adni pl. mindenhol ugyanannyi nyitáskor, de van aki ad mellé még valamit plusszba. Játékot, előfizetést, kiegészítőt.
Lehet, hogy más eszköznél nem láttál ilyet, de 2017-ben ez így zajlott le az X esetében.
Mindenhol 164ezer volt
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
3L1T3
addikt
Jó felé kapizsgálsz, de azért ennél többről van szó. Gyártónak az is fontos, hogy a piacon ne legyen tönkretéve az árazása a termékének. Ha egy kereskedő nem teljesen hülye, és hiába szürkeimportos gépeket árul, akkor neki is az a legjobb, ha az adott termék ára nincs teljesen szétbombázva. Ettől függetlenül mindenki ajánlott fogyasztói árat szab meg a kereskedőknek. Persze azt már gyártó és forgalmazó válogatja, hogy mennyire figyeli a piac alakulását, termékkategóriától függetlenül. Ugyanakkor az is elmondható, hogy nem minden termékkategória esetében lehet, szabályozni a termék piaci árát. Minél több szereplő van és minél több import lehetőség annál nehezebb egy gyártó/forgalmazó dolga.
A témát szerintem maximálisan kiveséztétek, és nem is kell ennél többről szólnia. Ha továbbiakban is piac működést és kereskedelemmel kapcsolatos infókat , eszmefutatást szeretnétek megosztani egymással arra biztos van jobb topic is. Ha az Xbox Series X megjelenésével, árával kapcsolatosan nincs több hozzáfűzni valója senkinek akkor fejezzétek be kérlek a nem témába vágó eszmefuttatást.
Azt pedig már csak kukackodásból jegyzem meg, hogy XBox nincs csak Xbox!
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
l.skywalker
Topikgazda
3 hsz-ből most írtad először, hogy "nálam/szerintem/nekem". Innentől kezdve teljesen el tudom fogadni a véleményed, legközelebb figyelembe is fogom venni.
[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
negyven2
veterán
Alapvetően a még nem tudjuk, de pl. olyasmit lehetne elképzelni, hogy egy open world játékban lévő épületek nem csak díszletek, hanem töltőképernyő (legyen az akár interaktív is) nélkül minden szoba bejárhatóvá válik.
De mint minden konzolgeneráció váltás esetén, igazából ezek az újdonságok nem nekünk szolnak, hanem a fejlesztöknek akinek a munkáját könnyíted meg így. SSD esetében pl. nem kell matekozniuk azon, hogy hogyan oldják meg a különböző dolgok betöltést úgy, hogy az ne tűnjön fel neked. Ugyanis egy HDD esetében magánál a játékok tervezésekor bele kell kalkulálni azt, hogy mivel az egy alapvetően mechanikai eszköz amiben a HDD tányérain akár összevissza is elhelyezkedhetnek az adatok, így azt alapesetben nem mindig fogja kellő gyorsasággal beolvasni. Erre találták ki azt, hogy akkor ugyan azt az adatott többször is elhelyezik a fájlok között (egyébként tényleg érdemes megnézni a PS5 bemutatóját, ahol ezt elég szépen megmutatja Mark Cerny).
PC-s (és jelengenerációs konzolok esetében), pedig te hiába használsz már SSD-t a játékok futtatására, a fentebb taglalt tervezési öszvér megoldások ugyan-úgy megvannak, csak mivel ezek az egységek már önmagukban is sokkal gyorsabb olvasást és azonnali véletlen elérést biztosítanak, így persze érezhetően gyorsabbnak tűnik minden, de attól még a tervezési megoldás ottmarad. Ez mondjuk a konzolra kötött SSD-k nél a leglátványosabb, ahol igazából legjobb esetben is maximum kétszer, háromszor gyorsabb töltenek be a játékok, pedig maga az SSD hardvere elviekben sokkal többre is képes.
És itt jön (jönne???) képebe az a lehetőség, hogy a Series X/PS5 esetében már nem kell azon agyalni, hogy a behívni kívánt adat, hogy van, mert azt bárhonnan "azonnal" be tudja tölteni a memóriába. És ez csak az az opció, hogy csak megcsinálják a játékot. Ha veszik rá majd a a fáradságot akkor meg tényleg az lesz, hogy töltőképernyő, fast travel animációk nélkül játszhatjuk a jövő játékait.
wesder: pontosan
[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
l.skywalker
Topikgazda
Marketing. Még sem írhatják azt, hogy szégyellik magukat, hogy eddig nem így volt
Amúgy máshol is volt már ilyen megoldás, szóval még csak nem is újdonság, de ahogy írtad, elég ha csak örülünk neki.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem jó hasonlat. Teréz anya nem üzletelt. Ez is üzleti lépés, nem jótékonysági. Bill Gates a kettőt különválasztja mindig, de az utóbbira sem lehet panasz. [link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Wesder
félisten
Mivel minden generàcióvàltàsnàl kb a nullàról kellett újraírni a jàtékot, ami crossgen volt, így ne legyünk màr felhàborodva ha pénzt kérnek a munkàjukért. Ez nem PC. A mostani helyzet könnyebb, mert mondhatni azonos alapokra épül mindkét generàció. Egyébként is a Smart Delivery-t csak a 1stparty stúdiók meg a CDPR Cyberpunk jàtéka, illetve a R6 Siege tàmogatja jelenleg. A többi jàték csak BC àltal lesz elérhető ha a stúdió nem vàlalja a Smart Delivery-t.
Tehàt most vagy az van hogy sokkal egyszerübb az új generàcióra felhúzni a jàtékot, vagy a stúdió ingyen végzi el ugyan azt a plusz munkàt, mint az eddigi generàcióvàltàsokkor.
[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Wesder
félisten
-
Wesder
félisten
Eddig minden generàció külön platformnak szàmított. Az SX/PS5 is külön platform lesz, csak Xboxon az első 2 évet összemossàk a könnyebb àtàllàs miatt. Màr ami az MS címeit illetni. Nem sok 3rdpartt fog ezzel élni, de ne legyen igazam.
[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs