Új hozzászólás Aktív témák
-
KRoy19
őstag
Üdv!
Lenne egy kérdésem.
Szerintetek lehetséges lesz az új kondzolokon manuálisan állítani a render resolutiont?
Szerintem tök jó lenne, mert akkor a felhasználó el tudná dönteni, hogy több fps-t (multi shootereknél jól jön) vagy jobb látványt szeretne.Elméletileg technikai akadája nem lenne, mivel a jelenleg alkalmazott dynamic resolution is gyakorlatilag a render resolution-t állítgatja le-föl a stabilabb fps elérése érdekében.
A jelenlegi generációnál megértem, hogy nem tették ezt lehetővé, mert olyan gyenge cpu van a gépekben, hogy ez az opció sok vizet nem zavart volna.
Ellenben most elég bivaly cpu lesz az új konzolokban, szóval lenne értelme lehetővé tenni szvsz. -
KRoy19
őstag
válasz hombre[EU] #2793 üzenetére
Az oké, csak szerintem lényegesen jobb lenne, ha konkrét felbontást lehetne állítani, nem pedig választani 2 esetleg 3 mód közül.
Mert azért valljuk be elég sokféle felbontású kijelző létezik és tök jó lenne, ha be lehetne állítani a render resolution-t az éppen használt kijelző natív felbontására.
-
KRoy19
őstag
válasz hombre[EU] #2797 üzenetére
Ezért mondom azt, hogy nem verziók kellenének, hanem konkrét felbontások. (zárójelbe mellé lehetne írni, hogy performance, optimized, vagy quality azoknak akik nincsenek annyira otthon a felbontások világában.)
FollowTheORI
Nem hinném, hogy minden felbontásra külön kell optimalizálni, tekintve, hogy a dynamic resolution is automatikusan váltogat több féle felbontás közt..oriic
21:9-nél is létezik pár féle felbontás. Ezért mondom, hogy kéne, hogy számítson a felbontás és kéne adni lehetőséget a finomhangolásra, de lehet, hogy én látom rosszul -
KRoy19
őstag
válasz FollowTheORI #2800 üzenetére
Először is remélhetőleg, a checkerboard-al való szarakodás nem lesz jelen az új generációnál ami ugye csak egy szabványosnak véletlenül sem mondható custom resolution ami a konzol gyengeségét hivatott véka alá rejteni.
DSR-nek nem látom egyáltalán értelmét, mert feltételezem, hogy eleve 4k-ra tervezik a játékokat és onnan már csak lefelé kell menni a felbontással.
A FOV-ot miért kéne variálni külömböző felbontásokhoz?(persze azonos képarányt figyelembe véve, mert 21:9-nél egyértelműen nagyobb a FOV)
Az meg, hogy mi a natív felbontása a kijelzőnek az kvázi lényegtelen a render és így az optimalizáció szempontjából, mivel az már csak egy szimpla le/fel skálázás a képernyő részéről (végezheti a gpu is).
-
KRoy19
őstag
válasz FollowTheORI #2808 üzenetére
Azt nem is viattam, hogy a 21:9-es képarány támogatása felvet néhány problémát, csakhogy én eleve nem erről beszéltem.
Én csak azt szeretném, ha konkrét render felbontást állíthatnék amik szabványos felbontások.
PL:
1920x1080 (Performance)
2560x1440 (Optimized)
3820x2160 (Quality)Ugyan ez, ha megoldják a 21:9 támogatását:
2560x1080 (Performance)
3440x1440 (Optimized)
5120x2160 (Quality) (mondjuk ez már elég durva felbontás )Esetleg egy két köztes nem szabványos felbontás is jól jönne, de ahoz nem ragaszkodom.
-
KRoy19
őstag
válasz Carlos Padre #2813 üzenetére
Akkor idéznék az álltalad linkelt leírásból.
"While exact implementations tend to vary between developers, the technique generally involves rendering only 50% of any given scene, often rendering it in a grid of 2×2 pixels"
De ott van például a Red dead Redemption PS4-pro-n ami minden vízszintes pixelt natívan le renderel ellenben a függőleges pixelek esetében minden másodikat így gyakorlatilag 1920x2160-as felbontáson fut a játék.
Erről egy rövid google keresés után meg is bizonyosodhatsz:
Szóval mielőtt lehülyézitek a másikat nézzetek kicsit utána a dolgoknak.
-
KRoy19
őstag
"4k pixelt renderel le, csak két frém alatt"
Lehet, hogy hülye vagyok, de én ezt nem tudom értelmezni.
"Emiatt artifactol(az elmozdulásoknál sakktáblaszerűen)"
Pontosan azért artifactol, mert nem renderel le minden pixelt, hanem csak minden másodikat és az algoritmus próbálja kitalálni, hogy mi lehet a mellette lévő pixelhez tartozó információ, amivel ki is tölti azt, ami nyilván nem pontos.
Így megvan a megjeleníteni kívánt 3820x2160-as felbontás, jelentős teljesítmény növekedéssel ellenben rosszabb képminőséggel."A játék ettől még 3840x2160 felbontásban fut. Ha lementesz egy képet belőle, pontosan ennyi különböző pixel fogsz tudni megszámolni rajta."
Lásd felette lévő magyarázat.
A példám pedig helytálló. Nyugodtan kattints rá a fentebbi linkre.
-
KRoy19
őstag
válasz Carlos Padre #2822 üzenetére
Igaz, kicsit kevertem a két technológiát,.
My bad.
"PS4 Pro uses a checkerboard rendering tech to upscale its native resolution of 1920x2160p to 4K while Xbox One X uses native 4K resolution."
Akkor ez miért?
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz Carlos Padre #2825 üzenetére
Tehát, akkor jön az elsö frame aminek a fele van le renderelve rácsos alakzatban, utána jön a második frame aminek pont a másik fele van le renderelve, majd ezeket össze illeszti.
Aztán jön a harmadik frame ami le cseréli az első frame renderelt pixeleit új infóra miközben a második frame pixelei maradnak, majd a negyedik frame cseréli a második renderelt kép pixeleit miközben a harmadik frame pixelei maradnak és így tovább és így tovább.Jól értem?
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
Vágom.
Köszi mindenkinek a felvilágosítást.
-
KRoy19
őstag
válasz AxBattler #2837 üzenetére
Persze, egyértelmű az Xbox előnye, nem is értem, hogy miért próbálják egyesek be magyarázni az ellenkezőjét.
Itt inkább az a kérdés, hogy a gyakorlatban miben fog meg mutatkozni ez a hátrány.
Mert tegyük fel, hogy a Ps5 multiplatform címek esetén valamivel alacsonyabb felbontáson fog operálni, ami kb. észrevehetetlen különbség az emberek nagy többsége számára.(nem hinném, hogy durva különbség lenne) Emellett olyan exkluzívokat tesz le az asztalra ami nagyobb tömegeket érdekel, mint a Microsoft exkluzívok, akkor ismét simán kijöhet a PS a következő generáció nyerteseként annak ellenére, hogy gyengébb.
-
KRoy19
őstag
válasz NyMRooD #2840 üzenetére
Ja felbontás buzi vagyok.
De egyébként lényegtelen, mert ha úgy lesz ahogy mondod és nem a felbontást variálják, hanem észrevehetetlen mértékben lebutítanak egy két effect-et,(lásd sok pc játék esetében az ultra vs very high beállítás közötti látványbeli különbség) az semmit nem változtat a mondanivalóm lényegén.
-
KRoy19
őstag
válasz Farkassacred #3016 üzenetére
Ha így marad az euro, akkor szinte tuti, hogy 200 fölött nyit majd, de ne legyen igazam.
-
KRoy19
őstag
Aha.
Tehát, ha most venni szeretnék mondjuk egy XBox One X-et akkor tök mindegy hol veszem, mert mindenhol fillére pontosan ugyan annyiba kerül?
Vagy megjelenéskor bizonyos ideig mindenki ugyan annyiért kell hogy adja az MS konzoljait utána szabad az árazás, vagy hogy működik?
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3048 üzenetére
Nem hinném, hogy bárki is meghatározhatja a viszonteladóknak a tényleges eladási árat.
Vagy tévedek?
-
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3050 üzenetére
Nyilván a Microsof-tól szerzik be X áron, de akkor sem mondhatja meg az MS, hogy mennyiért árulják.
Ajánlott végfelhasználói árat persze megszabhat, de ahogy ezt a neve is mutatja nem egyenlő a kötelező eladási árral.
Árulhatják 20-ezerért is baszott nagy bukóval, ha akarják (nyilván senki nem fogja), vagy adhatja 400 ezerért is amikor mindenki más 200-ért adja, csak akkor nem fogja tőle venni a kutya se.Ez a kapitalizmus és tudtommal egyenlőre Magyarországon az van.
(vagy valamit bejelentett apánk amiről nem tudok? ) -
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3053 üzenetére
Azt el tudom képzelni, hogy leírják a szerződésben, hogy max mennyivel térhetnek el az MSRP-től, de hogy konkrét összeg legyen az eladási ár, az nekem kicsit abszurdnak tűnik.
-
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3055 üzenetére
Konkrétan 65-ezer különbség van a legolcsóbb és a legdrágább között és mind a kettő Microsoft partner.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3060 üzenetére
Ok, akkor mondjuk, hogy 100k az akciós ár ami ugye beragadt februárról.
140k -körül árulja a többi viszonteladó és 165k a legdrágább.
Az is közel +20%-os különbség.
-
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3072 üzenetére
Kicsit utána néztem.
Alapvetően az EU-s törvények tiltják, hogy egy gyártó fixen megszabja a viszonteladónak, hogy mennyiért adja a terméket.
Viszont van egy olyan kivétel új termék bevezetése esetén, hogy korlátozott ideig szabhat a gyártó fix eladási árat a viszonteladónak, amennyiben a termék népszerűsítése a cél és a képzett ár a fogyasztóra nézve is előnyös ajánlat.
Szóval úgy tűnik, hogy mégis csak lehetséges ez a fix megjelenési ár.
-
KRoy19
őstag
válasz HunChris #3074 üzenetére
Persze, csakhogy ez az időszak pont arról szól, hogy népszerűsítsék a terméket, tehát addig a viszonteladónak alig van haszna rajta, de drágábban nem adhatja, olcsóbban meg hülye lenne.
Beniii06:
Az XBox One X már nem tartozik ide, mivel az már egy több mint 2 éves termék, amit mindenki annyiért ad amennyiért akar.( Max van rajta egy MSRP +X %-os korlátozás)[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz hombre[EU] #3078 üzenetére
Wow.
Mostmár tuti, hogy XSX-et veszek. -
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3280 üzenetére
Ez inkább néz ki concept art-nak mint valódi screenshot-nak.
-
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3282 üzenetére
"Ez lehet az első kép az új Fable-ből?"
Nem kötekedésből, de számora az, hogy egy kép valamilyen "játékból van" az azt jelenti, hogy magából a játékból lett screenshot-olva a kép. -
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3284 üzenetére
Oké. Nálad az, hogy " itt egy concept art x játékról" ugyan azt jelenti, mint hogy "itt egy kép x játékból"
Nálam nem, ezért is volt az első reakcióm az ami, de ezen nem veszünk össze. -
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3287 üzenetére
A második hsz.-emben is ott van, hogy "számomra"
-
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3289 üzenetére
No problem.
-
KRoy19
őstag
válasz negyven2 #3419 üzenetére
Én nem látom, hogy mi az amiben megnyilvánulhat a jövőben az extra gyors olvasási sebesség játékok alatt, mivel most sem a nagyobb olvasási sebesség miatt jobb egy ssd mint egy hdd, hanem a sokkal gyorsabb elérés miatt.
Ezért is nincs kb. semmi különbség pc-n aegy sima sata-ás és egy pcie4-es hiper gyors ssd között.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3490 üzenetére
Az a szép, hogy ennek már a kezdetektől alapnak kellett volna lennie, hogy nem vetetik meg az emberrel többször teljes áron ugyan azt a játékot különböző generációkra.
Ettől függetlenül ez a Smart delivery egy nagyon örvendetes hír, csak ebben a videóban úgy van beállítva, mintha a microsoft lenne Teréz anya amiért lehetővé teszi, hogy ne kelljen megvenni többször ugyan azt a játékot.[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz philoxenia #3494 üzenetére
Persze, hogy üzleti lépés, csak nem szimpatikus, hogy úgy adják elő, mintha véghez vitték volna azt ami eddig lehetetlen volt.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
Soha mem kellett a nulláról semmit újra kezdeni.
Az ami nagy része egy játék fejlesztésének vagyis az animációk elkészítése, hangok felvétele, pályák és annak textúráinak megtervezése,
történet kitalálása, jelenetek megvslósítása stb. az mind mind adott.Új generációnál idáig is kaptál magasabb felbontású textúrákat, pár új efektet és ennyi. Persze működésre kellett bírni a játékot az új hardveren, ami valószínűleg nem egyszerű, de közel sem kell a játék fejlesztését előről kezdeni, mivel az gyakorlatilag már készen van.
-
KRoy19
őstag
De ugyan azt a játékot kapod több effectel és magasabb felbontással, ami sokszor elég szignifikáns látványbéli különbséget mutat, de attól még az ugyan az a játék.
A jelenetek, az animációk, a pályák minden ugyan az.Elfogadom, hogy szerinted joggal kérnek teljes árat újra attól aki már egyszer megvette az adott játékot ugyan arra a platformra, de szerintem nem. Max +20% ami fair lenne szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3515 üzenetére
Azt kérdezed, hogy a Sony-nak és a Microsoftnak miből van bevétele a steam-en eladott PC-s játékokon kívül? Sok mindenből, de abból biztosan nincs.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
Nyilvánvaló, de nem erről volt szó.
Összefoglalom neked, hátha úgy megérted.
Arról beszéltem, hogy nem fair, hogy meg kell venni ugyan azt a játékot kétszer teljes áron generáció váltáskor például x-boxon(vagy akár ps-en) mert ugyan azt a játékot kapod kicsit feltupírozva és kétszer leveszi a sarcot MS (vagy Sony) minden játék után.
Erre a kolléga felvetette, hogy akkor ennyi erővel ha steamen megveszi az adott játékot akkor megkaphatná a PS/Xbox verziót is, amire én azt írtam, hogy azokhoz semmi köze a Sony/Microsoft párosnak és abból nem látnak pénzt.
Persze ha közük van a játékhoz akkor kapnak, de nem ugyan abban a minőségben, szóval ez irreleváns.Kapish?
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz FollowTheORI #3540 üzenetére
Ajánlom figyelmedbe a #3524-es számú kommentemet.
-
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3663 üzenetére
Király.
Már csak abban reménykedem, hogy lesz benne 120fps opció. -
KRoy19
őstag
válasz hombre[EU] #3867 üzenetére
Azért remélem lesz benne 60fps opció nem natív 4k mellett.
-
KRoy19
őstag
válasz l.skywalker #3988 üzenetére
Tease - Piszkál/felpiszkál, szerintem ez a legmegfelelőbb fordítás.
Mondjuk elég hülyén hanzik, hogy "Itt egy felpiszkáló előzetes" szóval inkább ne próbáljuk meg lefordítani.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Robogó, kismotor
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- OLED TV topic
- Sweet.tv - internetes TV
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Okos Otthon / Smart Home
- LEGO klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs