Armored Core VI: Fires of Rubicon beszámoló

Olyan sok évnyi várakozás után végre ismét mechákat irányíthatunk az ismert franchise legújabb részében, amely egy teljesen új helyszínen dob bele minket a konfliktusokba.

Ez nem Souls!

A From Software neve sokak számára lehet ismerős, hiszen az évek során olyan népszerű alkotásokat köszönhettünk nekik, mint a Dark Souls sorozat, a Demon’s Souls, a Bloodborne, a Sekiro vagy épp az Elden Ring. A cég története azonban jóval korábbra nyúlik vissza, akadt ugyanis már egy bejáratott és híres franchise-uk az Armored Core személyében. A mechás/óriásrobotos akciójáték széria 1997-ben indult PlayStation konzolon, a program fogadtatása pedig annyira jó volt, hogy 2000-ben megérkezett a második epizód, amelyet több folytatás is követett az elmúlt 20 évben. Legutóbb 2013 őszén kaptunk új részt, az utóbbi időszakban viszont kényszerpihenőt tartottak a gépek, helyette a soulslike alkotások hódították meg a világot. Számos pletyka után aztán elérkezett a 2022-es The Games Awards, a From Software és a Bandai Namco pedig végre ledobták azt a bizonyos bombát: érkezik az Armored Core VI: Fires of Rubicon. Az internet népe, legfőképp a korábbi epizódok rajongói üdvözölték a leleplezést, azt meg még inkább, hogy nem kell éveket várni a megjelenésre, ugyanis a fejlesztők 2023-at adtak meg céldátumként. Ez az alig 8 hónap nagyon gyorsan eltelt, mi pedig itt vagyunk egy hosszú végigjátszás után, hogy első kézből osszuk meg veletek az élményeinket a játékról.


[+]

Megérte vajon várni az új részt? Mecha rajongóként egyöntetűen igen a válasz, de azért ne felejtsük el, hogy kik állnak a háttérben, tehát nem egy könnyű sétagaloppról beszélhetünk. Az elmúlt időszakban már többször szó volt róla, hogy az Armored Core VI kicsit elszakad a korábbi részektől, ennek egyik jele, hogy egy távoli helyszínt kapunk játszótérnek. A Fires of Rubicon egy olyan jövőben játszódik, ahol az emberiség már kifejlesztette a csillagközi utazást, amelynek következményeként számos bolygót kolonizált. Ezek egyike a Rubicon 3, ahol felfedeztek egy rejtélyes anyagot, amely nem csak tökéletes energiaforrásként használható, hanem ezzel egyidejűleg adatátviteli csatornaként is funkcionál. Miközben mindenki arra számított, hogy a Coral a villámgyors technikai fejlődésnek az indikátora lesz, addig a valóság ennél kegyetlenebb volt. A Fires of Ibis néven ismert kataklizmikus eseménynek köszönhetően lángba borult a planéta és a környező csillagrendszer, a vörös matériát pedig teljesen felemésztette a pusztítás. 50 évvel később vesszük fel a fonalat amikor a bolygón ismét Coral nyomaira bukkannak a szakemberek, így számos frakció és vállalat kezdi el a bolygót ismét felkeresni a helyi lakosok legnagyobb bánatára. Ahogy arra számítani lehetett, ezzel egyidejűleg a kegyetlen zsoldosok is megjelentek a busás haszon reményében.


[+]

Mi is egy hasonló, augmentációkkal felturbózott független katonát irányítunk, aki a bájos C4-621-es nevet viseli, felettese pedig egy Walter nevű tag lesz. Hosszú krioálom után érkezünk a bolygóra, ahol nem igazán látnak minket szívesen, hiszen nincsenek meg a megfelelő engedélyeink, így az első feladatunk egyből az, hogy lopjunk magunknak egy személyiséget. Miután teljesítettük az első küldetésünket, megkapjuk a hívójelünket is: Raven. Ez a rész eddig lényegében a bevezető szakasz volt, felfogható tutorialként is, a java csak ezután jön. A sztori további részleteiről nem szeretnénk sokan spoilerezni, elég ha csak annyit árulunk el, hogy a különböző frakciók kéréseit és feladatait végezzük el, miközben azért a háttérben mozgatott szálakat is elkezdjük kapizsgálni.


[+]

A manapság olyan népszerű filmes átvezetőkből csak néhányat kapunk sajnos, ezek is csak a robotokra fókuszálnak kizárólag, ha mindent teljesen érteni szeretnénk, akkor bizony érdemes odafigyelnünk a missziók előtt tartott eligazításokra. A játék legnagyobb erőssége az egyedi, saját magunk által összeállítható mechák sokszínűségében rejlik. Az AC-k felépítése négy nagy területre osztható (Unit, Frame, Inner, Expansion), ezeken belül pedig további részletek találunk. Ennek következményeként nem csak a robotok kezében található fegyvereket, vagy a vállról indítható eszközöket cserélgethetjük, de a gép fejét, kezeit, lábait, torzóját is egyedileg módosíthatjuk, nem is beszélve a generátorokról és a gyorsítókról. Ez nem újdonság az Armored Core világában, a korábbi epizódokban is hasonlóakkal találkozhattunk, itt kicsivel talán részletesebb lett a dolog.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények