Gamin' blog - Half-Life 2 - 6 év után

05.08.2010 - Masszív Effektus

Kíváncsi volnék, ha kijön a film vajon milyen elbénázott magyar címet fog kapni?

Mindenesetre már kezdem érteni, miért van úgy oda mindenki a 2. részért, ha már az első is ilyen jónak tűnik. Nem mintha előítéleteim lettek volna a Mass Effect-el, imádom a Bioware játékait, de lassan már 3-4 éves játék csak most került fel a gépemre.

Persze sok mindenbe bele lehetne kötni itt is. Pölö hogy nem eredeti, és túlságosan hasonlít a Kotor játékokra meg úgy egyébként is a Star Wars világára; de kérdem én, olyan sagak után mint a Csillagok háborúja vagy a Star Trek lehet még egyedit alkotni? Kétlem, de ami van, az remek.

Szóval a sztori, már ameddig így eljutottam az elején, de nem is igazán a történet, hanem maga a játék háttere tényleg profin kivitelezett. Tetszik, hogy nem rugaszkodtak el a földtől, és akár még valóságalapja is lehetne ennek az egésznek.
2140-es éveket írjuk, nincs is olyan messze, a humanoidok technikai fejlődését, mint a fénysebességgel való utazást meg a nulladik magot meg egyebeket tök jól megmagyarázzák a készítők. Tetszik, hogy van társadalomkritika az emberek felé az idegen fajok részéről, valamint hogy elhangzanak olyan szavak mint "Törökország, Föld és egyebek" - ettől lesz olyan érzésed, hogy akár meg is valósulhat mindez. Tetszik na! Príma az is, ahogy az emberekkel mint kívülálló új faj bánnak. Itt tényleg mindennek van értelme!

A történetről nem is nyilatkoznék, lévén igen szerteágazó, meg még ki sem bontakozott rendesen, ellenben a játékmenetről igen. Köszönöm Bioware, hogy kivettétek az általam oly nagyon nem kedvelt körökre osztott harcrendszert. Semmi sincs túlbonyolítva, még annyira sem mint a Kotor-nál, tök egyszerű az egész. Egyetlen bajom, hogyha túl sok kiegészítő cuccost találsz, azokat bizony elég nehéz szortírozni az inventory rendszerben, de ettől eltekintve jó.
Valahol azt olvastam, hogy a Mass Effect pont ezek miatt RPG-nek és akció játéknak is nagyon gyenge. Nos talán van benne valami, mivel a fedezékrendszer kissé esetleges, társaink MI-je is okoz néha meglepetéseket, vagy ha már adhatunk nekik parancsokat, használhatnák is a fedezékeket, ellenben párbeszédből akad bőven, de erre csak azt tudom mondani, hogy talán a második részben forrja ki magát a játék igazán, és ez egyfajta "előszobának" tekinthető. Talán még a készítők sem remélték annak idején, hogy ekkora siker lesz a cucc.
Ami viszont nem tudok szó nélkül elmenni, az az, hogy az NPC-k nem csinálnak semmit. Egy helyben álldogálnak, és általában ugyanott találjuk meg őket mindig, pedig akad belőlük bőven, olykor hajlamos is beröccenni a játék, de semmi több. Kicsit jobban is élhetnének.
Én magam amúgy a válaszható kasztok közül a harci adeptust lőttem ki magamnak. Sokkal egyszerűbb lenne katonával, így viszont érdekesebb a sok biotikus képességgel meg mindennel.

Unreal Engine 3. Ez a szó sok mindent elárul. vagy nagyon szép, vagy nem. Nos egyik sem, hol igen, hol kevésbé, utóbbiból van kevesebb. A mimika és az arcmozgások elképesztőek, de nem csak az emberi fajnál. Még a nyelv is mozog a tagok szájában párbeszédkor. Ellenben vannak lassan betöltődő textúrák, bár ezek annyira nem zavaróak. Amúgy meg az összkép kellemes, de ahogy hallottam a 2. részt még jobban felturbózták. Már várom! Ha már Mass Effect, az effektek is rendben vannak.
A zene nagyon pöpec. Egyedi. Tényleg, a játék főtémájában van valami különleges. Más, mint amit eddig hallottam, egyszerre megnyugtató, mégis olyan "sci-fis". Tök jó! Jah, meg ilyen minőségi szinkront sem hallani ám más játékokban, azért ez is megér egy misét.

Szóval eddig tetszik a dolog, egész jól alakul a molekula. Hangulatos igazi űreposz remek jelenetekkel, akciódús, bár ez a része kissé suta, viszont a karakterek érdekesek, az arcjáték és az átvezetők sokat dobnak az egészen. Egyedül ami ezidáig zavar az az NPC-k semmittevése, emiatt kissé "üres" olykor.
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy lesz-e olyan jó mint a The Witcher. Lesz-e?

I. fejezet

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt