Gamin' blog - Half-Life 2 - 6 év után

09.08.2010 - Mass Effect. Lényegében Star Wars?

Felettébb sok a hasonlóság a Star Wars és a Mass Effect univerzuma között, és ez nem csak azért van így, mivel a Kotor-t is a Bioware hegesztette. Persze mindez nem oly nagy dolog, amibe érdemes volna belekötni, ha hasonlít hát hasonlít, egyedinek lenni manapság nehéz, ráadásul még a Star Trek-el is a hátunkban végképp az.

Így csak az érdekesség szintjén jegyeznék meg pár dolgot, ami így első blikkre feltűnt.

Szóval a Mass Effect-ben vannak Fantomok. Ezek olyan valamik, akik a galaxis védelmét szolgálják, felelősségel csak a tanácsnak tartoznak. A cél elérése érdekében szinte bármit bevethetnek. Szóval amolyan jedi lovagok, csak éppen fénykard nélkül.

Aztán mivel a választható kasztok között megtaláljuk a Biotikusokat, akik ellenségeiket felemelni, eldobni, ellökni is tudják; szal ezek is amolyan jedi erőnek vagy minek is felfoghatóak. Meg persze unalmas is lenne a cucc ezek nélkül.

Ahogy Anakin Skywalker, úgy Saren Arterius, a Fantomok legjobbika is elárulta társait, és ha úgy tetszik a "sötét oldal szolgálatába lépett". És mint ahogy Darth Vader a klónsereget, úgy Saren a geth nevű robotika fajt gyűjtötte maga köré.
Persze vannak itt még más fajokból származó fejvadászok, bérgyilkosok stb, akiket Han Solo nyomába küldött a Nagyúr annak idején.
Persze Saren célja is mi más lehetne, mint kiirtani a jókat, világuralomra törni satöbbi blablabla.

Minket meg, mármint a Fantomok első humanoid tagját küldenek Saren eliminálására, szóval ez az egész Fantommá avatás is olyan kétséges, mint mikor anno Anakin taníttatásáról is habozott a tanács még a Baljós árnyak-ban. Szabad, nem szabad? Túl korai, nem vagyunk rá eléggé felkészülve?

Nomeg itt van az előbb említett Tanács. Három tagú, három külön fajból tevődik össze, a küldetések végeztével beszámolni csak nekik vagyunk kötelesek. A Tanács prioritásában mindig a békés konfliktuskezelés élvez elsőbbséget, így ha 1-1 misszió alkalmával szükséges esetben persze végeznünk kell valakivel, hát megkérdőjelezik döntésünk helyességét.

Ha pedig magát a Mass Effect univerzumot nézzük, itt is megtalálható rengeteg idegen faj, létezik a fénysebességgel való utazás, lézer és ionfegyverek, karabélyok, hatalmas űrállomások és így tovább.

Szóval azonosság az van. Azt is mondhatnám tulajdonképpen, hogy a Mass Effect-et csak a fénykard hiánya különbözteti meg az SW világától.
Hasonló? Nagyon is! De mégis más. Más, mert alig több mint 100 év választja el a mai valós világunkat a játék történeti idejétől, és mindezek miatt sokkal reálisabbnak tűnik az egész, mint George Lucas fantáziája. Hiszen minden a Marson talált protián maradványokkal kezdődött, hatalmas technológiai ugrást jelentve az emberiség történetében, akkorát, amely túlrepített minket jópár idegen faj fejlettségén.

I. fejezet

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt