Tesztek különböző processzorokon
Videokártyák | Sapphire Radeon R9 290X 4096 MB (Catalyst 15.4 beta) HIS Radeon R9 280 3072 MB (Catalyst 15.4 beta) AMD Radeon R7 260X 2048 MB (Catalyst 15.4 beta) NVIDIA GeForce GTX 980 4096 MB (GeForce driver 350.12) ASUS GeForce GTX 960 STRIX 2048 MB (GeForce driver 350.12) NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2048 MB (GeForce driver 350.12) |
---|---|
Processzor | Core i7-3770K (3,50 GHz) AMD FX-8350 (4,0 GHz) |
Alaplap | MSI Z77 MPOWER (BIOS: V17.5) – Intel Z77 chipset ASUS Crosshair V Formula-Z alaplap (BIOS: 1503) – 990FX chipset |
Memória |
G.Skill RipjawsX 16 GB (4 x 4 GB) DDR3-1866 F3-14900CL9Q-16GBXL |
Háttértárak | Samsung 850 EVO 500 GB MZ-75E500 (SATA 6 Gbps) |
Tápegység | Seasonic Platinum Fanless 520 – 520 watt |
Monitor | Acer B326HUL (32") |
Operációs rendszer | Windows 8.1 64 bit |
Elsőként a processzoros teszteket ejtettük meg, melyekhez egy Radeon R9 290X VGA-t vettünk le a polcról, hisz ezzel egy füst alatt a Mantle API hatását is meg tudjuk vizsgálni. Intel Core i7-3770K processzorunk órajelét fix 3,5 GHz-re állítottuk, később pedig két magját letiltottuk, hogy ezzel körülbelül egy i3-3250 teljesítményét kapjuk meg. Az AMD oldaláról az FX-8350-et vettük elő, amit 4 GHz-re állítottunk be, majd ennek először kettő, majd négy magját helyeztük üzemen kívül. Ezzel nagyjából az FX-6350, illetve az FX-4300 tempóját értük el. A méréseket a játék harmadik epizódjának legelején lévő, mocsaras részen végeztük a konzolba írható PerfOverlay.FrameFileLogEnable parancs segítségével.
Elsőként "Ultra" részletességi szint mellett mértünk, ahol általában inkább a grafikus kártya a szűk keresztmetszet. Érdekes módon az átlag képkockaszám minden esetben nagyon közel volt egymástól, ellenben a minimumnál már jelentős különbségeket láthattunk. A négymagos Intel vitte a prímet, nem számított neki, hogy DirectX 11 vagy Mantle a renderer. Két magra váltva viszont más volt a helyzet, ugyanis ekkor már DirectX mellett sokat esett a minimumérték, amit a Mantle kompenzálni tudott. Az AMD esetében is hasonló volt a kép, azaz csak 6 és 4 mag esetében használt valamit a Mantle.
Ahogy arra számítani is lehetett, a már inkább CPU-limites "Low" részletesség mellett lényegesen nagyobb különbségek rajzolódtak ki, bár ez a sorrendet nem igazán befolyásolta.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!