MMORPG kezdőknek, azaz első lépések egy online világban

Harmadik lépés: Karakter készítése

Miután bejelentkeztél a játékba, és kiválasztottad, melyik szerveren szeretnél játszani, a következő lépésként létre kell hoznod a karakteredet. A karaktered a legfontosabb dolog az online világban, hiszen ez valójában a virtuális megtestesülésed, a többiek ezt a karaktert látják a saját gépükön a játékban. A karaktered megalkotását több szempont alapján kell elvégezned. Először is, egy MMORPG a nevéből adódóan többszereplős játék, tehát alapvetően a csapatos harcra koncentrál, ezért a karakterek a tulajdonságaik alapján különféle feladatokat tudnak ellátni egy csapaton belül. Ha később komolyabb helyekre is be akartok jutni, ezekkel tisztában kell lennetek. A karakterek megalkotásánál már előre tudnotok kell, hogy mik akartok lenni a csapaton belül. Feltartóztatjátok az ellenséget, vagy inkább aprítani akartok közöttük, esetleg gyógyítanátok a többieket? A karaktereknek alapjában véve három fő feladatköre van, ezek:

- "Tank" = Olyan játékos, aki magára vonja a mobok (szörnyek) figyelmét (aggrózza őket), így azok a csapat többi tagja helyett őt támadják. A tanknak kell a legtöbb sebzést elviselnie, ezért nehéz páncélzattal, pajzzsal és rengeteg HP-vel (életerő) kell rendelkeznie a túlélés érdekében. Legjobb tankok a paplovagok "Paladin", lovagok "Knight", vagy a WoW új kasztja a "Death Knight", mivel általában ők viselhetnek nehéz páncélt. Esetleg néhol a barbárok "Barbarian" vagy a harcosok "Warrior" is tankolhatnak, de ez nem jellemző. Mivel a tankolásra specializált karakterek sebzése nem éppen nagy, ezért questelni (egyedül végrehajtható küldetéseket végezni) egyedül nem a legjobbak, de azért vannak a többiek, hogy segítsenek neki.

- "DPS" = DPS-eknek nevezünk minden olyan karaktert, akiknek az a fő feladatuk, hogy minél több sebzést vigyenek be az ellenségnek, mialatt a tank feltartóztatja őket. Innen is ered a nevük: a DPS a "Damage Per Second" rövidítése, ami az egy másodperc alatti sebzés mértékegységét jelenti. Mostanában inkább már a DD "Damage Dealer" kifejezést használják a DPS helyett. Egy mágus "Mage" ugyanúgy DD-nek számít, mint a harcos "Warrior", bérgyilkos "Rogue", vagy vadász "Ranger". Az ilyen karakterek általában sok olyan skillel (képesség) rendelkeznek, amelyekkel képesek a mobokat gyorsan likvidálni, akár többet is egyszerre. Így questelni egyedül is tudnak, de természetesen a komolyabb helyeken már ők sem képesek egyedül boldogulni.

- "Healer" = A healerek (gyógyítók) a legfontosabb, ezért a leginkább keresettebb karakterek a játékban. Hiába van rengeteg DPS és kiváló tank a csapatban, komolyabb ellenfelekkel szemben gyógyító nélkül esélye sincs a partinak. A legjobb gyógyítók a papok "Priest", de a druidák "Druid", valamint a sámánok "Shaman" is értenek a gyógyításhoz. A gyógyító karakterek is rendelkeznek támadó képességekkel, de a tankhoz hasonlóan egyedül nehezebben lehet velük questelni, mint a DPS-ekkel.

Amennyiben még nem játszottál soha MMO-val, úgy érdemes előbb kipróbálni az elérhető fajokat és kasztokat, és amelyik a legjobban tetszik, azt meghagyni végleges karakternek. Minden fajnak megvan a saját speciális képessége és tulajdonságai, erre is figyelj a választásnál, de az elsődleges szempont mindig az legyen, hogy mennyire tetszik maga a karakter és a környezete. Miután eldöntötted, mi akarsz lenni, már csak a karakter külsejét kell beállítanod, és kezdődhet a kaland.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények