Path of Exile - bemutató

Összegzés

A PoE nem csak grafikailag van rendben, de a játékmenete, az újrajátszhatósági faktora, és az end game tartalom magasan az élmezőnybe sorolja a játékot. Ugyan látszik rajta, hogy rengeteg dolgot úgymond lemásoltak a készítők a Diablo sorozatról viszont erre szokták mondani, hogy “jótól lopni nem szégyen”, főleg, ha azokat még tökéletesebbé teszik. Aztán itt vannak az újdonságok, amiket ebben a játékban láttam először. Remek a craftrendszer, a cserén alapuló kereskedelem, nem beszélve az egyedi skillrendszerről. Annak idején mikor megjelent a Titan Quest rengeted időt el lehetett vele ütni, mivel közel hasonló minőségű játék akkoriban nem volt ebben a stílusban. Most ugyan más a helyzet, mivel a Diablo 3 még nincs egy éve, hogy megjelent, viszont sokaknak nem jött be az ott bevezetett rendszer, és az, hogy túlságosan függ a játék az aukciós háztól, nem beszélve arról, hogy a folyamatos egyszerűsítésnek köszönhetően eltűnt a kihívás a játékból. Ezeknek az embereknek tökéletes választás lehet a PoE. Maga a játék nehézsége még a legprofibbakat is képes megizzasztani. Persze azoknak sem kell megijedni, aki újoncnak számítanak. Nekik való a default liga, ahol semmi gond sincs, ha egyszer kétszer elhalálozunk. Persze akadnak még hibái a játéknak, de melyiknek nem? Az, hogy hetente többször is érkezik kisebb-nagyobb javítás számomra pozitív tulajdonság. Ez azt mutatja, hogy tényleg foglalkoznak a játékkal, folyamatos csiszolgatás zajlik a háttérben, és nem csak azt a pénzt számolják, ami befolyt a mikrotranzakciókból.

Végül jöjjön az értékelésem:

Grafika
Mindannyiunk látott már ennél szebb játékot, ez tény, viszont itt nincs is többre szükség. Tökéletesen illik a PoE atmoszférájához. Annak ellenére, hogy nincsenek csilli-villi effektek a mai szinthez mérve, szerintem megérdemli a magas pontszámot. 9/10

Zene
Teljesen rendben van, bár az tény, hogy lehetne benne több féle dallam. 8/10

Játékmenet
Megvannak benne ugyanazok a vonások(egyesek egyenesen egy az egyben Diablo klónnak hívják, amivel sosem fogok egyet érteni), mint az etalonnak tekintett Diablo sorozatban, de be kell látnunk, hogy ebben a stílusban nem lehet újrareformálni a játékmenetet. Mindig ugyanaz lesz a cél, öljünk le minél több szörnyet, gyűjtsünk minél több és erősebb cuccokat. Mindegy melyik hasonló alkotásra tekintünk rá(Titan Quest, Torchlight 1-2), mind a Diablo mintájára készült, elvégre az volt az első ilyen stílusú játék. Ezt a szempontot nem is tartottam szem előtt, mikor a tesztet írtam, csakis arra koncentráltam, ami más. És ez az a része a játéknak, ami szerintem kegyetlen jóra sikeredett. Látszik a belé fektetett idő, aminek az az eredménye, hogy egy igencsak összetett rendszer a játék motorja. 10/10

Szavatosság
Map system, versenyek. Ezek hivatottak kitolni a játék szavatosságát, több évre, és erre a minden esélye megvan a PoE-nak. A PvP-t is ide lehetne sorolni, de nem a jelenlegi formájában, azon bőven van még mit csiszolni. 9/10

Summa: 9/10

A játék már most remek állapotban van, a hibái ellenére. Ha valaki rászánja magát, hogy kipróbálja a bétát, annak pár óra múlva már fel sem fog tűnni, hogy béta verzióval játszik. Számomra, ha így jelent volna meg mint teljes játék, az is rendben lenne. Viszont itt jön elő egy kérdés, ami az összes mmo megjelenése előtt felvetődik a WoW-al kapcsolatban, miszerint letaszíthatja-e a Diablót a trónról. Jelenleg körülbelül 250.000-re tehető a játékosbázisa, ami elenyésző a 10+ milliós Diablo 3 eladásokhoz képest. Sajnos arról nem találtam sehol infót, hogy azóta ez a szám mennyire redukálódott, az aktív játékosokat nézve – gondolom hétpecsétes titokként őrzi a Blizzard –, de biztos vagyok benne, hogy bőven a fele alatt van a szám. A PoE csak nyáron fog megjelenni, de szerintem a fejlesztők erős marketinget fognak a játék mögé tenni. Itt még az a félsz sincs bennem, hogy a casual réteg miatt egyszerűbbé, könnyebbé teszik majd a játékot, mivel teljesen ingyenes. Előre nem lehet megjósolni, hogy milyen sikeres lesz, de úgy, hogy már több mint egy hónapja bétázok ki merem jelenteni, igenis nagy potenciál van benne. Végezetül álljon itt egy hosszabb gameplay, Merciless fokozaton, Act 2-ben. Bevallom ez jóval kisebb szintű térkép, mint amilyen a karakterem, de nem lett volna vicces, ha meghalok a teszt miatt:D

Hogy a pH! szavaival éljek, részemről különösen ajánlott mindenkinek, aki szereti az ilyen stílusú játékokat!

Azóta történt