ReCore teszt (Xbox One)

Nagyon távoli éden

Keiji Inafune, a Mega Man és a Dead Rising sorozat alkotója, illetve az Armature Studios, a Metroid Prime fejlesztőcsapatának neve uralta a ReCore marketingjét az elmúlt hónapokban. Kétségtelenül nagy nevek állnak a projekt mögött, de vajon ez elég-e arra, hogy a végeredmény is legalább ennyire nagy legyen? Egyértelmű ítéletet nehéz mondani, mert a játék egyrészt nagyszerű és „szerethető” (bármennyire is elcsépelt, megfoghatatlan szó ez), másrészt viszont komoly problémákkal küszködik, amik végső soron visszatartják attól, hogy a 2016-os őszi szezon egyik Xboxos ékköve lehessen.

Pedig az alkotók elvégezték a házi feladatot, és minden ízén látszik a játéknak, hogy nem egy fizetett szükségmunka volt, hanem egy szívvel-lélekkel összerakott univerzum valódi karakterekkel. A távoli jövőben a Föld lakhatatlanná válik, ezért az emberiség elindul, hogy új otthont keressen. Meg is találják az alkalmas jelöltet Far Eden sivatagos bolygójában, amit robotokkal terveznek élhetővé tenni. Amíg ez megtörténik, az emberek a bolygó körül keringve, álomba merülve várják fajunk újjászületését. A tervbe azonban hiba csúszik, a robotok ellenségessé válnak, kalandunk főhőse pedig úgy találja, hogy talán ő az utolsó életben maradt emberi lény.

ReCore Xbox One

A felütés tényleg nagyszerű, és a játék első óráiban úgy tűnik, minden más is tökéletesen a helyére került. Kezdjük mindjárt a szereplőgárdával. A játék főhőse, Joule Adams egy igazán élénk, szimpatikus jellem, amolyan hősies, örök optimista kalandor, robot segítőtársai pedig (akik a játék során fokozatosan csatlakoznak hozzá) valódi személyiségek. Mack, a kíváncsi és hűséges kutyus, Seth, a félős és tériszonyos pók, akinek pechjére a legmagasabb helyekre kell felmásznia, és a gorilla formájú Duncan, aki pont annyira ódzkodik az erőszaktól, mint amennyire erős. Parádés csapat, akikkel könnyű azonosulni, és tökéletes kompániát jelentenek a történet során, nyugodtan mondhatjuk, hogy egy egész franchise-t lehetne rájuk építeni.

Hasonló jókat lehet elmondani a játékmenetről is. A ReCore magja (hogy a címre utaljunk) nagyon jól sikerült. Egyenlő részben 3D-s platformer, akciójáték és „metroidvania” stílusú felfedezős, gyűjtögetős kaland, a gazdag keverék ellenére tökéletesen működik, és élvezetes minden része. Joule irányítása már az első pillanatoktól kezdve kézre áll, kiváló dupla ugrásaival és csúszásaival könnyen felküzdhetjük magunkat a legmagasabb sziklaszirtekre is, és könnyen bejárhatjuk a hatalmas, nyílt terekből összeálló világot. A lövöldözés leginkább a színekre épül: amilyen színű az adott ellenség, olyan színnel kell őt támadni, amiben jótékony célzás mechanika is a segítségünkre van. Igazán kellemes ugrálós-lövöldözős játék lett ez, ami nem kevés ügyességet is igényel.

ReCore Xbox One

A ReCore világa, bár nem túl változatos, elég nagy, és folyamatos felfedezésre ösztönöz. A sivatagos, romos tájakon szinte mindenhol találhatunk valamit. Alkatrészeket robotjaink fejlesztéséhez, különböző alapanyagokat, tervrajzokat további felszerelésekhez, és így tovább. A legfontosabb gyűjtögetnivalót a prizmatikus magok jelentik, vagyis azok a gömbök, amelyek nem egyik vagy másik színt, hanem az összeset képviselik egyszerre. Hogy miért olyan érdekesek ezek, az kiderül a történetből is, spoilerek nélkül legyen elég annyi, hogy bizonyos ajtók csak megfelelő számú ilyen mag összegyűjtése után nyílnak ki.

További réteget jelent a játékon a könnyed RPG-szerű rendszer, aminek keretében robotjainkat fejleszthetjük. Maga a főhős is szintet lép időnként, de ez csak a fegyver erejére van hatással, sokkal érdekesebb gépi segítőtársaink testreszabhatósága. Őket ugyanis egyre erősebb alkatrészekkel szerelhetjük fel, aminek köszönhetően nemcsak erejük és gyorsaságuk, de különleges képességeik és kinézetük is változik. A CoreBotok jelentik Joule extra képességeit is. A kutyus ki tud ásni a föld alól hasznos dolgokat, a pók fel tud mászni bizonyos falakon (maga után húzva minket is), Duncan pedig sziklafalakat tud áttörni. Bizonyos pályarészek csak a képességek megszerzése után lesznek elérhetőek, így a Metroid Prime fejlesztői tényleg nem hazudtolták meg magukat. Igazi „metroidvania” jellegű játékmenetet kapunk, ehhez lett tervezve maga a világ is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • WRC 6 teszt (Xbox One)

    A Kylotonn Games másodszor bizonyíthatta volna, hogy képes élvonalbeli ralijátékot készíteni, miután idén is visszatért a hivatalos WRC sorozat. A mutatvány sajnos nem sikerült.

  • Gears of War 4 teszt (Xbox One)

    Új korszak kezdődik a Gears of War sorozat életében, és harcosok új generációjára hárul, hogy megvédjék a Sera bolygót egy új veszedelemtől.

  • Elite Dangerous: Horizons bemutató (Xbox One)

    Egy ideje már az Xbox One tulajdonosok is élvezhetik az Elite Dangerous második szezonját, lássuk, hogy mit is kínál ez a grandiózus kiegészítő.