The Elder Scrolls Online

Látom, de nem tetszik

A képeken végigtekintve megállapíthatjuk, hogy a TESO-nak nem kiemelkedő a grafikája. Első ránézésre pariban van a jelenlegi MMO-kkal (Guild Wars, Rift, TERA, Final Fantasy XIV), sajnos azonban ez csak a felszín. A díszes cukormáz alatt ugyanis kissé megégetett tészta lapul és a töltelék sem igazán kellemes. Az összképet olyan dolgok árnyalják, mint a vegetáció, mely sokszor elég kidolgozatlan, valamint a baltával faragott tereptárgyak se éppen a 2014-es mércét ütik meg. A textúrák sok helyen kidolgozatlanok. A színhasználat is elmarad a korábbi epizódokhoz képest, az Elder Scrolls Online elég fakó színekkel operál, legyen az a napsütötte Aldurion, Daggerfal várfalai alatt elterülő erdőség, vagy maga Cyrodiil. Tamriel emiatt elég műanyag hatást kelt, sok helyen érezni, hogy a grafikusok csak lepakolták az előre elkészített objektumokat. Olykor még itt is hiba kerül a mátrixba, pár objektumnak rossz szokása az eltűnés, amit egy Missing feliratú piros dobozzal helyettesít a motor. Ez sokszor összetett probléma, azaz függ a klienstől és a szervertől is, mert nekem már varázslat effektjére is bedobta a dobozt.A hosszú fejlesztési idő egyik legnagyobb átka a grafikus motor, mely ennyi idő alatt megbosszulja önmagát. Az összhatás azért valamelyest kellemes, ha előhúzzuk a "nem a grafika a lényeg" kártyát és el tudunk merülni a küldetések adta élvezetekben.

Sajnos a gépigény azonban már nem illeszkedik a monitoron látottakkal - míg ugyan azon a konfigon vígan elfut a Skyrim magas beállításokkal, addig ott az Elder Scrolls Online-nal már gondok adódhatnak. Framerate problémák a világot járva nem nagyon akadnak, a városok is hibahatáron belül vannak. Ami viszont kiábrándító, az a töltésidő. Mind belépésnél, mint teleportálásnál akár pecekig elemezhetjük a rajzolt stílusú betöltőképernyőket. Nincs egy kifejezetten izmos gépem, de ez azért korántsem kellemes. Gigasok memória és SSD talán orvosolhatja a problémát, de elég szomorú, hogy manapság már 4GB memória is csak beugrónak elég.

...

A legkritikusabb pont Cyrodiil, ahol százan is lehetnek egy képernyőn, átkaikat szórva egymásra és ostromgépekkel tizedelve egymást. Itt már erősen beszaggat a program és a tranzit hálózat használata során is képes perceket elmerengeni, de sajnos nem derült ki, hogy itt elsősorban kidomborodik a szerverek adta magas latency vagy a hardver nem bír el ekkora megterhelést, mert Morrowind-szintűre butítva se sokat javult a helyzet. Minimum gépigénynek egy koros Core 2 Duo vagy Athlon x2 és Radeon HD2600 vagy GeForce 8800GT van megadva, ezen gyakorlatilag a vicc kategóriát súrolja a játék, mind futásilag, mind látványilag, még egy Warhammer Online is különb volt nála a beállításokat a béka segge alá tolva. Haswell alapú Intel megoldás alatt nem érdemes próbálkozni (ha egyáltalán elindul rajta) és nem is javaslom senkinek sem, hogy Core i3 vagy Pentium G sorozat (és az ezekkel egyenértékű AMD-k) alatt nekiálljon játszani a TESO-val, mert csak szenvedés lesz belőle.

Ha még összességében elfogadható is a játék látványvilága, ez sajnos már nem mondható el a karakterek animációjáról. Az Online sajnos megörökölte a sorozat ezen betegségét, és ez az egyik dolog, ami nagyon visszaveti az összképet. A piacon lévő MMO-k többsége ázsiai (Guild Wars, Tera, FFXIVARR), azok pedig oda és vissza körberöhögik az itt prezentált animációkat, de még egy Rift és egy SW:TOR is messze felülmúlja a Zenimax próbálkozását. A futásanimációtol kezdve a harcokon át, nem fogjuk azt érezni, hogy ez valami kiemelkedő lenne. Olyanok vagyunk, mint egy gép, aki fegyvernemtől függően két-három csapást ismer, ráadásul teljesen hülyén leprogramozva. Az NPC-k szájmozgása is teljesen gépi, továbbá megadott mozgáskultúrával rendelkeznek párbeszéd-nézetben. Ez leginkább az egyszerű NPC-knél a szembeötlő, az olyan karaktereknél, mint például Queen Ayrenn, már figyeltek a változatosságra.

...

Ami mindenképp pozitívum, hogy beszélnek a karakterek, nem csak olvasásra kell hagyatkoznunk a küldetések felvételekor. Minden egyes quest vendor beszél és beszélnek az utunkba kerülő NPC-k is. Sokszor ehhez párbeszédbe se kell velük elegyedni, a legtöbb küldetés során eltrécselnek magukban a script beindítása után is. Bár a legtöbb NPC szinkronja megegyezik, így ugyan azt a hangot többször is hallani fogjuk fejlődésünk után, de ez legyen a legkevesebb baj. Kategóriájához képest ez egy jó pont, a keleti MMO-kkal ellentétben, ahol még manapság sem tudják megoldani a részletes hangsáv beillesztését.

A soundtrack is ismerős lesz a régi játékosoknak, rengeteg visszaköszönő betét van, de nem spóroltak az új dallamokkal sem. Többet nem nagyon lehet róluk írni, maximum annyit, hogy egy idő után ismétlődő, de ilyenkor szokta az ember a háttérben elindítani a saját zenéit. A környezet hangjai MMO-szerűen repetitívek, ugyan az a nyögés, csörrenés, halálhörgés hallható mindig és mindenhol, valamint az effektek hangjaira is rá fogunk unni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények