Thymesia beszámoló

Némi halasztás után végre megjelent az OverBorder Studio és a Team 17 közös soulslike játéka, amely bár nem váltja meg a világot, mégis akadnak benne izgalmas részletek, aminek köszönhetően néhány órára elveszhetünk a világában.

Összetört emlékek

Sötét idők jártak, a pestis és számos más betegség söpört végig az egész világon. Az országok többféle módszerrel próbálták megszabadítani polgáraikat a betegségektől, ám tartós eredményt semmivel sem sikerült elérniük. Egy Királyság azonban végül sikeresen meglépte azt, amiről sokan azt hitték, hogy nem lehetséges. Az alkímia erejével felvették a harcot és speciális antitestekkel megerősített katonákat hoztak létre, akik immunisak voltak minden kórságra. Kis idő elteltével a világ legerősebb nemzetévé vált a birodalom, így teltek el hosszú évtizedek, ami után különböző kísérletek kezdődtek, hogy meggátolják az alkímia további használatát. Ahogy az lenni szokott, a nagyobb gondok csak ezek után jöttek, a Királyság összes katonája szörnyeteggé változott, majd eluralkodott a káosz, elpusztítva mindent, ami az útjába került.

Nagyjából ez az OverBorder Studios legújabb soulslike játékának, a Thymesiának a háttérsztorija, amelyet alapvetően nem kapunk meg direkt a képünkbe tolva, viszont ha türelmesen utánaolvasunk a történetnek, izgalmas részletek derülhetnek ki arról, hogy miért is kell harcolnunk és kik vagyunk tulajdonképpen. Játékosként Corvust irányíthatjuk a végigjátszás során, feladatunk pedig, hogy kiderítsük, pontosan mi is történt, de ez nem lesz egyszerű, hiszen elveszítettük az emékeinket. A feladat tehát adott, ezeket kell visszaszereznünk, hogy megoldjunk egy rejtélyt, miközben különböző szörnyek állják majd az utunkat, a pálya végi főellenfelekről nem is beszélve.

[+]

Akik kedvelik a soulslike játékokat (legyen szó Dark Souls-ról, vagy például a Bloodborne-ról), azoknak nagyon sok dolog ismerős lesz, de azért számukra is akadnak majd újdonságok. A programot elindítva egy rövid tutorial szegmens vár ránk, ahol a fejlesztők elmagyarázzák az alapokat. Van egy szimpla támadásunk, amely a tőrünket és a kardunkat használja, mindezt pedig kiegészíti egy erősebb vágás, ami lényegében karakterünk egyik holló képessége, vagyis karmokkal sebezhetjük ellenségeinket. Az esetek többségében ezt a kettőt fogjuk használni, lényegében a könnyű támadásokkal gyengíthetjük a szörnyeket, majd végül a páncélt letépve róluk, bevihetjük a végső csapást. Ez így leírva ismerős lehet a hasonló stílusú alkotásokból, azonban a Thymesia egy kis csavart is visz az egészbe. Sajnálatos módon, mivel egy viszonylag kis költségvetésű alkotásról beszélünk, különböző megszerezhető páncélok, kiegészítők és fegyverek nem kerültek bele a programba (így buildelni sem lehet), de ez nem jelenti azt, hogy nem használhatunk extrákat. A készítők elhozták nekünk a plague, vagyis a pestis fegyvereket, amelyek lényegében karakterünk speciális képességeit jelentik. Használatuk időhöz, valamint energiához kötött, így nem tudjuk non-stop bevetni őket, de akadnak trükkök, amikkel szinte folyamatosan aktívak tudnak lenni.

[+]

Ezekből a különleges eszközökből 21 darab van a játékban, mindegyiket az ellenségeinktől szerezhetjük meg két módszerrel. Az egyik dolog adja magát, le kell győznünk a szörnyet és kis eséllyel esik belőle egy szilánkdarab, amelyből összesen hármat kell felszedni és ezzel meg is nyílik az adott lénytől összeszedett pestis fegyver. A másik módszer lényegében annyiból áll, hogy a heavy-, vagyis a karom támadásunkat feltöltve ellophatunk egy szilánkot az ellenfeleinktől, extraként pedig egy akció erejéig megkapjuk ideiglenesen az adott fegyvert. Akad még egy plusz is, nagyon ritkán a széttört tereptárgyakból is eshet shard, de ez tényleg nem jellemző. A közel két tucat képességek között akadnak jobbak és kevésbé használhatók (mindegyik upgradelhető természetesen) de olyanok is, amelyekkel nem támadni tudunk, hanem például feltöltik az életünket, vagy buffolják az alap támadásunk erejét, esetleg limitált ideig végtelen kitérést adnak. Utóbbi a soulslike rajongóknak ismerős lehet, a Thymesiaban nincs bukfencezés, mint például a Dark Soulsban, viszont a dodge nagyon sok esetben életet menthet, ahogy a játék parry rendszere is, amit itt deflectnek hívnak. Ha nem sikerül megtanulnunk a lények támadási mintáit és kivédeni egy-egy csapást, akkor a leghétköznapibb szörny is pillanatokon belül kivégez minket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Thymesia - Megérkeztek az első tesztek

    A külföldi beszámolók eléggé vegyesek lettek, akadnak akik szerint remek alkotást kaptunk, míg mások kicsit jobban beleálltak a programba.

  • Steelrising teszt

    Egy robot a sok robot ellen, avagy egy pirosítót és parókát viselő automatával kellene valahogy helyt állnunk a francia forradalom kellős közepén.

Előzmények