Train Sim World 3 teszt

Két év után újabb kiadással jelentkezett a Train Sim World sorozat, a fejlesztők célja újabb lépést tenni a feltétlen élethűség felé. Megnéztük, valódi lépés-e ez, vagy csak egy ráncfelvarrás.

Harmadik megálló

A Train Sim World sorozat 2018 óta próbálja megnyerni a PC-s és a konzolos vonatszimulátor rajongók és a műfaj iránt érdeklődők kegyeit – a brit Dovetail Games az elavult, klasszikus Train Simulatort próbálta leváltani ezzel a változattal. Az évek során több kisebb-nagyobb frissítést, megújított kiadást, és persze kiegészítők tömkelegét kapta a franchise, és bár valóban ott az elkötelezettség és a lelkesedés a fejlesztők részéről, játékként csak minimálisan sikerült a középszerűség rozsdás sínpályái fölé emelkedniük. A napokban megérkezett a Train Sim World 3, a jól ismert szimulátor új verziója, amely annyira azért nem új, amennyire a címe mutatni szeretné.

Rögtön tegyük is tisztába, hogy a Train Sim World 3 valójában nem új produkció, nem „folytatás”, hanem gyakorlatilag az eddig elérhető második rész frissített változata, azonos technikai alapokon, néhány új (főként grafikai) trükkel. Ugyanazt az Unreal Engine 4.26-ot használja, amit az előző rész, és ennek köszönhető a teljes kompatibilitás is: a TSW 2-ben megvásárolt összes extra tartalom áthozható a harmadik részbe is, ahol változatlan formában tovább játszható. Aki rendelkezik Dovetail Live fiókkal, az még az előrehaladását is átimportálhatja, a teljesített feladatokkal, statisztikákkal, mindennel. Inkább platformként működik ez tehát, nem „igazi” új játékként. Hogy ennek ellenére nem puszta frissítésként, hanem teljes árú, új címként érkezett, annak inkább marketing, semmint technikai okai vannak sajnos.

A szimulátor alapjai változatlanok: adott néhány (ezúttal három új) útvonal, valódi vasúti pályák szakaszainak 1:1 méretarányú modelljei, amelyeken licenszelt vonatokat kezelhetünk. Vannak előre meghatározott körülményekkel felvértezett, úgynevezett Szcenáriók („helyzetek”), illetve minden útvonalon egy teljes, 24 órás menetrend (Timetable), amelyek több száz járatát egyenként teljesíthetjük, tetszőleges, vagy éppen véletlenszerű, dinamikus időjárási körülmények között. Az útvonalakon nemcsak a pontos megállásra, az utasokra vagy éppen a rakományra kell odafigyelni, de a helyi jelzőrendszerekre, sebességhatárokra és az egyes vonatok biztonsági rendszereire is. Aki valaha játszott már Train Sim World epizóddal, annak semmi újdonságot nem fog jelenteni a harmadik rész, teljes egészében az előd felépítését viszi tovább.

Tartalom szempontjából három (pontosabban kettő és fél) új útvonalat kapunk. Németországban, Kassel és Würzburg között egy gigantikus, 186 km hosszú nagysebességű vonalon száguldhatunk, ez a franchise történetének messze leghosszabb útvonala, két expressz vonattal (ICE 1 és ICE 3), regionális és éjszakai teherszállítással. Az Egyesült Államokat a Cajon Pass képviseli, ahol a sivatagos környezetben teherszállítási munkákat végezhetünk a BNSF erőgépeivel. Végül a régi-új Southeastern High Speed Extended útvonal Nagy-Britanniából, amely a korábbi változatnál jóval hosszabb, több vonattal, járattal, elágazással és ráncfelvarrott környezettel, nagysebességű és regionális műveletekkel. Csalódás lehet annak, aki a második részhez már megvette, de elég sok új tennivalót kínál ahhoz, hogy ne tekintsük puszta bőrlehúzásnak.

Train Sim World 3 Xbox

Azt sem mondhatjuk, hogy teljesen alaptalan külön produkcióként kezelni a TSW 3-at, hiszen újdonságból azért akad, csak ezek nem jelentenek fundamentális változást. Kezdésnek mindjárt ott a megújult kezelőfelület. A brit fejlesztőcsapat évek óta bajlódott vele, hogy normális UI-t készítsen, ez most végre, harmadszorra sikerült. A Train Sim World 3 modern, letisztult menüket kapott, amikben könnyebb eligazodni. A franchise már így is irtózatos mennyiségű tartalmat kénytelen kezelni (amivel meg is gyűlt a fejlesztők baja, főként a PlayStation platform limitációi miatt), szerencsére most annak tudatában tervezhették meg az új felületet, hogy erre előre felkészüljenek. Az eredmény így sem tökéletes, de akkor is jelentős előrelépés az elődök igénytelen, fapados körítéséhez képest.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények