Új hozzászólás Aktív témák
-
yagami01
aktív tag
válasz solfilo #4300 üzenetére
Igen, azt én is néztem. 1-3% az intel előnye játékokban a tesztjeik szerint. Pedig ugye egy szálas teljesítményben is most jelentősen jobbak, ezt láthattuk a fenti teszteken is. Na mindegy, még ha ez is a helyzet, ott van még a 5950, ezt a 3%-ot csak átlépi.
Guru3D-nél van 5950X is. Ami érdekes, hogy náluk olyan játékokban is az élen van az 5900X, aminél TPU-n hát nem volt ott. És azt írják a végén, hogy a Zen 4 fog jönni még ebben a foglalatba, mint Zen 3 frissítés. Ezt nem tudom most honnét vagy mi van, én úgy tudtam, hogy azzal jön az AM5.
Guru3D link: [link] -
veterán
-
yagami01
aktív tag
válasz solfilo #4302 üzenetére
hja. Ahogy nézem ott se mindenhol tudja átvenni a vezetést játékok terén és ez a csúcs. De van jó pár ahol igen. Szóval a gyakorlatban még nem biztos az e területen lévő "egyértelmű" fölény. Ezt csak azért mondom, mert akinek csak ez a fontos és azt látja, hogy Intel van elől akár csak 1 FPS-el is, lehet azt fogja venni. Mert akkor is jobb. Biztosan sokan vannak vele így. Úgyhogy remélem a kövi jobban eltud majd húzni ebben a szegmensben is, de mindenképp jó az irány és ez is nagyon nagyon f_sza. Mondjuk az igaz, hogy összesítésben Ryzen jön ki győztesen, szóval zsír.
Fenn vannak a videós tesztek is, pl.
Linus: [link]
Jó a kezdés, haha.[ Szerkesztve ]
-
yagami01
aktív tag
válasz solfilo #4304 üzenetére
Igen, Linusnál én is néztem, hogy nála az 5600X is veri a 10900K-t. Nem tudom TPU-nál mit csináltak vagy ha másnál is különbözik akkor miért. Mondjuk nem néztem ki milyen ramokat használt, már ha írják. Ez lehet különbözet-ok talán itt-ott. AE is érdekes. Techspot és Linus szerint abban is vezet, de tomshardware szerint messze nem. Bár lehet más méréseket csináltak vele, nem tudom.
-
-
wwenigma
Jómunkásember
Koszonom olvastam, remelem mas is elolvassa es kilog a lóláb hogy ismet megy a félrebeszélés erről. Lásd hogy a lapgyártók allitjak be alapertelmezetten az allcore boostot és nem ez a beallitas erkezik inteltől a "kevesebbet fogysztó" procijaihoz a biossal...
Maelephant: azert Linus kapcsán nem igazan merul fel az AMD bias szoval inkabb a hardverben kell keresni a kulonbseget, milyen konfigban érték ezt el. De tény hogy rettentő durva lett.
[ Szerkesztve ]
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
Maelephant
aktív tag
válasz wwenigma #4307 üzenetére
Nem állítom, hogy bárki csalt volna a tesztekkel, a DF tesztek is elég alaposak szoktak lenni, ezer oka lehet az eltéréseknek, ez nem vonja kétségbe a felmutatott kiemelkedő eredményt. Csak azt állapítottam meg, hogy jelenleg, különösen, ha a VGA-t cserélni szeretném új generációsra (gyártó mindegy, közepes-jó teljesítmény, halk hűtés, ne 400W+ túlhúzott csoda legyen) nincs olyan különleges hajtóerő, hogy full minden mást is cseréljek a gépben. Nem vitatva, hogy az Intel új konfigba innentől igen nehezen indokolható (=sehogy).
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz wwenigma #4307 üzenetére
Pedig ez a normálisabb hozzáállás, a partner, OEM úgy hangolhatja, ahogy az adott hardver környezet képességei megengedik, elsősorban a VRM és a hűtés. A usernek pedig ha nem tetszik, korrigálhat.
Három paramétert kell a standard értékeket nem követő lapokon a helyére billenteni, és gyári működést kaptál. AM4 lapokon viszont, ha a gyártó picit előnyt akart, akkor buktad, ha megfeszülsz se lesz gyári működésed. [link] Ez szvsz sokkal komolyabb probléma, mint a másik oldalon, hogy az erősebb, tuning központú lapokon tipikusan magasabbak a gyári limitek, mint az ajánlott.[ Szerkesztve ]
-
wwenigma
Jómunkásember
Álljunk meg. Arrol volt szo szerinted hogy egyik nem annyi W TDP mint amennyi rá van irva mig a masik pedig annyi. Még példát is hoztal hogy szigoruan 56 masodpercig alkalmazhatja turbóval ami meg van adva. Most meg kiderül hogyhát de ez az user miatt mégsem ennyi mert az OEM és az Intel nem alkalmazza azt a limitet amit feltuntet a datasheetben (frekvencia/TDP keret adott szalakra vonatkozo terheles mellett, etc), dobozán és hogy az user alkalmazhatja hogyha akarja...tehat akkor az se annyi.
Hagyjuk inkabb jo?
[ Szerkesztve ]
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
HSM
félisten
válasz wwenigma #4311 üzenetére
Szalmabáb érvelést nem kérünk.
Tehát, Intelen átlagosan maximum annyit fogyaszthat, mint a ráírt TDP (kivéve néhány tuninglap, ahol ehhez 3 paramétert be kell állítani a gyári ajánlásnak megfelelően). Míg AMD-n minden lapon egy magasabb fogyasztási limit van érvényben, mint a ráírt TDP, méghozzá ez a gyári elvárt működés, nincs is mit beállítani. Ezek a száraz tények. -
wwenigma
Jómunkásember
Semmi szalmabáb nincs, leirtad fentebb. Ugyanakkor megint összemosod a TDP-t ami ra van irva hogy mit jelent, a fogyasztással. Szemuveget vedd mar le es fejezd abba, köszi. Itt mar epp eleget pocskondiaztal. Tudnam ez miert jo neked.
[ Szerkesztve ]
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
Petykemano
veterán
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Cathulhu
addikt
válasz Petykemano #4289 üzenetére
en desktop vonalon nem latom ertelmet a tovabbi magszam novelesnek, raadasul az egyszeru modularis, keves magos chiplet designoktol a vegen eljutunk a 16 magos monolitikus szornyetegekhez, ami szerintem pont ellentetes az AMD visionnel.
Raadasul szerver prociknal is kezd fordulni a trend a magszam alapu szoftver liszenszekkel, mert rogton elvesztettek az egyutas szerverek az elonyeiket, sokkal fontosabb lett az IPC, raadasul a ket utas rendszereknel meg a dupla memoria savszel es pcie express savok is ott vannak elonykent, szoval nem latom ertelmet a chipletekben a magszam novelesnek.Raadasul ha elmennek AVX 512 fele, annak nagy koltsege lesz tranzisztorban is, lehet bele se ferne meg a magszam duplazas is. Viszont L3-at tudnak boviteni 5 nm-en, raadasul az SRAM egy nagyon egyszeru tranzisztorkoteg, jol skalazhato, jo a redundanciaja, szerintem tokeletes alany bejaratni egy uj gyartastechnologiat.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Petykemano
veterán
válasz Cathulhu #4316 üzenetére
Lehet, hogy igazad.van, ám abu a nyáron még arról cikkezett, hogy 5 és 3nm-en is dupláz az AMD. De a roadmapek persze változhatnak. A warhol beékelődése például nehezen illeszkedik abba, amit 14-15 hónapos kiadási ciklusok alapján várunk.
Amúgy persze mind a desktop, mind a szerver magszámmal kapcsolatban igazad van, utóbbinál cikk is született arról, hogy inkább az alacsonyabb magszámú termékekre van nagyobb kereslet. A SzerverMérnök szerint azért, mert a cégek a biztonsági parák miatt átálltak 7 helyett 3 éves csereciklusra. 3 évre meg nem éri meg drága, magas magszámú procit venni. Az alacsonyabb magszámú termékeken viszont vékonyabb a marzs, ezért csökkent az Intel marzsa. És ugyanez miatt jön az abu által emlegetett kicsi Epyc.
És ha ez igaz,.akkor valóban lehet vonzóbb egy 24 magos, ami jövőre 15 helyett 25%-kal nagyobb IPCt hoz, mint ha 48 magos lenne, amire a licenc is drágább.
Hát majd meglássuk.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
BiP
nagyúr
válasz Cathulhu #4316 üzenetére
Nem ismerem az AMD erre vonatkozó terveit, de még csak most ugrottak a CCX-enkénti 4-ről 8magra, szóval talán ez jó ideig megmarad, ebből bármit össze lehet legózni, ami desktopra nagyon sokáig elég lesz. Emellett az IPC is ugrott ~20%-ot, szóval ilyen téren sincs gond.
Az 5950x 16mag,32szál desktopra már tényleg olyan, hogy nincs játék, vagy hobbi otthoni felhasználás aminek több kell, talán nem lépnek feljebb egy ideig. Már így is olyan szintet állítottak be ezzel, ami pár éve még HEDT vonalon sem volt. -
Petykemano
veterán
Az elképzelhetetlen, hogy a konzolok cpu teljesítményében bekövetkezett 3-4x-es gyorsulás ( [link] ) miatt 2-3 év múlva drasztikus hatással lesz arra, hogy milyen lesz a játékok CPU teljesítmény követelménye és hogy mit fogunk gondolni egy 16 magos prociról?
Mondjuk erre még mindig jelentős hatással lehet, hogyha teret veszít a kliensoldali játékfuttatás a cloud javára. Mindkét konzolgyártónak van valamilyen cloud szolgáltatása. Idővel dönthetnek úgy, hogy a következő generációs konzol cloud only és kapsz egy low power vékonyklienst.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
awexco
őstag
válasz Petykemano #4320 üzenetére
Ez a kép szemlélteti igazán , h AMD most jó úton van .
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
Yutani
nagyúr
Vajon egy "korrekt" teszt kedvéért egy 8 szálas (magos?) FX 8350 mellé mit kellene tenni? 4c/8t Zen3 procit a jövőben, vagy egy 8c/16t Zen3 procit letiltott SMT-vel?
Csúnyán nagy növekményt látnánk még 4c/8t Zen3 esetén is.
És ami számomra érdekes: lehet, hogy egy 4c/8t Zen3 CPU elég lenne upgrade-ként a mostani R5 1600X procim helyett? Bár mondják, hogy a 4c/8t már kevés, de szerintem el lehet azzal még lenni, lásd 3300X (amit meg állítólag nem lehet kapni).
Kíváncsian várom a kisebb Zen3 procikat.
#tarcsad
-
BiP
nagyúr
válasz Petykemano #4320 üzenetére
az új konzolokban 8magos 4GHz alatti Zen2 magok vannak (még ha egyedi is), nem hiszem, hogy bármilyen szempontból növelésre késztetné 2-3év múlva a desktop piacon most megjelenő 16magos Zen3-akat. Szerintem konzol ide vagy oda, a 16mag elég lesz desktopon jó ideig.
-
paprobert
senior tag
A kérdés úgy fog előjönni, hogy:
7db 3.5GHz-es Zen2 mag éppen elég 30 fps-re a konzolban. Akkor mi lesz elég a 60-ra PC-n?Nagyon tökéletesen skálázódó motorok kellenek, hogy legyen 60 fps 16 maggal. Ha a motorok nem ilyenek lesznek, akkor várhatunk majd az elméleti "7GHz Zen2"-nek megfelelő órajellel és IPC-vel rendelkező asztali CPU-k megérkezésére.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Cathulhu
addikt
válasz paprobert #4324 üzenetére
???
Hol/melyik jatekban van jelenleg vagy volt a kozelmultban procilimit 60 fps alatt?
Konzol sem a 7db 3.5GHz-es Zen2 miatt lesz epp eleg a 30-ra. Es miert is kellene 7GHz Zen2-nek megfelelo egyszalas teljesitmeny?
Jelenleg a procilimit boven 100 fps folott szokott kijonni, az alatt sokkal inkabb GPU limit van. RT-vel ez meginkabb hatvanyozottan igaz lesz.Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
paprobert
senior tag
válasz Cathulhu #4325 üzenetére
Az, hogy ma hogy terhelnek a szoftverek, azt a Jaguar CPU szabta meg.
Ha van erőforrás, az lesz költve, ne aggódj. Egészen 30 fps target-ig, mert alatta refundolnak az emberek.
GPU limites a next-gen, valóban, de ez nem ok arra hogy ne írjanak CPU-heavy kódot.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
BiP
nagyúr
válasz paprobert #4324 üzenetére
Ööööö, mióta kell dupla olyan proci a dupla FPS-hez?
De egyszerűbb összehasonlítani, hogy milyen PC tudja hozni a PS4 Pro meg az Xbox OneX teljesítményét, (egy i5/ryzen5+ 1660Ti szerintem elég, de most csak így hasból mondom)
és ebből lehet vetíteni, hogy kb. mi kellhet a PS5 / Xbox Series X szintű teljesítményre PC-n. (hát nem 7GHz vagy 16mag.) -
Petykemano
veterán
Lehet, hogy mást gondolunk most a 16 magról, vagy más gondolunk arról, hogy Mit fogunk gondolni 2-3 év múlva.
Te ezt írtad:
"Az 5950x 16mag,32szál desktopra már tényleg olyan, hogy nincs játék, vagy hobbi otthoni felhasználás aminek több kell"
És hogy nem hiszed, hogy a 8 3GHz-es zen2 magtól változna a játékok CPU igénye. Nem tudom ezt jól értem-e? Vagy úgy értetted, hogy a játékok CPU igénye ha növekszik is, nem fog túlmenni a 16 magon (ezzel mondjuk egyet tudok érteni) és ha egy játék CPU igénye meg is ütné a 16 magot (most itt persze nem a minimum követelményre kell gondolni), akkor se, más alkalmazás (hobbi) végett se fognak 16 magnál többet kínálni desktop termékvonalban (AM5)Én azt gondolom, hogy ma egy 5600X vagy 5800X >megfelelően elég a játékokhoz<. A 12-16 magos változat a desktop >prémium<, azt a játékok nem indokolják, de otthoni hobbi felhasználásra elegendő.
A véleményünk talán abban különbözik, hogy szerintem a konzolok 4-5x-ös CPU teljesítménye fel fogja vinni pcn is a követelményeket és 2-3 év múlva a konzolokkal ekvivalens 6-8 mag inkább a belépő szint lesz és a konzoloknál erősebb 12-16 mag lesz a >megfelelően elég a játékokhoz<. (Ebben talán egyetértünk?) Viszont szerintem ha a 12-16 mag lesz már a mainstream, akkor is lesz majd egy >prémium< 24-32 maggal.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
paprobert
senior tag
Nézd, az általam felvázolt elméleti "Zen2 7GHz", vagy kétszer annyi mag csak irányszám a 60 fps eléréshez, amikor a konzol már csak 30-at tud.
De az holtbiztos hogy ugyanaz a hardver, vagy ugyanaz a hardver + 20% IPC nem lesz kétszer gyorsabb PC-n.
Arról már ne is beszéljünk, hogy a konzolok közvetlenebb elérését beleszámolva még több is kell majd...
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
BiP
nagyúr
válasz Petykemano #4328 üzenetére
Teljesen jól írtad le, mire gondoltam.
Persze, hogy nőni fog a PC-s játékok igénye az új konzolgen hatására. De ha azt nézem, hogy most is bőven elég a 8mag, ha növekedő igényt is számolunk, a 16mag így is túllövés. És akkor még a 20% IPC növekedést nem is vettük.
2-3 év múlva konzoloknál sem jön még új gen. Az csak arra lesz elég idő, hogy kezdik kihasználni a mostaniakat rendesen.
A MA 5600x-5800x megfelelően elég a játékokhoz? Szerintem a megfelelőhöz már a 3600x is elég. A fenti 2 proci a jóhoz is elég (ma), hiába 6 és 8magos "csak".Szóval ha kezdenek majd 8magnál többet is használni, 16 elég lesz jó ideig. A párhuzamosítás, skálázás nem egy egyszerű műfaj, nem lehet az egekig emelni a szálak számát.
És szerintem AMD sem fog feljebb lépni még pár generációt.
2-3év múlva a 6 mag szerintem is belépő a játékokhoz,(kb.ma is már ajánlott) de 8mag már elég. Szerintem. Mert azt ne felejtsük, ezek baromi erős magok jó órajelekkel. És ez csak javulni fog 2-3 év múlva.
De otthoni desktopra a 16mag tuti elég lesz egy ideig, még annak is, aki streamel meg videót vág. -
paprobert
senior tag
Már hogyne kéne?
A másik topicban Pug is értetlenkedett... Tényleg olyan nehéz elképzelni hogy a fejlesztők elhasználják a konzolokban található négyszeres CPU teljesítményt?
Néhány dolgot említek, amire fel lehet használni az ölükbe hullott CPU erőt:
-Van olyan RT implementáció, ami kéri a CPU-t.
-Nagyobb pályák, több asset.
-Összetettebb AI.
-A mostani 64 fős multiplayer helyett 250+ fő a jelenlegi kóddal.
Vagy egyszerűen csak váltanak egy flexibilis, kényelmes, de viszonylag pazarlóan futó script nyelvre C helyett, hogy gyorsabb legyen a fejlesztés.
Máris elfogyott a ~négyszeres teljesítmény.Ahhoz hogy 30-ból 60 fps legyen a CPU és a GPU feladatait is 33 milliszekundomról 16.6 ms-ra kell levinni. Azaz felezni kell a terhelést.
Ne kelljen már CPU- GPU-limit alapismeretekig lemenni hogy átmenjen...[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
BiP
nagyúr
válasz paprobert #4332 üzenetére
Nem csoda, hogy más is értetlenkedett. Összemosod a dolgokat.
1. Nem vitatta senki, hogy a nagyobb cpu kapacitást nem lehet elhasználni egyéb feladatokra. Sőt, jól is jön az extra kraft.
2. Viszont a 30fps-> 60fps problémáját egy dupla erős cpu önmagában nem fogja megoldani. Erről beszéltünk. -
Cathulhu
addikt
válasz paprobert #4334 üzenetére
de mint irtam a masik topikban is, meg mindig hulyeseg maga az otleted is meg az ervelesed is. Tizenpar eves processzorok sincsenek jelenleg a 30 fps limitnel modern jatekok alatt modern GPUval. Termeszetesen van proci limit, mert 50 helyett lehetne 140 fps-t is kihozni, de teljesen mindegy, mert nem 30-rol beszelunk. Hekk, egy 2 magos sok eves pentium is rohogve hozza a 60 fps-t, meg a sokat szidott 9 eves bulldozerek is.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
paprobert
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #4335 üzenetére
PC hardverről beszélünk még mindig.
A grafikát oda állítod magadnak, ahol jónak érzed. A CPU limit viszont nagyrészt állandó.#4336 Pinky Demon
2 magos CPU-n ma csak a 0 processzorigényű játékok futnak jól, mint a Forza, R6, stb.
Olyan címekben amelyeket limitál a Jaguar, nem tudod, vagy nem akarod elindítani 2 maggal.640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Cathulhu
addikt
válasz paprobert #4337 üzenetére
[link]
8 eve vannak 8 magos konzolok, tizensok eve 4+ magos asztali processzorok, es az elmult 3-4 evet leszamitva nem igazan mozdult el a piac az 1 eros magot igenylo jatekok felol. Innentol kezdve ha ma megveszel egy 8 magos Zen2-t, akkor rohogve meglesz a 60 fps-ed 8 ev mulva is, de szerintem egy sima 6 magos Zen1-gyel sem kell semmitol se tartani. Amit nem akarsz megerteni, hogy a jatekok mar tizenpar eve nem CPU limitaltak, hanem mindig az aktualis GPU az ami meghatarozza a vegso FPS-t, mert egyszeruen a CPUk mar elertek azt a szintet, amire egy jateknak szuksege van. A vulkan es a DX12 elterjedese meginkabb kitolja a CPU-k hasznos elettartamat.Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
paprobert
senior tag
válasz Cathulhu #4338 üzenetére
A multiplatform játékokat a Jaguar-limit figyelembe vételével tervezték meg eddig. Ezentúl ez egyre többször nem így lesz.
Vizsgáld meg a single- és multicore eredményeket a tesztelt CPU-knál, vesd össze az Athlon 5150-nel, akkor megérted miért futhatnak itt-ott jól a címek.
Nextgen-ben a Zen2 lesz a mérce, az lesz a 30 fps nagyon sok esetben. Call of Duty-ban, ahol a 60 a minimum mindig, ott rendben lesz a PC. Lassabb játékmenetű, 30 fps-re készült, CPU-heavy címeknél viszont esélytelen.
Most nem az alig észrevehető X360 - Jaguar átmenetről van szó, hanem egy közel 10 éves ugrás lesz technológiában.Lesz itt meglepődés, úgy gondolom.
#4339 TESCO-Zsömle
Na igen, de amikor 720p-ben is 30-60 fps között teljesít a géped, az onnantól egy kikerülhetetlen probléma.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #4341 üzenetére
Azt mondod, 10 év kell a fejlesztőknek, hogy hozzák az új motorjaik és elköltsék a 4x teljesítményt?
Én ebben nem lennék annyira biztos.
A múltban a konzol megjelenését követő 2-4 évben bevetették ezeket.Szerk.: #4343 Valahol valamit féleértettél, mert nem egyről beszélünk. A Zen3 jövőjéről van szó.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
válasz Cathulhu #4344 üzenetére
#4332 -t olvasd el újra szerintem.
1. helyzet: A legelső játékok, úgy az első 1-2 évben biztos hogy csak az RDNA2-t használják ki teljesen. Azaz az általad is említett GPU limit lesz eleinte konzolon.
2. helyzet: Azonban ne légy naiv, + egykét év eltelik, és vegyes limit irányába fognak haladni a fejlesztők az érkező új motorokkal a konzolon.1. helyzet: RDNA2 a 30fps mérce-> már most van sokkal gyorsabb GPU PC-re, nem lesz túl nagy gond PC-n a grafikával. (a Jaguar szintet már bőven meghaladtuk.) Mindenki boldog.
2. helyzet: Zen2 CPU és RDNA2 GPU is 30fps mérce egyszerre-> gond lesz PC-n a processzorlimittel, hiába lenne erős GPU elérhető, 60 alatt marad az fps számláló, bármilyen GPU-t raksz mellé bármilyen felbontáson.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Cathulhu
addikt
válasz paprobert #4345 üzenetére
Szerintem inkabb te olvasd el ujra amiket irtam. Jaguarnal regebbi, gyengebb processzorok is elegek ma a 40-50 fps-re, nem 30 a limit, mert egyszeruen nem a processzor teljesitmenye limitalja az elmult 15-20 evben a jatekok sebesseget. Ha most 8xZen2@3.5GHz lesz az alap, akkor az 8 ev mulva is pont annyira eleg lesz mint most. Es mar most is elerheto ennel jobb, sot mar tavaly is elerheto volt, szoval a Zen3mal jo esellyel nem lesz gond 10 ev mulva sem ha a 60-at akarsz beloni magadnak. Kelted itt a feszultseget meg a masik topicban is, hogy szerinted milyen gyorsan fog elavulni az uj generacio, de erre abszolut semmilyen logikus magyarazatod nincs. Reszemrol befejeztem, szemelyes meggyozodesekkel nem lehet vitatkozni.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
paprobert
senior tag
-
Cathulhu
addikt
válasz paprobert #4347 üzenetére
De amit nem ertesz meg meg mindig a bizonyitekok ellenere, hogy a levezetesed alapvetoen hibas es innentol kezdve a kovetkeztetes is az amire jutottal. En ennel tobbet nem tudok tenni erted, ahogy mondtad, innentol mar csak rajtad all(na).
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Petykemano
veterán
válasz Cathulhu #4348 üzenetére
A ps4 és ps4 pro cpuja 100-130gflops teljesítményt tudott.
Az AT mérései alapján az ps4 megjelenésekor már elterjedtnek mondhat 2500k is legalább másfélszer nagyobb cpu teljesítményt jelentett. Single threadben 2x is
[link]Tehát a ps4 megjelenésekor az elterjedt mainstream cpuk erősebbek voltak, mint a konzol CPU.
Ennek köszönhető az, hogy sok esetben egy mai 4/8 elegendő lehet egy játékra. És ennek köszönhető az is, hogy 8 teljes értékű magnál többet felvonultató CPU esetén nagyítóval kell keresni az előnyöket. Mert 7-8 mag a target.Én azt mondom, hogy 2-3 év múlva a 4/8, a 6/6 esetén biztosan és talán a mai 8/8 és 6/12 magos cpuk esetén is enyhén érezhető lesz, az a fajta lemaradás, amit ma a 2/4, 4/4 cpuknál tapasztalunk.
Azt senki nem mondja, hogy egy 8/16-os, későbbi generációs 8/8, 6/12 ne Lehetne elég a játékra,de ugyanolyan belépőszintnek fog minősülni, mint ma a 4/8.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen