- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Z10N
veterán
Elmult a CES es semmi hir az R280-rol
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Utálok write-only kérdést feltenni, de mostanában nincs időm eleget olvasgatni ebben a témában: Végül is akkor Mantle mellett is kell majd egy Kaveri a Hawaii mellé, ha XBO/PS4 portolt játékokkal szeretne játszani az ember a következő pár évben (Mentle ide vagy oda), vagy gyakorlatilag maradhat az Intel CPU is (akár csak azért, mert végül is úgyse fogja PC-n senki lekódolni amit kéne, akár Mantle, akár nem, csak butítva jön minden)?
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #8104 üzenetére
A Mantle működik akkor is, ha nem a Kaveri a VGA párja.
A játékok esetében a HSA funkciókhoz kellene a Kaveri, de ahogy látod a fejlesztők inkább lebutítják a PC-s port játékmenetét. Ezt az EA az Ignite mellett 2018-ig fogja csinálni. Bármennyire is fáj, de nem kizárt, hogy 2018-ban kapunk először olyan FIFA-t PC-re, amit idén kaptak a konzolosok.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Azt tudom, hogy maga a MAntle megy Intel CPU-val is.
Az nekem most a homályos folt, hogy Mantle mellett is ugyan olyan égető-e még a HSA, mint enélkül lett volna, vagy ad-e valami más egérutat a problémákra, illetve, hogy esetleg Mantle használata mellett még kívánatosabb-e a HSA.
Magyarul, a később bejelentett Mantle változtatott-e valamit azon a korábban beharangozott híresztelésen, hogy erősen ajánlott lesz majd egy Kaveri a normális next-gen konzolportokhoz.
Még fontosabb, nincs összefüggés, vagy még kevésbé fontos így?
(Beleszámolva azt is, hogy mit tud a Mantle, amit a DirectX nem, és azt is, hogy ha már így is úgy is Mantle-özik valaki, akkor mer-e messzebbre menni a HSA felé, mint amúgy...)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #8106 üzenetére
A Mantle csak szoftveres limitációkat old meg, míg a HSA hardvereseket. A kettő nem váltja ki egymást.
De egyébként a PCs gaming szempontjából a HSA-nak nem úgy lesz jelentősége, mint a konzolon. Utóbbin beépíthetik a jobb funkciókat a játékmenetbe, míg PC-re ezt mindenképp át kell dolgozni, mert nem érhető el mindenhol a HSA. Az aktuális kiadói nézetek szerint, ha a konzolos játékmenet nem portolható PC-re, akkor úgyis lesz egy Android port, és annak az alapvető játékmenetéből kapunk egy felturbózott PC-s portot.
Még csak a FIFA esik ebbe a körbe, de ha valakinek mondjuk az a kedvenc játéka, akkor tekintve a PC-s ökoszisztéma lomhaságát mindenképp vegyen egy konzolt hozzá, mert rövid időn belül nem kapjuk meg a konzolos játékmenetet. Mantle ide vagy oda, ezen szoftver nem tud segíteni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Ez már azért necces. Amíg csak két grafikai effektet nem portolnak addig ok, de ha már a játékélmény sem lesz a régi, az már baj lesz.
Bár nem igazán értem a dolgot, mert már ma is olyan intelligenciája van egy két játéknak, hogy nem értem mi a gond. És sok helyen a procik sincsenek kihasználva 100%-osan, ergo azért van még kraft a pc-kben is.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
HSM
félisten
válasz adamssss #8110 üzenetére
Arra gondoltam, hogy vannak annyira számításigényes AI megoldások, amiket nem is csinálnak meg CPU-ra, mert összecsinálná magát a legerősebb is. Ugyanakkor GPU-n se gyorsítható, mert túl lassú az adatcsere a CPU-val. Itt jön a képbe a HSA-s APU, ami a lehető legjobb megoldás erre. Ugyanez a nagy előnye a Box One-nak meg a PS4-nek.
Ha jól tudom, az Ignite motor okossága is konzolon, hogy jobb az AI, és a mozgások animációja. PC-re meg se próbálták ezt átvinni. Vélhetőleg nem azért mert hülyék lettek volna hozzá...Rosszabb nem lesz, mint eddig volt, de az "okosabb" megoldásokat nem fogjuk megkapni, amíg nem lesznek elterjedtebbek a HSA APU-k....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz adamssss #8112 üzenetére
Érdekes, az előbb még kérdeztél, most meg már Te tudod jobban?!
Nem lehet átportolni, mert nincs hatékony kommunikáció PC-n az IGP és a CPU között. Azaz van, a pár napja bemutatott Kaveri APU-n. Semmilyen más PC-n nem futna épkézláb sebességgel az Ignite motor. Az ugyanis intenzíven épít az AI és mozgásszimuláció tekintetében a CPU és az IGP közös munkavégzésére. Ezért kaptuk a korszerűtlen, hogymoányos verziót PC-re, ami nem csinál ilyesmiket.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Mar azt is hitetlenkedve tettem. En csak azt nem hiszem hogy ezeket nem lehet portolni, amikor meg olyan jatekok jonnek pc-re mint pl a star citizen. Azert ez az agymosas ami itt a ph-n megy tenyleg egbekiallto. Kijott ket konzlol meg egy apu es ettol kezdve lehet mindent kukazni. Azert ez baromira nem igy van/lesz.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
HSM
félisten
válasz adamssss #8115 üzenetére
Van fifa PC-re? Van. De nyilván nem olyan, mint amit egy más rendszerű HW-en meg lehet valósítani.
Semmit nem kell kukázni, de ha egyszerűen a PC (kivéve Kaveri APU) nem alkalmas olyan algoritmusok futtatására, ami a CPU és az IGP összehangolt munkáját igényli, akkor nem képes rá. Ez ilyen egyszerű.
Ez nem agymosás, hanem az architektúra függvénye.Én se fogom most kidobni az i5 4670K-mat, de ha nem alkalmas ilyen kódokat futtatni, akkor nem alkalmas. Jól elleszek még a régi rendszerű buta játékokkal amúgy. Úgyse nagyon fognak PC-re ezt használó játékok jönni, amíg nincs elterjedve. Lásd Fifa, 2018-ig nem akarják behozni az Ignite motort épp ezért PC-re.
[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
Át tudják portolni. Csak a játékosok töredékének van olyan gépe ami el is bírná. (Ha megcsinálnák akkor meg menne a sírás hogy mé kell neki 6-8 magos cpu meg x giga ram)
Érdekes de most nyilatkozta a World of Tanks góréja hogy a játékosok közel 40%-a olyan konfiguráción játszik ami a minimum alatt van, és szeretnék ha őket se zárnák ki az újabb engine-re való átálláskor.
Egyszerűen nem vehetik figyelmen kívül a potenciális vevők 3/4-ét. Mert tuti hogy minimum ennyi embernek nincs olyan erős gépe.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Mr Bond 007 #8118 üzenetére
Itt pedig külön probléma, hogy a PCI sín késleltetése miatt még lehet a soktízgiga ram, és 8 magos munkaállomás proci sem lenne elég, mert 5 FPS-re se lenne meg a PCI-E sín késleltetése miatt. Máshogy meg a jelenlegi cuccokon nem tudsz a GPU-hoz hozzáférni. GPU nélül pedig nincs igazán hatékony, nagy teljesítményű adatpárhuzamos végrehajtás, a CPU-k nem arra vannak optimalizálva.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #8108 üzenetére
Igen. De ez a dolog az algoritmustól is függ. A két új konzolnak van pár olyan képessége, ami teljesen új algoritmusok előtt nyitja meg a lehetőségeket. Tehát ha van egy problémád, akkor nem csak a CPU-n vagy az IGP-n tudsz gondolkodni a megoldásán, hanem mindkét egységet bevonhatod a feldolgozásba lényegében büntetés nélkül.
Shared Virtual Memory, Nested Parallelism és Platform Atomics. Ezek voltak, amiket a fejlesztők kértek az új konzolokba. Mindet megkapták. A probléma ott kezdődik, hogy ha ezekre írsz egy radikálisan új algoritmust egy bizonyos problémára, akkor azt nem tudod áthozni PC-re. Ezért keresni kell rá másik algoritmust, de van esély rá, hogy nincs, mert ha lenne, akkor nem biztos, hogy kutattad volna annak a lehetőségét, hogy a CPU és az IGP erejét egyszerre kihasználd.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Nézd Abu értelek, és elfogadom, hogy ez a jövő, és pár év múlva én is váltok majd arról az FX konfigról amit ma veszek meg, de per pillanat, ha egymás mellé rakjuk a PC-s és a konzolos fifa-t kb semmi különbség nincs a két verzió között, és ameddig nincs, addig szerintem felesleges még direktben ki is mondani hogy ez csak a next gen-en fut így. A véleményem az, hogy azt a konzolos fifa-t tuti hogy ugyan más algoritmusokkal, de per pillanat még akár szebbre is meg lehetne csinálni PC-n, jobb fizikával, MI-vel stb, mint mondjuk egy konzolon. (az persze más kérdés, hogy az EA-nek nem érné meg, mert kb 10/9 warez)
Ameddig a fejlesztők képesek a DX-ből kihozni egy BF4-es, Crysis3-at, nem érzem létjogosultságát, az olyan kijelentéseknek, hogy a PC többéves hátrányban van. Maximum azt lehet mondani, hogy majd lesz. De egyelőre a Ryse, illetve a Killzone-t leszámítva kb minden legalább ugyan olyan PC-n is.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
-Solt-
veterán
Abu!
Van valami forrásod arról, hogy az asztali GPU eladások tekintetében jelenleg, hogy állhatnak a dolgok (%-s arányban) NV vs AMD fronton?
www.smart-bus.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #8127 üzenetére
Sajnos elég sok különbség van a PS4/X1 és a PC-s FIFA14 között. Leginkább a mozgásanimáció, ami elképesztően eltérő. Sokkal folyékonyabb konzolokon, ami ugye az Ignite rendszer része, mert különböző szimulációk futnak az IGP-n, amelyek a játékosok mozgását és környezettel való interakcióját nagyban befolyásolják. Ez teszi ki egyébként a számítások zömét. Na meg a next-gen közönség.
Az EA-nek megérné a next-gen FIFA verziót portolni. Már csak a Gaming Evovled szerződésük és ezzel a különböző reklámpénzek miatt is. A probléma a gépigénye. Nincs egy tucat PC-s proci a világon, ami tudná futtatni. Szóval egyelőre marad a régi motor, aztán majd meglátják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Most lehet, hogy hülyeséget mondok, de miért nem lehet paraméterezni a fizikát is? Mint ahogy nincs mindenkinek 100e+-os vga-ja úgy procija sem. A menüben kapcsolható lenne, hogy ki, milyen animáció-t szeretne. Elvben a physx is ezt tudta, mert ott is sok minden mint kiderült a procin futott, és ott lehetett állítani, hogy milyen minőségben történjen.
A legjobb példa pl a maffia 2 ahol a csávó egész ruhája, és a mozdulatai is mások voltak ha be volt nyomva maxra a physx, de ott is lehetett állítani a minőséget.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
konci79
őstag
Sziasztok!
Valaki hallott már az r7 260-ról valamit?
Elvileg mostanában kellene megjelennie,azt várom árban hová esik be... -
konci79
őstag
válasz konci79 #8134 üzenetére
Legfrissebb infot eddig ezt találtam róla ha valakit érdekel.
Meg nem tom milyen nyelven,de fizikailag is látható egy 2 hűtős asus példány
Némi teszteléssel kiegészítve.[ Módosította: radi8tor ]
-
wednesday
őstag
válasz adamssss #8133 üzenetére
És akkor, hogyan multizol? Mert aki eredetiben vesz FIFA-t PC-re az 98%-ban a multi miatt teszi. Az ellenfelemnek másképp számolná az ütközést vagy a labdába fejelést, mint nekem. A physx csak látványra ment, nincs benne játékmenetet befolyásoló tényező. pl: fejedre esik a födém mert kirobbantották alólad. Fifába viszont befolyásolja a játékmenetet az eltérő mozgás és AI. Olyanokat lehetne max kikapcsolni, hogy jobb közönség, ruhagyűrődés, egyéb látványbeli effektek.
Ennél lényegesen egyszerűbb lenne, hogy 2 verziót lehetne beszerezni egy APU-sat meg egy hagyományosat a régi motorral. De jelenleg ennek sincs sok értelme, mert a vásárlók döntő többsége a régi verziót futtatná.
-
Honzi
senior tag
Mantlirol lehet tudni valamit?
Egy hét és hó vége elég nagy a csend...
Illetve azt lehet tudni hogy a 7790 támogatni fogja-e a TrueAudiot?Ryzen 3600 & GTX 1080
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #8133 üzenetére
Tekintsd ezt úgy, hogy kétféle lehetőség van a fizikánál. Az egyik, ami csak eyecandy, míg a másik, ami a játékmenetre is hat. A mai GPU-s gyorsításos fizika csak eyecandy, ezért nem történik semmi, ha kikapcsolod. A fejlesztők viszont fizikát akarnak nem szimpla grafikát. Na ilyenkor jön a probléma és például azok a részek, amelyek a PhysX-en a játékmenethez tartoznak nem helyezhetők ki GPU-s gyorsításra. Az ok pedig az, hogy nincs mély integráció, amely garantálná, hogy a grafikus vezérlő időben visszaadja a kihelyezett feladatot a CPU-nak.
Minden fizika, ami ma GPU-val gyorsított nem szinkronizált a játékkal. Így nem baj, ha az eredmény csúszik a valós játékmenethez képest. Ha szinkronizált lenne, akkor egy csomó hibát látnál a játékban.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most már meg kell várniuk a drivert. Mivel a decembert lekésték már nem rakják bele az alkalmazásba a Mantle drivert. Az majd ott lesz a Catalystben. Ennek a bétája még ebben a hónapban kijön. WHQL majd február végén.
A HD 7790-en nem aktív a TrueAudio blokk. Az, hogy benne van nem számít, attól még le van tiltva.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #8142 üzenetére
13.35? Már egy hete ezt használom. Remélem valami újabb lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
R9 topikból...
www.smart-bus.hu
-
veterán
Megint késik a Mantle
Ez kezd egyre nagyobb kabaré lenni. Két ekkora szerencsétlen vállalatot mint az AMD és az EA... Külön-külön is citrom díj esélyesek, közösen viszont a tuti befutók.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
-
Csak a régóta mindkét gyártó hardware-eivel és többféle OS-el is elérhető, szabványos OpenGL kiterjesztések reklámozása? Ja, ez egyáltalán nem egy ász a pakliban.
Komolyan, ha az nVidia jött volna egy Mantle szerű API-val, és az AMD-nek jutott volna eszébe, hogy léteznek ezek az OpenGL kiterjesztések, amiket az nVidia emlegetett pár napja, akkor most a csapból is az folyna, hogy a vörösök miként igyekeznek megmenteni az egész iparágat a zöldek gonosz haditervétől.
Persze, tudom, hogy a Mantle attól elvileg sokkal többre képes, de ezek szerint már az OpenGL is sokkal többet tud, mint a DirectX, és ha ez elég, akkor érdekes kérdés, hogy szabadna-e a Mantle-t támogatni az OpenGL helyett, mivel az csak az AMD GCN hardware-eire lehet jó, az OpenGL pedig minden gyártóéra. No meg már ma kész van a szükséges verzió, sokan régóta ismerhetik, akiket érdekelt.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
veterán
Mit ne mondjak nagy tett piacra dobni egy processzort...
Hatalom a tiétek... Igen? Hol? Piaci részesedésben? Profit margin-ban? Ha így folytatják, hogy egy szaros drivert nem képesek kiadni, egy már a piacon levő termékhez akkor inkább húzzák le a rolót.
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hardcore café
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Ukrajnai háború
- Proxmox VE
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen