- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yutani
nagyúr
Talán most kiderült, mi is a Trillian:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A Trillian a Radeon HD5870 Eyefinity 6 kártya
Írta Fuad Abazovic
Péntek, 2010. február 19. 10:24Nem az “5890”
Kiderült, hogy a jólinformált forrásunk nem is volt annyira jól informált. Ez egy új kártya az Atitól, de nem a felturbózott HD 5870.
Ez egy HD 5870, amely 6 kijelzőt képes meghajtani. A hivatalos neve ATI Radeon HD 5870 Eyefinity 6 Edition, és a Cebit után kerül forgalomba. A pontos dátum március 11., és ahogy sejthető, ez a kártya a Matrox többkijelzős megoldását veszi célba, semmint az Nvidia Fermi alapú GTX 480 termékét.
Mivel nem ismerünk túl sok embert 6 monitorral, ez a kártya kifejezetten érdekes lesz, de nem fog sok vizet zavarni a felsőkategóriás piacon. A kártya "Halo" jelenség*, azaz tök jó, hogy 6 kijelzőt képes meghajtani, de csak kevesen fogják kihasználni.
Eleve elég kevés embernek van két kijelzője, de néhányan tele lóvéval és egy jól fejlett vonat/repülőgép szimulátor megszállottsággal kifejezetten oda lesznek ezért a kártyáért.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* "HALO" jelenség: Olyan termékek és dolgok létrehozása, amelyek haszna nem a közvetlen megtérülés, hanem valamilyen üzenet összekapcsolása a céggel. A jövőé, az innovációé, a használhatóságé, vagy például a szépségé.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
lsc
nagyúr
-
Yutani
nagyúr
Szomorú, hogy a DX11 idején még mindig arról beszélünk, hogy a szoftver melyik oldal megoldását részesíti előnyben, amikor arról kéne beszélnünk, hogy a DX11 szabványra megírt kódot az egyik vagy másik megoldás ilyen vagy olyan sebességgel futtatja, mert ennyit tud a hardver, és nincs semmiféle megkerülő kód, amivel eltérő irányba billen a mérleg nyelve.
#tarcsad
-
Oliverda
félisten
"Like I said, one of the first will be from Asus, other manufactures should follow soon with their own designs or based on AMD's recommendation spec (of enhanced 5970).."
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mikroakadást tudod mi okozta? Mindkét gyártó az energiagazdálkodási sémába futott bele. Egyszerűen néha visszakapcsolt az egyik GPU a lassabb órajelre. Ez már nem fordulhat elő, mert be van építve egy multi-GPU mód, ami 3D-s program futtatása esetén szinkronizálja az órajeleket.
Látom ma is bal lábbal keltél fel, de ha nem hiszed el nekem kérdezd meg, Gbors-ot, hogy ez a mikroakadás egy teljesen kezelhető probléma volt. Ma már nem is létezik.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
Nem vagyok benne annyira biztos hogy túl fogja lépni de majd kiderül. Pár hónap alatt valszeg sokat fejlődött a TSMC féle 40nm. Van rá esély hogy ki tudnak válogatni olyan GPU-kat ezekhez a kártyákhoz amelyek már jóval alacsonyabb feszültséggel is vinni fogják a szükséges órajeleket.
"AMD will be offering new board spec to AIBs including Dual Cypress XT ultra low leakage GPU’s."
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Micro Stuttering már mondtam, hogy az órajel szinkronizáció problémája teljesen kezelhető szoftveres oldalról, de mondtam, hogy kérdezd meg Gbors-ot ha nekem nem hiszel. Egyik gyártót sem érinti már a probléma. Egyszerű képszinkronizációt kell alkalmazni. Ez be van építve a CF és SLI algoritmusokba. A Hd 5970 esetében azért nem mérték ezt, mert már nem látható a diferencia, így nincs min rágódni. Természetesen a 9.7-es drivertől minden CF kártya megkapta a szinkronizációs AFR rendszert. Az NV a 185-ös driverben építette be.
Az a baj, hogy az AFR igazi problémájával nem foglalkozik senki, mindenki csak rég kijavított dolgokat ubán legendál.A V-sync más, az nem javítja az alap problémát. A multi-gpu algoritmusban kellett ezt javítani.
Kinek a hozzászólásai alapján tájékozódjanak. Te minden nap más véleményt formálsz meg. Most éppen a Fermi az isten, de nemrég még azt mondtad, hogy félő, hogy R600 story lesz belőle. Szerinted ez következetes gondolkodásmód? Persze nem baj, ha így próbálsz az AMD és az NV oldal között egyensúlyt tartani, csak ez nem következetes. Sőt vicces. Ezzel csak megzavarod az embereket.
Olyan dolgokat hozol fel a Hd 5970 ellen, amiket már rég javítottak. Ellenben az AFR lényegi problémáját, még nem hallottam tőled.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
"...viszont az AMD-nek ilyenhez a nevet adni csak akkor lenne ertelme ha muszaj, ami azt jelenti, hogy kozel (~5%)/egalban van a GTX480 a HD5970-nel,"
Márpedig nem lesz egálban legalábbis nagyon úgy fest. Lehet hogy az ASUS sem erőlködne most egy ilyen kártyával ha már nem lennének tisztában azzal hogy mit fog tudni a Fermi.
Kíváncsi vagyok a többi gyártó hasonló megoldására. Az hogy az ASUS ilyen tápcsatlakozókat rakott rá még nem feltétlenül jelenti azt hogy a többi gyártó is így fog eljárni.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
Általában az ilyen fejesek nincsenek teljesen képeben a legapróbb technikai részletekkel, tehát ez a sablon válasz várható volt.
"...szoval erdekelt volna most eppen mit gondolnak, hogy ugytunik nem nekik all a zaszlo."
Ma pont nem nekik áll de holnap vagy talán holnapután már lehet hogy nekik fog.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elmagyaráztam, hogy mi a Micro stuttering lényege, és miért nem probléma. Aki ezt a kezelt problémát tekinti a multi-GPU legnagyobb nyűgjének, annak halvány fogalma sincs a valós gondokról. A frame számítás között egy GPU-val is merhető bőven különbség. Mint írtam a Micro stuttering azért kapott nagy figyelmet, mert lehet belőle színes grafikonokat rajzolni. Aki nem érti a lényegét, az nyilván előhozakodik vele, hogy mekkora baj.
Ezek szerint elfelejtetted, hogy két napja a Fermit fényezed. Na de majd a hétvégén a másik oldalra állsz az egyensúly végett. Oliverda is megjegyezte, hogy mókás a dolog. Engem is szórakoztat. Főleg a magyarázkodással együtt.
Kérlek ... a Micro stuttering egy urban legend. Ki hozta fel? ... Nincs több kérdésem. Ha az input lagot hoztad volna fel, akkor mélységesen egyet értenék, de egy több éves, régóta kezelt problémát, aktívan legendálni.
Ja és még én gyártom a legendákat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elolvastam, és számos probléma van a linken. Például egy GPU-val is lesznek ilyen eredmények. Ez abból következik, hogy az egyes framek számítása nem azonos ideig tart. Két GPU-val csak szinkronizáció kell, ezt leírtam, hogy évek óta létezik, és megfelelően működik. Volt CF rendszerem, láttam, hogy nincs gond. Gbors is leírta, hogy nem éérzett problémát CF esetén. A PH tesztekben is említettük volna ha gond lenne. De, ha nem értesz velünk egyet, akkor terjeszd tovább a rég kijavított micro stuttering urban legendjét. Engem nem zavar. Egyébként senki sem tagadja, hogy létezett. De azt világosan leírták, hogy az órajelek folyamatos, nem szinkronos változása okozta. Ilyenkor annyira elcsúszott a két frame, hogy akár 70-80 ms is volt közöttük, ami észrevehető volt. Azóta bőven jó tartományon belül mozognak az értékek, ahogy ezt Thrawn által linkelt tesztek is alátámasztják. Nincs ilyen magas eltérés. Persze a legenda tovább él.
Linkeld azt a játékot, ami olyan szintű tesszellációt használ, mint az Unigine Heaven benchmark. Látod, nem én döntöm el, hogy mi lesz, hanem a fejlesztők. Én csak annyit tehetek, hogy leírom a véleményem, és hozzá a fejlesztők véleményét. Előbbire: Szerintem a tesszelláció fontos, és innovatív. Hasonlóan gondolkodom, mint a geometry shader idején sok dologra jó, és használni kellene. A fejlesztők ezzel szemben nem igazán alkalmazzák. Egyrészt a tesszellált felület logikai szinten nem létezik, így okosan kell vele bánni, hogy ne legyen hatással a játékmenetre. Értsd tesszellálva falat marhára nem jó öltél felhúzni, mert jelenetszámítás szintjén simán átlősz rajta, hiszen a fal csak a frame számításnál jön létre. További probléma, hogy az ütközésdetektálás is csak az eredeti modellre vonatkozik, a tesszellált esetén érdekes eredmények születhetnek. Itt is figyelni kell, az előbb említett okból kifolyólag. Jelenleg ezért korlátozódik az egész rendszer a karakterekre, mert egyelőre sok a nyitott kérdés, amit még nem volt idő alaposan átrágni.
Ja a teljesítmény is probléma. Az a sok kicsi háromszög nemcsak a setupot, hanem a geometry shadertől kezdve, minden más logikai futószalagot terhel. Ez főleg nagyon fáj az árnyalás és a textúrázás folyamán. Ez annyit jelent, hogy a fejlesztők kitörölhetik a seggüket egy erős setup motorral, ha nincs elég kraft a GPU-ban a háromszögek feldolgozására. Egyelőre egyik GPU-ban sincs. Várhatóan még legalább egy generációig nem lesz, de ez annyira nem lényeg, mert még legalább egy generáció, amíg megtanulják használni a rendszert. Addig effektekre és karakterekre, jó lesz. Esetleg pár felület még mehet. Az AVP-ben nem okozott gondot, legalábbis nem tűnt fel.Gondolom stratégiailag tudod, hogy miben különbözik az NV és az AMD fejlesztési elgondolása. A Fermi az NV tervezett csúcsmegoldása, míg az AMD-é a Hemlock. Az Unigine Heaven-ben is nehéz lesz a legerősebb Radeont befogni. Ebből nyilván látható, hogy a setup motor, harmad akkora textúrázó és számítókapacitás nélkül nem sokat ér. Nyilván a tranzisztorszám jól szemlélteti a dolgot, lehetett volna feleolyan erős setup motort csinálni, és jobban gyúrni a textúrázásra, vagy más helyen keresni egy kis plusz erőt, ami nem csak egy benchmark alatt jön ki. Itt hibázott anno az AMD az R600-nál. Olyan helyre fektetett elképesztő tranzisztormennyiséget, ami nem éreztette hatását. Akkor persze nem voltál ilyen lelkes a geometry shader kapcsán. A benchmark és tesztprogramokban be lett alázva minden NV-s megoldás. Volt valami érdemi hatása? A fejlesztők hozzányúltak olyan mértékben, hogy az káros legyen a GeForce-ra?
Ne essél ugyanabba a hibába, amibe én. Egy technika csak akkor ér valamit, ha kihasználják. Ettől lehet innovatívnak tekinteni az R600-at és a GF100-at, mert mindkét lapka olyat mutatott, amit eddig egyetlen elődje sem. Megmutatta az utat, hogy mi a jó egy új eljáráshoz. Lelkesedni is lehet a geometry shaderért és a tesszellátorért, de érdemes fél szemmel figyelni a fejlesztők véleményét ezekről, mert ez lesz a döntő, nem a lelkesedés.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Végre belátod. Ideje volt már. Gondolom hatott rád, hogy Gbors is mondta, a micro-stuttering nem valós probléma. Ellenben az input lagról dumizhatunk, az lényeges.
Nem nem szoktam 3Dmark-ot nézni. Csak a játékokkal játszom.
Ha az NV-nek olyan erős a dev support-ja, miért rohant a fejlesztők többsége az AMD-hez a DX11 okán? Kicsit ellentmondásos. Arról is megfelejtkezünk, hogy az AMD eddig több DX11-es címet hozott, mint az NV. Kezd a buli kiegyenlítődni ... nem? Apropó hallottad, hogy az AMD a Modern Warfare 2 kapcsán csinált egy marketingszerződést. Mostantól lehet csomagolni a Radeonokhoz.
Pár dolgot megint elfelejtesz a trenzisztorszám kapcsán. Ugye, mint informálódtam az AMD egy 20 millió tranyós egységet használ, míg az NV összesítve 80 milliósat, ami ugye 16 egységre leosztva 5 millió/egység. Nyilván az egyes SM-eknek nem kell olyan erős rendszer, mint egy egész GPU-nak. Na most itt jön még a setup motor, ami az AMD-nél egy van. Ez egészíti ki a tesszellátort, egyébként ez elég sok tranyó. Az NV-nek ebből van 4 raszter motor, és 16 geometriai motor, ergó rengeteg egység sokkal többször van. Ez összességében sokkal több tranzisztor 100 milliós nagyságrendekkel. Ebbe is érdemes belegondolni. A setup szétlövése hatalmas ár a tranzisztormennyiségben. Nem véletlen csökkent a textúrázókapacitás. Nem volt több hely.
A 3Dmarkban mikor lett bealázva az NV. Kb. Soha. Nem is épült pipe GS-re a Vantage. Ahol megpusztult az NV az Emil Person GI demója. Szép volt, de mégsem játék.
Khm. Ez nem teljesen van így a fejlesztőknél. A STALKER-es srácok írták, hogy a Clear Sky-ban azért nem alkalmaztak GS-t, mert sok volt a GeForce felhasználó. Mindig a célközönség számít. Sok GeForce volt a piacon és nem lehetett őket kifektetni.
A tesszellátornál más a helyzet, mint a GS-nél. A GS-be a GeForce belehal, míg a tesszellálásba a Radeonok nem. Persze nem ez a fő probléma, hanem a keletkező háromszögek árnyalása és textúrázása. Odaállíthatsz pénzzel, de miért jó egy fejlesztőnek, ha olyan játékot gyárt, ami semmin sem fut max. grafikán. Még a Fermin sem. Mondtam, hogy a setup erőssége nem elég. Amit ott megnyer, azt elveszti a sok millió háromszög feldolgozásán.
Nem teheti meg az AMD. Nem szarhatnak rá arra a piacra, amiből meg akarnak a jövőben élni. Régebben az NV sosem akciózott ilyen erős lefizetésekkel, meg kizárásokkal, effektek úgymond megvásárlásával. A durvább akciók nemrég kezdődtek. egy éve kb. Tudják, hogy ez árt a PC-s játékiparnak. Most azért csinálják, mert látják, hogy itt nincs hosszútávú jövőjük, így nem baj ártalmas a piacra, amíg szükségük van rá, addig el lesznek adva a termékek. Azután meg marhára mindegy lesz, hogy mit hagynak ott az AMD-nek és az Intelnek.
Shufny: A setup motort azért alakíthatták így, mert a Fermi új piacokat fog megtámadni. A filmek animációjához pont ez kell. A professzionális szinten a voxeles technikák is előnyt kovácsolhatnak belőle.
A játékpiacra sok lenne fele ilyen erős is, és maradna hely a 128 textúrázó csatornára. Az meg, hogy "more effencient" textúrázók. Ez eléggé marketingszöveg. Amit alakítottak, az a gyorsított Jittered Sampling. Ez a gyorsítás nélküli eredményhez képest 2x-es teljesítmény a vektoros feldolgozás miatt. Teljes képkockára levetítve ez 5-10% plusz FPS-ben. Jittered Samplingot használnak a 3D markok. Abban előnyös lesz. Játékot hirtelen nem tudok mondani, de majd utánanézek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Shufny
őstag
Ha az AMD is elkezdi ugyanezt játszani, annak tényleg csak az lesz a vége, hogy SENKI nem tud majd megjelenéskor játszani a játékokkal probléma mentesen, sőt lehet később se. Na most amikor a konzolosok azért rinyáltak, hogy "hosszas instalálás" akkor ez a jelenség majd biztos kellően pozitívan hat a PC -re mint platform. Ez jelenleg az AMD -t érintené rosszabbul. Amit tehetnének az egy iszonyatos kampájn, de ilyen anyagi helyzettel arról álmodni se merhetnek. Pedig ez a megoldás szerintem többszörösen megtérülne.
A Metro 2033 sokkal kevésbé sikervárományos, mint a BC2, csak ugye annál sikerült elbukni a marketing jogokat (vagy nem is voltak, nem tudom). Az AvP -nek borzasztó szintű hype -ja volt, csak erősen alulteljesített a végtermék (de most komolyan, hogy már a gugolást is kiveszik egy játékból...).
(#1039) gbors: Ejj de informálatlan vagyok, nem is tudtam, hogy pletykálnak az id Tech 6 -ról.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem bukta el. Az Arcania sose volt DX11-re fejlesztve. Ellenben van egy Spellbound project, ami DX11-es lesz, de ez csak később lesz bejelentve. Abból jöttek a képek. A Genghis Khant fejlesztik, de más lesz a neve állítólag. Sok dolgon persze ez nem változtat.
Szerintem a legnagyobb hype-ot a Dirt 2 kapta eddig. A Metro 2033-ról még sokan nem is hallottak.
Mert információ a tranyószám. Sajnos még mindig nem érted, hogy nem a setup-on múlik a játék sebessége, hanem sok probléma lesz a textúrázókapacitás. Nincs olyan, hogy a GF100-nak fekszik, mert játékot nem lehet a háromszögek textúrázása és árnyalása nélkül elintézni. A Hemlock mindenképpen előtte lesz. Ergo nem érzem azt, hogy az NV jól döntött a setup kiizmosításán, és a textúrázókapacitás visszafogásán. Persze ha meg lenne a tervezett 2 GHz-es shader órajel, akkor ok, de nincs meg.
Melyik játékot nem használják fel marketingre az AMD. Eddig a Dirt 2-ről és az AVP-ről is sokat beszéltek. Most kötöttek szerződést a Modern Warfare 2-vel kapcsolatban. Ezt a Radeonok mellé csomagolják. Ez mi, ha nem jó marketing?
A Hemlock összességében nem lesz lassabb a GF100-nál. Így az NV csúcsmegoldása mindenhol verve lesz. Heaven-ben kevésbé, játékokban eléggé. A Setup motor nyilván erősebb a GF100-ban, de az Hemlock ezt behozza a textúrázáson. Eltérő stratégia. Dave Baumann írta a B3D-n, hogy a fejlesztők mondták, hogy egyelőre nem tervezik a tesszellálás komoly használatát, amit az eddig megjelent és hivatalosan bejelentett DX11-es játékok alá is támasztanak. Ezért döntött az AMD a számítási kapacitás erősítésén.
És a Crysis sikeres lett anyagilag? Visszahozta, amit beleültek, de ennél sokkal többre számítottak.
Ennél egyszerűbb az AMD stratégiája, új algoritmusokkal dolgoznak. Például a DX11-hez kötik, majd az AA-t. AVP-ben már láthatod.
Shufny: Kb. Ez a fő problémájuk. Nem szabad gyengíteni a PC-s játékpiacot.
A BC2 még mindig nem tiszta, de elvileg a két szerződés nem fedi egymást. Az AMD a DICE DX11 technológiáival vagy a BC2-vel reklámozhatja a Radeonokat a hivatalos bemutatókon. Az NV az EA-n keresztül készíthet színes plakátokat BC2-val, amihez GeForce-ot ajánlanak. Nagyobb problémának tűnt, de úgy néz ki nem lesz belőle nagyobb gond mint, hogy az EA GeForce-ot ajánl a BC2-höz, míg a DICE Radeont.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Shufny
őstag
Arra írtam, hogy ha már plusz egy kattintás, az is "szopásnak" minősül a konzolosoknak, akkor mikor figyelni kell, hogy melyik game éppen melyik kártyával hajlandó rendesen futni, illetve ha már belefutottál egy olyanba, ami nem, állandóan figyelni a patchet: megoldhatatlan feladat lehet számukra -> mégtöbben térnek át véglegesen konzolra. Az ilyet pedig baromi nehéz visszaszerezni (ugye látod te is, hogy megy a rinyálás, hogy soha többet xy termék mert egyszer valami nem működött mikor az volt a közelben ). Szóval hosszú távon a viszonzással többet bukhat az AMD, mint amit nyer vele most.
VGA reklámozásnál szerintem egyértelműen az eladott dbszám a lényeg. Esetleg az aktív játékosok száma. Mindkettő esetében fölényes BC2 győzelemre tippelek. (Az általad is leírt okok miatt, kiegészítve azzal, hogy nekem a Metro erősen átlagosnak néz ki)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig jobb lenne ha az NV a fejlesztésre költene. Talán verseny is lenne. Nem sokat ér a PhysX, ha nem tudsz megfelelő terméket venni hozzá. Az NV jól átgondolt stratégiája itt bukik jelenleg. Gamer vonalra gyártják még a G92 és a GT215-ös kártyákat. Már amennyire a GT215 gamer, de nevezzük annak.
Nézd meg a steam februári adatait. A HD 5800 nőtt a legjobban, míg az NV-nél a GT220-ból vesznek sokat az emberek. A gyakorlatilag gyárthatatlan GF100-ban sem látom a kitörési lehetőséget. Na de majd a B2-es rev meghozza augusztusra a várt áttörést.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Az a gáz, hogy az AMD-nek nincs saját fizikai API-ja, ami felett teljes ellenőrzése van. Pedig mivel elég komolyan gondolják a játékos piacot, pont erre lenne szükségük, hogy ne kelljen az intelre várni a HavokFX miatt, és mondjuk ingyenes API legyen a kezükben, amit tolhatnak ezerrel. Oké, ott a bullet, mint ingyenes cucc, de arról is alig hallani.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] Metro 2033 kimaxolva. Ilyen FPS-ek mellett az első dolga lesz a júzernek kikapcsolni a tesszellációt, mert azzal mindkét kártyán 13-15 FPS-t lehet nyerni. Egyedül a HD 5970 képes futtatni kimaxolva a játékot ... természetesen a "gyenge" tesszellációs teljesítményével. Már mondtam régebben, hogy a setup csak az érem egyik oldala, ott van még a domain shader és a textúrázó kapacitás, ami nagyon fontos a végeredmény szermpontjából.
[link] - A Heaven alatt is csak a sárkányos rész erős, a többi semmi extra. Ezt a Guru3D is leírta. Láthatóan egyik kártyával sem valami erős a teljesítmény. Szintén csak a HD 5970 ad elfogadható teljesítmény.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem mindegy mit veszel, de láthatod, hogy ahova kevés a HD 5870 oda a GTX 480 is az. Hiába a csodás domain shader kezelés, a textúrázáson elbukik az egész.
A marketinggel nehéz bármit elérni, ha nincs terméked. Nem viccből lesz áprilisban közepén a start. Alig van lapka legyártva. Ott állnak a nyomtatott áramkörök ezrei a gyártók raktárában, és várják a chipeket. Az AMD sem viccből marad ezeken az árakon. Nincs más választásod, mert nem jól gyártható a GF100, és nyárig nem is lesz az. Szerintem most az NV szívesen elcserélné ezt a marketinget egy gyártható termékre.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondolod, hogy a VP8-as kodek támogatása 2%? Manapság mindenki videót néz az interneten, és HTML5 vagy WebM felületen ez az egyetlen út a gyorsításra. A 3D az valóban rétegfícsőr, mint az Eyefinity.
A DX12-ben valszeg össze fog jönni. Talán alkalmazni is lehet a játékokban úgy, hogy a karakter ne süllyedjen bele a talajba. Sajna a DX11-ben durván elbaszarintoták a dolgot. A Siggraph-on volt róla szó, hogy mit kell változtatni. Kell a vertex shader elé, és mögé is egy tesszellátor motor. Mögötte megvan, míg előtte csak a Xenosos motor létezik, ami nem a legjobb a mikropoligon renderingre. Az alapok megfelelőek, de szükséges elé egy diagnosztikai motor, mert a vertex shadernek nem tesz majd jót, hogy tízszer annyi dolga lesz.
Esetleg ha már változtatunk, akkor nem árt az árnyalási problémákra is megoldást találni. A renderelés elvégezhető Quadpixelekben.Nem is érdemes ide pazarolni a tranzisztorokat, mert sok eredménye a játékokban nem lesz. Persze a professzionális piacon már hasznos fícsőr. Az a gond, hogy a gyártók marketingben ráálltak a tesszellálásra, és a júzerek várják a Heaven szintű megváltást, persze fogalmuk sincs, hogy ez nem lehetséges a DX11 alatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
Én csak felvetettem egy kérdést... a speckók alapján mindenképp a HD5770 fölé de HD5850 alá jön a kisebbik a HD6850. Elképzelhetetlennek tartom, hogy a 800sp, 256bit,40nm meg lehetne oldani, hogy egy 1440sp azonos technológiával készült vga-t be tudna fogni. Ennyit nem lehet optimalizálni. De nem vagyok csiptervező mérnök, így bármi is lehet, de ...
Ezért találgatós a topic neve
Persze lehet, hogy ezek csak valami korai samplék eredményei, amik nem is a piaci specekkel rendelkeznek
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kicsi az esélye, hogy jelentősen jobb legyen a DX11-es teljesítmény. Talán a Heavenben, de ott sem lehet kiugró gyorsulásra számítani, mert a domain shader gyorsítása csak egy dolog, de a háromszögek textúrázása még eszi a hardvert. Esetleg, ha a SIMD tömbök két textúrázó blokkot kapnak, az sokat segíthet, de ez kérdéses, bár elképzelhető.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szab0729
tag
Nem trollkodni akarok, a felső címer Kajmán-szigetek, a középső St. Barthelemy(izgalmas leszállást biztosító reptere van egyébként , FSX-esek szeretik ) szigete a legalsó Turks és Caicos szigetek. Antillák mint olyan elég sok szigetet és országot magában foglal, gondolom innen az utalás a több GPU-s kártyára, logika alapján: egyedül a Kajmán-szigetek része a Nagy Antilláknak így abból lesz kettő a csúcskariban. Egy kis föcilecke
[ Szerkesztve ]
-
Robi BALBOA
őstag
Hát az első kép az nagyon betyáros!
Úgy látom, hogy az AMD is kezd feljönni, ami a marketinget illeti!Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor nem ártana javítani a testguide-ot, mert ott az van, hogy lehetőség szerint referenciakártyát, vagy referencia-órajelekkel rendelkező kártyát kell tesztelni, az elérhető legfrissebb WHQL meghajtóval. Évek óta ez áll ott.
(#2054) DeckardCain: Ezzel kapcsolatban még nem publikus semmi. Annyit mondhatok, hogy azokban a játékokban esedékes, amelyek Bullett és/vagy DMM motort használnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt igazából az a fő kérdés, hogy megéri-e az overshading. Egy háromszögre mindenképpen 4 pixelt kell számolni, vagyis ha egy háromszög kisebb, mint négy pixel, akkor a grafkártya, annyiszor végez több ellenőrzést, ahány poligon van azon a 2x2-es griden belül. Ez lerontja a raszterizélás hatásfokát, vagyis extrém mértékben csökken az összes 2x2 grides elven működő termék sebessége, és még a képminőség sem javul. Ezzel az NV nem az AMD-t szívatja, mert az AMD-nek annyiból áll erre megoldást találni, hogy a programra maximalizálják a tesszelláció mértékét addig, amíg egy háromszög nem lesz négy pixel nagyságú. Mivel a kép kirajzolása pixelekben történik, ezért látható különbség nem lesz, mert attól, hogy a pixelen belül több háromszög van, azok nem változtatják meg a pixel végső színét.
Az AMD megérti, hogy a pénz beszél, és a kutya ugat. Rengeteg pénzt költöttek az elmúlt években, aminek az eredménye 20 megjelent és jövőben megjelenő DX11-es játék. Az NV három fejlesztést volt képes DX11-re rakni, holott többet költöttek. A különbség annyi, hogy az AMD a felhasználók kárára nem kötelezi a fejlesztőket olyan technológia implementálására, ami nem hoz kimutatható képminőség-javulást. Valószínűleg ez a megfelelő stratégia amellett, hogy egy generáció előnnyel vannak az NV előtt. Utóbbi nyilván a gyártóknak fontos, mert ők pénzt akarnak keresni. Talán intő jel, hogy az XFX már vörös, a BFG pedig tönkrement.
A HardOCP-n meglepődtem, mert Kyle zöld fanatizmusa ismert, de valószínűleg ő is átlátja, hogy az NV a felhasználók kárára dolgozik. Előnyöd biztos nincs abból, hogy a program sokkal lassabban fut a képminőségben történű előrelépés nélkül.
Nyilván az NV-t nem érinti jól, hogy elköltöttek egy rakás tranyót a tesszellálásra, és ennek a játékokban semmi hatása. Azokat a tranyókat okosabban is fel lehetett volna használni. Igazából még a professzionális piacon sem szoktak egy pixelnél kisebb poligont csinálni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Gabrika
tag
-
SpeedR
őstag
Ez igaz, de akkor is becsapósak az új elnevezések. A mezei juzernek mindig a nagyobb szám a jobb. Biztos lesznek, akik 5850-et cserélnek le 6850-re, vagy 5870-et 6870-re, és majd várják a teljesítmény javulást.
Egyébként volt már átnevezett kártyája az Ati-nak kb. 3-4 évvel ezelőtt. Nekik sem kell marketing trükkökért a szomszédba menniük...
-
rocket
nagyúr
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs