- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #46870 üzenetére
Az elmúlt időszakban megjelent VGA-kra 4 GB került minimum. Erre azért számítottak a gyártók. Arra az AMD viszont nem számított, hogy a VMA-jukat, és a D3DMA-jukat copy-paste szintjén fogják használni a játékfejlesztők. Ezeket egyáltalán nem erre tervezték, hanem kiindulási alapnak, hogy ne kelljen nulláról írni memóriamenedzsmentet. Ez hozzájárul ahhoz, hogy a VRAM nincs olyan hatékonyan használva. Az AMD nem tud motorspecifikus kódot írni, így teljesen általánosat ír, ami mindenhova jó, de sehova se hatékony. A fejlesztőnek kell hatékonnyá tenni motorspecifikusan. Csak nem gondolták azt, hogy nagyon időhöz kötöttek a fejlesztések, és a legtöbb motornál az lesz, hogy copy-paste -> teszt -> kb. működik -> jóazúgyahogyvan.
(#46871) Petykemano: Jó, segítettek a legújabb hardvereiken, beírják az AGS-sel azt az egy sort, ami kell az inkluzív cache módhoz, ahogy tette a Far Cry 5 például. És a piac 95%-a?
Az meg, hogy az SSD-ről működjön nem csak egy hardver. Ahhoz kell egy külön API is. Tehát a PS5-öt nem tudod úgy lemásolni, hogy raksz a PC-be egy SSD-t, mert az az API hiányozni fog, ami az egészet működteti. Xbox Series X-en lesz csak DirectStorage és SFS. PC-n egyik sem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
veterán
válasz FLATRONW #48885 üzenetére
Ez jo meglatas, valoban 5-10% vandorol ide-oda, viszont ha 80%-ra novelte az Nvidia es a Navik utan a grafikai reszleg nem teljesitett jol, akkor aligha fogytak jol, hiaba kompetens kartya.
Ezert mondom, hogy nem eleg jo kartyat lerakni az asztalra. Le kell mosni az Nvidiat, maskeppen nem lesz hosszutavu valtozas.
-
Raymond
félisten
válasz FLATRONW #48885 üzenetére
Na igen, nominalisan az egeszet nezve nem sok, csak az AMD-nel nem mindegy hogy 20% vagy 29% a reszesedes mert ez neki annyit jelent hogy kozel masfelszeres volt egy eve a reszesedesuk. Az NV dobott a sajatjara 12%-ot az AMD pedig vesztett 31%-ot.
"5700-asokból eladtak elég sokat. Az Nvidia részesedést a 16xx kártyák húzták, nem a 20xx kártyák."
Ezt peldaul honnan veszed? Meg a sajat Mindfactory-s linked is cafolja ezt az allitastAbbol a JPR jelentesbol egyebkent:
"Overall GPU shipments increased 2.5% from last quarter, AMD shipments increased 8.4%, Intel's shipments, decreased -2.7%, and Nvidia’s shipments increased 17.8%."
Tehat az NV 17.8%-al novelte a szallitmanyokat csak dGPU-bol mig az AMD a dGPU-bol plusz az oszes desktop/notebook APU-bol is csak ennek a nem egesz felet hozta ossze.[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Pkc83
őstag
válasz FLATRONW #49116 üzenetére
Köszönöm elolvastam a cikket sőt
kétszer is.
De nem mondott semmi újat.
Mint már írtam tisztában vagyok
vele mi az a dxr és Rtx."Az Nvidia megoldása a szabványra G-Sync néven fut, az AMD megoldása pedig Freesync név alatt."
Pont erre gondoltam én is mikor azt
írtam,hogy a kettő nem ugyanaz.
A példáddal élve: A végeredmény ugyanaz,
nem lesz képtörés viszont az egyik
hardveres a másik meg szoftveres megoldás.
-
Jack@l
veterán
válasz FLATRONW #49125 üzenetére
Quake-ben egyálalán nem biztos hogy DXR van, sőt, nagy eséllyel teljesen egyedi motor cuda-val.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #57927 üzenetére
A Vega 64 az 1080 ellen jött árban. Mára el is veri. A kérdés, hogy megérte-e ezért a fölényért ennyit várni. Ugyanez lesz a kérdés majd az Ada esetében is. Most például az AC Valhallában a leggyorsabb RDNA 3-as GPU-hoz nincs közel a 4090, annak ellenére, hogy lapkaméretben és tranzisztorszámban az AD102 sokkal nagyobb. Viszont valószínű, hogy ha előreutazunk az időben mondjuk négy évet, akkor az Ada majd gyorsabb lesz. Ez látványos tervezési különbség most az AMD és az NVIDIA között.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #57929 üzenetére
A Pascal egy architektúra. A VGA-t lehet VGA-hoz hasonlítani, és jellemzően ár szerint szokás megtenni, mert éppúgy hasonlítható a Vega 64 egy 1080 Ti-hez, ahogy egy 1060-hoz, ha nem számolunk az árral.
#57930 Petykemano : Mindig az volt a jobb döntés, ami eladhatóbb. Ettől függetlenül lehet arról beszélni, hogy x architektúra y-nál jobb lesz öt év múlva, de állandó kérdés, hogy megéri-e erre várni.
#57932 Petykemano : Ahány motor annyi irány jelenleg. Például az Unreal Engine 5 homlokegyenest másfele megy, mint amerre az NVIDIA fejlesztette az Adát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
YellowFlash
aktív tag
válasz FLATRONW #58250 üzenetére
most komolyan a ray tracing teljesítményen akarsz pörögni?
lőtéri kutyát nem érdekli, főleg, hogy egy csomó tesztból kiderült, hogy egy átlag ember az alap fénymegoldásokat preferálja az RT-vel szembenarról nem is beszélve, hogy jön a Nanite és a Lumen
[ Szerkesztve ]
They don't know... PepeLaugh
-
2xar
tag
válasz FLATRONW #58254 üzenetére
C2077-ben 4K felbontáson még a 4090 is csak átlag 42fps-t tud, azaz játszhatatlan.
Az ilyen "felskálázzuk 480p-ről 4K-ra, meg még be is szúrunk 1-1 kamu képkockát közéjük" típusú megoldásoktól mint a DLSS meg az FSR pedig csak artifact-os szart kap az ember, ami rondább és idegesítőbb mintha simán csak kikapcsolnád a RT-et.
Innentől kezdve, hiába lenne szép a RT, egyelőre sajnos még mindig használhatatlan. Vagy annyira le kell butítani, hogy megint csak értelmét veszti. Talán majd 1-2 generáció múlva lesz egy csúcskártya ahol lehet értelme használni.
-
Callisto
őstag
válasz FLATRONW #58266 üzenetére
Számomra meg marha szar képminőséget ad mindegyik 1080p-ről 4K-ra skálázós gaming cucc akár FSR, akár DLSS. Ég és föld a különbség natívhoz képest. Természetesen még mindig jó hogy van, mert segít gyengébb kártyákon illetve választhat a felhasználó számára melyik az elfogadhatóbb megoldás (natív vagy DLSS/FSR stb.).
Egyetlen tényleg nagyon jó minőségű 1080p-ről 4K-ra skálázást láttam eddig életemben, de az egy real-time AI algoritmus és legjobb minőségen egy teljes 1080 Ti is kevés neki még 24 képkocka/sechez is.[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
2xar
tag
válasz FLATRONW #58266 üzenetére
Nem érdekel mivel "szoknak tesztelni". Én játszani DLSS OFF-al szokok. A DLSS ronda artifact-okat okoz a legtöbb játékban (főleg a DLSS 3). Amit persze a low bitráta és a 30fps miatt még a 4K Youtube videókon se talál olyan feltűnőnek az ember. Na de a valóságban... Kösz nem!
#58271 b.:
Ne zavarjon hogy az 1500 dolláros kártyán kívül mindenen még a fentieknél is használhatatlanabb ez a "fícsör", mivel natív 60-80 fps alatt ótvar szar eredményt ad.[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
válasz FLATRONW #58254 üzenetére
Inkább az a gond, hogy egyesek kétségbeesetten próbálják a játékok maximum 5%-ában elérhető RT eredményeivel igazolni egy kártya általános értékét a játékok 100%-ára vetítve. Az már csak extra, hogy ezt pont egy célzottan egyik kártyaarchitektúrára optimalizált játék eredményeit lobogtatva. Ez még annál is szánalmasabb, mint amikor a másik oldal az AC: Valhalla eredményeivel jön, ahol a 3090 Ti vereséget szenved még a 6700 XT-től is, sőt még a 4090 is alig van a 6950 XT előtt.
-
Callisto
őstag
válasz FLATRONW #58278 üzenetére
Szem és szem közötti különbség. Számomra elég rossz még az is. Amit írtam AI algoritmust. Na az már nem kelt bennem hiányérzetet, de olyan játékokban egyhamar nem lesz
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #59018 üzenetére
Azokat olcsó gyártani. A 6 nm-es node már nem probléma. A gondot az 5 nm-es node ára jelenti csak. Az piszok drága.
#59016 paprobert : A legtöbb DirectX 12-es program használ executeindirectet. Nem mind, például a 3DMarkok nem, mert nem hasznos számukra jelentős CPU-terhelés nélkül, de ahol ez tényező, ott érdemes használni.
#59017 PuMbA : Fixfunkciós hardverekkel tele vannak a GPU-k. A furcsa az, hogy ezt most a parancsprocesszorba rakták. Persze látványosan működik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #59020 üzenetére
A probléma nem maga a lapkaméret, hanem a gyártási költség.
A jelenleg tömeggyártás alatt álló termékeket figyelembe véve az AD104 a legolcsóbb, a Navi 31 a chipletjeivel is valamivel drágább, ennél drágább az AD103, az AD102 pedig sokkal drágább mindennél, amit eddig felsoroltunk. Ez ugye nem meglepetés, hiszen messze a legnagyobb lapka, és a teljes lapkaterület is drága node-on készül. A többi, még készülő fejlesztést figyelembe véve a Navi 32 valamivel olcsóbb lesz az AD104-nél, és a Navi 32-nél olcsóbb lesz az AD106, aminél sokkal olcsóbb lesz a Navi 33, mert ugye utóbbit az AMD megtartja az olcsó 6 nm-es node-on az 5 nm-es helyett.
#59021 Yutani : Eléggé egyértelmű, hogy a MDIA egy CPU-limitet csökkentő fejlesztés. Tehát leginkább akkor működik, ha nem csúcsprocesszorok mellé használja a felhasználó a VGA-t. És tényleg működik. Nem hittük volna, de érdekes meglepetés volt.
#59022 evitiguF : Tényleg majdnem minden DirectX 12-es játék használja az ExecuteIndirectet. Ez ugye egy alapvető API funkció. De persze ez önmagában nem elég, CPU-limit is kell, hogy működjön a gyorsítás, mert a célja ennek részegységnek az, hogy levegye a terhet a processzorról, mivel bizonyos feladatokat megcsinál maga a fixfunkciós egység a processzor helyett.
A Hitman 3 rengeteg beállítást kínál. Nekünk még az alap raszterizálásból voltak eredmények, így azért nem 130 fps körüli, mert nincs aktiválva a DXR. A TPU valószínűleg aktiválja, mert az kb. -100 fps tényleg. És élek a gyanúval, hogy aktiválták az automatikus grafikai konfigurálást, abból kiindulva, hogy mennyire egymáson sorakoznak a hardverek. Ez nem túl szerencsés, mert ilyenkor a játék megváltoztatja a beállításokat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
2xar
tag
válasz FLATRONW #59024 üzenetére
Hát nem tudom, szerintem nem reális elvárás egy 530mm2-es chiptől hogy versenyezzen egy 600mm2-essel. Főleg hogy az 530mm2-be a chiplet dizájn miatti plusz helyszükséglet is benne van. Ha az is monolitikus chip lenne akkor lenne mondjuk 500mm2 (csak nyilván drágább lenne gyártani).
Ezzel korrigálva tehát a Navi31 egy nála 20%-al nagyobb GPU teljesítményét kéne hozza szerinted? Amellett hogy még a fogyasztása is 25-30%-al alacsonyabb?
Sztem teljesen korrekt ha az XTX 25%-on belül lesz a 4090-hez és kb. hozza a 4080-at.
Nyilván az AMD is csinálhatott volna egy ~650mm2-es chiplet GPU-t. Gyártani még azt is olcsóbb lett volna mint az AD102-t. Fogyasztásban is hasonló szinten lettek volna. És akkor reális elvárás lenne, hogy hozzák a 4090-et. Kérdezd meg tőlük hogy miért nem tették. De az is lehet, hogy ott van még az a tarsolyban. Vannak pletykák 7990XTX-ekről. Bár azok inkább csak emelt frekiről, mintsem növelt SKU méretről szólnak.
-
2xar
tag
válasz FLATRONW #59027 üzenetére
"15 százalék körüli eltérésnek"
Legalább 20%. Az Infinity Links helyet foglal mind a 7 chiplet-ben, míg az NV-ben erre nincs szükség a monolitikus dizájn miatt. Ahogy Abu 300 vs 600 mm2-es összehasonlítása nem volt fair, úgy a tiéd sem az ha ezt nem veszed figyelembe (608/533=1,14). Ha figyelembe veszed: 608/500=1,21.
Reálisan 21%-al nagyobb az AD102 mint a Navi 31.> Vega 64 egy picivel nagyobb volt az 1080 Ti-nél, mégis jelentősen lassabb is volt. Tehát bőven versenytársak a Navi 31 és az AD102.
Itt logikai bukfencet érzek
Abból hogy az AMD egy jóval nagyobb chip-pel se tudta felvenni a versenyt az NV ellen a Vega idején, levonod a következtetést, hogy most egy sokkal kisebbel is kéne sikerüljön nekik...
Az Nv bőven bizonyította az elmúlt 30 évben hogy tudnak hatékony architektúrákat csinálni, még ha mellé is nyúlnak időnként. De az AD102 bőven ott van a legjobban sikerült generációik között. Hogy az AMD ezen még hozzon +20%-nyi hatékonyságot nem csak csoda lenne, hanem a fizika törvényeit feszegetné...Ha viszont mégis elfogadjuk a következtetésedet, hogy "Nem igazán van jelentősége a chip méretnek" és a 20%-al kisebb Navi 31 kéne tudja az AD102 teljesítményét, akkor miért nem csinálta meg az Nv 20%-al kisebbre az AD102-t? Sok pénzt spórolhatott volna magának...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #59024 üzenetére
Csak a gyártási költségen van a hangsúly, ha nem azon lenne, akkor nem lenne chipletelés. A Navi 31 azért olyan, amilyen, hogy ne csak az AD102-nél lehessen olcsóbban gyártani, hanem az AD103-nál is. És ezt elérték. Ha az egész dizájn 5 nm-en készülne, akkor a gyártási költsége az AD102 és az AD103 között lenne, nem az AD103 alatt.
És egyébként a gyártási költség lesz annak is az oka, hogy a Navi 33 nem megy 5 nm-re, hanem marad 6 nm-en.
#59034 KillerKollar : 144 lesz az a 142. De amúgy ja, éppenséggel tudjuk, hogy mi a max konfiguráció.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Pug
veterán
-
Pug
veterán
válasz FLATRONW #59042 üzenetére
Akkor soroljam ez eddigi teljesen illogikus meglátásaidat (ha még csak azok lennének, de inkább kinyilatkoztatások a részedről)
- 20% méretbeli különbség a konkurenshez mérten nem jelent semmit se product placement szempontjából
- Az AMD-nek mindenképpen a 20%-kal nagyobb kiterjedésű AD102-t kellett céloznia a Navi 31-gyel, mert anno a Vega esetén egy nagyobb kiterjedésű chip-pel jött ki az nV ellen...[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz FLATRONW #59044 üzenetére
"Főleg most, hogy az RDNA 2 esetén is kisebb volt az AMD, mégis tudta az NV szintjét hozni."
Azt azért tegyük hozzá, hogy az NVIDIA úgy volt nagyobb, hogy RT-ben jóval jobb is, tehát nem a semmi miatt lett nagyobb, hanem valós és mérhető előnye lett abból, hogy nagyobb
FLATRONW: Sajnos tudom. Ki is bannoltak egy napra az RDNA2 topikból, mert megemlítettem, hogy RT és hogy az NVIDIA ebben gyorsabb. A legrosszabb, hogy én csak az igazat mondtam, de én lettem kibannolva. Süllyed a PH színvonala erősen és egyre kevésbé tetszik, 2005 óta vagyok itt.
[ Szerkesztve ]
-
2xar
tag
válasz FLATRONW #59032 üzenetére
A fizikailag, technológiailag lehetségesnél rosszabb chipet gyártani bárki tud. A lehetségesnél 20%-al jobbat SENKI. A fizika törvényei mindenkire vonatkoznak.
Amit írsz annak akkor lenne értelme, ha a Lovelace egy szar arch lenne. Akkor elképzelhető lenne, hogy az AMD kihoz egy kisebb, kevesebbet fogyasztó, de gyorsabb, vagy ugyanolyan gyors chipet. Csakhogy a Lovelace egy kimondottan jól sikerült darab. Sokkal nagyobb ugrás az elődjéhez képest mint ami pl. a Gf 10-20-30-as szériák között volt.
Az, hogy az AMD a jelenlegi infók alapján tudja tartani vele a lépést teljesítmény/die-méret, illetve telj./watt arányban is egy meglepő és nagyszerű hír. Még ennél is többet várni egyértelműen a csodavárás kategória.
-
GeryFlash
veterán
-
-
-
-
Pug
veterán
válasz FLATRONW #61396 üzenetére
Abban a formában, amit husky először írt nem, mivel ő azt írta, hogy az biza egy GI.
"Brixelizer? Rákerestem, egy screen space alapú GI"
Szóval nem, nem GI, lehet az output-ját bele feed-elni, de attól még nem lesz az.
A "köze nincs", az azt jelenti, hogy nem AZ, attól még hogy az output abba feedel-hető.
De ezt Abu már leírta... ugyan abban a mondatban, amiben a lovagolt "köze nincs" rész van...Erre lehet egy csomó effektet csinálni, például GI-t is, de még ezernyi mást.
husky írt valamit, ami nem állja meg a helyét és a helyett, hogy annyit írna, "jah, ezt benéztem"... na a helyett megy a szokásos ipari Abu fika
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
válasz FLATRONW #61725 üzenetére
> Annál látványosabb, hogy multi-monitor
> és videólejátszás közben mennyire megugrik a fogyasztása:igen;
de azért a DisplayPort 2.1 is bekavarhat valamennyire; és amit az nVidia nem lépett meg.
( "DisplayPort 2.1, which enables 8K output at up to 165 Hz refresh-rate, or 4K at up to 480 Hz" )összes Pro és Con érv - mellette és ellene _
( főleg azoknak aki nem csak az általam mazsolázgatott infók érdeklik )
https://www.techpowerup.com/review/amd-radeon-rx-7600/41.htmlMottó: "A verseny jó!"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- Elektromos autók - motorok
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Politika
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Asztalos klub
- Vírusirtó topic
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs