Új hozzászólás Aktív témák
-
Elektrosokk
addikt
Ez mi alapján lehetne BMW, amit linkeltél ?
Nekem kimondottan tetszik, pedig az utóbbi pár évben nem nyűgöztek le a formatervek.
#9KAMELOT AMeddig ilyen árak lesznek, ne nagyon számítsanak itt Elektromos forradalomra.
Most is gyártanak autót kevés pénzért meg sok pénzért is. De inkább az igényekre kell szabni ezt a kérdést.[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
bteebi
veterán
Az a kínai autó ocsmány. Tök olyan amúgy, mint a Rolls-Royce Phantom. Ami szintén ocsmány. Akár csak ez a BMW (kívülről).
#7: "Ha mégse műanyag, elnézést kérek."
Pont tök mindegy, hogy miből van, ha szarul néz ki, és bazári hatást kelt. Ilyen szempontból lehetne titán vagy épp polipropilén is.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Elfelejtetted az erőmű veszteségét belekalkulálni az egyenletbe. Ahhoz hogy te ki tudj venni az akksiból eggyi energiát, ahhoz az akksit fel kell tölteni aholis van egy töltés során fellépő veszteség, aztán oda is kell szállítani vezetéken, az is 10% veszteség. A hőerőmű 40-max 45% hatásfokkal dolgozik, tehát ott van egy hatalmas 50% feletti veszteség ..
Az ilyen nagy e tankok sehogy sem jönnek ki jobbra mint egy Lupo ami 25 éve volt már -
Ha ez tényleg a környezetvédelemről szólna, akkor nem 2,5t fölötti autókkal lenne kitaposva a zöld kánaánba vezető út. Ez konkrétan 2640kg.
25 éve 2,5 tonnából kijött 2db középkategóriás ötszemélyes autó 7L körüli fogyasztással.
Ha a vazetőséget érdekelné a környezetvédelem, akkor mai technológiával 1000Kg-ból meg lehetne oldani egy ötszemélyes kasznit és egy fejlett technológiával készült motor enne mondjuk 5L -t egy ilyen könnyű kaszniban vagy annyit sem. Ez 25 éve sem volt sci-fi.Nyilván ha a szabályozás megfelelő lenne, akkor az utakon nem lenne fegyverkezési verseny és ennek megfelelően nem kéne magasépítésű kéttonnás monstrumot venni, hogyha az ember mégis karambolozik akkor növelje a saját túlélés esélyeit (az alacsonyabb építésű másik autóban űlők kárára).
számold bele a kőolaj kitermelés, finomítás, szállítás energiaigényét is. Tankerhajókkal, vezetékekkel, tartálykocsikkal, kőolajfúró tornyokkal, finomítóval, mindennel.
A földgázt nem kell eljuttatni a hőerőműbe? Vagy rosszabb esetben a lignitet? Németországban most nyitnak újra külszíni lignitbányákat és bontanak el falvakat az útból. Szóval a realitás az ez.
A mik pedig az, hogy eljutottunk oda hogy az átlagautó lassan nem egy hanem kéttonnás, ennek a legyártása pedig lényegesen több erőforrásba és energiába kerül amit vagy kompenzálni fog hosszú távon a papíron kedvezőbb fogyasztás vagy nem.
[ Szerkesztve ]
-
Elolvastam. Értem, hogy mit írtál, bennem is megfogalmazódott, hogy terelsz, de nem akartam eszkalálni a vitát
Oda érkeztünk, hogy nézzem meg a veszteségeket, ahol elfelejtetted megemlíteni a belső égésű oldalt.
Nem én felejtettem el...
A #232-es hszedben a benzin energiatartalmával jössz ami ~9kWh/L és ezt állítod párhuzamba az elektromos autó kWh/100km alapú fogyasztásával.Ez a párhuzam teljesen rossz, mert mint írtam figyelmen kívül hagyja az összes veszteséget ami a villamosenergia megtermeléséhez, szállításához és akkupakkba töltéséhez kapcsolódik. A villanynál te egy abszolút netto fogyasztás értéket veszel alapul.
Dízelnél pedig a 10kWh/L a dízel fajlagos égéshője ami egy az egyszerű Liter/100Km számolással, mondjuk 10kWh/L * 3L / 100Km = 30KWh/100Km (VW Lupo) a bruttó fogyasztás adat, ami már tartalmazza a belsőégésű üzem során jelentkező legnagyobb veszteséget, a motor relatív alacsony hatásfokát.
Az általad implikált összehasonlítás egyik serpenyőjében a szállításon kívül minden veszteség benne van (tehát brutto), a másik oldalon pedig semmi (netto).
Földgáz és hőerőmű? Miért pont a földgázzal számolsz?
Azért mert 2022-es adatok alapján Magyarországon az atomenergia után a földgáz a második legnagyobb forrása a villamosenergiának. A fotovoltaikus után pedig közvetlenül a szén van.3 tonnás autók? Igen, felesleges.
Ebben egyetértünk.
A kérdés az, hogy melyik jobb? A 3 tonnás villany, aminek folyamatosan javul az energiamixe, alacsony a fogyasztása, vagy a 3 tonnás belső égésű, 3-5 - szörös fogyasztással, tisztán olaj alapon?
Semelyik. Semelyikre semmi szükség és a gondolatom alaptétele az, hogyha a törvényalkotókat bármennyire érdekelné a környezetvédelem, akkor a fejlesztések nem a 3tonnás személyautók irányába mutatnának.
A másik goldolat pedig az, hogy az elektromos autó eredendően nehezebb mint egy hasonló hasznos méretű belsőégésű társa és ezt az összehasonlításban is figyelembe kellene venni. Az üzemeltetés és a gyártás során fellépő veszteségek tekintetében is.
múgy nem, 1 tonnából nem lehet megoldani egy biztonságos, mai követelményeknek megfelelő 5 személyes autót, elérhető áron. Ha lehetne, megtennék.
Abban egyetértek, hogy a mai az utóbbi két évtizedben teljesen félrement szabályozás nem alkalmas az ilyen autó építésére.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
És akkor miért azt látom hogy a glecserek olvadnak? Talán mert egy kalap szart se ér az egész elektromos autó vonal a föld szempontjából?.... vagy ha nem itt történik a szennyezés akkor miért itt akarják behozni azt ami máshol történik? Mert a bevétel számít ami a zsebbe megy. És ezzel a reklám számokkal szépen be lehet etetni megint sokakat. Világ szinten jó ha van 1-2 vállalkozás akit tényleg érdekel a környezetvédelem. (nem Apple, nem Tesla) Ha a vállalkozásokon múlik akkor rövidesen kihall az emberiség.
Az atombomba gyártása is úgy indult, hogy egy új energia forrás lesz. Hiába volt a szándék jó a tudósnál. Ha ezt a tudást már egy vállalkozó vagy katona kezébe adod mindjárt más lesz belőle.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Az a vicc hogy 2-3 tonnás autókat veszel és azt hiszed hogy így fog a föld megmenekülni. Legalábbis nekem a 237#-ből ez jött le. Remélem hogy tévedek.
Sajnos sokan hiszik azt hogy egy nagy eautó+jakuzzi+ meg pár napelem elég is és meg van minden oldva. Érdekes hogy közben meg egyre romlik a helyzet. Nyilván a sok dízeles/benzines miatt.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
- Galaxy Buds FE - Grafitszürke
- Lenovo ThinkBook 15 G2 ITL, 15,6" FHD IPS Kijelző, i7-1165G7 CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11/10, S
- HP Zbook 15 G3, 15,6" FHD IPS Kijelző, I7-6820HQ CPU, 32GB DDR3, 512GB SSD, NVIDIA 4GB VGA WIN 10, S
- Dell Latitude 5480, 14" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Dell Latitude 5480, 14" HD Kijelző, i5-6440HQ CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen