Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz 7Heads Drago #180 üzenetére

    "De semmit se tudunk arról hogy maga az autó előállítása mennyire fájt a környezetnek."

    Önmagában valóban nem látjuk. De.
    A belsőégésű motorral hajtott járművek összehasonlításában azért beszédes az eltérés.

    Az eltérések.
    Hagyományos autó:
    Motor, kuplung, sebességváltó, Lambda szonda/EGR, PF, Kipufogórendszer. generátor, üzemanyag szivattyúk.
    üzemanyagtank. Magyarul egy nagyon sok alkatrészből álló sokszor finoman megmunkált komplikát rendszer.

    A hozzáférhető információk szerint egy komplett autómotor 1400 - 2500 darab alkatrészből áll.

    Elektromos autó.
    Akkumulátorpakk, szabályzó elektronika, elektromos motor. Esetlegesen kétfokozatú váltó.
    Az elektromos motor 200-250 darab alkatrészből áll.

    Sokat elmond, hogy a legújabb Otto/Diesel motoros autókat évente egyszer vagy 2 évenként kell vinni inspekcióra. Vagy ha jelzi az autó, hogy haza akar menni, mert baja van.
    Az elektromos autókat, akkor amikor a komputer szól, ha valami hibát észlel a rendszer. Az elektromos motort olajjal szokták hűteni, de nem kell gyakran cserélni mert nem koszosodik és nagy hőterhelése sincs.

    A többi része az autóknak kb hasonló. Mindegyikhez kell fék, fényszóró, ajtók ...

    "Vagy hogy az e-autóért kifizetett pénz a gyártó zsebében mire kerül felhasználásra. "
    Mert a hagyományos autók pénzfelhasználást ismerjük? Amúgy sincs közünk hozzá. Mint ahogyan ahhoz se, hogy te mire költöd a jövedelmedet.
    Ha szabad kérni, ezt a neo szoci-komcsi vonalat enged el.

    "Ha csak a hitvány vackok gyártását beszüntetnénk és mindenhol a minőség, és a tartóság lenne a legfontosabb már sokkal többet tennénk a környezetért, mint egy e-autó."

    A két dolognak csak annyiban köze egymáshoz, hogy a nagyon gagyi e-autó gyártókat nem kellene beengedni Európába. Egyébként semmi.
    A gagyi termékeket a vásárlók tartják életben. Én nem vagyok gazdag. Ezért nem engedhetem meg magamnak, hogy olcsó vackot vegyek.
    Én egy majdnem Budapest méretű városban élek. Az elektromos hajtás elterjedése számomra élhetőbb környezetet jelent. Szeretném az én érdekeimre is figyelnétek ez ügyben. Köszönet ezért előre is.

    "A luxus cikkek megvásárlása sose szólt a környezetvédelemről."
    Az autók esetében ez sem érv. A luxus autónak is komoly környezetvédelmi előírásokat kell teljesítenie.
    Egy Porsche Cayenne S nagyjából havi 600 Euróba kerül. Biztosítás+adó. Egy szívómotoros 1200 városi autónál 40 euró. Szóval a mellékes költségek is tükrözik a luxus árát,

    De ennek sincs sok köze az elektromos autókhoz. Az akkumulátorok ára ma még magas. De lesz megfizethető árú elektromos autó.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz 7Heads Drago #210 üzenetére

    "Mindent összeszedve, kb 50% az elektromos autók környezetszennyezési előnye. "

    A részecske szennyezés kapcsán volt róla szó, városi közlekedésben. Nyilván van amiben 100%, mivel nem bocsájt ki szén oxidokat, nem bocsájt ki nitrogén oxidokat.

    "Ennyivel kevesebb szennyezést bocsájtanak ki, belsőégésű motorral hajtott járművekhez hasonlítva.
    Te szerinted. Kár hogy ezt nem veszi be mindenki."

    A maradék 50% a gumik és a fékrendszer kopásából származó részecske szennyezés. Ami elkopik az nem nyomtalanul enyészik el.

    "Érdekes hogy ez az 50% javulás sehol se látszik a környezeten."

    Arra a gondolat kíváncsi vagyok, ami elvezet az 50%-al alacsonyabb járművenkénti részecske szennyezéstő a teljes környezetszennyezés 50%-ra csökkenés elvárásáig. Kizárólag az elektromos járművek segítségével.

    "De 99,9% hogy 10-20-50 év múlva lényegesen szarabb lesz a levegő meg a víz minőség is mindenhol."

    Vélhetően igazad van. Akkor most dobjuk ki az elektromos járműveket, azért mert nem csökkentik a környezetszennyezést kellő képen és maradjanak a szennyezőbb belsőégésű motorok?
    Vagy hogyan gondolod?

    Az akkumulátor gyártásban a politika fáziskésében van. Jobb esetben ezek az üzemek már alkalmasak lesznek a környezetbarátabb akkumulátor gyártására.
    Jelenleg több alternatíva van fejlesztés alatt. Az egyik nátrium ionos megoldás. (kb. konyhasó) A kinai BYD Seagull szerény 305km utazó távolságával, Li mentes akkumulátorral, nagyjából 9 ezer eurós árával mindenképpen környezetbarát jármű lesz, ha átér Európába.

    "Jelenleg senkit nem érdekel a környezet. Ha érdekelne akkor tartós fogyasztási cikkek kerülnének előállításra.."

    A gyártók azt állítanak elő, amit el tudnak adni a vásárlóknak. A termék előállítók és forgalmazók szapulása meddő tevékenység. Egyedül a fogyasztók tudják szabályozni a piacot. Ha nem veszik meg a gagyi termékeket, nem fogják gyártani azokat.
    Ha tenni akarsz a jövőért a vásárlók felvilágosítására fordítsd az energiádat. Az hatékony. Akkor fognak kizárólag tartós cikkeket gyártani.

    "Tesla nem 2 mp alatt gyorsulna 100-ra. Az ilyen fokú gyorsulás miben zöldíti a környezetet és kinek az érdekeit szolgálja? "

    A Tesla nem 2 mp alatt gyorsul. A Model 3: 3,3 - 6,1 másodperc a töltési szint függően.
    Ez azért elméleti adat. Városi közlekedésben esélytelen ilyen értékkel gyorsulni.
    De ettől még maga a Tesla jármű környezetbarát. Az elektromos autók esetében a gyorsulás sokkal kevésbé "energia pazarló" mint a hagyományos meghajtások esetében.

    Ráadásul a vezetőnek mindig van választási lehetősége. Pazarlóan vezet vagy környezettudatos módon.

    "Az e-autó egy luxus cikk. ... És amíg valami luxuscikk az nagyon messze van a föld megmentésétől. Nagy pofára esés lesz ebből nem oly sokára."

    Nem lenne jobb az a megoldás, hogy olcsón és környezetkímélő akkumulátorra állunk át?
    Akkor a luxus cikk már tömegtermék lehet.
    Lásd a BYD Seagull példáját. Már csak a felébe - harmadába kerül, mint a ma forgalmazott hasonló képességű elektromos járművek.
    Ezt a vonalat nem tartod elfogadhatónak?
    Mert jó eséllyel tíz éven belül olcsóbbak lesznek az elektromos járművek, mint a hagyományosak. Ráadásul környezetbarátabbak is.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz 7Heads Drago #242 üzenetére

    "Az atombomba gyártása is úgy indult, hogy egy új energia forrás lesz. Hiába volt a szándék jó a tudósnál."

    Ez konkrétan nem igaz.

    Németországban indult a kutatás, kifejezetten bombát akartak csinálni a németek. Nem tudták megcsinálni, már nem állt rendelkezésre megfelelő minőségű robbanóanyag a reakció beindításához.
    A második VH végére Amerikában sikerült ez.

    A polgári célú felhasználás melléktermék volt.

    Elég elolvasni Szilárd Leó életútját, hogy érthető legyen. Hadieszközt akartak gyártani. Meg az is, hogy nélküle nem lett volna bomba és energia. Az akkori tudósok meggyőződésé volt, hogy lehetetlen megvalósítani a Földön.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Füleske

    addikt

    válasz 7Heads Drago #246 üzenetére

    Tévedsz. A Földnek tök mindegy. Az embereknek nem.
    Te tényleg azt gondolod, hogy a jelenlegi 99:1 arányt érzékelni fogod? Képzeld el a fordítottját... Jelenleg az elektromos autónál jobbat nem tudsz mondani. A teleportálást még nem találtuk fel. A pár kilós 1000 km - es akkut se.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz 7Heads Drago #249 üzenetére

    Annyiban igazad van, a SUV teljesen felesleges.

    Annyiban tévedsz, hogy az elektromos autók esetében a jármű tömege energia tároló egységként működik. A tömeg felgyorsítására elhasznált energia jelentős része, lassításkor vissza tölthető az akkumulátorba elektromos energiaként. A nagy tömeg csak minimális fogyasztás növekedést okoz.

    A hagyományos járművek esetében a fékkel kell felemészteni a jármű mozgási energiáját.

    Most kezdenek gondolkodni egy nagyon hatékony energiatároló rendszeren. Minden eddigi megoldással ellentétben 95% körüli hatásfokkal lehet energiát tárolni napi szinten.

    Lendkerékbe tárolva a nappal megtermelt energiát, éjszaka is fel lehet használni. A 2-3 tonnás lendkerekek pont úgy működnek mint az elektromos autók.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Füleske

    addikt

    válasz 7Heads Drago #249 üzenetére

    Olyan opció nincs, hogy le se kellene gyártani. Aki ilyen autót akar, az nem fog kisebbet venni.

Új hozzászólás Aktív témák