- EAFC 24
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- PlayStation 5
- Battlefield 2042
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Test Drive Unlimited 2
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- SGF24 - Felbukkant a Black Myth: Wukong is a show-n
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #136100 üzenetére
Bevallom, olvastam cikkeket, hogy a supercharger nem is eszi annyira az akksit, de szerintem lehet abban valami, hogy ha csak 11 kW-tal töltöm szinte mindig és van, hogy 8-10 órája is van "balanszolni" éjjel, mert már teli van, szóval, szerintem, ez jobban kíméli az LFP akksit, mintha hetente egyszer tölteném 100%-ra és sokszor kapná a töltést 120-150 kW-tal...
-
WiZARD
addikt
válasz Bujdy81 #136101 üzenetére
így néz ki a degradáció nálam.
Jelöltem azt az időszakot amikor sokat (80-90%) töltöttem Superchargeren. A többi időszakban elhanyagolható a SUC töltés aránya (max 10%).Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #136101 üzenetére
A termikus terhelés durva SuC esetén. Gondolj bele, hogy először felfűtik az akksit jó forróra, aztán elkezded tölcsérrel tápolni bele a delejt, miközben izomból hűtöd, hogy ne gyulladjon ki az egész. Ehhez képest az AC-töltés igen kíméletes, a teljesítmény befelé a töredéke.
A legjobb kábé 20 (30) és 80% között tartani, de kémiától is függ. Ha jól értem az LFP kevésbbé degradálódik a 100%-ra töltéstől. Ha nem megy hosszabb távot az ember, akkor érdemes 80%-nál abbahagyni a töltést. Egy hosszabb futam előtt éjszaka fel lehet húzni 100-ra, aztán akkor másnap ugye le lesz fogyasztva menet közben.
Egyre több specifikus kémia van már, mindegyik másra van optimalizálva.
-
WiZARD
addikt
válasz npera #136103 üzenetére
Lfp azért bírja jól a 100%ra töltést, mert amint vége a töltésnek azonnal leesik a feszültsége.
A többinél se annyira a 100%ra töltés a baj, hanem az hogy utána a nagyon magas feszültségű állapotban marad, ezért minél hamarabb el kell kezdeni kisütni, és nem sokáig állva hagyni 100%on.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bujdy81
csendes tag
Szombaton voltan Balatonfüzfőn, középtávú triatlon versenyen.
Mivel a kondim fosch és edzeni nem volt időm, ezért kértem az átnevezést az iron távról. Jó döntés volt!
Az uszi jól ment, nekem meleg volt még a víz, de én még sosem láttam ennyire simának a füzfői öblöt, valahogy ott mindig van hullámzás! Most nem volt. Úszás után bringára pattantam és tudtam, hogy baj nem lehet, mert ha az úszás megvan a szintidőm belül, akkor megleszek (1900 métert kell úszni, kisétálni még vagy 100 métert a vízben, depózni, bringát kitolni a depóból, erre van 65 perc). Bringa jól ment, éreztem, hogy frankó vagyok, mert az erősebb ismerősök elég lassan értek csak utól! A bringa utolsó 10 km-én (most csak 74 km volt a táv a szokásos 90 helyett, mert így jött ki. Az iron táv 180 km, öt kör volt, nekünk csak két kör, plusz a ki/bevezető szakaszok) még pihentem is kicsit, hogy jól pörögjenek a lábaim a futáson. Gyors depó, indulnék futni, indulnak a lábak és 200 (kétszáz!) méter után BANG! jött a "kalapácsos ember" és pofán vert a valóság! Ilyen még nem volt, hogy pont a bringa végére "fogyjanak el az életerő pontjaim"... Szóval az első két kilométeren még futogattam valamennyit, majd menetelni kezdtem, azt is edzeni kell, tehát jött 17 km erős tempójú gyalogolás, majd az utolsó két kilit megkocogtam, hogy azért nem legyen 3,5 óra fölött a félmaraton...
Ez így egy jó sztori is lenne, csak van benne egy csavar: vettünk a babysitternek egy WizzAir félmaraton nevezért, hogy lefussa élete első félmaratonját, ebben támogassuk! Ő olyan 2:45-ös időt lőtt be, az még 15 perccel szintidőn belül van. Na, ez volt másnap!
Hát, kibírtam röhögés nélkül a tegnapot...
Szerencsére mindkét nap hideg volt és felhős. Bocs, ezt nem ide...
Szóval most ülök a home office-ban és minden felállás előtt átgondolom, hogy mit akarok, az hány lépés és hogyan lehetne kettővel kevesebb?! Ja, és a masszázspisztoly a barátom, ajánlom mindenkinek!
-
-NoVa-
addikt
válasz Bujdy81 #136105 üzenetére
Tekintettel a hiányzó légzéstechnikámra, engem még valahol az úszás startja környékén húztak volna ki a vízből pár perc tanakodás után, hogy csak melegítek, vagy fulldoklom, szóval gratula. Futásra meg amúgy is immúnis vagyok, pár perc túlerőltetett futás után automatikusan hányok, szintén légzéstechnika. Ezt bringán a túledzettséggel tudom kompenzálni, azaz nyugalmi pulzussal nyugalmi légzéssel tekerek versenytempót. Ez van, ha a sportszezon és az allergiaszezon egybeesik.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz -NoVa- #136107 üzenetére
Komám beállította a rekordot szombaton. 6:51-kor kiszállt a kocsiból a strand parkolójában, 7:00-kor rajtolt. Közben:
- bement a versenyközpontba,
- felvette a rajtcsomagot,
- keresett egy ezrest a chip letétért,
- bedepózott,
- check-int nyomott a chipszőnyegen,
- bement a vízbe a rajthoz.Azért ez nem gyenge, fentiek normál tempóban alsó hangon 30-40 perc szoktak lenni. Ja, a bemelegítés ilyenkor az első 2-300 méter...
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Tipikusan 25-26 perc szokott lenni az út hazafelé, de ma sikerült 24:01 alatt. Átlag 24,8 km/h és max 45,8 km/h.
Amikor éppen elkezdtem örömködni, hogy sikerült elsőre 24 perc körülre berakni az időt és megnéztem a Polar Flow alatt az időket, akkor jöttem rá, hogy volt már előző héten 23:32 is 25,3 km/h átlaggal
Elég sokat számít, hogy hozzá voltam szokva a kábé 18 kg-os bringához, a mostani pedig sárhányóval kábé 11 kg (szárazon 10,3 kg).
-
npera
újonc
válasz eattila #136113 üzenetére
Ez a melós menetem, először keresztül kell tekerjek a falun, ott mindenféle kerékpárúton megyek, pár kereszteződésnél lassítok, mert nem látni be jól. Utána amikor kijutok a faluból, akkor el lehet kezdeni tolni neki erőből, ott nincs váratlan kereszteződés kábé a feléig. Ott van egy gigantikus építkezés, ahol megint lelassul az ember vagy meg is kell állni forgalomtól függően. Utána megint kitágul a terep és lehet haladni, de onnantól végig emelkedő van gyakorlatilag. Aztán kész.
És most jut eszembe, hogy hazafelé menetről volt szó, tehát fordítva az egészet
-
npera
újonc
MY24 PS2 LR SM 1000 km challenge. Elég jó. Nem csúcs, de elég jó. Ez most a legjobb Volvo BEV
-
veterán
válasz Bujdy81 #136108 üzenetére
néhai nagyszüleimnek kellett vennem hősugárzót hirtelen, mert letérdelt a fűtés a lakásban, szépen elgurultam az euronicshoz, komótosan kiszálltam a parkolóban 18:53-kor, majd megállapítottam, hogy jé, nem is nyolcig van ez nyitva. 18:59-kor már két hősugárzóval és a blokkal jöttem kifelé a boltból
mondjuk hajnal hét előtt valószínűleg nem tudok ilyet.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Jahno
őstag
válasz qnadam #136118 üzenetére
Én megborultam, beadtam szervízbe az A7et :-D Terv az, hogy megnézem ilyen retró cucc mire jó, aztan ha ez meg a Fuji is menne a háztól akkor mennyi pénzt kell hozzátoldani, hogy 6600 legyen és mivel csilliárdot és a minimál occsó fostaliga Fuiival is egész jól meg vagyok így azt sem tudom mit nem tudok. Ez a tök 50ezer forintb9l jobb képeket csinál, mint akármi.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #136109 üzenetére
Ezen cikk után elkezdtem kicsit utána olvasni és pár gondolatom van, ha hülyeség, javíts ki, kérlek!
Az LFP kémiájú akksikra 2500-5000 ciklust írnak élettartamra. Pár helyen akár 20.000 ciklust is, de legyünk pesszimisták, számoljunk 3000 ciklussal.
A DoD paraméternek 80%-ot olvastam, tehát nem szabad nullára meríteni, csak 20%-ig. Amennyiben elhisszük, hogy a Tesla hagyja nullára merülni (nem hagyja), akkor azt jelenti, hogy a névleges kapacitás 80%-át használhatjuk.
Nekem autópályán egy seggel kb. 300 km-t bír a kocsi, városi tötymörgésben inkább 600 km-t. Vegyes használatra saccoljunk 400 km-t. (Pont ma próbáltam, hogy 418-ról indul és ha majdnem betartom a KRESZ-t és csak kicsit megyek vadabbul, mint a Rifterrel szoktam, akkor több km-t tudok menni, mint amennyi a hatótávból fogy)
Fentiek alapján az akksi élettartama pesszimista becsléssel kb. 3000*400*0.8=960.000 km.
Ez egy 60 kWh-s, kis akkus Tesla. A kocsi élettartama kb. ennek maximum a fele. Tehát lesz egy kb. 50%-ban elhasznált akkum, amikor kuka az autó.
Kérdés: miért nem kötelezi az EU az EV gyártókat, hogy oda-vissza inverter legyen a kocsiban? Fenti példával egy átlagos napon, ha a napelem teletölti a kocsit, akkor 30 kWh áramot feltölthetek a hálózatba éjjel, mert az a használat úgyis puffer (nyilván, ha másnap utazok messze, akkor nem töltöm fel). Ha 10 óra az éjszakai használat, akkor az 3 kW feltöltés. Ha lenne 200.000 ilyen EV Magyarországon, akkor az már 600 MW olyan "erőművi kapacitás" ami "az utcán hever"...
-
Jahno
őstag
válasz qnadam #136122 üzenetére
Ezt tudom, ezért is mondok olyan okosakat, hogy pld. elkezdeném majd A6600al a szettet és ugyanaz az akku/obik meg mindenféle kell hozzá, mint az A7-IIIhoz, ezzel tisztában vagyok, főleg mikor az obik átfogása géptől is függ és folyton azért viszek +3 dolgot meg 2 akkut és memkártyát, mert egységesre nem volt pénzem vagy ingerenciám.
Pénzből persze könnyebb vergődni, csak pld. ebből a 10 éves szutyokból ilyen esett ki ma este a tóparton és ha hasonló szintet meg kellene ütnöm más vassal, vagy akkor kicsit jobb legyen, mert jajj stabi, hajtogatsó kijelző, miazmás, akkor jelen pillanatban 8x szorzó van a használtpiaci árában amire beruháznék és az nem tetszetős. Annyira meg azért nem tudok, bár igényem lenne rá.
Ráadásul öregszem, rendre elérzékenyülök 1-2 5D MKIIre meg hasonlókra, de még néha győz a józan ész.Homogén rendszer fasza, majd egyszer lesz akármi is.
-
A. Crowley
csendes tag
válasz WiZARD #136038 üzenetére
Felhívtam a központot, elmondtam, hogy elérhetetlen az Oktogon, blindre nem indulnék el Győrből, és ez elfogadhatatlan, hogy ilyen márkaszervize van a Samsungnak, ami rombolja a presztízst. Vegyenek fel valakit, aki kezeli a telefont.
A TMX-ben is cserélnek fóliát, ellenben nekik még publikus telefonszámuk sincs, hogy megkérdezzem.
Visszahívást ígértek, hogy lehet-e fóliát felrakatni utcáról beesve emberi időn belül.
Meg azt mondta a hölgy, hogy a fólia nem kell a rendeltetésszerű használathoz, akár el is távolítható.
Egyelőre itt tart az ügy. -
npera
újonc
válasz Bujdy81 #136123 üzenetére
A kaszni rohadása egy érdekes faktor Tesla esetében. Alig van rajta festék, szóval simán átrohadhat ha picit sósabb a levegő, mielőtt a hajtáslánc feladná.
Japánban már jó ideje küzdenek a Vehicle to Grid koncepcióval. Nem hülyeség, mert ha dedikálsz mondjuk 50%-ot a kapacitásból és beállítod, hogy reggelre legyen garantált 150 km range, akkor a hálózat tud pufferelni. Persze itt jön be a képbe amit Jahno szokott feszegetni, hogy ehhez azért kell elég komoly infrastrukturális fejlesztés is, hogy az összes alállomás is képben legyen, ne csak random levágjon mindenféle biztosító és aztán brownout pár kerületben...
Ha valaki napelemmel küzd, akkor egy BEV simán lehetne puffer arra is. Akár csak lokális üzemben, hogy a ház szipókázik belőle amikor nem süt a Nap, nem kell az egész utcának arról mennie.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #136128 üzenetére
Na, ez a lényeg:
"Ha valaki napelemmel küzd, akkor egy BEV simán lehetne puffer arra is. Akár csak lokális üzemben, hogy a ház szipókázik belőle amikor nem süt a Nap, nem kell az egész utcának arról mennie."
Tehát a napelem fölös termelését ÉN rakom a kocsiba és éjjel ÉN töltöm vissza a hálózatba, akkor ez pont, hogy csökkenti a kilengéseket, mert letöri a nappali termelési csúcsot és pótolja az esti nagy fogyasztást. Ha ezt egy EU-s rendelet előírná a gyártónak, akkor a beruházást és ÉN fizetem, nem az állam...
Ha lenti paraméterekkel számolunk, akkor 3000x60x0.8=144 MWh az akksi kapacitása az élettartama alatt, ha annak felét visszatöltésre használom, akkor az 72 MWh. Ha nem 5 Ft-ot adnának érte, hanem valami piacibbat (nem a KÁT féle 46 Ft-ot, de mondjuk 25-öt), akkor az a kocsi élete alatt majdnem két millió Ft árelőny. Az is valami, főleg, hogy az EV autók ára hosszabb távon közelíti az ICE kocsikat...
-
WiZARD
addikt
válasz npera #136128 üzenetére
Jelenleg a napelemmel úgy küzdök, hogy a Tesla töltését lehetőleg 11:30-13:30 körüli időszakra időzítsem, mert ezzel tudom csökkenteni a feszültséget, hogy az inverter ne álljon le a túl magas feszültség miatt.
A Leafet meg csak ~16:00 után tudom tölteni, mert az 1 fázisról tölt, és ha 1 fázist terhelek 30A körül akkor a másik kettőn elszáll a feszültség, megintcsak leáll az inverter.
(persze lehetne kisebb teljesítménnyel tölteni, de minek)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
Samott
addikt
válasz npera #136133 üzenetére
A napelemmel meg a halozattal van a baj. A kocsi tudna, sot iszerintem akkor is tolt ha a tulfesz miatt a napelem lekapcsol. Csak ugye akkor nem a felesleget veszi fel.
Csak ugye volt ez a csodalatos rezsicsokkentes nevu orulet es basztak fejleszteni meg karbantartani az elektromos halozatot. A vilag meg elhaladt mellettuk.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz qnadam #136135 üzenetére
Igen. Ennyire primitív cuccok ezek, hogy semmiféle védelem nincs sem a napelemben vagy a "tömbben", hogy valami tartományban ad le? És ennyire csirke inverterkről van szó, hogy képtelen kezelni a betápot a napelem felől? Ez így ijesztően fos setup....
Én ahhoz vagyok szokva, hogy van akár LV, akár HV feszültségekről beszélünk vannak megadott tartományok, amiben mozoghat a feszültség. És akkor a teljesítményelektronika azt tudja ha törk és ha szakad és mindezt legalább 15 éven át -40 és +58 fok ambiens között. Aztán ha a belseje mondjuk 200 fokos, akkor is.
Lehet az automotive picit robosztusabb cuccokból építkezik
-
WiZARD
addikt
válasz npera #136133 üzenetére
Mint Samott is írja, itt a gonosz brüsszellel van a baj, mert nem ad pénzt a hálózatfejlesztésre...
Ugye 230V papíron a feszültség, +-10% belefér. Így jön a 253V felső határ, ami felett leállnak az inverterek, hogy ne emeljék tovább a feszültséget. Minél több egy környéken a napelem és minél szarabb a hálózat annál inkább szívás ez. Na meg ha pár ügyeskedő átállítja az invertert a 253V határ fölé, hogy neki ne álljon le...
szóval kb ilyen a napi feszültség (~2.5V-tal mér fölé ez, az inverterhez képest):
de igazad van, készül az automatizált megoldás erre
Tesla akkor veszi vissza a töltőáramot ha nagyon leesik a feszültség. 220V alatt nem szereti, és addig csökkenti amíg kell.
Amúgy feszültség függetlenül tölt az adott árammal. Szóval 220V mellett is 3x16A-t megeszik, és 250V körül is. Van 1.44 kW különbség a kettő közt.
A Nissan töltőjénél van teljesítmény korlát. Alacsonyabb feszültségnél 30-31A-t is felvesz, 250V körül már csak 28A-t.az meg így néz ki, ha 1 fázison a Leafet töltöm:
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Amikor jön a scam email a Paypal nevében, és aláírásban a címnél United States helyett "United Status" van
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
válasz qnadam #136139 üzenetére
Folyamatosan tolják ezeket, csak elkerül a hír. Aztán meglátjuk mire jutunk, majd egyik régebbihez kinézek, hogy miképpen áll. Írtam is, hogy bíztató azért, hogy a Dlink érdekeltségébe tartozó feliratok most ABB/Hita logókkal szerepelnek. Úgy szórják ezeket az akkus puffereket, mint a fruttit. Csilliárdokért.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #136141 üzenetére
Hát nem. Ha nagyon felszívom magam, akkor megszámolhatom, de annak nem lesz jó vége.
Ráadásul ismerek valakit aki ismer valakit, aki ebben dolgozik itt-ott, ilyenkor szoktam tanácsot kérni és jön a szabvány válasz, hogy úgyis tudom én ezt, nem kell segítség a fórumos balfaszokkal meg ne foglalkozzak :-D
Mondjuk Győrnél ott az OVIT, Kisigmánd, Móvár ÉDÁSZ, Kimle MÁV, ott egy fél Audink, ami alapban homályzóna és ki tudja, hogy kellene beleszámolni, hogy az Enercon Austria most miképpen szól bele ha megkerüli a fél megyét és megy Szombathelyig, meg ha a Kelenföldi erőmű annó leáll, akkor úgy tervezték az országot, hogy Pest ipara még Komló környékéről is kapjon vellenyosságot. Baaaz, mire képes a zinternet:
Így megyen a középfesz, oszt Szombathelyen meg pont mellette is van egy naperőmű.
Ránéztem Gtérképen, vicces, hogy lehet ez valami osztrák támogatós mambójambó amihez megint nem értünk, de nyerhetsz vele 2 nap kutatómunkát, még a nevet sem titkolják:
Kecire nem lehet ezt tudni, de ja, csak ide meg amoda kell tenni meg fél év alatt. Hát persze, mikor emberek ezrei vakarják a fejüket, hogy mi a fene legyen. Érje is meg, ne tolják túl, mikor térül meg, ne amortizálódjon feleslegesen, mellé üzembiztonság és júzerek oldalán ne legyen n+1 felesleges karbantartás.Még Győr környékét nem hagytam el, de ott van kapuvári alállomás, közvetlen be van drótozva északra egy saját naperőműbe, akkor hova tegyék a puffert? Csorna össze van drótozva Téttel, OVITtól meg Sopronkövedig megy a vastag kanóc ezen keresztül.
Minden nagyobb településnek van X kapcsolata és alállomása, sorban épülnek a napelemes farmok, mi a fenének kivinni világ faszára veszteséggel az egészet, hogy aztán visszajöjjön veszteséggel? Persze abban is van ráció, ilyenkor vakarják a fejüket a teherelosztók, mikor a megye fele felhős.
Értelme sincs folytatni. Csak azért mondom éppen a megyét, mert szívügyem és egyik éjjel elpukkant egy nagyobb szerkezet, ha ez megyei lenne akkor még veszélyesebb., mert villanyosság sincs, a központosítás miatt meg ott fog égni az akkutelep 10 napig, míg rendesen megsemmisül. Így meg el sem tudták dönteni, hogy meteor vagy villám volt, kigépészkedték, minimál fennakadás a júzereknek.
-
Samott
addikt
válasz npera #136137 üzenetére
De, van vedelem az inverteben, pont azert kapcsol le, mert az utcan mar magasabb a feszultseg mint ami megengedett. Az utcaert meg mar a szolgaltato felelos. Ok csesztek fejleszteni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #136148 üzenetére
Ja, csesztek, de ki a fene gondolt erre, hogy ez lesz ebben a formában és mennyi trafókörzet mennyi csitrilliárd forintba kerülne, amit amúgy nekünk kellene kifizetni? Növekedett a telepítések száma, aztán bebaszták a bombát és akkorát ugrott, hogy azt lehetetlen lekövetni. Merre fejlesszen és milyen ütemezéssel? Mikor merre, valamilyennel?
-
Samott
addikt
válasz Jahno #136149 üzenetére
Tudod a telepites elso lepese az engedely keres. Amig az nincs, addig nincs telepite se. Basztak elvegezni a hazidfeladatot es kiadtak az engedelyeket anelkul, hogy megvizsgaltak volna, hogy a korzet elbir-e meg egy napelemes telepitest. De a penzt azert felvettek erte. Mert ezert kulon fizettunk a szolgaltatonak.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen