- PlayStation 5
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- EAFC 24
- SGF24 - Július 2. napján érkezik a The First Descendant
- Battlefield 2042
- Xbox Series X|S
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- SGF24 - Érkezik a No More Room In Hell 2
- Valorant
Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
addikt
válasz npera #136389 üzenetére
Ez így egy iskolai pályaorientációs szülői előadást tartós napon elég durva lehetőségeket ad a kezedbe. Minden gyerek kinéz az ablakon, miközben egy Hercules egy szép angel of death előadást tart odakint, majd elég annyit mondani, hogy ha nagyon odateszik magukat a suliban, lehet ilyet is.
Egy kis érdekesség Michael Bruce kézműves bigyóiból. Inspirálta a Phoenix hangolása, így zárt planarból megcsinálta S12 testben. Ugyanaz a recept, válogatott driverekből. Szűretlen, direkt planar, átható, közvetlen, teljesen jól illeszkedik az endgame kollekciómba:
A sorszámból is látszik, hogy nem egy gyakori darab
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #136402 üzenetére
Attól tartok, hogy nehezebb lesz nyílt napra vinni a gyerekek egész osztályát, ez egy határozott hátrány lesz az új helyen
Finn kollégám az LCS-2 tűzvezető rendszerén dolgozott. Hogy, hogy nem az is svéd cucc
Volt sok éleslövészet, amikor a Phalanx "locsolta" 20 mm-es patronokkal a célzsákot.
Felül a CIWS van, alul meg a RIM launcher. Móka és kacagás.
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #136416 üzenetére
OK ez olyan volt kb, mint nekem a turbós autóknál az állandó észnélküli leömlőzés
es nem értik, hogy amire ő leömlőt gondolja, az igazából az ú.n. collector = gyüjtő, ami összegyüjti a kipuffgázokat es bevezeti a turbóba (angolok manifoldnak is hivják, de akkor van külön intake meg exhaust manifold is)
és a "leömlő" az a turbó utan van
azert is az a neve is annak, hogy "downpipe"
aminek beszédes a neve is egyébkent
meg szoktam kérdezni, hogy ha turbó elött az a leömlő neked, akkor az a turbó utáni izé, az mi?
az is leömlő
aha, decsak ugye a legtöbb "car guy" a szivómotor tunnerolásbol érkezve kezd először turbósitani, és neki ezért ami a hengerfej után van, az leömlő néven fut fejben
portugalul is "coletor" neven fut: [link] <- ej, ha ezt tudtuk volna ~10 eve
---------
masik ilyen sztori a magyar dizeltunner csoportban volt, ahol a juzerek 98%-a vmi VAG konszern ettykilenc technikat buzeral, na ott ment mindig az fotengely/vezermutengely "ék", elfosta magat
pedig az igazabol egy retesz, hiszen az ék erőzáró, az retesz alakzáró
retesznel előbb beteszed be a reteszt a reteszhoronyba és arra tolod fel a kereket + csavarral rögzíted a tengelyvégen, éknel a kerék kerül fel elöbb, és utana ütöd be az éket az ékpályába és nem kell csavar, mert erőzáróerre aszondjajaz egyik arc, hogy retesz? az a kerti pottyantos WC ajtajan van
nalatok falun, max[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz hobizoli #136417 üzenetére
Japp. Vagy amikor a requirement és a specification valakinek ugyanaz, másoknak pedig teljesen más.
Külön móka rigben, amikor a "downpipe" a turbó után konkrétan egy teljes emeletet megy lefelé, hogy a fékpad alatti szinten kezeljék a kipufogást. Ott elég meleg szokott lenni. Amikor a turbó fehér és sárga között van, a downpipe pedig narancs és vörös ameddig látszik a padlón átmenve lefelé
(régi szép idők, amikor még ICE vonalon kreáltam a konfúziót)
-
WiZARD
addikt
válasz hobizoli #136413 üzenetére
Jah, 6.9 az Y Rwd.
Y aránylag nagy, meg az újabb, gyengébb motor van abban, ami a 3asban is egy ideje, abban 6.1-et tud.Fater LR Y-ját próbáltam, többet vártam attól, enyém után nem volt nagy szám. (Enyémben még a régebbi, performance hátsó motor van, az 5.6 papíron.)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #136418 üzenetére
ICE motor:
Manky-ék 1.9 16v JTD dizele 430lo 720Nm
szeria dugo, hajtorúd, es fotengely cuccalnyilvan az injektorok, a CR pumpa, turbo es kuplung nem gyari
hengerfej is csak azert lett lemutve, hogy az injektorok feszket belemunkaljak
amugy ezen kivul gyari abban is minden: szelepek, szeleprugok....
937A5000-s motorkod, AR147 facelift motorja (ilyen van az enyemben is)
gyarilag 150lo es 305Nmmondjuk valtobol mar egy parat lefogazott, mert 4.-ben tapad be es akkor neha nem adja ki a tema
eredetileg ez egy FPT C630-s valto, ami 6 sebesseges es 300Nm-re terveztek
nyilvan valamennyi biztonsagi rahagyassal, de a +400Nm amit kap, az valszeg ezen mar tul van egy kicsit[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
-
npera
újonc
válasz hobizoli #136421 üzenetére
Jön majd ez is, amikor lecseng a 0-100 őrület. Semmi értelme 2-3 másodperc alatti százra gyorsulásoknak forgalomban, totál veszélyes és felesleges. Ha "csak" 8 másodpercre céloznának még az is teljesen jó és dinamikus.
Én azt csinálnám, hogy:
13"-os felni a kiindulási alap. Ez megszabja a fék méretét. Ami megszabja a teljes tömeget. Ami megszabja az akksi méretét. Ami megszabja a tophat Cd értékét. Innentől kezdve viszont a hajtáslánc szuper hatékony kellene legyen, hogy kijöjjön valami értelmes range.
Egy ilyen kocsi lehetne mondjuk maximum 1500 kg vagy kevesebb. Jó hatásfokú hajtáslánccal, kábé 160 km/h maximális sebességgel és hirtelen megszűnne a SUV-őrület is ugyebár, mert nem jön ki a matek SUV tophattel.
Akkor nem kellene 600 kg akksi, nem kellene gigantikus fék és 500 plusz lóerő. Szépen eljön ennek is az ideje.
-
Sipi-
tag
válasz npera #136422 üzenetére
Ma néztem meg a HAndrád videóját a KIA EV9-ről. 5 méteres, 2,5 vagy 2,8 tonna (nem emlékszek), 19-20-21-es kerékkel lehet kérni. 100 kWh-s akku van benne, azzal megy el kb. 500 km-t WLTP szerint. És ez is 5-6 másodperc körül gyorsul 100-ra. Egy brutálisan nagy doboz. Persze jól néz ki, de batár nagy lehet (180 cm-nél magasabb).
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #136422 üzenetére
13"-s felni az olyan kis hoki... a regi Swft-n van akkora...a 16"-s az "jobb" szemre
~1500kg-s autora 240mm-s fektarcsa, haaat nemtom147-bol a legputribb a 105 loeroson is 284mm az elso fek (es 251mm a hatso), ami min 15"-s felnit ker
es az 1190kg volt ehhez csak[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz hobizoli #136425 üzenetére
Ha jól méretezel, akkor a fékezés vagy regeneratív vagy hőfejlesztő hatású. A surlódófék elég erős fékezésre és vész esetére. Rögtön nem kell annyira durva fék rá. Forma-1 is ment 13"-os felnikkel, pedig ők aztán fékeztek rendesen. Ha kell, akkor lehet kis fékkel is nagyot harapni. Mindenre van megoldás.
-
WiZARD
addikt
válasz hobizoli #136421 üzenetére
Minek? bőven elég a mostani hatótáv
Másrészt nem tudom hogy más áttétel javítana-e a fogyasztáson számottevően, ezt talán npera tudja megválaszolni.
Súlyt lejjebb kéne tolni, de amíg a co2 kvótában lényegében jutalmazzák a minél nehezebb elektromos autót, addig senkinek se lesz célja könnyebbet gyártani, sőt...
Bár fogyasztásban, hatótávban a súly nem számít túl sokat. Gyorsításnál kell több kakaó, de regen fékezésnél visszaadja a plusz mozgási energiát, ha meg autópályán halad akkor úgyis a légellenállás, meg gördülési ellenállás lesz a fő tényező, azokba meg nem sokat szól bele.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz WiZARD #136432 üzenetére
vagom, a Pepsi Tesla Semi-jeinel is egy a nyugas a VA-kon, hogy a de a Mudk aszondta 800+ km lazan, es nem menet el csak 650-t
baze... de hogy gyorsitott vele a pilota?
csak lazan, vagy kitolta a szemet?
meg mennyiszer allt meg es indult ujra el?Musk-k egy 2x2 savos orszaguti szakaszon neztek, ahol sokat lehet menni konstans sebesseggel
meg kit erdekel a csak 650-700km hatotav, amikor ezek tipikusan helyi telephelyek kozotti transferre lettek veve, es nem ezzel akarnak Nevada-bol Delawere allamba szallitani egy huzora
ott meg ritkan kell menni 3-400km-nel tobbet, sot inkabb 2-300 meg ott is, annyit meg siman tudplusz ez a fel-le rakodas kozben is toltheto, ami egy dizel tgk-nal kivitelezhetetlen, fel ora alatt felszippant annyi kakaot, hogy siman visszamegy a gongyoleggel
nyilvan olyan telephelyek kozott fogjak elsosorban hasznalni, ahol ki van epitve hozza toltohelyes dokkolo ismeg birom amikor aszondja az egyik gyogyos, hogy nem lehet ennyi aramot oda vinni, mert nem lehet
hat nalunk csak a fuvogepek teljes bimbóbedobáson 2MW felett(!) tudnanak enni, ha az osszes infralampa egyszerre menne a kemenceikben 100% teljesitmenyen
nyilvan nem megy ennyin soha, de ha egy gepnek pl 700kW a nevleges teljesitmeny felvetele, akkor a betapja nem 400kW-ra van kialakitva, mert jóleszazbéláim és ócccsóbba' megáll, hanem a 700kW fole
a kompresszorok, vizhutok stb kiszolgalo berendezesek nelkul is, azok is kozott tobb 100kW-s egyenkent is
ott is vannak olyan technikak, hogy a legcsittibb* kompresszor villanymotorja 450kW-s, 250A-t ker standby-ban, es 800A-t vesz fel a 400VAC-rol, amikor tolja a 40bar-t 127mm csovon, meg van par 250kW-s is szinten egy par 180kW-s is, amik igy egyutt egy kozositon egy gerincre dolgoznak ra egyutt
nem halvanyul el a folyoson a vilagitas, amikor ezek full load-ba kapcsolgatnak egymas utan, hogy tartsak a railnyomast, meg nem lesz fel Dunaharasztin aramkimaradas* regebben egy nagyobb egyseg volt, az 300A volt standby, 1000A full load-nal es 580kW-s mocija volt
par eve a foti Auchan Tesla toltoihez is siman kivittek az Auchan-tol 900A betapot kezdeskent, es ha kell tobb ennel, akkor lehet azt is
meg az sem merul fel ugyanezekben, hogy amikor csinalnak olyan toltoallomasokat hogy 56 autot lehet egyszerre tolteni, akkor az nem disznek van csak, hogy amugy csak 10-t bir el a tobbi meg fake?
vagy meg mit almodik, hogy ezt nem meretezek le elotte, csak odaraktak hasra....?[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
zetor2000
senior tag
-
npera
újonc
válasz hobizoli #136431 üzenetére
Minden IS összefügg mindennel. Először is a motor fajtája erősen döntő, hogy miként viselkedik. Mercedes-Benz EQA AWD változatban (például 350 4-matic) elöl van egy gigantikus méretű ASM gép, hátul meg egy pici PMSM gép. Amikor WLTP közlekedsz, akkor RWD üzemben a hatékony PMSM hajtja. Az úgy van méretezve, hogy 160 km/h a határ, addig megy és nem tovább. Kábé 70-80 kW, ha jól emlékszem. Bőven elég normál közlekedésre.
Ha kell több nyomaték vagy alacsony a mű és muszáj ráhajtani az első tengelyre is, akkor a majdnem dupla olyan erős (!) ASM gépet elkezdik hergelni és bekapcsolódik az is. Az ASM ugye ha nincs "gerjesztve", akkor inert módon pörög benne a rotor. Olyankor csak a levegő kavarása, a csapágyak surlódása, valamint az osztómű és a féltengelyek veszteségei lépnek csak fel. Ha elkezded gerjeszteni a rotort, akkor hirtelen "beindul" a cucc és onnantól kezdve asszem valami 170 kW körüli teljesítményt tudott leadni full pedál nyomatékigényre. Ez gyakorlatilag kábé 80 km/h tempóig kipörgette (!) az első kereket és csak az ESP fogta, de éreztem a kormányon a radírozást.
Ha ugyanezt a koncepciót megfordítod, akkor dinamikus helyzetben előnyösebb lesz a viselkedés, mert a nagyobb teljesítményű gép (itt ASM) lenne hátul, tehát akkor van RWD tapadás, a gyengébb (itt PMSM) gép lehetne elöl és húzza magát FWD üzemben, amikor úgyis tökmindegy, mert alig adsz le teljesítményt.
Igazából az akksi kémiáját, valamint modul / cellaszám konfigurációját is össze kell hangolni, nem csak az áttételt és a gépek tekercselését és mágneses konfigurációját. Mert egy adott Udc tartományban leszel hatékony. Ha túl széles tartományban mozog a DC feszültséged (HV akksi amit lead), akkor nem optimális módon hajtod meg a gépeket és kiesel a kedvező hatékonysági tartományból. Ezt a Merci jól belőtte, valami 70V-ot mozog az akksi 3% és 100% között, ha jól emlékszem.
Két napot mértük a kocsit, tele volt rakva áram- és feszültségmérő pontokkal, CAN-sznifferrel letapogattuk a CAN-kommunikációt, voltak nyomatékmérő dobozkák a féltengelyeken és mindent IS teleraktunk hőmérsékleti pontokkal. Még a térfogatáramot is mértük a hűtőkörben. Mértünk hatékonyságot különféle sebességekben, nyomatékelosztási stratégiát különféle drive módokban és a saját fejlesztésű derating tesztemet is lenyomtuk rajta. Egyedül a tréleres móka maradt ki, mert nem volt rajta vonóhorog. Van mindenféle tömegű tréler, csak be kell foglalni, aztán felakasztani rá és lehet boldogan húzni. Szerintem egy 2,2-tonnás trélerrel meg lehetett volna hajtani, mint Zinger a varrógépet (tudom, hogy nem Z-vel írják).
-
npera
újonc
válasz WiZARD #136432 üzenetére
Én simán el tudnék zötyögni 600-as WLTP hatótávval még akkor is, ha Magyarországra utazom. Autópályán az mondjuk lenne 400-450 km körül és ugye kábé 5-10% körülre lövöd be töltést, aztán maximum 80-ig töltesz. Tehát praktikusan 300 km egy menet, nagyon nyújtva 350 km talán.
A Totoyával tanktól tankig mentem, ami kábé 550 km menet autópályán. Utána jól esik megállni pisilni, meg lábat nyújtani. A vicc az, hogy a lányom simán bírta ezt. Megbeszéltük, hogy időben szól, ha pisilni kell vagy bármi miatt meg kellene álljunk és nem volt gond. Kábé egyszerre éheztünk meg, valamint a pisiszünet sem okozott gondot. Egy tankolás sosem csak annyi, hogy belelocsolja az ember a benzint. A legtöbb benzinkút idióta felépítése miatt gyakorlatilag blokkolod a haladást, amíg benn állsz a kútfő mellett, de a "shop" egyszerre szolgálja ki a büféző adjunktusokat, meg a tankolókat is. Szóval simán állsz mondjuk 5 percet sorban, mire fizetni tudsz. Aztán utána mindenki a saját empátiája szerint áll odébb rögtön, hogy más is tudjon tankolni vagy még pöcsöl perceket, mire eláll a kúttól. Egy jól felépített töltőnél addigra már régen csorog a kulomb a kocsiba, ha van elég töltőoszlop.
-
npera
újonc
Ejha! Stenungsund városa mellett beomlott az E6 autópálya, de nem picit....
-
Phülöp
addikt
#mithallgatszmost
Dimmu Borgir & The Norwegian Radio Orchestra & Choir - Live At Oslo Spektrum - 2017
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
újonc
Svéd street race, persze full illegál. A srácok "lezárják" az autópályát, aztán ott héderelnek, amíg a rendőrök oda nem érnek. Akkor "rugalmas elszakdás", aztán mennek valami más szakaszra. Nem alapfokon veszélyes, mert konkrétan leblokkolják a sztrádát.
-
npera
újonc
-
Phülöp
addikt
-
npera
újonc
válasz Phülöp #136448 üzenetére
Én simán működök utána. Jól be kell állítani az ülést és a kormányt, aztán utána a München-Szecső sem gond
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- PlayStation 5
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Kompakt vízhűtés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali fotós kérdések órája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Politika
- További aktív témák...
- MSI H81M-P33 LGA 1150 alaplap
- Lenovo Thinkcentre M710s 7. gen i5-7500 CPU, 16 GB DDR4 RAM
- Gigabyte GA-Q77M-D2H LGA 1155 alaplap, + ajándék i5-3470 CPU
- DELL OPTIPLEX 3040 MICRO PC, i5-6500T CPU,8 GB DDR3 RAM, 500 GB HDD
- AKCIÓZVA! Lenovo ThinkBook 13s Fémházas Profi Ultrabook -60% i5-10210U 8GB 256GB SSD FHD IPS WIN10
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs