Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz Shadowbull #20 üzenetére

    "Nem nagyon van miből csökkenteni."

    Igazad lehet. BMW:

    Net income: 13%

    BYD:

    Net income: 3,0%.

    A BMW nettó profitja 18,6 milliárd euro volt (mai árfolyamon alig 7227 milliárd Ft), a BYD-é pedig 1,3 milliárd. Vagyis a BYD teljes árbevételének több mint a harmada (36%) volt a BMW profitja.

    Úgy lett a BYD profitja a BMW-ének mindössze a 7 (hét) %-a, hogy 2022-ben 1805164 járművet adott el, a BMW pedig 2,38 millió autót, és összesen 2,6 millió járművet. Vagyis a BMW 32%-kal nagyobb autó, és 44%-kal nagyobb jármű eladása hozta össze a 14,3-szeres profitot. Igazad van, nincs semmi mozgásterük az árak csökkentésére, nem lennék a helyükben. :(

    Persze ezek mind 2022-es adatok, azóta már simán lehet, hogy fordítva vannak a számok. :U

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Shadowbull #26 üzenetére

    Többek állítása szerint nemsokára nem hogy prémium, hanem semmilyen gyártó nem lesz, mert a BYD letarol mindent. :U A BYD pedig (már) baromi messze van az alsó polctól, bár tény, hogy a gagyijait érdemben olcsóbban adja, mint a BMW a hasonló gagyijait (az 1-es BMW-nek max. az árazása prémium). A BMW meg akár prémium, akár nem, nyugodtan nevezzük a 150 ezer alkalmazottjával meg a 2,6 millió eladott járművével tömeggyártónak. Ez kb. a Suzuki termelésének a 2/3-a, igaz, a Volkswagenének kevesebb, mint a harmada (~28%).

    "Nem is értem miért a BMWtől vársz árcsökkentést."

    Egyáltalán nem mondtam, hogy várok tőlük. Csak arra próbáltam utalni, hogy tudnának. (Ha akarnának. De nem fognak, tulajdonképp érthető módon. Még.) Mert rohadt drágák. Tudom, prémium. :U Azért van némi mozgásterük. Másokhoz képest sokkal inkább, lásd majd lentebb. Meg mert azon viszonylag kevés (nagyobb) gyártók közé tartoznak, akik gyártanak EV-ket, most már egész sokfélét. (Igaz, azokat már végképp csilliókért.) És történetesen európai cég. És leginkább Európáról volt szó. Mivel európaiak vagyunk hivatalosan, ezért engem elsősorban az érdekel, hogy pl. autó fronton itt mi történik; az USA nekem sokkal kevésbé fontos. (Ergo mondjuk a Ford vagy a GM számomra sokkal kevésbé lenne releváns.)

    "A 13%-os forgalomarányos nettó profit minden csak nem sok, ha általában nézzük. A sarki zöldséges ki sem nyit ennyiért."

    Igen, kőműves Józsi se mozdítja meg a valagát napi 150 ezer alatt, pedig már akkor is 4-500%-os marddzsal dolgozik. De nem ez a realitás, és pont tök mindegy, hogy más szektorokban ki milyen profitot (nem) vág zsebre. Az Audinál (7,1%) is bőven 10% alatti, a Mercedes 10% körüli (9,82%), a Suzuki (hogy legyen egy relatíve gagyi is) 4,5%, Volkswagen 5,7% . Szóval a 13% az relatíve igenis rohadt sok (+30% a Mercihez, +83% az Audihoz, és +~190% a Suzukihoz képest). De ha azt mondom, hogy 7200 milliárd forint, úgy már szerintem elég jól hangzik a profitjuk. (Ami persze most már valószínűleg jóval kevesebb.)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Shadowbull #34 üzenetére

    "Ami egy ökörség, nem fog megtörténni."

    Már hogy csak a BMW nem fog csődbe menni, vagy a többi gyártó se? Mert szerintem a többi se. Ennyire még az európai gyártók és döntéshozók együttesen SE hülyék.

    "kikereshetted volna a koreaiakat is."

    Így is elég sok idő volt. De nyugodt szívvel kikeresheted te is. ;) (Valószínűleg VW-Suzuki környékiek lesznek.) Alapvetően olyan gyártókat akartam betenni, amelyek gyártanak EV-ket. A Suzukinak csak hibridnek csúfolt autói vannak. (Amik amúgy nem annyira rosszak, de nyilván közük sincs a német prémiumokhoz - mondjuk árban se.)

    "A Suzuki 4,5%- os marzsa gyakorlatilag életveszélyes."

    Az valóban az. Nyilván nem nagyon engedhet meg magának sokkal többet. Szomorú, de ez van. Mindenesetre 1-2 veszteséges (negyed)év után még nem szoktak csődbe menni patinás gyártók, bár 3 évtől kezdve már kezd eléggé ijesztő lenni a helyzet.

    #35: "marzs, nem "mardzs""

    Jogos, bocs. Szívem szerint az angol marge-ot írnám, amit ugye dzs-vel kell kiejteni, azt magyarítottam. Csak hát rosszul, mert ugye erre már van "magyar"(os(ított)) szó.

    Ma már kétszer is írtam hülyeséget, eléggé atipikus. :B Nem kellene kapkodni. (Mondjuk a mardzs az tárgyi tévedés volt.)

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Vesa

    veterán

    válasz Shadowbull #34 üzenetére

    "Ami egy ökörség, nem fog megtörténni. "

    Azt én is nagyon remélem, és attól sem tartok, hogy a kínai vackok hatással lennének az eladásokra. Ugyanakkor a Neue Klasse felvet bennem kérdéseket, és ahogy a netet böngészem, ezzel nem vagyok egyedül, minimum baromi megosztó az irány amit azzal a formával kijelöltek. Persze láttunk már ilyet az ócska Bangle féle korszakban, aztán mégis jól fogytak az autók, de éppenséggel történhetett volna fordítva is. Az bizonyosan nem jó jel, ha ennyire megosztó egy forma, és igazából a Neue Klasse még az irányt sem jelöli ki rendesen, kicsit olyan érzésem van, hogy kihoztak valamit mert szorított az idő, de semmiféle konkrét jövőképet nem látok az egész koncepció mögött, csak a szokásos PR lózungokat. A Mercedes és az Audi is sokkal átláthatóbb irányba tart, vállalható formákkal és autókkal. BMW-nél számomra most nem teljesen világos, hogy mi az istent csinálnak tulajdonképpen?

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Shadowbull #42 üzenetére

    "és a kínai állam sem fogja őket a végtelenségig finanszírozni. "

    Elég addig amíg a saját gyártók megerősödnek és a konkurencia meggyengül.

    Kínának még hatalmas tartalékai vannak az önkizsákmányolásban.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • bteebi

    veterán

    válasz Shadowbull #42 üzenetére

    "Az autóiparban sok-sok évtizede brutális verseny van, aki rossz döntéseket hoz, az nagyon hamar beleáll a földbe. Folyamatos a változás, a költségek magasak, a haszon meg sovány."

    Ezek sajnos mind igazak. A gáz az, hogy szerintem nem is feltétlenül kell rossz döntést hozni. Hiába jó, urambocsá' nagyon jó valami, ha a piac nagyobb részének nem az kell, akkor megszívtad. (Persze valahol az is rossz döntés, ha nem tudod a piacot követni. Még akkor is, ha szakmailag neked van, neked lenne igazad. Az igazság önmagában nem termel bevételt.)

    "Sőt, a kínaiaknak is pont ezzel a kőkemény versennyel kell szembenézniük, és a kínai állam sem fogja őket a végtelenségig finanszírozni."

    Abszolút. És igen, a kínai állam se egy feneketlen kút, szerintem relatíve hamar (max. pár év múlva) alább fog hagyni a lelkesedésük. Mondjuk addigra a BYD már jó eséllyel toronymagasan fogja uralni az EV piacot.

    #43: "Szerintem annyira nem megosztó, egyszerűen csak új. Én láttam a tanulmányt élőben, nekem tetszett." ... "Konkrétan a következő évtizedek BMWs formanyelvét vezetik be vele."

    Az rendkívül szomorú... mert szerintem borzasztó ocsmány. :( A korábbi formatervek szerintem tök jók voltak (leszámítva az egyre hülyébb formájú ÉS nagyobb vesét, a 7-es BMW ezüst színben gyönyörű volt!), de ez az új... borzalmas. Mondjuk elfogadom (megérteni nem tudom), hogy sokaknak ez (is) tetszik. :DDD Valószínűleg ez a végső lökés ahhoz, hogy jó darabig nem lesz új BMW-m. :DDD (Bezzeg a 750-es, az annyira de annyira...)

    (Mondjuk már ezen is lehetett volna kisebb a vese. De élőben nem volt annyira gáz.) Nekem amúgy pl. az új Nissan X-Trail se tetszik. (A régebbi szerintem tök szép volt.) Pedig felmerült nálunk, mint potenciális pályázó, mert még 7 személyes kivitelben se nagyon kicsi a csomagtartója... csak simán kicsi.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • btprg

    senior tag

    válasz Shadowbull #44 üzenetére

    Lehet félreérthető volt, általánosságban írtam, nem az autógyártókra (ott a franc se tudja, hogy melyik alkatrészt gyártatják Kínában).

    Bosch, Makita, Hewlett-Packard, Sony, Philips, Russel Hobbs, Electrolux mind-mind "Made in China" hulladék. Nagyon-nagyon ritkán van kivétel, egyszer végignéztem a Media Markt-ban vagy 30 féle vízforralót, a 40 ezres márkás is ugyanúgy kínai volt, összesen egyetlen egy darabot találtam, ami "Made in Czech Republic" volt...

    #48:
    Igen, a divatmárkák is egytől egyig. Még a nagy magyar "2rule" is kínai.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

Új hozzászólás Aktív témák