-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Megjött a LED-hez is jó indexrelé. Tökéletesen működik, közvetlenül cserélhető vele a gyári, meg minden. Egy gond van: nem tetszik a LED index színe/fényereje. (Ki fogom próbálni, de nem hiszem, hogy így marad. Nézek vmi alternatívát, majd.)
Viszont az is "botrány", amit a Malaguti gyárilag előad hátsó index címén... Ba15s foglalatban egy-egy 10W-os izzó, aminek egy narancs búra adná a színét. Ez még nem lenne baj, csak az okos mérnökök (?*) megfejelték azzal, hogy milyen faszán néz már ki, hogy a hátsó lámpatest "egységen" piros, így az egésznek egy PIROS búrán kell átvilágítania. Eredmény: gyér narancsos fény, piros udvarral. Gyönyörű...
*: inkább azon marketingesek, akik csak a kinézetet nézik, s nem a funkciót, LOL.
Szerk: főként a fényerővel van gondom amúgy. Nagyon szépen néz ki a képen, hogy a sok SMD LED világít, de valahogy köze nincs a 16W-os izzó fényerejéhez, ami szinte vakít. Persze kérdés, hogy kell-e az indexnek annyira vakítania (de a gyárban úgy gondolták, hogy igen), bár inkább kritikus a hátsó ebben a kérdésben (amiről meg úgy gondolták, hogy nem). Furcsa.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #41601 üzenetére
Látom, belemásztál az index-izzó témába, hátha tudsz nekem segíteni. Nekem 4 db 10W-os gömbfejű, fehér fényű van a sárga színű búrákban. Hátulra szívesen tennék kicsit nagyobbat, de a 21W-os a "hosszú" búrájával már nem fér bele. Régen létezett gömbfejűben 15 és 18W-os is, de már sehol sem találok. Véletlenül nem találkoztál valahol ilyesmivel? (csak hátulra kellene, elöl maradna a 10W-os).
LED-es nem igazán érdekel, mert az az én indexeimbe biztosan nem jó (tükör van az izzó mögött).
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #41602 üzenetére
Nekem is tükrös az első, azért is választottam olyat, aminek oldalra
is van fénye. Más kérdés, hogy a gyakorlatban ez elég harmatos.
Igazad van amúgy, hogy az alternatívaként linkelt LED nem az igazi,
mert úgy világít, mint egy zseblámpa, a foncsort nem használja, így
az index hátulról "pontszerűnek" látszana, nem világítana az egész.Szóval még gondolkodom, mit kéne. Sajnos izzóra nincs tippem.
Berendeltem hátra is anno ba15s foglalatú LED cuccot, de nem jött. -
Dealer95
őstag
Sziasztok!
Egy kérdés:
Lenne egy Yamaha DT125.
2005-ös, olasz papírokkal.
Jelenleg 50-esként használják.
Mennyibe kerülne a forgalomba helyezése kompletten? -
-
Topiccsendőr
addikt
válasz killer1203 #41606 üzenetére
A fotengelycsapagyazast hogy csereltetek?
Hogy allapitottatok meg, h mekkora meret kell? Utana a szerelo nem merte le a hezagot? Vagy valaki, aki szetboritotta?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
killer1203
senior tag
válasz Topiccsendőr #41607 üzenetére
Azt a szerelő nézte át, de azok lehet nem is lettek cserélve mert hajtókar csapágyas lett a gép, és néztünk bele egy felújitott főtengelyt, és az lett belerakva.
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #39988 üzenetére
Leddel még inkább hasonlít valami mesebeli lényre szerintem
www.dongosofor.hu
-
Den
veterán
válasz killer1203 #41606 üzenetére
Biztos, hogy nem az olaj a gond. Ahogy nézem a kenési rendszer ábráját, a hajtókar csapágy a főtengely csapágyon keresztül kapja az olajat, tehát lehet hogy már azért ment tönkre, mert a főtengely csapágynál túl nagy volt a nyomás veszteség. Én először megpróbálnám egy tuti jó pumpával, mert azt egyszerűbb cserélni, és ha úgy sem jó akkor sajnos szét kell szedni, és kenési rendszer minden elemét ellenőrizni
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
Hát ha 125-ösről smkp adásvételit írsz, és még smkp biztosítást is kötsz, az okirat hamisítás is, annál még a minden papír nélkül motorozást is olcsóbban megúszod. Az meg hogy a rendőr mennyire rendes, attól is függ, hogy épp mennyire léptek a tökére a főnökei. Ha 48 kmh-nál gyorsabban mész a mocival, már simán büntethet, akármilyen papírjaid is vannak.
www.simson4t.hu
-
gabe_
őstag
Két hét állás után gondoltam, megjáratom a crackert, hát nem akart beindulni. Önindító teker, ennyi. Megnéztem, szikra van, benzin folyik, wtf? Automata szívató kiszerelve, rendben működik.
Gondoltam egyet, egy fecskendővel nyomtam egy kis benzint a gyertya nyíláson át a hengerbe, láss csodát, azonnal beindult. Vajon mi történt a két hét alatt, ami miatt nem akart beindulni? Letapadt valami a karburátorban?Sovány szakácsban sose bízz!
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #40785 üzenetére
A gyári 8500 helyett ez a Malossi verzió 1250-ért mindjárt barátibb.
Mi a trükk? Irreális a gyári árazása, vagy a Malossi gyengébb minőség? -
kenta
tag
Üdv!
Honda Dio AF35, Valaki elmagyarázná hogy állítsam be a karbit?
Sport légszűrő van rajta, akárhogy állítom vagy nagy, vagy kicsi az alapjárat és leáll.
Most lett felújítva, tömítések, csavarok, fúvóka...Eladó cuccok: http://t7.hu/15yk Megbízhatóság: http://t7.hu/15yl
-
KrAt
veterán
Ma végre sikerült eljutni megvenni a motoros cuccokat, végülis ezek lettek:
Dzseki: Shox Nordkap Flow
Kesztyű: Difi Drizzle
Sisak: Icon Alliance Solid RedA sisak keresés érdekes volt, mert a Shox-ban felpróbáltam ~10 darabot, mindből kivolt az állam.. Nyújtott fejem van Aztán átmentünk a BázisMotorba, ott volt a fenti darab, pirosban, utolsó darabként 63e helyett 39e-ért.. Nézegettük, ahogy gondoltuk, feljebb van kb 1-2 kategóriával a Shox-os 30-40e-s árkategóriához képest (pl. dupla D gyűrűs a csatja..), a piros szín volt egyedül a kérdés, de gondoltam, az se rossz, majd feldobom valami frankó matricával
A kesztyűből is ez volt az egyedüli kényelmes, de ennek ellenére örülök neki, mert frankónak tűnik
Kabátból meg pont ilyet akartam, teljesen jó, vannak benne protektorok, majd egy gerincprotektor fog kelleni még, aztán első körben ennyi -
AndrewTdi
addikt
-
huszi.gyb
senior tag
válasz AndrewTdi #41629 üzenetére
Realmotor jó hely Voltam már ott párszor, 18 évig egy faluban laktam a tulajjal.
Más: Ma beadtam a Tactot szerelőhöz, rendes, de k*** drága. Dio 10" bontott felnit 6k-ért akar adni, gumi nélkül. Mondtam neki, hogy inkább vinnék én, van úgyis bontott
Elhoztam haveromtól a Diot, hogy járok azzal. Naná, hogy nem értem haza, Árpád hídtól toltam. Kifogyott a benzin. Teletankoltam, csöpög (elég gyorsan)... kb 4 helyről 2csepp/másodperc... Hamar tócsa lett. A házba nem mertem már behozni Kíváncsi leszek, reggelre mennyi marad benne.
www.dongosofor.hu
-
-Mosquito-
őstag
válasz AndrewTdi #41629 üzenetére
Cseréled a Nexust? Ne tedd,törve volt mindkét oldala az Apriliának.
Huszi.gyb:
Jah tényleg jó hely. Kintről (Olasz) hozza be a motorokat ugyan olyan árakon adják mint az itthonit. Pl kérdeztem egy 650-es Burgit vagy 2M lett volna kb 10ekm valahány volt benne,szervizkönyv,na az nincs. Gumi cserélve volt rajta már.[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #41631 üzenetére
Motort venni náluk nem volt alkalmam. De a szerviz részüket többször látogattam... Ott rendesen dolgoztak.
www.dongosofor.hu
-
-Mosquito-
őstag
válasz Grillo #41632 üzenetére
Itt bárdot is kaphatsz sztem. [link]
Huszi.gyb:
Elhiszem. A kintről behozottakat rendbe kell rakni.Andrew:
Bármelyiket választod dobozt kell rá venni,de az sem baj ha úgy veszed/adják hozzá. Gp 800 az egy állat,semmit nem lehet eltenni benne,max egy nyitott sityakot.[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
AndrewTdi
addikt
válasz -Mosquito- #41631 üzenetére
A Nexus az utolsó robogóm (vagy ha mégsem, akkor az utolsó megálló egy GP800), ha cserélek, akkor minimum a 600-as váltós.
-
Grillo
senior tag
válasz -Mosquito- #41634 üzenetére
Köszi, imádlak.
Karajból vagy tarjából legyen a rántotthús? -
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #41634 üzenetére
Vagy a haverok által, jogsi nélkül összetörteket Quad, NSR...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #41638 üzenetére
Persze, mind magánterületen belül történt, kis kalapáccsal
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #41640 üzenetére
Te tudod, mire használod. Amire én, arra egy 600-as sportgép sz*r lenne.
Mondhatnánk, hogy a 400-as robi is felesleges, de ez csak részben igaz:
az erőtartalék néha nagyon jól jön (ezért "váltottam"), emellett kényelmes
és jobb a szélvédelme is stb. Ma pl. 6 fok volt, de abszolút nem fáztam...
Semmi thermobélés: vékony pulcsi a cordura kabát alatt/maszk/térdvédő,
téli kesztyű. Meg vastagabb zokni a bokám szélvédelmére. Amúgy erre a
csizmát lenne célszerű felvenni, nem csak szélvédelem kellhet: lustaság.
Motor a parkolóban, cuccom benne, mi hiányzik? Ezzel pl. bátran ki lehet
menni a városból is, ha arra van kedvem: a Majával kompromisszumosabb.
De alapvetően nem arra használom, szóval ez csak egy plusz lehetőség...ON: jövőre fékrendszer felújítás, aztán le lesz a gond sokáig. Remélem.
Igazából most is csak a benzinlocsoláson + fogyin szenvedtem. Más baja
nem volt, gyakorlatilag nem kellett rákölteni: szomszédom csodálkozott is,
mert állítása szerint ő csak úgy locsolta a pénzt a 200-asára: vezérműlánc
szakadás, és egyéb nyalánkságok. Tegnap ugye kipróbáltam az első LED
indexeket, hogy elég "gyér" a fényük. (Mondja a szomszéd, hogy akkor ez
csalódás: mennyibe fájt? Mondom 2 dollár. Szóval kicsit sokat kell várni
a kínai ingyenpostára, de megéri. Ha nem lesz tökéletes, nem nagy bukó.)Ja, megjött a hátsó index is. Vmi 50 nap után? Mindenesetre az tetszik!
(Eleve kétfélét rendeltem (+2 dodó), ha a hosszabb nem férne be, de simán
befért.) Közel azonos fénye van a 10W-os izzóéval. Csak nem eszik annyit.Viszont belefutottam egy furcsa anomáliába: ha az ÖSSZES index LED, a
vezérlés "megőrül": gyenge vészvillogóvá változik mindkét irány... (A relé
cserélve, szóval az biztos nem baj, ráadásul az még az elosztás előtt van.)
Írtam korábban, hogy tervezek vészvillogót kialakítani, NEM ÍGY gondoltam.
Arra gyanakszom, hogy a műszerfali visszajelző közösíti a betápokat, dióda
segítségével akadályozván meg a fenti jelenséget, ami viszont a csupa LED
index esetén túl nagy feszt kap (nem esik fesz egy index-izzón sem), így a
záróirányban is nyit. De ez csak egy elmélet. Mindenesetre az első LED-ek
úgysem tetszettek, szóval egyelőre oda ment vissza a gyári T10-es, W16W.
Vakító fénye van, ráadásul működik minden rendesen. Power leden agyalok.
Az azért már egy picit húzósabb árban van, hogy "próbára" berendeljem...[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
-
DigitXT
félisten
Nem, nem a fogyi miatt, LOL. A fényerő meg csak technika kérdése: van olyan
sok LED-es cucc, aminek megfelel a fényereje, az egy dolog, hogy előre nem jött
össze. Mondjuk a gyári vakítást is túlzásnak érzem, de mindegy: lehet, hogy arra
gondoltak, hogy kanyarlámpának sem utolsó, ha indexelsz, bár kár, hogy villog.Szóval a miértre a válasz: ne "rángassa" az akkut, ezzel (közvetve) a xenon tápját.
Azt sem szoktam szeretni, hogy (gyári motor esetén!) a műszerfalvilágítás "villog",
ha megy az index. Azért van a visszajelző lámpa, hogy az jelezze, ne a "fedkomp"
háttérvilágításának elhalványodása legyen már a visszajelző, érted. Tudom, erre
szokták azt mondani, hogy normális akkut kell venni... (Elvileg belevaló van benne,
1 éves, garis.) Problémát nem okoz amúgy - a xenonnak sem -, elvből nem tetszik.
Régen okozott gondot a Maján, amikor a xenon nem volt rendesen bekötve. Habár,
ha jobban belegondolok, most a Madisonon is hasonló a szitu: a H4/HS1 csatijáról
megy a vezérlő, nem közvetlen az akkuról, ezért nem is az akku ~12V-ját "látja"...Amúgy meg a LED azonnal reagál a tápfeszre, nincs felizzási ideje... Féklámpánál
ez kifejezetten hasznos.* Sok esetben gyárilag is LED-es féklámpákat használnak.Ja, és még valami: ez tuti nem ég ki, mindenféle rázkódásra érzéketlen, stb.
Szerinted csak "úri huncutságból" raktak a 2014-es CB1300-ra LED fényszórót?*: indexnél nem érzem a "közlekedésbiztonsági hasznát", ti. nem akkor kell egyet
gyorsan villantani, amikor már téped át a másik sávba, habár látni ilyen idiótákat is.Szerk: a W16W lehet, hogy T15-ös. (Annyira nem vágom ezeket a foglalatokat.)
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #41643 üzenetére
Nem úri huncutság az, nem véletlen hogy féklámpák esetén, a harmadik szinte mindig led-es, relatíve sok métert lehet nyerni fékúton ha időben látod hogy világít. Csak indexnél fogom nehezen
Amúgy nekem idáig egyik motoron se villogott a műszerfal világítás ha indexeltem... Fene tudja
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #41602 üzenetére
Ha már ennyire az index a téma: erre a típusra gondoltál?
kcsa: először a fesszab volt...
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #41641 üzenetére
Az index izzókat én nem bántanám. Fényesebb jobb is mint a LED,így jobban észrevehető normál izzónál az indexelés. Ezeket ha LEDre cseréled meg fog hülyülni az index a jóval kevesebb áramfelvétel miatt. Relézheted is de ha netán tönkre fog menni egy LED akkor megint borul a bili. Amit érdemes LEDesíteni (hideg fehér fénnyel) az az első helyzetjelző,rendszámvilágítás,féklámpa (piros 180 fokos Piranha,minél több LEDes) . Még tehetsz a csomagtartóba is LED szalagot,na nem piros/kék/zöld disco fényre gondoltam. Viszont ha túlzásokba esel akkor a generátor hiába termel,tölti az aksit ha nincs fogyasztod ami elhasználja a sok kraftot . Lehet fesszabályzod,aksid is tönkremehet e miatt.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
dJ Peer
aktív tag
Ha már világítás, nekem 2 db HS1 foglalatú izzó van bent, de nagyon gagyi, sz*rul világít. Viszont nem találtam ilyen foglalatúban +90% vagy megalight-os izzókat, van ezekben is valami jobb minőségű?
Ja, és nekem állandóra van bekötve a világítás, gyújtásra egyből ég. Érdemes kapcsolót betenni? Gányolni nem akarok, ha teszek bele, csak gyári kapcsolót.
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen