- XGS24 - Befutott az Assassin's Creed Shadows legújabb előzetese
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- Xbox Series X|S
- Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- Sony PSP
- EAFC 24
- Alkoholista nevelde
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Starfield
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
oliwire
őstag
Sziasztok!
A CPI Oliver City motoron hol található a fojtás? Rákerestem itt a fórumban, de nem találtam.
-
csiben1
tag
Sziasztok!
Motor vásárlásán töröm a fejem, leginkább 2 típus van kinézve : Aprillia Leonardo 250 vagy Gilera Runner Vxr. Korlátlan jogsi megvan, szóval ez már nem akadály, átírási,biztosítási összegekkel tisztában vagyok, viszont ami a kérdésem lenne, hogy ezeknél a motoroknál kb mekkora szerviz költséggel kell számolni megvétel után, illetve éves szinten? Tudom rengeteget számít az állapot, illetve az éves futás, de mégis egy átlagos használat mellett, hogy számoljon az ember? Mik azok amit vásárlás után, illetve évről évre meg kell csinálni?
Egy kis segítséget szívesen vennék ez ügyben, előre is köszönöm.You can walk straight through hell with a smile
-
runner 125
nagyúr
válasz csiben1 #44253 üzenetére
Teljesen általános dolgok, ez a kategória viszonylag kis pénzből fenntartható.
Szíj (8-10.000km-enként), görgők (szintúgy), olaj (5-6000-enként), olajszűrő (szintúgy), fékolaj 3-4 évente, hajtóműolaj 2 évente, fékbetétek, gumik kopás szerint, esetleg a hűtőfolyadék 3-4 évente.
Ft-osítva ez kb 30-40k / év, de még talán sokat is mondtam.
Jó állapotú példányt kell keresned és nem lesz lesz ezen kívül nem várt kiadásod.
VXR-ből már 350k-tól nagyon szépeket találni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SzlobiG
félisten
válasz csiben1 #44253 üzenetére
Korlátlan jogsival biztos hogy ekkora ccm-et akarsz?
Én a helyedben inkább 400ccm körül vennék és azokkal hosszútávon is lehet járni kényelmesen injektorral a fogyasztás is baráti lenne.
Leonardoból nagyon nehéz már olyat kifogni ami korrekt állapotba van(az összes olaszból van), de ha még is azt szeretnél, akkor csak is a 250-est nézegesd és az ST verziót mer az az utolsó verzió leoból 2005-ig. Yamaha blokk van benne ha egy kicsi füstöt is látsz meg ne vedd, mert az a blokk igencsak szereti enni az olajat.
Runner annyiból jobb, hogy azt még a mai napig gyártják az új kasztnisok nincsenek kókányolva annyira mint a 2006 előttiek, de ugye ennek ára is van...
-
csiben1
tag
válasz SzlobiG #44255 üzenetére
Egy akadálya van, hogy nem nagyobb motort veszek, az pedig a pénztárcám Illetve robogók közül, ezek tetszenek inkább, ennél nagyobb robogót már nem igazán vennék. Autó mellé venném, leginkább városban mászkálnék vele, jó időben melóba járkálni(25km), meg néha elmenni a környéken motorozni egyet. Egyenlőre ennél nagyobbat, drágábbat nem engedhetek meg magamnak, ezt is kétszer meg kell gondolnom, mert én szeretem nagyon karban tartani az autómat és ez igaz lesz majd a motoromra is. Úgy meg nem vállalom be, hogy ez a karbantartás rovására menjen...
Másik kérdés, fogyasztása ezeknek, hogy alakul? Én olyan vegye 3-4 körül számolok. Országút 3 város 4. Ez így reális lehet?
You can walk straight through hell with a smile
-
-
SzlobiG
félisten
válasz csiben1 #44256 üzenetére
Jah értem, végül is ahova neked kell arra teljesen jók, csak hosszabb utakra nem olyan kényelmesek ezek persze ellehet menni ezekkel is nem arról van szó voltam én is balatonon meg pesten is, de nyilván nem olyan mint egy nagyobb géppel.
Igen reális amennyiben nem egy szétkopott hulladékról beszélünk, akkor kb ennyit esznek ezek na meg ha nem állandóan nyélgázon van használva.
Majd linkeld be, ha kinézel egyet.
(#44257) runner 125 Mondjuk ja a 3liter kicsit meredek nekem jön ki 3.8-4 körül 90-es tempóval a 250-es is kb ennyit ehet.
[ Szerkesztve ]
-
csiben1
tag
Köszi srácok a segítséget Még gondolkodok, számolgatok, hogy bele fér e a a költségvetésbe. Viszont ha rászánom magam, jövök még ide vissza az tuti
You can walk straight through hell with a smile
-
csongi
veterán
válasz csiben1 #44256 üzenetére
Kymco Xcyting 250.
15-14 colos kerekek. Dupla tárcsa elöl. Sajnos csak egy sisakos a tároló. Szóval egy doboz nem árt.
Karbis, de a 3 liter itt is megoldható fogyasztás.Szíj azért a 250-es kategóriába inkább a 12-16 ezer futás (Japánoknál legalábbis)
Suzuki Burgman, 3Liter K3 (injektor) volt az ucsó aztán már csak kisebbek lettek. (legjobb fogyasztásom 2,8L, de az átlag 3-3,5 liter között.)
Sajnos a 13 colos kerék kicsike. Viszont dupla sisakos tároló, jó szélvédelem.Ahogy nő a kerékméret, annál komfortosabb, de a tároló rovására megy.
A 250-es blokkok általában 20-24 Le körül mozognak, 90-100 óra szerinti utazó nem gond nekik, ezt egy személlyel dinamikusan tudja.Hondák már csak 12-es kerékkel gurulnak.
Ha érdekel foresight keress meg privátban.
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz runner 125 #44263 üzenetére
Majd lemérem, mert az órája szerintem többet mutat, van hogy 70 km/h-t is. De szerintem annyit megy max. Akkor nem is várható tőle több? Csak mert az ismerősöm is kíváncsi arra, hogy merre is lehet ezekben találni a fojtást.
-
-
oliwire
őstag
válasz runner 125 #44265 üzenetére
Rendben, köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #44238 üzenetére
Olvastam én, csak dolgoztam a motorkán. Mechanikailag már nagyjából
egyben van. Akadnak apró problémák, de azzal talán elgurulok szerelőig.
(15-e amúgy szerintem nem "szerencsés", mert az egész város tele lesz
tüntetéssel/kampánnyal/útlezárással. Mer' az jó. Hiszen nemzeti ünnep.) -
huszi.gyb
senior tag
-
SirKero
őstag
Tudom,hogy Kínai de egész jó cuccok vannak a Burgihoz ( pl. első ledes lámák ) és soknál ingyenes a házhoz szállítás is. [link]
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
félisten
válasz SirKero #44278 üzenetére
Na jó, csak milyen minőség? Ha 1 év alatt szarrámegy, akkor nem érte meg.
Vagy ha tolni kell a motort pár km-t, mert elszakadt...
Höhö, mindkettőben volt részem a Majával. Most X-kevlár van benne... Az bírja.
Remélem. (Bevallom, nem kímélem: élvezem nyélen otthagyni az autósokat...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #44281 üzenetére
Hát ööö: fogalmam sincs*, hogy mi a Majának a gyári szíj-csereperiódusa.
De majd utánanézek, mert jogos, amit mondasz. Azért a Malossi nem szar, na.Ha már elektronika (sisakbigyó), akkor egy kis akkutöltés (reggel nem röffent
a kecske, mert az a disznó dolga, s különben sem kapott télen sok káposztát):
Mennyi lesz a vége? 14,4V? (Úgy érzem, reggelre ez már rendben lesz, nem?)
Már az utolsó egységet villogtatja, meg egész kellemes a fesz: ~11,6-ról indult.*: amikor vettem volt szakadásom (36), utána jó volt a szíj. Egyszer cserélte a
szerelő (42), egyszer meg észrevettem, hogy furcsa a motor viselkedése. Erre
jött az X-kevlar (46). Eddig jó: 1 éves lesz. Baromi sok km nem ment bele (50).
Az lehetséges, hogy 6000 km, és csere, mert olyan állat módjára megyek?[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
válasz DigitXT #44279 üzenetére
Most X-kevlár van benne... Az bírja.
Én is ezt néztem ki de T.L. nem javasolta úgy,hogy az ő ajánlásával Gates lesz benne.Vettem ma két ilyen kormánymarkolatot. Nem tudja valaki mekkora és milyen felfogatású kormánysúly kell a 400-as burgira. Nem találok róla semmit a neten.
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
AndrewTdi
addikt
válasz DigitXT #44285 üzenetére
Hát most az van, hogy nézek valami faszább akksit, mert most ilyenem van (de előfordulhat, hoyg megfeküt, mivel a komplett tavalyi szezont úgy jártam el vele, hogy a 8 cellából 4 minimum szint alatt volt), meg nézek fesszabályzót is kcsa kolléga segítségével íbéjről, mivel itthon mondtak rá 50K-t. találtunk egyet 15K-ért, már csaka válaszra várok, hogy a 3 közül a megfelelő márka-e.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
Sziasztok! Egy yamaha neos 2T 50ccm-es robogóról lenne szó. A probléma az lenne, hogy a kuplunghűtőről letört egy lamella. Nem tudom,hogy ez-e a pontos neve. Így néz ki és itt van [link]
Lehet-e így közlekedni vele, vagy inkább ne erőltessem?
-
DigitXT
félisten
válasz szimpláncsak #44287 üzenetére
Ez a variátor külső tárcsája. Valóban hűtés szerepe van a lamellának,
de nem azért nem a legjobb ötlet a törés után közlekedni vele, mert a
hűtése rosszabb lett, hanem mert ezzel kiegyensúlyozatlanná vált.
Szerintem ütni fogja a főtengelyt, de ne legyen igazam! Az ilyen varió
megfogásos módszernél amúgy gyakori hiba... Lehet, hogy elmenne
gond nélkül így is sok km-t: majd megmondják a tapasztaltabbak. -
wolfnet
tag
válasz szimpláncsak #44287 üzenetére
Ez nem egy variátor, és a berugó kar ide akad be nem?
Privátban érdeklődj! :)
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #44282 üzenetére
Azt én sem tom mennyi lehet a csereperiódusa,de ha tépkeded neki akkor arányosan csökkenni fog. Akinek már volt szíj szakadása az csudi jó dolgokat láthat ott akkor. Persze,hogy lemerült az aksi me b@ctattad a lámpát me vakííít. Ha köpködi minden cellából a savat és láthatóan tölti is akkor holnapra jó lesz.
Maja milyen/mikori gép ez?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
szimpláncsak
tag
válasz DigitXT #44288 üzenetére
Ez nem az enyém, csak illusztráció Persze én csesztem el, csak jelenleg azt sem tudom, hogy hogyan keressek rá, hogy mégis mennyibe kerül és hol lehet kapni. Sajnos nem BP-i vagyok így kicsit nehezebb a dolgom,mert legközelebb vagy Debrecenben vagy Nyíregyházán van yamaha márkaszervíz az meg legjobb esetben is 80km, telefonon meg nem tudom, hogy el tudom-e magyarázni mit szeretnék
-
-
AndrewTdi
addikt
válasz -Mosquito- #44293 üzenetére
Ez jó hír. Nincs meg az elérhetősége?
2 órája keresek YB14L-A2 AGM-es akksit, de nem találok.
Most találtam YTX14AHL-BS, ami méretre megegyezik, ez is jobb + és AGM.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz szimpláncsak #44291 üzenetére
Ja, értem. Csodálkoztam is, mert a képen célszerszám van,
azzal azért nehezebb a törést produkálni, "házi" módszerekkel
annál könnyebb. Amúgy variátor külső tárcsa: erre kell keresni.
Motortípustól függ, mibe fáj. Nagyobb gépnél nagyon tud fájni.Persze nem biztos, hogy rögtön cserés... Lehet, hogy javítható.
Ha mást nem, kitöröd a szemközt lévő lamellát is: egyensúly. -
szimpláncsak
tag
Most ezt találtam, szerintem ez lenne az: [link]
-
DigitXT
félisten
válasz szimpláncsak #44296 üzenetére
Na. Ez a méreg. ~2800 Ft? Az nem pénz.
Ugyanez nagyrobin vagy 5-10x ennyi. -
szimpláncsak
tag
válasz DigitXT #44295 üzenetére
Igazából nem kellett neki sok,csak,hogy megcsússzon a kezemben a franciakulcs, elég gagyi anyagból van sajnos. Ettől függetlenül én vagyok a hibás, mert még a robogón rajta van a fojtás és elég kevés infót találni,hogy pontosan hol lehet. Más típusú robogónál olvastam, hogy van a karburátornál egy kis rézgyűrű,meg itt a variátor tárcsán egy plusz kis fémgyűrű ami nem engedi teljesen összezárni a tárcsát,így a motor pörög csak az áttétel miatt nem tud gyorsabban menni. (Gondolom én, de lehet, hogy rosszul) Én meg is találtam ezt a kis plusz gyűrűt, csak hát ugye célszerszám kéne hozzá, hogy levegyem....
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen