-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jaffa75
őstag
válasz szmissz #56100 üzenetére
Akkor ezek szerint a tiéd injektoros...
Olcsóbbnak (nem olcsónak) tüntették fel a karbisok karbantartását - nekem erről nincs tapasztalatom, ezért igyekszem tájékozódni. (én még a 25 évvel ezelőtti Simsonnál tartok )
Esetleg akkor ezen postban elhangzott kérdésre is tudsz válaszolni?
[ Szerkesztve ]
-
szmissz
senior tag
válasz Jaffa75 #56101 üzenetére
Én csak azt látom, hogy halomra szopatják magukat a karbis kollégák, folyamatosan megy a "hangolás" mert valami soha nem frankó.
Én is karbis gépet vettem* 1 éve, 0km-es 125 Liberty-t, ami egyszer a Hungárián állt le alattam, kellemes volt. Soha nem indult gáz nélkül, kicsit tartani kellett, a szervíz szerint: "ez ilyen, mindegyik más egy kicsit". Kevésbé ment és többet fogyasztott mint a mostani, ami valóban injektoros és tökéletes minden tekintetben.
Pontosan az ilyen beidegződések miatt, hogy a karbi könnyen karbantartható, olcsóbb, stb. Meg eleve tetszik is maga a működési elv, zseniális dolog volt. És a kulcs a "volt" szóban keresendő szerintem manapság.
szerk: Postra válasz: Legálisan B125-ös jogsival, 125-ös gép kell neked arra a távra és az említett útvonalra.
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
HRC95
tag
Helló!
Van egy 70 es malossi sport hengeres aerox om. Kérdésem az lenne, hogy lehet-e a variátorba különböző súlyú görgőket rakni?(1gr eltérés) 9 görgős Polini super speed variátorom van és adtak hozzá 9x3gr-t meg 9x4gr-t. 3 al csak pörög a 4 meg sok neki, bele raktam úgy, hogy 6x3gr-t meg 3x4gr-t,(középre, a két 3gr es görgő közé volt berakva a 4gr így volt benne összesen 30gr) és a vége 112km/h volt és jól is gyorsult. A 9x3 gr (27gr) meg 90 nél megáll és csak forog, nem akar haladni.MSI Z270 | i5 7600K | G.Skill Ripjaws 16GB | Rog Strix GTX 1080 TI
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Jaffa75 #56101 üzenetére
Telibe szopatom magam egy 180 4T karbissal, most épp nem megy, és néha zabál
De 2T 50-ből tényleg nem ajánlott az injektor. Karbit nehéz belőni, de ha találsz egy szakit aki türelmes, akkor utána jó. Injektoros gépet és nagyobb ccm, de mindenképp 4T blokk esetén vennék.www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz szentkuti11 #56069 üzenetére
Az jó csere volt, grat hozzá! (Hallom ettől a motortól már a
kis Maja is összefosta magát. Az előzőtől csak a nagy.) -
szentkuti11
addikt
Srácok, én bárki ellen kiállok a Liberty-vel, ez olyat gyorsul, hogy az embernek kicsit hátralöttyen az agyvize.
-
kcsa
veterán
válasz szentkuti11 #56110 üzenetére
Jó. Repülőrajttal 50-től 140-ig kiállok
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #56113 üzenetére
Majd lekapar egy 50-t, és leveszi a rendszámot.
www.dongosofor.hu
-
mumtaz
senior tag
Ma kaptam a telefont, hogy megérkezett az új vízpumpa. Tök fasza, hogy pont ma voltam Szigetszentmiklóson. A telefon meg persze akkor jött, amikor már úton voltam hazafelé a Pesti rakparton.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Den
veterán
válasz Jaffa75 #56088 üzenetére
Bőven elég a 90 kilódhoz egy jó 2t ötvenes, ne hagyd magad belelovalni a hülyeségbe. Ha nincs olyan jogsid, ami jó 126-öshöz akkor pénzkidobás 125-öst venni. Jogsira, átirásra elmegy annyi pénz amennyiből az ötvenest egy szezonban tankolod. Ráadásul városban használod, marpedig városban a 125-ösnek is 50kmh a megengedet sebességt. Tovább rontja a dolgot, hogy egy jó rendszámos 125-ös lényegesen drágább mint egy ugyanolyan állapotú 50-es.
Szóval elszórsz egy rakás pénzt, és egy perccel nem fogsz hamarabb beérni a melóba.Vegyél nyugodtan ötvenest, semmit nem kockáztatsz, ha később mégis úgy látod hogy nagyobb kell, akkor eladod es veszel nagyobbat, ha viszont elég a kicsi, megspóroltál több szezonnyi benzinpénzt.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz szmissz #56102 üzenetére
A karbival szopásról azért olvasol annyit, mert jellemzően 10+ éves gépekről van szó, amikmár ármentek egy pár "gondos" gazda, és önjelölt tuningmester kezén, akik maradandó nyomot hagytak a motoron, és a karbin.Ez a szopás eredete, és hasonló korú és előéletű injektoros gépekkel lesz majd csak az igazi giga szopás, az értékvesztésről nem is beszélve, mikor elpusztul a nagynyomású benzinpumpa, és az új annyiba kerül majd mint amennyit a tíz éves motor ér. Ezek a motorok fillérekért fognak elmenni hibásan, aztán szépen karburatorossá alakulnak. Lásd ditech, purejet...
A zseniàlis működés...ha megnézed hogy mi minden kell egy injektoros rendszerhez, hogy elvégezze azta feladatot amit egy karbi pusztán a fizika törvényeinek engedelmeskedve képes elvégezni, akkor rögtön nem tűnik annyira zseniálisnak.
Ha a szervízben nem tudtak megcsinálni a karbis gép indulasi problémáját, mondván, ez ilyen, akkor reménykedj, hogy az injektoros géppel soha nem kell hozzájuk menned
www.simson4t.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz body007 #56121 üzenetére
Szerintem meg aki hülye szenvedjen alapon fizettesse meg a biztosító zsebből a kárt, és vágják meg, a költségvetésnek úgyis kell majd a pénz... És jól elhíresztelni, hogy ~300k a mutatvány, zsebből...
Plusz álljanak ki az út szélére és nézzék, kapásból 50rugós csekk (annyi itthon egy benézett roki parkoló).Egyből javulna a statisztika, mert a lopott 125-ösöket nem lehet eladni 50-es "papírokkal", lemenne ezeknek az ára, csak bontásra lenne jó, tisztulna a közlekedés, és nem kéne attól parálni, hogy a papírok nélküli akárki összetör téged/autódat/motorodat, és elhúz mert úgy sincs rendszám, jogsi, de lóerő van...
Den: Igen, szopás, de valahogy nem tudom sajnálni...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
-
-
KubanitoS
veterán
Sziasztok!
A következő a szitu: van egy 2005-ös Aprilia SR50-es kisrobogóm, karburátoros. A gépet teljesen újonnan vásároltam anno.
Jó másfél éve elkísértem egyik haveromat a motorszerelőjéhez, mert valami gond volt az ő robijával. Ott a helyszínen mondta a szerelő, hogy egyértelműen lehet hallani az én robogómon, hogy a kuplungja "nyiszog", ami nem jó jel. Én nem foglalkoztam eddig vele, de hagytam magam és az arc a helyszínen megköszörülte, szépen összekókányolta, viszont a nyiszergő hang valóban eltűnt, azóta nem is volt gond vele.
Mostanság véltem ismét felfedezni a dolgot és ezzel kapcsolatban szeretnék érdeklődni.
A leírtakból ítélve valóban a kuplung lehet a ludas? Van rá reális esély, hogy beadja a kulcsot az egész, ergo érdemes lenne foglalkozni a dologgal jelen állapotában? Ezalatt most akár egy komplett kuplungcserét értenék, szeretném, ha most rendesen meg lenne csinálva.
Tudnátok linkelni valami webshopot, ahol reálisan lehetne látni, mennyibe kerülnek a szükséges alkatrészek, akár csak saccolva, hogy lássam mennyi az annyi, ne verjenek már át a szükségesnél jobban.
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
kcsa
veterán
válasz szentkuti11 #56113 üzenetére
Lekaparok egy nullát és mehetünk
-
szmissz
senior tag
A Keresztúri utat említette, hát én ott nem szeretnék egy 50-essel nyélgázon menekülni...
későbbi kommentekre:
A karburátor zsenialitásáról írtakat szerintem félreértetted, vagy nem tudom, mert pont az tetszik nekem is, amit írtál, hogy a fizika működteti. De fizika ide-oda, akkor is precízebb és koszerűbb az injektor, de az is igaz, hogy nem 15 éves, lefingott zombik életbentartásában gondolkozom. Egy injektorosnak sem lenne semmi baja szerintem, ugyanannyi idő alatt, de ha mégis és borítja a költségvetést, mert pl 30k egy benzinpumpa... hát.. ajánlom a biciklit, azt még tankolni se kell.
Hát abba a szervízbe egészen biztos, hogy nem megyek, tekintve, hogy az egy Piaggio volt, most meg Hondám van.
Szerintem te szerelő szemmel és háttérrel kicsit máshogy állsz a kérdéshez, mert ugye van itt néhány kolléga, akik változatosabbnál változatosabb szopáskeringőket adnak elő hónapok óta. Valahogy nem találják azt az "ügyes szakit".
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
z0l1ka
aktív tag
válasz dzso22 #56033 üzenetére
Ezt a sodrott vezetékes trükköt még nem próbáltam , de mi lenne ha vennék egyet pl egy utángyártott karbit Innen ? Van 12-es de egy ezressel több a 17.5 -es! Melyiket lenne érdemes ? Sportkipufogó van csak rajta meg egy malossi varió , nem tervezek 70-es hengert rátenni egyenlőre!Vagy az utángyártott karbikat ellehet felejteni ?!
<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Debilon #56124 üzenetére
Na igen, én is morcos lennék, nem is kicsit...
Den: Igen, az átb@szás más, ott áldozat az ember, és nem egy hülye. Természetesen a 125/50-esezők közt is van kivétel, pl az általad leírt eset, nem rá értettem... De aki tudja, és direkt hülye, esetleg még hangoztatja is: A rendőr úgyse tudja, miért ne legyen alattad több erő... Na az vastagon az általam véleményezett kategória.
KubanitoS: Szerintem nézesd át egy hozzáértővel... Amúgy újonnan vetted, mennyit mentél vele? Gondolom többnyire városban.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
mumtaz
senior tag
Nyugi. Az előző Speedfightomnál én is benéztem. Mivel előtte nagy időt is hagytam ki, nem nagyon voltam tisztában a dolgokkal. Az meg végképp ismeretlen volt, hogy az 50-es és 100-as között hogyan lehet különbséget tenni. Nyilván egy tapasztaltabb embernek szemet szúrt volna, mert tudja, mire kell figyelni és, hogy kell is egyáltalán figyelni. Nem tudtam, hogy más a légszűrő és a kipufogó valamint azt sem, hogy az 50-es nem 150-ig van skálázva és az, hogy az 50-esen nincs helyzetjelző állás a lámpakapcsolón.
Ráadásul nem is ment, mikor megvettem és a hengert lebontva nem szúrt szemet a dugattyúméret sem. Világos, hiszen előtte utoljára 12 éve motoroztam.
Mikor beadtam a hengert fúrásra, akkor közölték velem, hogy ez 100-as, de akkor már mit lehetett tenni? Eltelt 3 hét a vásárlás óta. Ezzel a géppel végül 2 évig járkáltam. 70 volt a végsebessége, viszont soha nem volt semmi hibája. a két év alatt végül 4000km-t raktam bele főleg pusztán azzal, hogy munkába jártam vele. De a zabszem ott volt fenséges popómban, hogy elkapnak. Ezért adtam el és vettem meg a mostanit.Ez a mostani lenne jó, de a régi példány megbízhatóságával.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz KubanitoS #56134 üzenetére
Akkor úgy kérdezem az mikor volt?
A nyiszogást így, neten keresztül nem lehet diagnosztizálni, hallgasd meg honnan jön, bontsd le, és kiderül. Akkor is nyiszog, ha alapjáraton jár (nem zár a kuplung) és akkor is ha zár? Nincs égett szaga? Honnan jön a hang? Ereje megvan?...stbwww.dongosofor.hu
-
KubanitoS
veterán
válasz huszi.gyb #56135 üzenetére
Minden teljesen jó benne, a nyiszogás egyértelműen a kuplungból jön és csak gázadásra, írtam is már, hogy egyszer lett ideiglenesen javítva, csak most ismét elkezdte a műsort és ezt szeretném megjavíttatni.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
dzso22
senior tag
válasz z0l1ka #56129 üzenetére
17.5
Enyémen is ekkora van 50-es henger alatt.
Én kerülném az utángyártottat.
De szokott lenni hirdetve új Mikuni olx stb. helyeken.
Nehézkes belőni mint minden Mikunit, de elég elfogadható karbit dobálnak ahhoz képest hogy 5-10körül van az ára Sőt Már fogtam ki ennyiért eredetit is.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
Jaffa75
őstag
köszönöm a választ...
Még annyi csak, hogyha arra "vetemedek" hogy 70 ccm-eseket keresek (50-ről átalakítottakat), azzal van-e komolyabb rizikó, vagy vannak annyira túlméretezve az 50-ek, hogy elbírják a nagyobb hengerűrtartalmat? Illetve milyen típusokat nézegessek, ha játszik a 70ccm?
-
KubanitoS
veterán
-
stereodead
csendes tag
válasz Pete55555 #56078 üzenetére
Dehogy vettem el. Megtört az idom. Azt tudom, hogy a rendes újrafestése 20-25 ezer huf, gondolom akkor a cseréje mégtöbb. 500 forintot így átnyújtani akkor amikor valakinek kis híján szarrátöröd a lábát, meg 30ezer feletti kárt okozol a motorjában az szerintem valami minősíthetetlen parasztság.
fgsfds!
-
z0l1ka
aktív tag
válasz dzso22 #56140 üzenetére
Köszi én is körül néztem ,de az a baj hiába veszek 5 körül dellorto-t ugye bele nem látok ,és ha az is kivan kopva mint az enyém ?! kidobtam az ablakon 5k , és újra nincs karbim.
Egyébként meg nézegettem a 17,5 -es karbiknak a főfúvókázást ,az hogy van hogy az egyikhez 80-as másikhoz meg 62-s a harmadikhoz meg 90-es főfúvóka van ? Akkor gondolom ami az enyémbe van 74 vagy 78-as se lesz jó hozzá mivel nem mindegy hogy 12-es vagy 17,5-es karburátorba van nemde?<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #56142 üzenetére
Jó, de az te vagy, tőled megszoktuk, hogy veszélyesen élsz.
Egyébként meg, nem az érdekel, pont leszarom, hogy a másiknak milyen papírjai vannak, amíg:
1) Engem nem bánt (=üt el, okoz anyagi kárt...)
2) Ha már késő, de csökkenteni tudja a kárt, megteszi (=fékez, mielőtt nekem jönne)
3) Ha már anyagi kárt okozott, és nincs biztosítása a helyszínre tud hozni annyi kp-t, amivel teljes mértékben tud kártalanítani...A jogosítvány messze nem jelenti azt, hogy tud vezetni, most tök mindegy, hogy van-e vagy nincs... (Magán vélemény). Viszont a kp fedezetet akkor is megkövetelném, ott a helyszínen... Oké, szemre nem lehet megmondani, de akkor meg vastagon fogjon a toll...
www.dongosofor.hu
-
Something_
őstag
válasz huszi.gyb #56145 üzenetére
Egyszer kb az elottem levo 3. auto tukret ugy lebombazta egy kamu50es, hogy a csavo majdnem beszallt egy masik autoba a robogoval, de valahogy csodaval hataros modon a motoron tudott maradni.
Veres Peteren volt befele, 1-1 sav, full dugo. A robogos ugy elhuzott, ahogy jott. Na mar most hogyha az en autom tukret zuzza le az kb bontottan is 50e, de nem vagyok biztos, hogy csak a tukor lett tropa, lehet hogy ott meg kapott mas is.
Csavo kiszallt, de nem tudott semmit kezdeni magaval. Eleg fura volt latni ilyet..Tudom, hogy en vagyok a ratyi, de az osszes kozlekedore rakatnek rendszamot. Legyen az 50es robesz vagy sima mezei bringa.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #56146 üzenetére
Ezt a témát direkt nem akartam felhozni, de amúgy jogos... Én is tetetnék, de nem lehúzásosan, csak mondjuk a biztosítás mellé egyszeri +500Ft, felrakod és szevasz. Na de itthon vagyunk, szopás az élet.
Ha épp robogóval lennék, és valaki ilyet csinál, utána is mennék... Undorító... Egyszer én is koccoltam le türköt, rendszám nélkül. Megálltam, megnéztem, semmi nem látszódott, intettem, és go. Annyi történt, hogy az én tükröm behajlott egy kicsit...
www.dongosofor.hu
-
30z.Samu
félisten
válasz Something_ #56146 üzenetére
Ésszerű keretek között támogatnám is a rendszámot kismotorra is.
Sic Parvis Magna
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Projektor topic
- LEGO klub
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- World of Tanks - MMO
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs