-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz BenQhunria #72150 üzenetére
Persze, hogy van vizes belőle.
Én csak az adatbázis alapján mondtam 90-est. Megmondom őszintén, hogy fals adatnak gondolom, túl nagy ez a méret egy széria 50-es robogóhoz, még ha semmiféle fojtás nincs benne akkor is.
Amit gyárilag adnak a dellorto-hoz azzal ne foglalkozz. Csak adnak valamit, az a 93 már igen nagy. Véleményem szerint a gyári méret valahol 74-76 környékén lehet.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
BenQhunria
tag
válasz sityupityu #72151 üzenetére
Hát akkor nem ez lesz a probléma, mert 72-es és mindent kitisztítottunk.
Most ebbe a hidegbe az istenért nem indul, jó sokadik rugásra is száraz a gyertya,nyílvan ha gyertya le, bele benzin akkor jó.
Abban kérhetném még a segítségeted, hogy belinkeled ami karbi tetején van szivató rész műanyag meg ami gázhoz van mert azok nagyon oda vannak.Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.
-
Topikgazda
válasz BenQhunria #72152 üzenetére
A 72 és a 76 közötti négy szám eltérés simán számíthat, de a te esetedben nem ez a probléma, most írtad először hogy indítási gondjaid vannak. Nem megfelelő kis főfúvókával is kéne indulnia. Nálad a száraz gyertya arra utal, hogy egyáltalán nem kap semennyi üzemanyagot. Teljes karburátor pucolást elvégeztétek már?
A tetején lévő műanyagokról most hirtelen nem tudok linket adni. Mi a gond velük?--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
BenQhunria
tag
válasz sityupityu #72153 üzenetére
A karbi teljes pucolást illetve felújító szettet kapott, a túlfolyón elég sokszor csöpög a benzin, lehetséges, hogy ház van már kopva?
Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.
-
Topikgazda
válasz BenQhunria #72154 üzenetére
Bármi baja lehet...Lehet, hogy azért csöpög állandóan, mert az úszóval nem oké valami, vagy nem zár rendesen a benzincsap. Ezt így nehéz megmondani. Én csak annyit tudok így mondani abból amit leírtál, hogy tuti nem kap üzemanyagot a motor és azért nem indul. Sok rárúgás után nem szabadna száraznak lennie a gyertyának.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
BenQhunria
tag
válasz sityupityu #72155 üzenetére
http://www.robogoalkatresz.eu/index.php?page=termek&kat=28&id=2945
Ez ugyan az , itt egy kicsit barátibb az ár!?[ Szerkesztve ]
Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.
-
Topikgazda
válasz BenQhunria #72156 üzenetére
Igen, ez ugyanaz és kicsit olcsóbb.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Kellemes Ünnepeket Kívánok minden fórumozónak!
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Prich933
újonc
Üdv Mindenkinek!!!!
Lenne egy olyan problémám , hogy rendelkezem egy Piaggio Sfera NSL1T motorral , 92 -es évjáratú és 50 ccm felszereltséggel , még gyári állapotban van , nem módosított.
Tökéletesen ment a motor , de a napokban kb 60 km/h sebességgel haladtam lefele a lejtőn és egyszer csak leállt alattam a motor, egy pár perc múlva viszont beindult, nem értettem a dolgot , de mivel beindult utána így nem foglalkoztatott a dolog, de sajnos másodszor is eljátszotta ezt, azóta viszont semmi, se gombról se berúgó karral nem indul.
Ezeket próbáltam eddig :- Tisztítás : Karbi/Légszűrő
- kicseréltem a gyertyát is
- szikrát kap, benzint kapHa esetleg valakinek van valami ötlete , azt nagyon értékelném.
Csak végső esetben szeretném szerelőhöz vinni, mert ha nem nagy a baj , tuti lehúzás lenne a végeKellemes Ünnepeket mindenkinek
-
Topikgazda
-
Prich933
újonc
válasz sityupityu #72160 üzenetére
Köszönöm a gyors választ Intézkedem is
-
Topikgazda
-
BenQhunria
tag
Lenne még egy kérdésem , két bejgli közt!
Valami zörög a varátor környékén, lett cserélve a szabadonfutó, variátor, szíj,ha jobbra megdöntöm a motort akkor elhalkul.Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.
-
Topikgazda
válasz BenQhunria #72163 üzenetére
Gondolom mindez alapjáratnál csak. Több oka is lehet. Lehet kopott variátor, görgő, de ezek nálad ugye cserélve lettek. Még az önindítónak a tengelye is szokott érdekes dolgokat (hangokat) művelni.
Még azt megnézheted, hogy a főtengelynek nincs-e mozgása. Ezalatt nem föl-le lévő mozgást értek, hanem tengelyirányú, pár tízed milliméteres ki-be mozgást. Ez a mozgás a hézagolástól lehet, motortípusonként változó, hogy mennyi a megengedett gyárilag. Még erre tudok gondolni ami esetleg átadhatja a hangot, bár nem hiszem hogy ez lenne.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
gabe_
őstag
Van Szigethalmon egy konténerben robogókat/motorokat behozó, árusító cég, ismeri valaki?
Elég jó áron hirdetik a robogókatSovány szakácsban sose bízz!
-
mumtaz
senior tag
Ott elég sokan foglalkoznak ezzel.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
flegga92
senior tag
Kis beszámoló a Tucano Urbano-ról:
Ma felszereltem és mentem egy rövid kört vele 3 fokban.
Stabilan áll a dobogón, 4 helyen a gyári csavarok tartják. Elsőre bonyolultnak tűnik, de elég egyszerű ha rájössz mit is akar a rajz. Rögzítők különböző színű varrással vannak. Kulcsnak és tanknak külön kis "ablaka" van így ezért sem kell felhajtani.
Baromi jól melegíti a felső combbot, a térdem még kap egy kis hűvöset 50 felett, de csak azért, mert állítani kéne rajta. A láb alsó része sem kapja a hideget sehonnan, pedig a bokám kint volt. Nem lebeg 80 km/h-nál sem.
Forgalomban megállni kicsit szokatlan még, de hozzá lehet szokni.
Ennél a típusnál tudod rögzíteni a sisak tartóval, így nem tudják ellopni sem olyan egyszerűen. Ki lehet feszíteni az ülés teljes hosszában, így ha nem fedett helyen parkol a robogó se fog megázni.
Nagyon elégedett vagyok vele, kocsit újra elrakom. -
nyogo83
Topikgazda
En nem feltetlenul ajanlom oket. Mukodokepes motorokbol amiket arulnak, altalaban osszelegozott, a legkevesebb befektetessel eladhatova tett motorok vannak, azok is boven piaci ar felett.
Ami meg erintetlennek tunik (marmint ok nem nyultak hozza) azok meg meg dragabbak.Nem veletlenul nagy reszben bontokent uzemelnek. Bontott alkatreszt mar tobbszor vettem toluk, de azt is csak szemelyesen szabad, mert igenytelenul egymas hegyen hatan dobozba hajigalva van tarolva legtobb.
1x vettunk egy robogot egy sractol Szigethalmon, aki sajatjakent arulta. Viszonylag ar alatt volt volt, igenytelen fenyezes, meg egy ket apro esztetikai hiba. De eskudott, hogy motorikusan fel van ujitva, karbi rendbeteve, uj gyertya, benzincsovek, gorgo, stb.
Probakor nagyjabol okes volt, amikre ralattunk az rendben volt, megvettuk. Kozeli kuton tankoltunk, majd tankolas utan par meterrel nem akart felporogni, csak fulladt, majd nem is indult.
Felhivtuk a sracot, mondja jon mindjart az apjaval, mert o motorszerelo. Na..a motorszerelo az a Blaga-s arc volt, szoval a robogo is onnan volt, mert utana elmondta, hogy az apja csinalta a robogot.
Akkor mokolt a gyertyaval, "merthogy bekopte". Nem kopte az be, csak egy 1000 eves kopott/rozsdas gyertya volt benne az allitolagos uj helyett. Rakott bele egy masik hasznaltat, beindult, elkoszontunk persze eleg morcos hangulatban, hogy nem errol volt szo.
8km utan a robogo felporgott, majd leallt, be sem indult. Hivtuk az arcokat, hogy penzzel es furgonnal jojjenek mert ez megy vissza hozzajuk. Nekem kedvem sem volt mar ranezni, raadasul nem is az enyem lett volna.Mikor megerkeztek akkor elkezde a csavo a robogot butykolni, majd nagy buszken mutatja, hogy "hat csak a benzincso csuszott le a karbirol, ezert megy ez a hiszti".
Na ott elborult az agyam, mert ugy megbontva mar lattam a sargara es satu merevre oregedett csoveket, legtobb helyen mindenfele bilincs es egyeb nelkul.
Mondtam neki, hogy ezek utan szepen berakja a furgonba, penz vissza es megy mindenki az utjara.Ha az adasveteli irasakor nem latja meg a srac a rokonom igazolvanyat amitol hirtelen be is parazott kicsit(nem irom melyik hivatasos szervnel), akkor valoszinuleg nem ment volna ilyen siman a visszacsere.
-
gabe_
őstag
válasz nyogo83 #72169 üzenetére
Ez mondjuk nem hangzik túl jól.
Én kb. ilyenekre gondoltam tőlük:
Dio
Vino
Nem tudom, elmennék egy utánfutóval, pár szerszámmal, kis benzinnel megpróbálni beindítani, kipróbálni az egyiket ebből az árkategóriából, aztán ha sikerülne, és megtetszene, el is hozni egyet. Persze gondolom, biztos költeni kellene rájuk, de tavaszig úgy gondolom felkészíteném.Sovány szakácsban sose bízz!
-
perge666
veterán
Üdv.
Adott egy simson ami 2-3 évet állt.
Könnyen beindul mindenféle takarítás,piszkálgatás nélkül,de most nem ez a lényeg.
A kuplungja nagyon kemény volt,és megugrott sebességbe és leállt.
Váltóolajat cseréltem benne meg a kuplungon állítottam,mostmár belehet rakni sebességbe de még keményebb a kuplungkar.
Megyek vele 1-est 2-est szépen veszi,de ennyi,3-ast 4-est nem találom,mi lehet a probléma,hol keresgéljek tovább??
Lerakás előtt jó volt. -
nyogo83
Topikgazda
Te tudod, egy megnezest meger-e, de csak annyit: nem hulyek, ami kevesbe torka veres, azt rendberakjak es eleg rendesen piaci arban adjak el, mivel tele vannak alkatresszel. Pl Vinot ami normalis motorikusan meg nem log a bele, 140-160k alatt nem talalsz. A blokkja sima 3kj Jog, van hozza minden, viszont burkolatot ami nem torott, vagy nem talasz, vagy irrealis aron.
Diot is lehet szerintem ennyiert szezonon kivul kapni.
Az a baj a legtobb konteneres robogoval, hogy azokat mar kb bontasra adjak le, raadasul nem tudod, hogy elotte kulfoldon mennyit rohadt lerakva.
En szemtelenul alacsony aron vennek csak ilyet, az adott tipusbol a normal ar negyedeert max.(pl legutobb blokkhibás Vinot vettem 50-60k kozott, annal tobbet nem adtam volna erte) -
Topikgazda
B.U.É.K mindenkinek.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
csurgoi
aktív tag
A nyáron egy pöcre induló robogó télen miért bolondul meg?
Fél órát kell önindítóznom, rugdosnom mire életre kell?https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
Topikgazda
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #72177 üzenetére
Tudom,nem is kötekedésből írtam.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz lbence #72182 üzenetére
Melyiket kérdezed, malossi multi? A gyári variátorhoz viszonyítva tágabb a hasznos fordulatszám tartomány amiben dolgozni tud, ezáltal valamivel jobban fog menni. Mivel optimálisabban tud dolgozni mint az eredeti, és a kipufogód is a gyári csőre hajaz leginkább ezért fogyasztást nem fogja befolyásolni-növelni. Nagyobb teljesítménynövekedés (és ezáltal természetesen nagyobb fogyasztás) egy rezonátor beiktatásával lenne elérhető.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #72183 üzenetére
Tehát alacsonyabb fordulaton is kicsit nyomatékosabb lesz?
Ilyenre gondoltam.
Rezonátort nem szeretnék, az ismerősöm inkább a 70-es hengert javasolta, de a járatással nem bajlódnék, így a multivario felé indulnék. -
Topikgazda
válasz lbence #72184 üzenetére
Igen, erre gondoltam én is. Így van, kicsit nyomatékosabb lesz pluszban még egyenletesebb is lesz az egész gyorsulás.
A 70-es hengerhez egy gondolat: Egy ötvenes henger-multivariátor- és rezonátor trióból jóval több kihozható mint önmagában egy 70-es hengerből, ami multivario és sportcső nélkül be van építve csak úgy önmagában. Lehet, hogy furán hangzik, de így van. A 70-es hengernek csak akkor lehet igazán kihasználni a lehetőségeit, ha a másik két dolog is megvan. Egyébként csak egy minimálisan erősebb (nyomatékosabb) motort kapunk 1 max 2 lóerő többlettel...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #72185 üzenetére
Aha, köszi, ez a variátor akkor jó lesz nekem szerintem.
A rezonátort kihagyom, a munkám miatt sem szeretném, hogy mindenki meghallja, hogy épp megjöttem az irodába. -
Theory66
aktív tag
Urak adott egy Derbi Senda R50 EBS blokkal, gyári kipufogóval. Van egy 14 és egy 17,5 Delorto karbim is, melyiket tartsam meg a motorhoz? Ha jól tudom a 14 a gyári, ha változtat a teljesítményen, mennyit változtat a 17,5? Nem akarok mást lecserélni miatta, minimum költségből szeretnék kijönni a legjobban.
-
Topikgazda
válasz Theory66 #72189 üzenetére
Ha megfelelően van mind a két karbi befúvókázva az adott motorhoz, akkor egy 50-es vashengernél és gyári motornál nem igazán érezhetsz különbséget a kettő kötött. Pl 50-es minarelli blokkos robogók jöttek ki 12-es karbival, de a piaggio blokkos 50-es sr robogókat meg már gyárilag 17,5-ös karburátorral szerelték. Nagyon sok múlik a megfelelő fúvókázáson. Ha választani kéne akkor én egyébként a 17,5-es mellett tenném le a voksomat. Nincs különösebb indok, csak úgy...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #72191 üzenetére
Már csak azért is a nagyobb,mert ha a jövőben fejleszteni/tuningolni akarja.......
-
KTMHobby3
tag
válasz Theory66 #72189 üzenetére
Szia!
Én végigcsináltam mindent, a nagyobb sebesség eléréséért. Mivel minden mindennel összefügg, nem elég egy dolgot megváltoztatni. Előre leírom hogy nem akartam 50 ccm fölé menni. A motoromon 12-es porlasztó volt, amit felfúrtam 14-esre, a hengert lecseréltem egy Airsal nicasilos verseny hengerre, dugóval, gyűrűkkel és a kipuffot is lecseréltem 20-asról 28-asra. Így most kb. 4 lóerős a gép, 70 fölött van végsebessége, jól gyorsul, a fogyasztása 3 liter körül van. A porlasztóban a fúvókát is nagyobbra kellett cserélnem, 46-osról 60-asra.
Ezt azért írtam le hogy lásd, a nagyobb teljesítmény eléréséért nem elég egyetlen változtatás. Egy 50-esből ki leht hozni akár 105 km/h-t is, de nem érdemes, mert nem arra csinálták, az már éltveszéjes! -
Topikgazda
-
-
energy4ever
addikt
Sziasztok!
Eddig Aprilia RS4-em volt/van de mivel azt nagyon nehezen tudom bevinni itthon, ezert vettem egy Suzuki ChoiNorit, napi 4-4km-es utra munkaba, majd vissza. Tervben van meg tobb ilyen motor vasarlasa is alkatresznek, meg asszonynak is tetszik, neki is kell( ). Plusz szeretnek hozza rendelni par dolgot. Kerdes egybol, innen ti mernetek rendelni barmit is? Mivel csak Japan only motor, ezert itthon szinte semmit se lehet venni hozza(a benzint, es az olajat leszamitva kb. ), igy Japanbol kellene rendelnem par aprosagot.
A muszerfalan km ora allasa 2ezer par 100-at ir. Ez elhiheto adat, vagy mar atfordult? Itt megjegyeznem, hogy gyari gumik vannak rajta, amik nem kopottak, viszont eloregedtek mar. Nem tudom, hogy 10-es gumiba mennyi kilometert lehet ugy rakni, hogy ne latszodjon rajta a kopas. Letezik, hogy tenyleg csak 2ezer akarmennyi km van a motorban?
Mas: Szivesen hoznek be Japanbol motort, ugyan ilyet, vagy csak komplet burkolatot, hengert, stb-t amibol itthon csak retkek vannak. Mas hogyan hozat be cuccost onnan?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #72196 üzenetére
Nyugodtan rendelhetsz a Webike-rol. Eleg hires "nagyker" foleg a japan belpiacos robogo alkatreszek mekkaja.
A gumi meg allasban is oregedik, nem kell ahhoz menni vele. Nekem volt olyan gumim, amin kopas szinte nem volt lathato semmi, de olyan kemeny volt hogy nyaron is ugy csuszkalt fekre mint telen , illetve eleg rendesen repedezett volt. Igy vettem, azonnal ment cserere, bar az elado szerint "szinte uj a gumi, siman kibir meg 6-8e km-t"
-
energy4ever
addikt
válasz nyogo83 #72197 üzenetére
Akkor rendelek majd onnan.
A gumit azert kerdezem, hogy mennyi km-t lehet vele megtenni, ugy, hogy ne latszodjon rajta kopas, mert az alapjan akar valosnak lehetne tekinte a 2-3ezres km allast is, mivel a gyari gumik vannak rajta. Ettol fuggetlenul ez is egy eloregedett retek mar, cseres, barmennyire nem kopott, szetvan mar repedezve.
Szoval max mennyi km-t lehet kb megtenni gyari 10-es gumikkal, ugy, hogy kopas alig legyen rajta?
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #72198 üzenetére
Azért a használat módjától is függ. Én kb 4,5 ezer km és 18 év után cseréltem. A kopásjelzőtől kétszer vastagabb kopó volt rajta, de csúszott már rendesen.
Az új gumik az első száz km-en csúszhatnak az ápolószer miatt. Ennek ellenére sokkal stabilabb volt már az első méteren is.
Gyártástól 10 évig lehet használni, amíg a kopásjelző engedi, vagy stabilnak érzed.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
energy4ever
addikt
Osszeallitanam a rendelesem. RS4-emen nem gyari a kipufogo, hanem egy 3rd party carbon dob van rajta. Ott volt olyan, hogy valami E betus cuccnak megfelelo kell. Belevan irva egy tablan a dobon, meg van hozza papir is, hogy az bizony E betus.
Namost ez az E betus szabvany csak a 2 utemueknel van? 4T-seknel is kell figyelni?
Igazabol az a kerdes, hogy ha rendelek ilyet, akkor felrakhatom ra(es hasznalhatom is forgalomban), vagy nem?
Nagyon teszik, foleg yt-n neztem milyen hangja van, valami brutalis.
Ezt neztem, de szerintem tul hangos lenne(vagy nem? ), illetve meg neztem ezt is, talan ez a halkabb verzio. E betus tabla helyett az van rairva, hogy "RACING USE ONLY"
Azert szertnem lecserelni, mert a gyari igencsak rohadt mar, felek, hogy kilyukad a kozeljovoben!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest