- PlayStation 5
- Assassin's Creed Odyssey
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- Bestbuy játékok
- Dragon Age: The Veilguard címmel jön a sorozat régóta készülő új része
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- Xbox Series X|S
- Elden Ring
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
energy4ever
addikt
Valaszolt az NKH.( ami nemis NKH, hanem: Innovációs és Technológiai Minisztérium, Közúti Jármű Hatósági Főosztály, Forgalmi Engedélyezési Osztály) Nem lehet magyarorszagon semmilyen smkp-t nagymotorkent levizsgaztattni.
Gondolom kulfoldon lehetne, majd itthon kapna magyar rendszamot.(utanfutos motornal is igy van, nemetbe kell kivinni egyszerre motorral vizsgaztattni az utanfutot, majd itthon megkapja a magyar rendszamot) Szoval nekem nem er ennyit, marad majd a 125os motor vasarlas.[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
Szia!
Ha kíváncsi vagy a motorod fordulatszámára, akár menet közben is, könnyen megmérheted, mindössze egy frekvenciamérő funkciót is tudó műszer kell hozzá. Ha érdekel hogy kell bekötni a műszert és hogyan kell átszámítani a frekvenciát fordulatszámra, szívesen segítek a megvalósításban. -
mumtaz
senior tag
válasz energy4ever #74796 üzenetére
Azért ilyen egyszerűen nem megy, hogy majd a 100 ezres alkatrészt kifizetik.
Most csak autós példával tudok jönni, de SMKP-nál is hasonló a gyakorlat.
Nekem Február 28.-án törték gtk-ra a Vectrámat. A biztosító egy csomó mindent alapul vesz. Valóban gtk-nál a jármű eurotax szerinti értékét veszik alapul. A törött autót felteszik a roncspiacra, vagy hova, ahonnan megállapítják, hogy mennyiért lehetne a roncsot eladni. Ez lesz a roncs értéke, ami nálad marad a törött jármű formájában. Ezt az értéket kivonják az eurotax értékből és ezt kapod meg.
Más a helyzet a javításnál, ugyanis nálunk (és csak nálunk) szerepel egy olyan fogalom, hogy "avultatás". Más országban nincs ilyen. Ehhez meg két "törvény" a mérvadó. Egyfelől a károsult teljes kárát meg kell téríteni illetve vissza kell állítani az eredeti állapotot.. Másfelől a károsult nem juthat előnyhöz a kár megtérítésekor, ezzel "megkárosítva" a biztosítót. Ebből az utóbbi vonatkozik igazán az avultatásra.
Mit is jelent ez? Hát csak azt, ha egy 20 éves autót összetörnek, azon már egy 20 éves lökhárító, fényszóró, hűtő van. Magyarán Te gazdaságilag előnyhöz jutnál, ha ezeket a megsérült, ám 20 éves alkatrészeket vadiújra cserélik. A biztosítók szemlélete az, hogy ez nem csupán az eredeti állapot visszaállítása, hanem az amúgy öreg alkatrészek újra cserélése is egyben, ami az Ő álláspontjuk szerint a biztosító előnytelen megrövidítése lenne. Az Ő álláspontjuk szerint az eredeti állapot akkor állna be, ha a 20 éves összetört alkatrészeket szintén 20 éves, ám nem törött alkatrészekre cserélnék.
Na ez a genyóság.
Egyébként rendszámos járműveknél van egy előny, amit a biztosító ugyan nem ajánl fel, de kérni lehet. Ez pedig a gtk-ra vett autó pótlásának költségei. Ha összetört az utó és gtk-ra vették, ha nem csináltatod meg és veszel egy másik autót, akkor a biztosító az átírási költségeket is állja. Én is vettem az összetört Vectra helyett egy Zafirát és a bizonylatok bemutatása után a biztosító átutalta az eredet vizsga, az átírási illeték, az új forgalmi és a törzskönyv illetékét. Azért ez sem kevés, mert 82000Ft.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
KTMHobby3
tag
Én azt gondoltam hogy valóban kíváncsi vagy a motorod tényleges fordulatszámára. Erre írtam azt, amivel ezt megtudhatod. Nekem is van fordulatszámmérőm, de azzal menet közben nem lehet mérni. Egy mai motor 10 ezer fölött is foroghat, köszönhetően a fém technológiának és a modern kenőanyagoknak. Gondold át hogy egy mai 125-ös sokkal több lóerővel bír, mint a régebbiek, ezt csak nagyobb fordulattal lehet elérni. Ma már nem igény hogy egy motor örökéletű legyen. Ha neked nem tetszik a motorod 7-7500-as fölötti hangja (szerintem sokkal többet forog), ne használd azon a fordulaton. Erre nem tudok jobb tanácsot adni. Az én 50-esem 9 ezer fölött forog, akkor szól a legszebben.
-
Dj.Mike
senior tag
Sziasztok régebben volt téma nem tudom ki emlékszik még, hogy ugye az sr50 r kijelzője nem mutat vízhőfokot. Időközben azért csak nem hagyott nyugodni a téma és csak addig keresgéltem a neten,mígnem ráakadtam egy gyári hőgombára,amin a gumiborítás nem fekete,hanem piros. Bementem ezzel a boltba és rendeltettem is egyet,mivel az enyémben a fekete van és az eladó saját szájával mondta hogy igen,a fekete az csak piros lámpát mutat,vagyis gondolom csak forráspont jelző és a piros mutat hőfokot. Csak az a vicc hogy anno tőle vettem a fekete hőgombát is és akkor nem jutott az eszébe a fenti megállapítás? Már akkor is ugyanez volt a gondom,hogy nem jelez a műszer hőfokot. Akkor is mondhatta volna igazán,hogy a piros való bele. Most miután kiderült hogy minden más jó aminek köze van a hőfokhoz,reménykedem benne hogy a piros hőgomba tényleg beválik.
-
őstag
válasz Vismajor01 #74805 üzenetére
Jaértem, egy záróvonal miatt jönnek ki házhoz a rendőrök. Milyen világban élünk
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
macilaci78
nagyúr
válasz Casoli #74810 üzenetére
Félre ne érts, nekem mindegy, milyen körülmények között okozol, vagy szenvedsz el balesetet, csak nem akarok a részese lenni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
A továbbiakban szerintem hagyjuk a kolléga videóját. Nincs azzal semmi komolyabb baj, meg egyébként is az ő dolga, hogy mit tölt fől...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
bot1978
senior tag
hali, 125-ös robeszra mennyi az éves bizti? Most 3910Ft-ot fizetek az 50-esre és váltanék, fogyasztásban találtam is jót, az nem lenne több, mert az 50-es kétütemű a 125 meg négy, csak kérdés mennyivel drágább az üzemben tartás...
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #74813 üzenetére
Igazad van! Lépjünk tovább. Van ettől sokkal érdekesebb téma is.
-
őstag
Sziasztok!
Városi használatra keresek robogót. Első körben nézegettem a kínálatot, a nagyobb kerekű példányok jöttek be, mint az Aprilia Scarabeo vagy a Piaggio Liberty. De tényleg nem zárkózom el semmitől. Totál laikuskent kérdezem, hogy mit érdemes venni mondjuk 200k-ig bezárólag a használt piacon az 50 köbcentisek közül? Illetve mivel számoljak a vásárlás után?
Köszi előre is a segítséget.
-
őstag
válasz KTMHobby3 #74815 üzenetére
A videók lényege az lett volna, hogy lássátok milyen egy jól beállított motor, ami nem csak lakott területen használható közlekedésre, hanem autóúton sem balesetveszélyes, mert van benne kellő erő és sebesség. Örülök, hogy egyesek 10 percnyi videóból kiragadtak egy 5 másodperces részt, ahol kényszerből kielőzöm a sort, hogy ne rohadjon a fejemre a melegben a bukósisak Egyébként tényleg hagyjuk a témát, jobban szeretek itt a műszaki megoldásokról olvasni.
Mégegyszer felteszem a kérdést, mert úgy láttam másnál is van ilyen. Hidegen mitől darál a motor, és ilyenkor miért ereget a motor köbméteres füstöt? Mi lehet ennek az oka? A szivató túl sok benzint adagol, amitől nem megfelelő az égés, és így az olaj is elégetlenül távozik a kipufogón át? Ettől a füst?
Automata szivatós kérdés. Eddig kézi szivatót használtam, ezért nem értek az automatához. Ha lehúzom a csatiját, akkor megszűnik a szivató funkció, vagy folyamatosan bekapcsolt szivatóval fog menni a motor?
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
nyogo83
Topikgazda
válasz bot1978 #74814 üzenetére
Sokkal nem lesz tobb, de ugye a biztositas jogsi/lakhely/motortipus-tol is fugg bizonyos aranyban.
En 3500 korul fizettem eddig mindegyik 125-os motoromra eveset, szoval az nem lesz tobb.
Sulyado/teljestmenyado vagy minek hivjak, nem remlik mekkora osszeg eves szinten, mert annyira elenyeszo(talan az is valami 3-4k max).Emellet meg ugye 2 evente a muszaki vizsga amivel szamolhatsz, kb 10-11k korul ha nem kozvetlenul NKH-nal csinaltatod.
-
őstag
válasz energy4ever #74817 üzenetére
A fő cél az az időnkénti mászkálás a városban, nem lenne napi használatban. Ha nem muszáj autót használni, akkor elővenném jobb időben. Semmilyen komoly igénybevételről nincs szó, hobbi robogózás lenne, belekóstolás a dologba. Remélem sikerült átadni, hogy mit is szeretnék.
-
-
dellfanboy
őstag
válasz energy4ever #74780 üzenetére
miert a kisgixxerre esett a valasztas? kepet majd toljal fel!
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
őstag
válasz energy4ever #74823 üzenetére
Én 181 cm vagyok és 68-70 kg között mozgok. Motorral kapcsolatban annyi elképzelésem van, hogy lehetőleg fürgébb legyen, kompaktabb méret sem árt, de az nem kizáró tényező. A fogyasztás lényegtelen. Stabilabb, megbízható masinát keresek. Illetve ne legyen hangos.
Még annyi kérdésem lenne, hogy ezek az 50 köbcentis példányok tudják az 55-60 km/h-t tartani? Nem szeretnék 40-45-el döcögni, akkor inkább nem veszek semmit.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Vismajor01 #74821 üzenetére
Az baromi sok, ennyi kulonbseg hogy johet ki?
En meg azon lepodtem meg jopar evvel ezelott, hogy a 125-osre kevesebb volt a biztositasom, mint az 50-esre.
Pedig budapesti lakcim, A-s jogsi pedig akkor kb 0km-es volt ,mikor 3500 korul volt K&H-nal a bizti. Most se sokkal fizetek tobbet ra.A sulyado(teljesitmeny ado) pedig evjarattol fuggoen valami 300Ft-160Ft/kW, egy 10-12 eves motorra valami 180Ft/kW korul van, ami 125-osnel max 1800-2000Ft/ev. Hogy jott ki neked annyi?
-
Vismajor01
addikt
válasz nyogo83 #74826 üzenetére
Nem tudom, ezt mondta a netrisk is, meg az utána a direkt offer is.
Nem tudom miért ennyi... Bp lakos, 27 év, 2 éve jogsi, nulla baleset v bármi. Autóra 95 ezer.
Nem tudom am mennyi, egy csekk volt a forgalmiban amin ilyesmi összeg szerepelt, de már kidobtam szóval..
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Dj.Mike
senior tag
válasz vadászcsiga #74830 üzenetére
Én próbáltam párszor a 100as benzint,szerintem felesleges pénzkidobás. Jobb nem lett tőle,se rosszabb. Az a gumicső valószínűleg az akkumulátor szellőzőcsöve.
-
KTMHobby3
tag
válasz Casoli #74818 üzenetére
A fiam robogójában automata szívató volt, én is kíváncsi voltam a működésére, ezért kiszereltük. Egy melegítő patron volt benne, ami ha felmelegedett, lezárta a szívató fúvókáját. Ha elindítod a motort és vársz egy kicsit, akkor nem menet közben zár majd le, mert több ideje lesz a felmelegedésre. Vagy írtsd ki belőle, alakítsd át kézi szívatósra. Én a helyedben először rámérnék arra a vezetékre, ami a szívatóra megy, hogy meg van-e a 12V indításkor, mert ha nincs, vagy kevesebb, az is okozhatja az említett hibát.
-
vadászcsiga
félisten
válasz Dj.Mike #74831 üzenetére
Nem a teljesítmény miatt, az nem fog változni. Azt mondja egy idős autószerelő, aki mellesleg veterán motoros, hogy a 95-öst már telinyomják etanollal, amitől víz csapódik ki a hengerfalra, ami már karos lehet hosszútávon a motornak, tehát érdemesebb nagyobb oktánszámú benzint tankolni.
[ Szerkesztve ]
-
Dj.Mike
senior tag
válasz vadászcsiga #74833 üzenetére
Soha nem hallottam ezt még,de én akkor már inkább a vpower 95-öt raknám,ha tényleg így van. Persze ha van rá pénzed,ártani nem árt a motornak. Ez pont ugyanaz a szituáció,mikor írta valaki itt fórumon,hogy gyári 50es motorok vígan elvannak a félszintetikus olajokkal is, felesleges a full. Persze ez is olyan,hogy aki nem sajnálja rá,az csak jót tesz a motornak,ha full szintetikust vesz. Mint én is, nem azért vettem motort,hogy ilyeneken spóroljak. Ha bebizonyosodna 95ös benzinhez fűzött állítás,én is raknám simán bele a 100ast.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz vadászcsiga #74833 üzenetére
Ha nem is a vizkicsapodas miatt, de az uzemanyag rendszer tisztan tartasa miatt erdemesebb 100-ast tankolni.
Mindegyik benzinben van mar etanol, csak mas szazalekban, jellemzoen a "premium" benzinekben a legkevesebb. A lenyeg itt azon van, hogy hogy a normal benzinbol rovid allas alatt kicsapodik egy zoldes trutyi, illetve "szetesik" a benzin. Ezert is javasoljak, hogy pl telen valamilyen premium benzinnel toltsd fel fullra a motort, ha leteszed allni. En amiatt tankolok 100-ast, mert tudom, hogy a karbihoz szinte szokoevente kell nyulni kipucolni, mert enni lehet belole olyan tiszta.
Meg a teli allas utan is par masodperc inditozas es gond nelkul indul.En nem tartom akkora kulonbsegnek arban ilyen 3-4 literes fogyasztasoknal hogy ne erje meg (nekem legalabbis) azt tankolni.
Ahhoz hogy jobban menjen, a gyujtashoz is nyulni kellene picit, de annyit nem hoz, hogy megerje ilyen szempontbol.
-
macilaci78
nagyúr
válasz vadászcsiga #74830 üzenetére
Írom a fogyasztást, a 100-assal annyival kedvezőbb, hogy nem drágább így. Emellett ugye ott vannak már az említett előnyök.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
energy4ever
addikt
válasz dellfanboy #74824 üzenetére
Azert mert az a legolcsobb supersport 125os. Raadasul 0%-os thm-el is elhozhato. Kek szinben meg rohadt jol nez ki. Konnyu, es kicsi motor. Meretileg joval naguobb minden iranyba az Aprilia RS4-50-esem!
(#74825) Yuing:
Ilyen magassaghoz, ugy, hogy kenyelmes is legyen:
Piaggio Typhone 50 (lehetoleg regebbi, az meg minosegibb blokkos, de az uj sem annyira gaz)
Aprilia SR 50 (ebbol a levegoset hanyagolni kell ma mar) -
suste
veterán
válasz nyogo83 #74835 üzenetére
Én is hasonlókat tapasztaltam.
Amióta 100-ast tankolok, azóta nincsen nehezen indulás, dadogás, és koszolódási probléma a karburátornál. (Kiváncsi lennék mi a helyzet az injenktorosoknál?)
Ezek önmagukban is megérik a különbözetet. Ráadásul egy kicsit a teljesítményben is jobb, de ez annyira elenyésző, hogy csak ezért nem érné meg......(#74839) macilaci78
Én is írom a fogyasztást, de nem vettem észre különbséget. De simán lehet, hogy azért mert pont kiutazom amit hoz (jobban gyorsul, jobban is húzom néha )[ Szerkesztve ]
-
vadászcsiga
félisten
Na akkor gyorsan ki is motorozom a 95-öst a tankból aztán jöhet a 100-as
-
KTMHobby3
tag
válasz Casoli #74838 üzenetére
Igen, lehúzott kábellal a szívatóról, folyamatosan szívatóval megy a gép. Nekem az nem tetszik hogy hideg motornál "darál" a motorod, ahogy írod. Nem tudom milyen porlasztó van a motorodon, de érdemes lenne megnézni hogy mekkora fúvóka van a szívató körben, mert lehet hogy az túl nagy, én azt is megnézném hogy az automata szívatónál van-e lehetőség arra hogy előbb zárjon.
-
perge666
veterán
válasz vadászcsiga #74842 üzenetére
Még lehet énis kipróbálom,bár nekem nincs semmi problémám a 95-össel sem,mindkét motorom manuális szivatós.
-
Kobun1980
aktív tag
Szia. En is nagyjából ilyen magas, illetve sulyu vagyok, es ebben a címben jártam tavalytol idén tavaszig.
En egy Piaggio NRG mellett döntöttem. Azonos blokkok szerelt, mint az Április SR50, illetve a Gilera Runner, de érdekes módon ezeket találtam olcsóbban, illetve nekem személy szerint ez is tetszett a legjobban a 3 közül.
A folytasok kerültek ki belőle, es igy mar vígan viszi az általad írt sebességet. Nem a száguldás miatt akartam en sem, egyszer mentem vele 86-ot, de 60-70 körül szoktam járni vele.
Szerintem nézd meg azokat is. Árban lehet találsz.. -
zozyk
addikt
Mi van olyankor, ha gyengébb gyertya van/volt a gépben?
CR7E volt benne most nekem, de az oem parts oldalán és még ahol találtam CR8EB van feltüntetve.
Mekkora ugrás van a hőértékek között?[ Szerkesztve ]
-
morgonc83
tag
Sziasztok. Adott egy malaguti ciak 50 2t. Osszeraktam egy teljesen új blokkot bele, de nem olyat aminél a főtengelynél a blokkon van a vákum! Hanem most olyan karbit tettem bele amin van vákum nyilás. Ja és 60as hengert. A probléma viszont a következő:
Nem jut elég benzin a karburátorba és kifogy belőle a benzin! Ez a tipus alulrol szívja fel a benzint. Valakinek valami ötlet? -
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Villanyszerelés
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Media Player Classic és Home Cinema (MPC-HC)
- Letiltás - hogy is van ez?
- Futás, futópályák
- Belekezdeni egy vállalkozásba
- PlayStation 5
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen