-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rivaul
addikt
-
seller007
tag
Üzembiztosabb lenne egy újabb motor? Továbbra is 2 ütemű 50-es, valami drágább, de nem új. Mostani Malaguti F-15 szenvedés kicsit felidegesített. Jobb lenne több bizalom a gép iránt.
-
macilaci78
nagyúr
válasz seller007 #86454 üzenetére
2T 50 fronton nem is feltétlenül a kor befolyásolja a megbízhatóságot, hanem a típus.
Vannak bevált típusok, amik ritkán hibásodnak meg, akkor is inkább csak valami sallang.Nem értek hozzá, így szerelőhöz viszem. Mióta rendszeresen használom, nincs vele gond. 23 éves, 8 évet állt, 4 éve van velem Pesten. Első évben volt némi kölcsönös ellenérzés, azóta viszont összeszoktunk. Persze olyan dolgok azért előjöttek, ami korból fakad: elszakadt óraspirál, gázbowden, szivárgó üzemanyagcső, ezeket ki tudtam cserélni. A tavaszi átnézésen felül elég volt a légszűrőt kipucolni.
Idén nem is volt más az eddig megtett 1200 km-en.Olyan fórumtárs is van, aki szalonból gurított ki egy vadiúj gépet, a kötelező szervizen felül csak tankolta. Neki megérte a felárat az új motor adta biztonságérzet.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
seller007
tag
válasz macilaci78 #86455 üzenetére
Előző szezonban, állandó aksi lemerülésen kívül (berúgásra egyből indul) nem volt semmi baj.
Mostaniban, (még mindig régi aksi , berúgásra egyből indul) sem volt semmi, kivétel most ez a tankolás utáni nem beindulás. Aminél tök értelmezhetetlen a probléma oka számomra. -
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #86455 üzenetére
Mennyire igazad van!
Az én 50-esem már 35 éves, de soha nem hagyott ott. 5 éve tuningoltam, azóta jól megy, öröm a motorozás. Szerelőt nem látott és nem is fog. Ezek az "egyszerű" motorok nem romlanak el, persze olyan hibák azért előjönnek, amiket Te is említettél, de ez minden motornál előfordul.
20 éve vettem 25 ezerért, de nem adnám oda ha egy nullával többet ígérnének se. Ez egy megbízható motor, ma már nem kapható. -
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #86457 üzenetére
Megnéztem hahu-n a kínálatot. 2017-nél nem régebbi, 2T, max 50 ccm, magyar okmányokkal. Nincs 40 találat...
Ja, 2 hét alatt 2,5 bar-ról 1,5 barra esett a nyomás a hátsó kerékben, az első tartja. 2 hete fújtam 1,2 barról. Lehet, lassan eresztő defektem lenne?
Mindegy, kövi szezonban úgyis érik a gumicsere, addog meg vettem egy Xiaomi hordozható kompresszort.
Nem kapkodnél a hátsó gumival most, hogy a kipufogóból kiesett csavar és az elégett tűzkarika is frissen lett pótolva.Öreg, de a blokk bontatlan, második vario és szíj van benne, a fényszórót leszámítva az összes izzó még a gyári, stb.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #86458 üzenetére
Nézd meg a szelepet először nem-e ott ereszt. Aztán felbakolva nézd át a gumit, miközben átforgatod, az ujjaiddal is simítsd végig. Kocsinál szög szokott ilyen lassan leengedek dolgot produkálni, ha bent marad a helyén. Azért nézd át, javíttasd meg, ha szög, és kimozdul, hamar leengedhet.
Én a múltkor a Tescoban ilyen defektjavító spray-t vettem. Betettem a robogó ülése alá. Kocsiba nem kell, van pótkerék. Nem tudom mennyit érne éles helyzetben..... -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #86459 üzenetére
Ülés alatt nem merek olyasmit tartani, ami hőmérsékletre érzékeny. Egy-egy hosszabb út alatt a motor fölött lévő csomagtartó is melegszik...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
perge666
veterán
Na tegnap megkötöttem a biztosítást a BWS-re,és ma jól megjárattam kövön is,majdcsak 40km-t mentem.
Full gázon kihúzattam rendesen és kb. az első 10-15km-en elég keményen nyomta kifelé a fehér füstöt magából. 7-8km-enként megálltam vele,úgy működött ahogy kell,elsőre indult,alapjárat is volt.
Egyik indulásnál mikor már nem füstölt egy ideje hirtelen elkezdett megint jó erősen füstölni. ( de nem fekete hanem tiszta fehér füst mint minden alkalommal )
Elkezdtem megint csutkázni és megint elmaradt a füstölés,és amikor egy kereszteződésnél megálltam arra lettem figyelmes hogy elég jól húz a motor,pillanatok alatt 50-en vagyok. Na azóta nem füstöl és elég pörgős hálistennek. Végsebessége nem változott,dúrván 55,de azt vettem észre hogy 3/4-ed gázon adja le a legjobb erőt,50-nél hiába húzom csutkára oda a gázt neki csak öblösebb hangja lesz de nem megy jobban,csak hallatszik hogy többet eszik. Ezt lehet fúvóka cserével tudnám orvosolni,vagy esetleg a súber magasság állításával?Egyébként nekem ígyis megfelel csak érdeklődök mivel lehet majd idővel még frankóbbá tenni.Eddig azt mondom hogy nagyon nem bántam meg hogy megvettem.
macilaci78 : A túrára raktam az ülés alá néhány alapvető szerszámot ha véletlenül kellenének,és mikor hazaértem,meglepődtem milyen meleg volt odabent mikor szedtem ki a cuccokat.
[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
válasz seller007 #86454 üzenetére
Hiába veszel újabb robogót ha az előző gazdája nem foglalkozott vele!
Én már vettem elég sok motort olcsón is és drágán is,de többnyire a fogamat szívtam velük.
Ki lehet fogni jót is,de ahoz szerencse is kell nem kevés.
Én 5 éve emiatt vettem vadonat új motort amit azóta sem bánok. Igaz mellette mindig van másik is amit tákolgatok,de a Derbibe csak tankolok azóta is és oda visz ahova kell.Írod hogy tankolás után nem akar indulni,nem lehetséges hogy kosz került a tankba ( a benzinbe volt valami ) és beszívta a karbi?
Vagy megakadt az úszód?
Ez nem hiszem hogy olyan hatalmas nagy probléma lenne hogy lecseréld. Esetleg nem lehet hogy pont a gyertyád adta be az unalmasat?[ Szerkesztve ]
-
seller007
tag
válasz perge666 #86462 üzenetére
Hát igen, újat nem vennék még (2. szezonom, nagykörúton belül járkálok), a mostani is hibamentes a most volt "magától megszűnt" 1 hibától eltekintve, én sem hiszem, hogy nagy különbség lenne üzembiztonságot illetően.
Motoros mindenhol protektoros kabátot/kesztyűt kellene vennem.
Lehet kosz, de ha az is volt, én nem takarítottam semmit és azóta is jó.
Úszó? tudja a fene...
Reménykedek, hogy most már fog hülyéskedni többet. -
-
FeniX-
aktív tag
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #86466 üzenetére
Prémiumot kell tankolni és nincs vita.
Ma reggel kitakarítottam a légszűrőt, a karburátor tiszta volt és fényes, mint Salamon töke. Az eléőző kényeztetés 1.000 km-rel ezelőtt történt.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #86467 üzenetére
Ez után a mondat után az utcán ne merd hagyni, mert leszívják belőle MadMAx 2022.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
-
Zoli bácsi
őstag
MOL kúton automatikusan hatósági áron számláznak a robogósoknak, semmit nem kérnek tőlük. Felénk így működik, legalábbis.
Viszont autóba tankolva valami olvasót lehúztak a forgalmi engedélyen, mondták hogy 1 nap egyszer lehet hatósági áron tankolni. Azon gondolkodtam el, ez csak MOL kútra vonatkozik, vagy van egy közös adatbázisuk...?
Persze csak elméleti szinten érdekel, átlagban havi egy tank megy ki.
Amúgy nem akarok senkit megbántani, de azt gondolom, egy kicsit mintha túl lenne lihegve ez a téma. Egy robogó keveset eszik, kicsi a tank. Oké, egy tanknál 1000ft lehet a difi.
De menjetek be egy élelmiszerboltba, mire is elég..? Sajnos, hozzá teszem.
Ha valaki autóval annyit kénytelen járni, hogy szinte naponta tankol, ott lehet pénzt spórolni. De robogóval általában napi pár, legfeljebb 20-30km-t megy valaki.
SZóval azt gondolom, egy átlag robogósnak ez nem akkora érvágás. Ha bemegy az élelmiszerboltba, és megveszi a kaját napi szinten szinte dupla áron, na az érvágás. Azon kevesebbet aggódik mégis mindenki........
Bocsánat még egyszer, aki sokat megy, sokat tankol, annak fontos, de egy átlag robogósnak szerintem nem ez a legnagyobb baj, illetve ezzel nem tud észrevehető összeget megtakarítani. -
Tamás9x
őstag
Aki nem jutott el Sirokra annak egy kis izelito :) [link]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #86470 üzenetére
Július 1. - augusztus 5. között tankoltam 30,58 liter prémiumot 23.221 Ft-ért. Ugyanez hatósági áras 14.678 Ft lett volna. Ha 10%-kal drágább a prémium a normál piaci áras 95-öshöz képest, akkor 20.899 Ft állna szemben a hatósági áras tankolással, ez havi szinten bő 6 ezer Ft. Napi kb 20 km-t megyek.
Azért egy élelmiszerboltban 6 ezerért már bőven meg lehet venni egy heti reggeli szendvicsnek valót a jelenlegi árak mellett.
Egy átlag robogós, aki munkába jár és erre
az útvonalra fűzi fel minden megállóját.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nod1
csendes tag
válasz macilaci78 #86472 üzenetére
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #86470 üzenetére
Szia!
Igen, van közös adatbázis, a NAV, leánykori nevén APEH. Minden fizetés megjelenik náluk, minden kútról. Azt meg hogy valaki többször tankol a szűrő azonnal kidobja és a kocsi is be van azonosítva. Nem véletlenül találták ki hogy minden pénztárgép be legyen kötve hozzájuk.
Az meg hogy én mit tankolok, nem spórolásból teszem, hanem ami kell a motorba, azt teszem bele. Ha olcsóbb, akkor azt, mert azzal megy jól.
Én már régóta csak a MOL-nál tankolok, valóban nem csinálnak belőle problémát hogy SMKP-be tankolok. -
macilaci78
nagyúr
-
nyogo83
Topikgazda
Nagyon ures lehetett a tank, ha ennyit sikerult belenyomnod
Ha meg teljesen ures lenne a tank akkor megertenem, mert a papiron levo kapacitastol lehet altalaban tobbet tankolni, de max ilyen 5-7 decivel.
Kivancsi lennek visszamenve egy 5 literest kannat telenyomni, mennyi sikerulne.Aztan lehet csak az Agility-nel kerekitettek nagyon lefele a tankmeretet illetoen.
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #86469 üzenetére
"Benzinkúton és Lidl-nél állok meg vele."
És az út szélén integető rendőr mit szól? Vagy megy utánad a lidlibe?-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
#TOTTI
őstag
Sziasztok,
SR 50 morini ditech > karb.Ingyen kaptam, de megbecsülöm, amit kell cserélek, javítok.
Mikuni karburátor, motoforce racing cdi már benne volt.Pár óra (10-12) alatt így állok, péntekre gumik kivételével kész.
Régi hobbim volt ez a robogóigazítás, de 10 éve nem volt már ilyesmi. -
-
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #86470 üzenetére
Ahogy írták már igen, van adatbázis. Pl Omv-n is ugyanúgy olvassák a forgalmit.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
Halihó, felmerült bennem egy elméleti dolog, meg szeretnélek Titeket kérdezni, hogy mi róla a véleményetek.
Ugye anno beszéltük, hogy lomha ez a 125-ös keeway. Néztem tegnap és az alkatrészes ábrákon úgy látom, hogy nem szerepel egy olyan alkatrész, ami nekem benne van a légszűrő-házban.
( https://alkatresz.keeway.hu/superlight-125-euro-5/legszuro )
Konkrétan a levegőszűrő szivacs előtt egy - a szűrőt - kb. 70%-ban lefogó műanyag lap, rajta egy picike kör alakú lyukkal. Ez nincs rajta a rendelhető alkatrészek listájában és a robbantott ábrán sem szerepel.
Azon gondolkoztam, hogy vajon esetleg azt nem kellett volna eltávolítani a bejáratás után?
De persze ez csak egy ötlet. -
Topikgazda
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #86488 üzenetére
Na igen, csak a feliratban mondja, hogy ha kivesszük, akkor állítani kell a karbin. Itt injektor van, szóval, nem tudom, hogy az után tudja-e magát állítani, és hogy az kell-e bele gyárilag. ha kell, akkor nem piszkálnám. Végülis, ki lehet próbálni, hogy kiveszem, aztán max, ha fullad, akkor visszateszem.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #86489 üzenetére
125-ös gépeket nem szoktak fojtani. Nagyobb teljesítményű gépekben van korlátozás, de elektronikus, ami sebességnél szabályoz le.
Megpróbálhatod kivenni, de nem hiszem hogy erősebb lesz...Ez a technika ennyit tud...
Azt tudom elképzelni, hogy van ebből a gépből 200-as verzió(Nem nálunk), lehet ahhoz van a légszűrőház tervezve. A kisebb lökettérfogatnak kevesebb levegő is kell......Szóval a 125-ösöknél azért teszik bele ezeket a plusz alkatrészeket.
Azért próbáld meg, lehet rosszabb lesz a teljesítmény.... -
Topikgazda
-
Tamás9x
őstag
Majdnem minden motorban van bejaratas alatt fojtas. 50-125-be is. Lambdaszonda mellett tud korrigalni a kevereken. Karbi eseteben neked kell. Adott km utan az injektort is kell takarotani.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86490 üzenetére
No, a legközelebbi levegőszűrőház takarításnál ki fogom próbálni egy kör erejéig.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #86493 üzenetére
Kiprobalhatod, de szerintem is csak a 150-200-as Superlight-al kozos a legszurohaz miatt van.
Injektorosnal minimalisan el tud terni a keverekkepzes a lambda szonda alapjan (short fuel trim/long fuel trim adaptacio-ban igazitja az ECU es tarolja le), de nem olyan hatalmas mertekben. Ha egy bizonyos pontot meghalad, akkor egyszeruen hibat general.
Viszont a lambda szonda se allandoan vesz reszt a keverekkepzesben: altalaban kis gazkar mozdulatoknal, stabil gazallasnal, illetve bizonyos fordulatszam(50-60%) alatt van Closed Loop-ban a keverekkepzes, amikor tud a lambda korrigalni. Ha hideg a motor, vagy hirtelen gazt adsz, akkor a lambda szenzor kiesik a keverekkepzesi hurokbol es az ECU-ban letarolt terkeprol vezerli a befecskendezesi mennyiseget.
Olvastam en is, hogy valaki erzett valtozast, van aki meg csak elhanyagolhato kulonbseget vett eszre.
-
#TOTTI
őstag
válasz macilaci78 #86499 üzenetére
Már szomszéd hozza a régi Speedfightot. :) De az téli projekt lesz, ha lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen