- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Diablo IV
- Xbox Series X|S
- UbiForward24 - Hosszabb bemutatón a Star Wars: Outlaws
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- Call of Duty: Black Ops 6
- PlayStation 5
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- Marvel Snap
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rivaul
addikt
válasz Steve_Brown #86100 üzenetére
Nem. Ha magának meg tudja csinálni akkor is necces.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Winchester95
őstag
válasz Steve_Brown #86100 üzenetére
Eddig mindent én csináltam, ez után is ezt fogom, ha szakihoz elviszed ée kifizeted vagy rohadt drága vagy csak rosszabb lesz.
Bár biztos vannak helyek ahol olcsón jót gyorsan.
Ez is a szerelőtöl jött vissza.Egyenlőre ott tartok hogy a kis rugót be kellene szereznem, de 4-5 ezret nem fogok adni egy kis rugóért....
-
zombei
aktív tag
válasz Winchester95 #86103 üzenetére
Dugó nem valami szép. Hengert azt ki kéne mérni érdemes e foglalkozni vele.
-
Rivaul
addikt
válasz Winchester95 #86103 üzenetére
A dugó oda van de nem látok rajta drasztikusabb nyomot. A hengerbe így nem látok. Viszont mint ha ki lenne fényesedve foltokba. Vagy biztosra mész és veszel egy hengerszettet, vagy rápróbálsz egy új dugóra. (meteort mint márkát kerüld). Külsőre a 36/136 Husqvarna passzolhat. Én egy Walbro karbit néznék meg egy hengerszettet. Sokba lesz. Legalább 35+ bár jó ideje nem néztem az árakat Viszont ha rendben van akkor is harmada mint egy új gép.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Winchester95
őstag
válasz Rivaul #86105 üzenetére
Meg lett a rugó végül. 100%-os a karbi.
Megnéztem, minden a helyén van a karbiban, tűszelep is tökéletes állapotban.
Egyedül a membránokat kellene szerintem cserélni. Nincs tapasztalatom milyen a tökéletes, de kicsit meg van keményedve stb...Ha kinagyítod a hengerről lőtt képet akkor láthatod középen van egy jó nagy karc. (Körömmel nagyon minimálisan érezhető).
Gondolkodtam hogy megfuratnám esetleg?
+ Akkor marad a membrán és egy tömítés a hengerhez. -
Rivaul
addikt
válasz Winchester95 #86106 üzenetére
Alumíniumot, nem furatod. Ha karcos akkor kuka. Így, marad az új szett.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
KTMHobby3
tag
válasz Winchester95 #86106 üzenetére
Fórumtársam pontosan leírta a tutit. Az alumínium (nicasilos) hengerszettet csak cserélni lehet. Nekem is olyan van, de már megvettem az új hengerszettet. Csere után olyan lesz, mint újkorában.
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz Winchester95 #86103 üzenetére
Sokszor szemre (főleg fotóról) rosszúl ítél meg egy hengert. A leggyakoribb esetekben egy-egy kétütemű motor még brutális résveszteségekkel is elketyeg.
-
Barret001
addikt
válasz Winchester95 #86106 üzenetére
Működik rendesen? Akkor hagyd békén
-
addikt
-
Topikgazda
-
addikt
válasz sityupityu #86112 üzenetére
Persze, az volt hamarabb
Kicsit utána keresgéltem: revo 70es vashenger 80ra fúrva, hebo hengerfej, 19es kínai dellorto phbg (egy jó nagy maréknyi fúvókával persze), malossi direktszűrő, nagy reed szelep, kína kék racsing cdi, malossi multivar, naraku kuplung + harang. Volt benne alu szíjtárcsa csak annak szétb@sztam a berugó ricnijét meg hosszabb végáttét is (azt is szét....tam). Az első / hátsó telók webike-tól (japán) jöttek.
Most kicsinosítom (festés, új műszerezés, fékkarok, elől minden cserés), kábelezést/ csatlakozókat is cserélem, átnézem, teljes más lámpája lesz. Meg még kitudja...jah, a kipu technigas
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Topikgazda
válasz body007 #86113 üzenetére
Még nagy munka vár rád, hogy be legyen lőve minden.
Már korábban írtam, még egy projektet én is csinálok magamnak utoljára. Ősszel fogok nekiállni, egy aerox lesz a delikvens. Pont két hete vettem meg olcsón egy kissé lelakott de még nem roncs példányt, ugyanúgy szét lesz szedve majd mind a tied. Nagy meló lesz, meg nagy pénz.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
Halihó, időközben beszámolok egy kis fék-tapasztalati dologgal.
Ma le lett cserélve a hátsó gumi is, így most már elől és hátul is normális gumik vannak fent.
Viszont, ma próbálgattam pár vészfékezést 70-80-ról és viszonylag könnyen "csikkanósra" fékezem én is a hátsó gumit, gyenge erőkifejtéssel a pedálon.
Talán a kombinált fék miatt, nem tudom.
Azt érzem így is, hogy elkönnyül a hátulja és így már blokkol is a kerék.
Szóval, nem is feltétlenül csak a rosszminőségű gumik miatt, de persze az is lehet.[ Szerkesztve ]
-
robogo81
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy elég amatőr kérdésem,a gyujtógyertya végének a hengerfejben mennyire kell végig érnie?
A gyertya menetes rész végének egy szintben kellene lennie a hengerfej menetvégével ami az égéstér legfelső részén van.Azért érdekelne mert van egy új hengerfejem,ami nem gyári( de minden méretek a tőcsavar helye ,forma ugyanaz),de a furatátmérő ugyan akkora,de mielőtt felraknám belepróbáltam az itthoni tartalék gyertyá/kat melyik jó hozzá, a rövid menetes olyan mintha még lehetne vagy 2-3 milivel hosszabb is,de a hosszumenetes meg nagyon belelóg az égéstérbe.
Még mielőtt beszerelném inkább vigyem el egy jó motorosboltba és ők mérjék be hogy milyen a megfelelő?
Köszönöm.redmi note 8 . psn:robert_warior
-
nyogo83
Topikgazda
válasz robogo81 #86116 üzenetére
A gyertya menetes resze ne logjon tul a hengerfejen, sikban legyen. A rovid se jo, egyfelol a normalis gyujtas miatt, masfelol lerakodas tud kepzodni a meneten a bemelyedesben, ugyanigy a tul hosszunal is a gyertya meneten, plusz esetleg beleerhet a dugoba.
Dugokiallast tudsz merni, hengerfej sikjabol szinten kitudod merni az elektroda/gyertya belogasat.
De semmikepp nem tul jo, ha menetes resz is belog az egesterbe.FeniX: ez nagyjabol normalis. Konnyu moci, anno a Karion brutal hatso gumijaval is konnyen tudtam blokkoltatni es csusztatni, az is nagyon konnyu volt.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #86115 üzenetére
Fékezésnél az első fék tud nagyot lassítani, oda tolódik a súly, szóval szerintem szinte természetes hogy hamar csikorog a fék.
Más: Huh, milyen fékcsikorgást műveltem, leizzadtam, így még nem jártam....Levezettem vagy 600km-t fater autójával, odaadta az öreg (78), mert dízel, alig eszik, azzal mentünk lányom diplomaosztójára Pécsre. Semmi baj sem volt, de visszaültem a saját Ignisembe. Forgalomba mentem, abszolút nem hajtottam gyorsan. Előttem fékeltek, én is leszálltam a gázról és fék....Azám, de máshol van, vagy máshogy áll a pedál amit megszoktam, mellé léptem. Valahogy a pedál mellé csúszott a lábam...Előttem meg féklámpák...Huh, kéziféket behúztam, nem blokkra, csak hogy lassuljon a kocsi, de azért volt csikorgás, aztán meglett a fék is..Leizzadtam. Aki mögöttem jött, utána 50m követési távolságot tartott, szerintem nem értette mi történt, gondolta részeg vagyok..... -
-
nyogo83
Topikgazda
válasz robogo81 #86123 üzenetére
Igen, tenyleg mind a hosszu mind a rovid verzio necces. Megmerhetned a menetatmerot es a menethosszt, ami idealis lenne, aztan megkellene nezni, hogy NGK/Denso/Bosch vagy valamelyik gyartonak milyen opcioja van a szabvany hosszu/rovid menet kozotti meretben.
Pl nezd meg itt az NGK menethossz meretezeset(E oszlop), illetve a hozza adott tomitessel mennyit lehet hozza igazitani.
Ha megvan, akkor mar a tipus szerint tudod milyet kell keresned.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86119 üzenetére
Kellemes lehetett, de végülis megtaláltad a mentő-megoldást!
Jelentem, a gumiteszt is megvolt, lementem ma Siófokra a barátomhoz, hát Székesfehérvártól esett az eső, Lepsénynél a jeges marok megcirógatta a golyszlit (felért a víz a nadrágban) a két cipőm meg olyan volt, mintha akváriumban lépkednék.
A motorka meg 80-as végsebességgel, aztán ha jött az emelkedő szépen lecsökkent 60-ra.
Nyogó, a Sógorod superlight-ja mennyit ment "végre" ? -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #86125 üzenetére
Mennyi, 80 a végsebesség..? AZ elég gyenge, ha hozzászámolom hogy minden km óra csal kb 10%-ot, természetesen felfele.....
Óra szerint menni kellene legalább 100-at, ami valójában kb. 90 km/h.
Legalábbis erre jutottam mikor videókat nézegettem, volt végsebességes videó is, GPS-el.
SZerk: Hirtelen ezt találtam: [link]
Más: Láttátok, 500-as Keeway, ez is új: [link][ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #86119 üzenetére
Én apám Tata platós kisteherautójával mentem, üresen... Makó előtt egy markoló kanyarodott fel az országútra fittyet hányva a forgalomra, szemből meg jöttek.
Nem sokat vezettem azt az autót, nem ismertem. Fék, hátsó blokkol, az eleje szépen fog. A fara az egyenes úton elkezd jobbra húzni, kb 15°-ig, az elejét korrigálom, sikerül egyenesen tartani, még nem is kacsázott a sávban.
Ha a markoló nem megy, csak feljön elém és megáll, nem bírtam volna megállni. Féktávon belül kanyarodott ki, ha csattanok, kb mintha falnak csapódok.
Apám csak annyit mondott utána, fel kellett volna engednem a féket. Persze, igaza van, csak be voltam tojva. Amúgy mellettem ült.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86126 üzenetére
Meg merném kockáztatni, hogy talán fog ez még feljebb menni, de még mindig nem volt szívem kihúzatni 7000 fölé.
Így mondjuk 5.-ben nem ment feljebb, de ha megküldöm a 4-est, gondolom talán onnan tudott volna még felmenni.u.i.: na, este már fogalmazni is csak úgy tudok, mint akinek 4 elemije van.
Ezt ismeritek? (A fogalmazásról jutott eszembe)
[link][ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86126 üzenetére
Szerencsétlen motorka. :-D nem tudom, nekem nincs szívem így megkínozni. :-D
a yamahát sem húzattam el leszabályzásig, pedig az nagyon ment ehhez képest. -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #86125 üzenetére
Valami 80-90 kozott remlik. Neki is tavaly az volt az elso amit mondtam, hogy erdemes lenne az elso lanckereket kicserelni probara akkorara, mint az enyem. Full ugyanaz a ket blokk, sulyban sem ter el a ket motor. Hatso lanckerek szintugy 41 fogas, lanc pontosan ugyanugy 134 szem, viszont a neked 17-es lanckerek van elol, nekem meg 15. Az kb 13-14% minusz nyomatekban, sebessegben meg ugyanennyi plusz lenne elvileg.
Viszont gyakorlatban az en motorom jobban ment alatta. Szerintem bizonyos sebessegnel mar egyszeruen az a -13-14% nyomatek illetve a motor pont keves hozza, hogy elerje a tenyleges vegsebesseget a 17-es lanckerekkel. 2,5k egy kislanckerek, egy probat meger.Szerk: ne feld kiforgatni, kell neki es ra is jossz, hogy aranylag magas fordulaton jon ki az a keves ero belole, illetve nem szentiras a fordulatszammero, szerintem sokat csal.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #86131 üzenetére
Nem fogyaszt az tobbet, csak mivel sose szamolom illetve nezem mennyi km-nel mennyit tankolok, igy nem tudom decire pontosan. De jo hogy feljott, mert pont ma tankoltam. 4,8L-t sikerult szinte szinultig tankolni 200km-re, szoval boven nem 3 liter az. Ez full varosi fogyasztas.
A lancbol nem kell elvileg kiszedni, mert annyit pont enged fesziteni/engedni. De ha raerunk, akkor megszamolhatjuk majd, hogy mind a 134 szem megvan-e mindket lancon -
Steve_Brown
aktív tag
Mi volt eddig a legnagyobb táv amit mentetek kismotorral?
Valamikor felakarok mászni Pestre a Starral (115 km) és nem tudom hány órát számoljak az útra.
Lehet tartani egy 45-50-es átlagtempót kismotorral?Elég jó karban van. SA 60/3 a henger. 50-55-öt kínzás nélkül viszi, inkább nekem lesz hamar elegem a vonyításból Pedig 16-os lánckerék van elől.
Plusz mit vinnétek magatokkal az útra? S51-es 12V-os gyújtás van rajta, kiskondi kirakva a trafó mellé bilincsbe. Karbi előtt 2 szűrő, karbit biztos nem kell pucolni. Komplett blokkgenerál óta 1000 kilométer se telt el, szóval mechanikai probléma nem eshet meg.
[ Szerkesztve ]
-
Barret001
addikt
válasz Steve_Brown #86134 üzenetére
Talán 40-50 kilóméter...
-
Barret001
addikt
válasz Zoli bácsi #86126 üzenetére
Enyém óra szerint 105-öt megy Gilera Stalker. Óra szerint... 40-nél már 15-öt csal felfelé!
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz Barret001 #86136 üzenetére
Rezóval, nagy karbival, 100-as benzinnel (így 1mm alá tolt előgyújtással) a Star GPS szerint vitte a 110-et mikor még 70 kiló alatt voltam.
(Igen lassan ment bele az a 1000 kilométer bejáratás óta, mert egyetemre járok és nem igazán van időm törődni vele, most kapta vissza a gyári külsejét)
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Steve_Brown #86134 üzenetére
40 km/h átlagsebességbe belefér 1-2 pihenő is, szóval én 3 órát szánnék az útra.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz Steve_Brown #86134 üzenetére
Mindenképpen vízhatlan táskát, amiben legalább 1 pár zokni, meg száraz ruha van, ha mégis megázol.
A tegnapi és az elmúlt évek tapasztalatai mondatják, hogy nincs rosszabb, mint 2-3 órát majompózban ülni kifeszülve a motoron, miközben teljesen át van ázva mondjuk a cipőd, gatyád.A bal nagylábujjamnál lévő kezdődő bütyök pl. szerintem tuti attól (is) keletkezett, hogy anno sokszor volt, hogy beázott az esőben a cipő, és a hideg menetszél szétfújta. Ehhez nem is kell nagy távokat menni, simán begyullad az izület fél óra alatt is, ha jó vizes/hideg.
Ha már itt tartunk: Egyébként kötelező lenne mindig magunkkal vinni motoros elsősegély csomagot? (mint az autókon lévő elsősegély láda)
Nekem sincs semmilyen tároló rekesz most a motoron. (Defekt készlet, stb. semmim nincs)
[ Szerkesztve ]
-
Pfiucska
aktív tag
válasz FeniX- #86131 üzenetére
2020-2021 kozott volt egy Keeway TX-125-nk a csaladban (nem lehetnek nagy kulonbsegek a blokkban), es en altalanossagban kimeletlenul jartam vele mert a tesom 500-asaval jartunk egyutt 3l-t sosem evett..
Aztan volt egy yamaha yzf-r125-m, ezt szinten nem tul sokat kimeltem es emlekeim szerint az is csak akkor erte el a 3l-t, ha Hereg-Bajna kozott nyomtuk + autopalyan is ora szerint 110-120-al utaztan vele.. tehat kozel a vegsebessegen..
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Tamás9x
őstag
válasz Steve_Brown #86134 üzenetére
Nyiregyhaza-Mor-Balaton egyhuzba tankolni es pisikaki megallokkal. fuldugo, valtofehernemu, torulkozo, valtopolo, hacsak nem merinot hordasz, mert akkor nem kell.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Steve_Brown #86134 üzenetére
Simson 50-et lazán viszi utazóba, a világból kimegy így. Szerintem bőven belefér ez a táv, kamaszkoromban csapatostul mentünk Simsonokkal a Balatonra, az is 120km volt.
Tudni kell helyén kezelni a dolgokat, rászánni az időt, időnként megállni. Nem is a motornak kell a pihenő, a sofőrnek.
Mit vinnék magammal? Szerszámok, gyertyakulcs, gyertya, 2T olaj (ha tankolni kell). Folyadék magamnak, kaja (nasi is elég). Láthatósági mellény. Rongy ha valamit le kell törölni, feltöltött telefon. Plusz ruha, ha hidegebb lenne.... Iratok. EGy hátizsákba elfér minden.FeniX- : SZerintem kötelező tartozék az elsősegély csomag. Akkoriban mikor vettem a robogőt, megkérdeztem a rendőröket, az Eü csomag kötelező, meg láthatósági mellény. Annyi mellény, ahányan ülnek a mocin, tehát elvileg egy vagy kettő. (Oldalkocsit már nem látni). Amennyiben bedöglik a motor, tolni vagy szerelni kell, fel kell venni a mellényt.
Izzókészlet viszont már nem kötelező.
Hogy hova teszed a cuccokat, egyéni probléma..Ezért jó a robogó, némely típusnál egy féldisznyó befér az ülés alá.
Javaslok hátsó doboz, vagy oldaltáska beszerzését, egyszerűbb az élet, gondolom a mocidhoz a gyári megoldások is megfizethetők.
Amúgy megnéztem mi van a motoros Eü. csomagban, megmosolyogtató. Mint vonuló "mentős", nevettem rajt. Persze, el kell hogy férjen, de ha valaki megáll motorral egy balesetnél, ahol van több vérző sérült, egyet, max kettőt be tud kötni...aztán elfogyott a kötszer. Jó, ebbe ne menjünk bele, egy sérültnek elég, viszonylag kompakt hogy elférjen az ülés alatt (már ahol), előírja a szabály..Kell és kész. A túra/horgász hátizsákomba jóval több alapból az Eü. cucc, mint a motoros csomagba.
[link] Tessék, egy fagyizás ára, a lejáratot már nem nézik, meg pár évente a gyógyszertárba lehet bele venni friss kötszert.[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
válasz Zoli bácsi #86143 üzenetére
Láthatósági mellény csak akkor kell ha tolod a motort?
Én városon kívül mindig fel veszem,így szoktam meg. Mind1 bajom nem lehet belőle. -
Steve_Brown
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86143 üzenetére
Hátsó kis csomagtartó furatait begletteltük most, fényezéskor mert nem lesz rajta. Oldaldobozt pedig nem lehet felszerelni.
Elsősegély doboz lesz nálam és láthatósági is, de csak azért ha a rendőr belém kötne.
Izzó pedig mindig kell, hogy legyen egy Simsonosnál mert ha egy izzó kiég, kiég a többi is.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz perge666 #86144 üzenetére
Rendszámos motornál tuti így van. Szerintem segédmotornál is. Azzal semmi hibát nem követtél el ha felvetted, csak magadat tetted láthatóbbá.
Várjatok, nehogy hülyeséget mondjak, Google... [link] [link] [link] [link]
Hát, énnekem ez nem egyértelmű....AZt szűrtem le, nem kötelező segédmotorra a láthatósági mellény, csak ajánlott. Viszont legyen nálad, mert ha éjszaka tolnod kell, akkor kötelező.
Javítsatok ki ha hülyeséget beszélek.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #86146 üzenetére
Semmilyen motoron nem kötelező a láthatósági mellény. A kerékpáron városon kívül viszont igen.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #86143 üzenetére
Anno kb 25 éve EÜ oktatáson nekünk is megtanították az anyagot, volt bábu is gyakorolni, aztán az oktatás végén elmondták, hogy a gyakorlatban mi az, amit a tanultakból inkább ne használjunk rendes egészségügyi képzés nélkül.
Egy sebet bekötni (nem nyílt törést) oké, stabil oldalfekvés, légutat ellenőrizni, egy kart felkötni és kb ennyi, amit azon felül tehetünk, hogy hívtuk a mentőket.Egy balesetnél megállsz, ott vagy stresszbe, ha egyből hívod a mentőt, kb ki is érnek, mire elfogy a felszerlésed.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #86148 üzenetére
Néha az elsők közt a helyszínre érkezőn múlik a sérült élete. Ritka, de van ilyen. Artériás vérzés, traumás szívmegállás, vagy egy sima magatehetetlen (eszméletlen) állapot, mikor valaki szó szerint megfullad a hányadékába.
Mindegyik problémát meg lehet oldani két kézzel, minimális eszközzel. (Öv, ruhadarab).
Nem ide tartozik, de meg kell említenem, a 104-es hívás a 112-vel együtt Szombathelyen vagy Miskolcon csörög, két központ van az országban. Felveszik az adatokat, aztán kapcsolnak mentőszolgálat irányításához, ahol újra kikérdezik a telefonálót..Ne menjünk bele, a telefonálás kezdetétől eltelhet 5 perc, mire elindul egy mentőautó, (ebből az egységnek 1 perce van a kivonulásra).
Sokszor hallok olyat, hogy valaki azt mondja ő aztán meg nem áll a balesetnél, mert fél, és nem tudja mit kell csinálni. Azt szoktam mondani, gondoljátok el, ha balesetet szenved édesanyátok/párotok/gyermeketek, és senki meg nem állna segíteni.
Meg kell állni, törvény van rá. 35 éve kezdtem a mentőknél, nem hallottam olyat hogy valakit is felelősségre vontak azért mert megállt, és nem szakszerűen segített. Segítsen mindenki ahogy tud. Sokszor az is nagy segítség, ha a sérült mellett van valaki, aki beszélget, vagy betakarja a sérültet, szoktak fázni. Ne legyen rá szükség, de bármikor előfordulhat. Nem kell stresszelni, józan ész működjön.
Ha belefér ide, akkor leírom, előbb elkezdtem mi történik, ha 104-et vagy 112-t hívtok, jelentkezik valamelyik központ. Felveszik az alap adatokat, és elvileg egy adatlapot már átküldenek a mentőknek/rendőrségnek/tűzoltóknak, ahova tartozik a segélyhívás, aztán átkapcsolnak a mentőkhöz, vagy ahova tartozik. Úgy tudom, akár egyszerre lehet beszélni a mentőkkel és a rendőrséggel, konferenciabeszélgetésként. Nézzétek el a tudatlanságomat, mikor mentésirányítóként dolgoztam, még nálunk, a megyei központokba, előtte meg a legközelebbi mentőállomáson csörgött (vezetékes telefonoknál...amikor csak az volt) a 104-es, vagyis régen a 04-es hívás. Mit kérdeznek:
- Mi történt: A baleseti mechanizmust kell elmondani, frontális ütközés, koccanás, gyalogosgázolás. Lehet következtetni a sérültek számára, súlyosságára. Mi ütközött mivel.
-Hol történt: Lényeges kérdés, lehet az ország másik felébe ül a diszpécser, nem fogja tudni hogy a Váti-tónál (nálunk van ilyen), vagy hasonló helyi dolgokat. Pontosan melyik út, melyik település közelében, mely települések közt, ha megvan melyik kilóméternél.. Lakott területen utcanevet, házszámot (közeli elég), közeli közintézményt, vagy közeli kereszteződést mondjatok. Autópályán lényeges hogy melyik oldal. Ha megvan, a kilóméter, ha nincs meg, melyik kihajtót láttátok utóljára.
- Hány sérült/milyen sérült van: Ezt inkább a mentő diszpécser kérdezi, nyilván nem diagnózisra kíváncsi, csak milyen szintű és mennyi egységet küldjön. No para, el kell mondani amit láttok. Pl. kiszállt mindenki és jön megy, valaki beszorult, de tudatánál van. Nagyjából megsaccolni hány ember sérülhetett. Fontos, nézzétek meg kinyíltak-e a légzsákok, a protokollunk szerint ekkor súlyos sérültet kell feltételezni, mondhatjátok a diszpécsernek.
Gyermek-csecsemő sérültet (főleg súlyos) is meg kell említeni, vannak speciális gyermek mentő kocsik, nálunk Győr megyébe gyermek MOK (Mentő Orvosi kocsi) van, ezt kiküldik balesetekhez, gyermekorvos, meg speciális felszerelés van rajt.
A neveteket megkérdezik, a telefonszámotokat akkor is látja a központ ha le van tiltva, vagy lejárt. Visszahívhatnak, ha nem találják a helyszínt, pontosításból. Nem küldi a mi központunk a számot, szóval ha segélyhívás után rejtett szám csörget benneteket, gondoljatok rá hogy a segélyhívó központ, vagy a mentők irányítása az.
Nagyjából ennyi. Ami lényeges, vigyázzatok magatokra, ha megálltok, a sérülteket nézitek, nem azt hogy hova léptek. Lesz aki 120-al megy el mellettetek. Most már tudjátok miért vágjuk keresztbe a mentőt az úton, lezárva részben, vagy teljesen. Elsodornának bennünket. Első a saját épségetek, elgázolt segítő nem tud segíteni. Nem kell szívbajos lenni, megállítani egy nagyobb autót, aztán megkérni zárja le az utat, de minimum a sávot.
NA, bocsi, megint hosszú lére eresztettem.....Mindegy, hátha találtok benne hasznos infót.... -
robogo81
aktív tag
válasz nyogo83 #86124 üzenetére
Köszi a táblázatot! megnéztem, mértem,
Sajnos ideális esetben a hosszúmenetest kellene használni kb 4-5 mm alátéttel(vagy extrém esetben keresni egy tapasztalt eszteráló szakit és a hengerfej tetején a a menetből kiesztergálni annyit hogy a rövidmenetes pont végigérjen,pont kiáll a felső síkból kb fél centit).
Az első esetben kb az alátét nincs 100 forint,de aggódom a kompresszió miatt,a második kissé extrém,de ha jó a szaki akkor pont annyira zár le mintha gyári lenne,meg nem tudom mennyiért csinálnak ilyet.redmi note 8 . psn:robert_warior
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen