-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolem
aktív tag
Üdv!
Mint újszülött kérdeznék.
Még a múlt évezredben volt Simsonom és Jog-om.
Azóta csak fekete lyuk.
Most viszont aktualizálni szeretném az smkp elményt.
Munkába és talán boltba járáshoz szeretnék venni egy igénytelen járgányt.
Ebben kellene segíteni. Hol, mit , mennyiért?
Talán egy nagykerekű robogó? Az védené a hidegben a térdem.
Meg talán az is fontos,hogy 90kg vagyok.
Az ár szempontjából is tudatlan vagyok. 200 elég lehet?Köszi mindenkinek ha segítene!
にんじん
-
Zoli bácsi
őstag
Szerintem, és szigorúan szubjektív vélemény:
200k elég karcsú, szerencse kell hozzá hogy kifogj egy használhatót. Másik oldalról, ez nem egy autó, szóval ha veszel egy olyat, amiben ismert blokk van, komplett motorgenerál kijön 60 ezerből.(Összeválogatva, nem biztos hogy gyári alkatrészekkel).
Azzal számolj, ha veszel egy használt robogót, és utána átnézeted, arra is fog menni pénz. De ha egyszer megcsinálják, egy darabig jó lesz.
A súlyod miatt kétüteműt ajánlanák, egyszerűbb, jobban megy, illetve ez fér bele az árkategóriádba. Cserébe városban bevághatja a 4 litert.
Én a magyar utakra nagykerekűt néznék, Piaggio Liberty, Aprilia Scarabeo, Kymco Agility City..Ezek jutnak eszembe mint nagy kerekűek.Illetve van a Piaggionak tereprobogója, Typhon néven, szinte ugyanezt megtalálod Puch, meg más (Gilera, azt hiszem) néven is, a széles gumik miatt szerintem ez is elboldogul városba, és van hozzá alkatrész.
Használt robogó beskatulyázható két nagy halmazba:
1. Olasz import, a beszámított csettegőket szorgos honfitársaink nagy tételbe megveszik, kikozmetikázzák, kilóméteróra visszapörget, új alkatrész nem kerül bele, egymásból legózzák.
2. Kamasz, vagy több kamaszt túlélt robogó, hirdetésből megismerni, tuning kipufogó, 80-as végsebesség...stb.
Persze lehet kifogni bácsimotort, papa párszor telekre kiment vele, de már nem mer rá felülni, osztrákoktól behozott, évtizedet pajtában töltött robogót, ami lelkiismeretes karbantartás után sokáig elmegy még. Szerencse kell hozzá.
Azt javaslom, keress egy hozzáértőt, aki robogózik, kérd meg, menjen el veled. Figyelni kell a közelbe a hirdetéseket. Ismerős, aki ért hozzá, megtalálja a hibákat, illetve nem engedi megvenni, ha nagyon elcsábulnál, de ő látja hogy ramaty....
Vagy megnézed a használt kereskedéseket, esetleg a motorszalonokat, hátha számítottak be valami érdekeset. Persze szerencse kell hozzá, a te árkategóriádban pedig nagy szerencse. De nem lehetetlen.
Azt javaslom, ha nem nagyon sürgős, nézelődj, nézd meg a környékben amit hirdetnek. Keress egy ismerőst, havert, aki szerelő, motoros, de legalábbis műszaki érdeklődésű ember, és vidd magaddal. A keretet, ha kerül, megemelném, sajnos nem annyit ér a 200, mint évekkel ezelőtt. Esetleg mostanában látok japánból behozott, kevés kilóméteres robogókat. Itt arra figyelj, ne japán belpiacost vegyél, mert gond lesz az alkatrész.
Pár hasznos tanács: [link]
Ja, ha van A jogsid, érdemes lehet 125-ös rendszámost venni, ezt azért nem taglaltam, mert abban az árban nem igazán találsz.
Amit leírtam, az szubjektív, az én véleményem. Kerestem használt robogót, vettem, át is lettem verve (Karambolos, vázsérült volt), meg megnéztem még pár bontószökevényt.
Amúgy én is Simsonon nevelkedtem. -
zolem
aktív tag
válasz Zoli bácsi #87702 üzenetére
Köszönöm a gyors és kimerítő választ.
A 200 csak irányár. Ha azért nem nagyon tudok venni akkor emelem a keretet. De nem célom , hiszen nem csajozni kell, sőt a gyerekek is rámoccannak és ha esés lesz az egy patika robogónál nagyon fájna...
"A"jogsi nincs és jelenleg nem is tervezem.
Köszi!にんじん
-
beg
veterán
200 bőven jó irány ha simo/jog vonalon szeretnél egy málhásat keresni. Kymco Agility 50 4T jó irány lehet, alkatrész rengeteg mert futár kedvenc, és olcsó a fenntartása.
Én őt vettem 1 éve 180 ezerért. Azóta csak a kötelezők mentek rá.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Zoli bácsi
őstag
Az nem lett megkérdezve, mekkora a kolléga.....
Én 194 cm vagyok, találtam anno ilyen Kymco-t 2000km-el, de egyszerűen nem tudtam használni, a térdeimtől nem fordult el a kormány. Ugyanezért esett ki a Yamaha Gear is.
Sajnos hosszú lábú embereknek nem egyszerű, hogy azt vesszük ami tetszik.Kollégám pont ilyen színűt vett, ezt a típust. Abban is 2000km körül volt, garázsban állt vagy 15 évet. Elhozta saját lábán, de gond lett vele. hengerfejet, meg gyűrűket cseréltek azt hiszem, azt mondták nem kellett volna a 15 éves olajjal járatnia. Lecserélte amúgy, de 20km-ről hazapöfögött vele.
Szerk: Közben megnéztem a robogóhirdetéseket, őszintén megmondom, mostanában nem is figyeltem. Mintha kicsit normalizálódtak volna a használt motor/robogó árak, lehet még tél van? Tavaly nyár vége fele el voltak jól szállva az árak, most mintha olcsóbbak lennének.[ Szerkesztve ]
-
zolem
aktív tag
-
seller007
tag
Sziasztok,
Jelentem túléltem az első 2 szezonomat (pesti/budai belvárosban autót kiváltva) egy 2008-as Malaguti F15 50 2T-n. GPS szerint megy 60-at amit egész gyorsan elér. Lapos pesti oldalon tökéletes, de kis emelkedőn kipucsul (60 pár kiló vagyok).
Jelentősen nyomatékosabbak a legjobb 50-es 2T gépek? (Aerox, SR 50, stb)
Milyen bírság összeg / büntető ponttal járhat egy B125 jogsi nélküli rendszámos 125-ös használat (időlegesen) ?
Nagyon nagyon nem javasolt?
Köszi topic! -
Zoli bácsi
őstag
válasz seller007 #87707 üzenetére
Nem a bírság lehet a legnagyobb gondod. Képzeld el, hogy megcsúszol, vagy csak elbambulsz, és belemész egy 30-40 millás autóba. Hiába van kismotor biztosításod, a biztosító széttárja a karját, bocsi, erre nem volt biztosításod. Hidd el, mihelyt milliókat ki kéne pengetni, megnézik mekkora is volt az a motor, valószínűleg motorszám/vázszám alapján kiderülne a turpisság. SZóval, fizethetnéd a kárt, plusz megbüntetne a rendőrség, de ez lesz a kisebb bajod....
Megéri? Döntsd el.
Másik kérdésedhez...Vannak itt nagyobb szakértők, de biztos vagyok benne hogy vannak erősebb gépek, pláne egy kis piszkálás után.
De egy 80-al menő 2T motor többet fog enni, mint egy ezres Swift, az tuti. Aztán nincs tető a fejed felett. Megéri? -
macilaci78
nagyúr
válasz seller007 #87707 üzenetére
Nem biztos, hogy el kell dobni a Malagutit.
A hajtás is hangolható, végsebességből veszítenél, de nyomatékot nyernél az emelkedőn.
Tudni kéne, mi van a dekniben, hogy van-e értelme ezen a vonalon gondolkodni.Amúgy nőnapon kresz vizsgám van, szeretnék egy nagyobb kávédarálót.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #87708 üzenetére
Biztosítást tuti bukja, és az nagy érvágás főleg baleset esetén., de az, hogy többet fog enni badarság. a kicsi gép szénné pörgi magát, és adott időintervallum alatt többet öblít mint pl egy 70-80-90cc-s henger, ami már alacsonyatt batrományban is testesebb mint az 50-es üvegen.
Az 50-es Aeroxom szinte dupla annyit evett, mint a 70-es portolt, ugyan arról a motorról beszélünk.B125 gyorsan megvan,akár 1 hónap alatt is, én tuti bepróbálkoznék a vizsgával.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
Ajánljatok nekem üzemanyagcsövet és csőbilincset!
Tavaly a szaküzletben vett fekete cső 1000km-en belül elrepedt. Ugyanabból tettem fel másikat, az a tegnap esedékes idei első indításnál lecsúszott párszáz méter után. A gyorskötöző nem vált be.Köszönöm előre is!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #87711 üzenetére
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #87711 üzenetére
Tudom hogy overkill, de en mar ahol csak lehet, benzin/olajallo belso szovet erositesu NBR/CR uzemanyagcsovet hasznalok, hozza valo bilinccsel. Megjartam mar en is az utobbi evekben az 1 ev alatt szetrepedezett, teljesen bomlasnak indult uzemanyagcsonek hirdetett rettenetekkel.
Ilyet:
Uzemanyagcso
Bilincs -
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok! Nem bont valaki Honda Dio AF18 robogót?
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
macilaci78
nagyúr
válasz BLUE TORNADO #87716 üzenetére
Diót bontani? Dióbél, avgy dióhéj kell?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz macilaci78 #87717 üzenetére
Inkább a bél Ugyanis egy főtengely és egy lendkerék kellene gyorsan
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz seller007 #87719 üzenetére
Lehet, elmeletileg bekerul a korlatozas, hogy csak automatavaltos motort vezethetsz(robogot).
Aztan a valosag azt mutatja, hogy en keves emberrel talalkoztam, aki mire vegigjarta az okmanyirodaig a pairokat, a vegen tenylegesen bekerult volna a jogsiba.(pl nekem se kerult be) -
Tamás9x
őstag
Keihin PWK28 kicsomagolás, elsőre replika
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Honda Dio AF18 blokk helyére be lehet rakni az AF27 blokkot módosítás nélkül?Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
_voodoo_
tag
Sziasztok
Jog 3KJ karbi automata szívató "lezáró tű" tövébe kell az a pici O gyűrű? Mi szerepe lehet?
A régi szívatón nem volt, és akárhány ilyen videót nézek, egyiken sincs ott, de az újon amit beraktam azon rajta volt, és rajta is hagytam. (A régi nem nyitott teljesen ki és nem is zárt teljesen le.)
Most nagyon szépen indul hidegen, és pár perc múlva le is zár, ahogy kell, de utána kb 5 percig ha határozott gázt húzok lehörög, leáll, de az alapjáratot ilyenkor is tartja.
Aztán már lehet neki húzni, de ereje kb semmi, jó ha 30ra felgyorsul.
Lehet hozzá köze?
Ez a motor felújítás előtt úgy ment mint az állat, most semmi ereje nincs, fúrt henger, új dugó, gyűrűk, corteco főtengely szimeringek, felújítva a hajtás, variátor kihézagolva, jó fordulaton nyit a kuplung, variátor is szépen dolgozik, gyertya világosbarna, kipufogó úgy érzem nincs eldugulva, légszűrő új, frissen olajozva...
Eszem nincs hozzá mi lehet a baj.
Karbi takarítás(felújítás) még hátravan, de más ötletem nincs.
Még annyi hogy párszor csinálta hogy hidegen indítva, de már zárt szívatóval az első gázadásra kb 5 mp-ig úgy gyorsult mint régen, majd kijött alólam, de aztán lehörgött, és elgyengült...
Ötlet?[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz _voodoo_ #87726 üzenetére
Lehet nyitottabb az új henger felömlő, nagyobb főfúvóka a karbiba és feljebb tenni a súbert akár? Bár a gyertyád barna, de hátha, illetve néznék egy tömítettséget, na meg ami gyakori, hogy a hengertalp tömítés amit adnak hozzá vastag és a hézag a hengerfej és a dugó találkozásánál nagyobb mint 0,6-0,8mm.
-
_voodoo_
tag
válasz #TOTTI #87729 üzenetére
A henger csak fúrva lett, nem új.
A súbert feljebb tettem eggyel, az nem hozott változást, a dugó feljön a henger felső pereméig, ilyenekre odafigyeltem...
Olyan mintha kevés benzint kapna, de a gyertya meg szép, és mondom kétszer csinált olyat két hét alatt, hogy a szivató lezárása után rögtön indulva egy 10-20m-ig ment mint az állat, aztán hirtelen elment az erő...
Meg hát 40mm ről 40.5re fúrás gondolom nem akkora térfogat nővekedés hogy nagyobb fúvóka kelljen, de lehet rosszul gondolom.
Bár mondom egy karbi takarítás még hátra van, nagyon remélem hogy ott van vmi gebasz, de az meg miért pont a felújítás alatt jött elő?...
A régi szívató nem zárt le rendesen, az tuti mert kiszerelve kipróbáltam, ott biztos hogy kapott folyamatosan plusz benzint, na de az okozna ilyet?
Alapjárati levegőcsavar pozíció okozhat ilyet? Nem hinném... -
#TOTTI
őstag
válasz _voodoo_ #87730 üzenetére
Alapjárati csavar nem igazán, de most újra olvastam csak szivató lezárása utáni 5 perc a gond utána már jó? Mert ha így van akkor karburátor gond, ha a legszűrőd mondjuk red filter, vagy valami direktebb akkor is kellhet +10% főfúvóka. A dugó túlméretes volt vagy gyári 40-es, mert akkor lehet melegedés után kompresszió csökkenés is.
-
_voodoo_
tag
válasz #TOTTI #87731 üzenetére
Nem, a szívató lezárása után kb 5percig nem tudok rendesen gázt húzni, mert lehörög, addig kb a biciklisek leelőznek, aztán ez idő alatt ahogy gondolom fokozatosan melegszik át a blokk(forgattyúsház), úgy kezdi el egyre inkább menni, de ekkor sincs ereje, max 30at ha megy...
És akkor 10 ilyen hidegen indulásból mondjuk 2szer csinált olyat, hogy a szívató lezárása után az első gázhúzásra megindul mint az állat, pont mint ahogy felújítás előtt gyorsult, de ez kb pár mp, utána lehörög és kezdi amit fentebb írtam.
Olyan mintha a főfúvóka el lenne részlegesen dugulva, ami nagy ritkán megszűnik pár mp-re...
Dugattyú 40,47mm, ehhez lett fúrva a henger...(Fúrt hengerhez nem rakhatok 40es dugót...) -
kovikovik
újonc
Sziasztok!Kérdésem lenne azokhoz akiknek van vagy volt Yamaha dt 50 -es motorja. Kérdésem a következő: Vásároltam egy Yamaha dt 50 -es motort de csak itthon vettem észre hogy az adattáblára Malaguti dt 50 van ráírva ez hogy lehetséges?Most akkor engem átvertek?A motornak a Svájci papírjai megvannak azon Yamaha dt 50 -esként szerepel,a motor 2007 -es .
-
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz BLUE TORNADO #87723 üzenetére
Valaki?
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
kovikovik
újonc
-
KTMHobby3
tag
válasz kovikovik #87738 üzenetére
Melyik adattábláján? A motoron Yamaha felirat van?
Az én 35 éves KTM-emet gyártották KTM, Sachs, Puch, Morini blokkal is, de KTM felirattal. A Yamahát is gyártották több féle motorblokkal, itt Európában. Eredeti Yamaha blokkal már elég régóta nem gyártják itt. Jók az Olasz blokkok, ahogy olvastam, semmivel sem maradnak el a Yamahától. -
mumtaz
senior tag
Üdv néktek. Régen jelentkeztem, de gondoltam, megosztom veletek a helyzetet.
Ugyebár Jetforce papa még mindig áll. Jött is másik dugattyú az Airsal hengerhez, ami végre tényleg a hengerhez való, viszont csak 1mm-el hosszabb, mint amit a hengerszetthez kaptam és kiderült, hogy pontosan akkora méretű, mint a Jetforce gyári hengeréhez való gyári dugó.
Ugyebár az volt a gond, hogy a préstáv 4mm volt.
Gondoltam, az Airsal csak nem olyan hülye, hogy megint rossz dugót küldtek. És úgy néz ki, valóban nem hülyék. Ugyanis közben kiderült, hogy ami utángyártott főtengelyt tavaly bele raktam, az (is) el van cseszerintve, csak elsőre fel sem tűnik. Nos (dobpergés) a hajtókar alsó csapszeg furata nem központos, hanem nemes egyszerűséggel el van fúrva. A hajtőkar teljes hossza megegyezik a gyári hajtokaréval, de mivel a hibás furat miatt a csapszeg feljebb helyezkedik el, ezért az alsó csapszeg és a felső csapszeg középpontja között közel 3mm-el kisebb a távolság, mint a gyári főtengelynél. Tehát nem tizedekkel, hanem valóban kb 3(!!!) milliméterrel el van fúrva. Ezután csodálom, hogy még maradt valami anyag. 101 Octane főtengely.Ablakot törni jó lesz.
Most ott állok, hogy nincs használható főtengelyem. Van egy főtengely, amin hajtókar lett cserélve kompletten és kb 4000km van benne, de a lendkerék oldalon el lett nyalva a menete. Valamint van az a főtengely, amin a beázásnál szétment az alsó tűgörgő, meg szerintem a hajtókar is. Bontott főtengely nincs sehol.
Most azon gondolkodok, hogy rendelek valahonnan hajtókar szettet és valakivel megcsináltatom a vízkáros főtengelyt.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz #TOTTI #87746 üzenetére
Nem játszik. A menet nem csak elnyalódott. Kompletten lejött róla. Új menetet tudnék vágni rá. Talán kb. 8-as menetet. 10-es volt.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
KTMHobby3
tag
válasz kovikovik #87744 üzenetére
Azért írtam, amit írtam, mert nagy keveredés van a világban. Az én 35 évvel ezelőtt gyártott KTM-emet több országból származó alkatrészekből rakták össze. A motorja Puch, a gyújtása Bosch, a felnik OLasz Grimeca, a fékek szintén Olasz Magura, a lámpája Osztrák Niox, a porlasztója Német Bing. Mindezt 35 évvel ezelőtt. Több országban is gyártották, az enyémet vélhetően (nem tudtam kideríteni) Hollandiában, Amerikai exportra.
Mióta tuningoltam, sok minden került rá, pl: Portugál Jasil főtengely, Japán Koyo csapágyak, Spanyol Airsal T6 Racing hengerszett, Spanyol Jamarcol kipufogó, Indiai CDI gyújtás, Kínai ledes izzók, Magyar fesszabályzó és index elektronika (én csináltam), Szlovák Favorit lánc.
És mégis KTM, jól megy, megbízható hűséges útitárs.
Ha megvagy elégedve a motoroddal, ne foglalkozz azzal hogy az alkatrészek honnan származnak. Akik összerakták, gondosan figyeltek arra hogy ne legyen rosszabb, mint az eredeti, sőt, jobb legyen.
Kívánom hogy sokáig használd, legnagyobb örömödre, mert az egy jó motor.
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs