-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mizsala
csendes tag
Sziasztok!
Érdeklődnék van-e itt valaki vagy valakinek az ismerőse Székesfehérvárról? Garázst szeretnék bérelni és társulnék valakihez, hogy ne egyedül kelljen a havi 10-15k-t fizetni.
Tudom még kicsit korán van a dologhoz, de idejében elkezdek körbekérdezősködniÜdv:
Mizs -
boogie84
veterán
Felpróbáltam gerincvédővel a kabimat, hát ajajj, nem fogok benne ficánkolni a motoron.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Topiccsendőr
addikt
Korábban az olaj témánál leírtam, hogy van egy ökölszabály, miszerint 1000 fordulatonként kb 0,7 bar nyomásnak kell lennie. Az olajpumpa keringeti az olajat, az olajnyomás nem más, mint az áramlással szembeni ellenállás. Lehet az az olaj viszkozitása miatt, vagy az olajfuratok, olajfúvókák, csapágyillesztések miatt. Nem a nyomás ken, tehát nem jelenteném ki azt sem, hogy nincs kenés, és azt sem, hogy nem elegendő a nyomás. Ezt a két dolgot nem lehet szétválasztani csak nyomásra, mert az áramlás miatt van minden. Ha az olajpumpa szállítási teljesítménye jó, (a szűretlen olaj fémdarabkái nem vágták haza) akkor nem lehet ebből probléma. Más kérdés, hogy mi értelme van főtengelyen ébredő 20 Nm nyomatékot 6. ban elpazarolni, akkor egy choppert kellett volna venni, mert azt kell így használni. Ami tud forogni 15000 et azt nem alacsony fordulaton kell használni. Nem hinném hogy a kenéssel lenne baj, hiszen alacsony fordulaton nem ébrednek akkora erők sem, ami az olajfilmet megszakítaná, vagy a hidrodinamikus kenés megszűnne. Azonnal meghallanád mert elkezdene sírni a siklócsapágy. Henger dugattyúnál meg nem a nyomás fogja szétvalasztani az alkatrészeket, azért van hónolva a henger, hogy ott maradjon az olaj. A gyertyák is úgy vannak megválasztva, hogy egy bizonyos igénybevételnél tudnak tisztulni. A szeleptányérokon autóknál szokott kokszréteg rakódni, ha így kímélik, motoroknál nem hinném hogy van ilyen, bár ha nagyon babusgatják én inkább ezek miatt aggódnék.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #4253 üzenetére
Sokkal ridegebb bánásmódot kibírnak ezek, mint sokan gondolnák, én is a lehető legmocsokabb körülmények között motorozok, van benne kb. 102000km és köszöni szépen. Pedig én is épp alacsony fordulaton nyúzom állandóan. Jó, persze a 650-es egyhenger biztos máshogy van tervezve, mint egy pörgős sornégyes sportgép.
A karbantartást viszont szerintem se célszerű elhanyagolni. Ha már szolgál, ahogy tőle telik, kapja meg ő is, ami jár. -
SzalaiG
addikt
Megmentette a motoros életét - most kapja meg az elismerést.
Az első díjazottak között van Szarvas József székesfehérvári orvos, aki egy életmentő segítségnyújtással érdemelte ki a kitüntetést. 2009-ben egy bicska és egy golyóstoll segítségével mentette meg egy balesetet szenvedett motorkerékpáros életét, aki egy darázscsípéstől kapott ödémát. Az orvos az országút árkában végezte el a nem rizikómentes műveletet: gégemetszést hajtott végre a férfin.
Engem is Ő műtött anno.
-
.mf
veterán
-
Integra
titán
gomba és karbon cuccok semmi gond. a dob lehet, de ha betekered a tompitót és azzal mész, illetve a papirral ami igazolja hogy a motorodra való, nem szabad gond legyen. a féklámpába integrált index tudtommal nem szabályos magyarországon és buktát jelenthet.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
stifi
senior tag
attól függ, ha te akarod betolni a vizsgára és nem vagy csókos akkor nem fog átmenni a dob meg az index miatt..
egy sima vizsga kb 5ezerből megáll, ennyiért tudod betolni saját magadviszont ha elviszed valakihez (egy szervizbe), akkor 15-20e Ft-ért "garantáltan" átmegy a gép, ha nincs rajta életveszélyes hiba. a nem gyári dob meg az index pont ilyen, nekem csak a dob volt sport, és kérdeztem, hogy visszacseréljem-e, a válasz ez volt:
"20ezerért átmegy a motor, az se baj ha pályára van felkészítve sportdobbal és nincs rajta rendszám, más színű, nincs rajta tükör, index"
mivel én betolni nem akartam a vizsgára, úgy hagytam ahogy volt és kifizettem ezt a pénzt érte, reggel vittem délutánra kész volt. utólag kiderült, hogy a duda sem működik, de senkit se érdekelt (és azóta megcsináltam)Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Djuree
félisten
20k-ért sztem akkor is átmegy ha kereke sincs
ahova én vittem a motort, 2 fiatal srác volt, ott álltak a firebladek a háttérben. mondták hogy nem lesz gond a sportdobbalLEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Integra
titán
kész, bitti befejezte
csodálom, hogy eddig tűrte.......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
.mf
veterán
válasz Integra #4260 üzenetére
"a dob lehet, de ha betekered a tompitót és azzal mész, illetve a papirral ami igazolja hogy a motorodra való, nem szabad gond legyen. a féklámpába integrált index tudtommal nem szabályos magyarországon és buktát jelenthet."
Tompító, papír? Ugyanmár
Tompítót még csinálunk előtte, papírt nem kaptam hozzá, de az előző tulaj mondta, hogy a gyári még megvan. Lehet, hogy majd elmegyek érte. Ez a matrica kivételével ugyanúgy néz ki, mint a gyári, és nem is sokkal hangosabb alacsony fordulaton (később se ordít, de már kicsit hangosabb. A gyárihoz képest inkább mélyebb, öblösebb, mint hangosabb).
Féklámpába integrált index viszont igen? Na ez gáz... meg fasság, hiszen E-betűs, fényerőben is jobb, stb.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
KubanitoS
veterán
Sziasztok!
Chopperes kolléga van errefelé? Nagyon nézegetem mostanában ezeket a gépeket, elsősorban a Suzuki C800, Kawasaki VN900 és a Yamaha 950 Midnight Star modelleket.
A fenti modellekkel kapcsolatosan van valakinek személyes tapasztalata esetleg?
A barátaimnak mind sport vagy sporttúra motorjuk van, de hozzám valamiért közelebb állnak a chopperek. Számomra a motorozás életérzését inkább egy laza "krúzolás" testesíti meg egy chopper nyergében, mint egy őrült száguldás egy giksszerrel.
Sajnos a környezetemben senkinek sincs chopper motorja és ennélfogva a kutya nem tudja megmondani ezek a gépek mire is képesek valójában. Persze, nem őrült száguldozásra gondolok, hiszen nem is arra találták ki őket, de azért kíváncsi lennék, hogy normál közúti közlekedés (vagy egy hosszabb-rövidebb túra) során vajon tudja-e tartani egy efféle 800-900 köbcentis 50 lóerő körüli chopper az iramot egy jóval erősebb sportmotorral? Nyilván ha lenne egy ilyen gépem, akkor haverokkal mennénk motorozni, de kellemetlen lenne, ha folyton rám kellene várni. Nem száguldozni akarunk persze, normált 100-120-as tempóról beszélek most.
Persze még nincs kőbe vésve ez a "chopperkedés", de jelen pillanatban e motorok felé hajlok.
Köszi a válaszokat!
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
nagyúr
Infó kéne biztos forrásból.
K6 1000 és a k4-k5 750 fékcsövei megegyeznek?
Csak mert tudnék most szerezni jó áron egy szettet, és ha a méret passzol, akkor talán megvenném.
Bár mondjuk agyalok azon, hogy utcai használatra érdemes e.Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #4267 üzenetére
ahogy kiveszem a szavaiból, iszonyatosan átkúrták már megint...
engem az érdekelne viszont, hogy mi az oka annak, hogy mindig ilyen kutyaütőket vonz be, mert lassan úgy gondolom, hogy ennek valami oka van....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
stifi
senior tag
-
Gaboman
nagyúr
válasz KubanitoS #4266 üzenetére
Tudod ezek a motorok jelentős tömeggel bírnak, nem a dönthetőségükről, gyorsaságról híresek, itt valójában azt kell eldöntened milyen stílusban szeretsz motorozni, barátaid ha sportmotorokkal mennek nem biztos hogy jó választás melléjük egy Chooper.
Nem fogod tartani velük a tempót, én valami hasonló kategóriában gondolkodnék hogy tényleg ne keljen rád várni ha esetleg ők többször jobban odapirítanak a gépeknek.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
yodamastah
őstag
Ha mukodik jol ne nyulj hozza.
Egyebkent egyaltalan nem biztos hogy jo ra. Meg kell nezni hogy a fittingek hogy vannak a fofekhengeren, azaz megfelelo iranyban allnak, es nem utkoznek bele semmibe amikor fel akarod rakni. Meg persze kerdes hogy eleg hosszuak e a csovek. A hossz belovesenel kulonosen oda kell figyelni hogy kirugozott telonal is legyen meg szabad cso hossz. Maskulonben amikor az elso kerek nincs lent a foldon, akkor a fekcsovek tartjak a kereket, ami nem jo moka!
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
-
Gaboman
nagyúr
Ez kicsikét hasonlít ahhoz ahogy én is voltam az SM és a túrasport gépekkel.
Hosszú egyenes részen én nem tudtam tartani a tempót mert elfogyott végre, szerpentines, kanyargós részen meg én vártam rájuk.
Itt annyival lenne másabb hogy mindegy milyen úton (egyenes, kanyargós) mindig várni kellene rá ha a többiek menni akarnának.
A lényeg hogy ez Őt zavarná e vagy nem foglalkozna vele.
Ezt viszont neki kell tudnia, éreznie és hozzákalkulálni ahhoz amit szeretne majd venni.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
zsoltee10
addikt
ha a barátaival akar motorozni, akkor a choppert hanyagolnia kell. én még a varaderoval is mindig lemaradtam a többiektől, mert ők azt élvezték, hogy döntögetnek a tengerparti szerpentinen egy személlyel. mi meg kettecskén a tájban gyönyörködtünk. mindig megvártak, és nem őket zavarta, hogy lemaradtunk, hanem nekem volt kellemetlen. Ha choppert vesz, hamar vége lesz a közös motorozásnak. Persze, ha ennyire eltérő a stílus, akkor nincs mit tenni, nem kell együtt motorozni.
-
Djuree
félisten
válasz KubanitoS #4266 üzenetére
tudja tartani a tempót ha nem kanyargós nagyon az út, egyenesben a 120 az a csoppernek és a sportgépnek is ugyanannyi. gyorsulásban nem lesz gond, ezeknek az egyhengeres gépeknek olyan nyomatékuk van hogy brutál. faternak suzuki ls650-e van, de sztem legyorsulja a fazert rövid távon. nagyon odaver, ki nem nézném belőle. ne a haverok alapján vegyél motort, hanem amit te szeretnél. társaság úgyis akad mindig.
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
KubanitoS
veterán
Köszönöm a jó tanácsot! Igazából tényleg ez a legjobb javaslat: ne a haverok alapján vegyél motort, hanem amit te szeretnél csak hát elég hülye a helyzet, mert engem zaklatnak h miért nem valami túragépet veszek.
Az alábbiak miatt szimpatikusabb a csopper:
- a fent említett motoros életérzéshez számomra közelebb áll egy csopper
- kényelmesebb ülés és üléspozíció hosszútávon
- a "gyengébb blokk", vagyis inkább a működésbeli különbségek miatt nincs meg bennem a kisördög, hogy odahúzzam neki (ez mondjuk egyéni szoc probléma) de talán jobb is lenne, ha nem lehetne száguldozni, hiszen egy valamirevaló sportmotornak nem gond 200 felett menni, én meg nem akarok meghalniKb nagyjából ennyi.
Lehet széjjel kellene nézni a nagyobb chopper kategóriában, ott már 1000 köbcenti fölött vannak 80 lóerő körül. Azokkal már csak nincs efféle gyorsulásbeli probléma.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
.mf
veterán
Az általa felsoroltak mind V2-esek, ahogy a hagyományos chopperek többsége is...
Nem mintha azoknak ne lenne alul nyomatéka, és nem tolnának, mint mozdony...Esetleg egy kettő közötti átmenet csupaszgép?
Bár szerintem is, a te motorod, tehát ne más mondja meg, hogy milyet vegyél, meg hogy hogyan használd. Ha a kanyargás és a dinamizmus helyett inkább a nyugis tájnézegetős krúzolást szereted, akkor vegyél annak megfelelőt.
(Bár én ekkor is inkább valami kényelmesebb csupaszgépet vagy túraendurót néznék, szerintem sokoldalúbb, jobb városba és kanyarokba, azokkal is lehet nyugisan krúzolni, sőt, a sornégy v2-nél alacsonyabb vibrációja és rángatása ilyenkor szerintem jobb is. Meg a csopperek mostanában oly' divatos, alacsony alapjáratú, de annál hangosabb rötyögését sem szeretem, de kinek mi.)Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Djuree
félisten
igen a többség V2, de azokra is igaz amit leírtam.
KubanitoS: csak amiket már 1000x ajánlottunk másnak is: fazer, hornet, cb, gsr ezek nem fekvősek, aránylag kényelmesek is hosszú távon.
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
KubanitoS
veterán
Kicsit kutakodtam és találtam egy ilyet. Ez egy cbf 600 s modell, ha jól értelmezem és eléggé szimpatikus. (Persze itt most NEM a hirdetésben szereplő motorról beszélek, csak általánosságban.) Nagyon tetszik ez a félidomos megoldás a motoron, a teljesen csupasz nakedek amúgy sem jönnek be.
Véleményetek szerint nagyjából mennyit eszik egy efféle motor?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
.mf
veterán
válasz KubanitoS #4284 üzenetére
Szerintem nem rossz. Egy chopperhez képest persze teljesen más, nem előre tett lábas és hátradőlt ülésmód, sportmotorosan magas súlyponttal, ennek előnyeivel és hátrányaival.
Fogyasztásra, sztem ha nagyon kímélően mész vele, akár 4-ig le lehet menni, de inkább 5 lesz az átlag (saját ZX6R statisztikám alapján, ami 4,25 ill. 5,25 nagyátlag, de ebben tempós haladás és időnként pálya is benne van. Ebben viszont egy visszafogott sportmotor-blokk van, így szerintem kicsivel alacsonyabb a fogyasztása).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Ferdzsoo
addikt
válasz KubanitoS #4284 üzenetére
Nekem még a 2006-os karbis verzió van az nagy általánosságban 5 - 5,5 városban.
És 5 alá bemegy országúton, ilyen 120-as tempót tartva...
De nem magyar benzinnel 4,5 alá is bemegy"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Integra
titán
eladó a ducati, még a végén lehet, hogy tényleg a fószvágennél fog kikötni a márka...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
KubanitoS
veterán
Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat! Ha nem chopper lesz a végén, akkor egy efféle Hondát szerzek majd be.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Gaboman
nagyúr
-
Integra
titán
válasz SzalaiG #4293 üzenetére
szerintem hozzájuk kerül a márka, egyszer már megvehették volna, de akkor nem tették, már nem tudom milyen okból, piech azóta is a fejét a falba veri ha arra gondol, nem hiszem, hogy másodszor is elköveti ugyanazt a hibát.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Ferdzsoo #4289 üzenetére
A benzin az eu tagországokban előírt adalékolással és minőségben készülnek. Évszakonként is változik a benzin minősége, azaz a fűtőértéke is. Téli benzin pl illékonyabb, éppen ezért a fogyasztás is roszabb lesz tőle. Ezek ellenőrizve is vannak mintavételezéssel. Nem mondom, hogy nincs lehetőség az átverésre, de jóval kevesebb, mint régen. A külföldi benzin általi alacsonyabb fogyasztás inkább a jobb utak miatt van, a rossz minőségű út rátesz a fogyasztásra sokat valószínűleg.
Beszéltem egy finomítóban dolgozó sráccal, mert kiváncsi voltam ezekre a dolgokra.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #4296 üzenetére
ez igy van, alapvetően a finomitóknál mind ugyanolyan üzemanyag megy a tartálykocsiba, nincsen sumákolás. ellenben az üzemenyag minősége romolhat, ha piszkos a tartálykocsi tankja, a kúton a tank a földben mert nem takaritják ki rendesen vagy rendszeresen, függ a forgalomtól a kúton, gyorsan kipörög az áru nagy forgalomnál, kisebb a lerakódás, vagy lassan, és akkor nagyobb a lerakódás etc etc etc
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #4298 üzenetére
persze, hogy mérik a viztartalmat (atg-vel). de ettől függetlenül elő tud fordulni mulasztásból fakadóan... meg mikor olyan öreg a hardver, hogy ihajj, az olajcégek nem szivesen költenek ilyenre
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
.mf
veterán
Értem én, hogy csak rajz, de b****tt jól néz ki, 1000 Ft-os benzinár mellett is tolnám, ha létezne. Na jó, akkor lehet, hogy tényleg csak tolnám , de formára nagyon bejön.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Diablo IV
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Építő/felújító topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- Politika
- Milyen notebookot vegyek?
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Wuthering Waves
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- moongoose: Retro AT rendszerű számítógépház textúrájának visszaállítása.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest