-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
addikt
lejárt a szerk. sry... amúgy ezekkel szemezgetek [link] nem kihívó még is meglepő tud lenni egy két tdi-s kollégának Mellesleg a forma is nagyon bejön meg a nagyon jól pakolhatósága
(#13553) AMD Power
szerintem max évi 15e km lenne benne most is annyit megyek, a sajátommal
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
-
mycso
Topikgazda
Tudom, hogy dupla nyomaték, ezért is írtam, hogy esetleg azzal lehet az általad említett 2000-2500-as tartományban dinamikusabban autózni.
Ami te írsz, az tempós haladás, de semmikép sem dinamikus.
Az 1.2-re nem is írtam sehol, hogy dinamikus/sportos autózásra való, csupán arra próbáltam rávilágítani, ha azzal haladni szeretnél, akkor azt forgatni kell. (pl. egy előzés)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Nordik
őstag
Vezérműszíj készletből illetve vízpumpából milyen márkát érdemes venni? Ezeket ha cserélik kell venni valami mást is, mondjuk szimeringeket, tömítést vagy akármi? Gondolom a hűtőfolyadék is cserés ilyenkor a vízpumpa miatt.
-
FerNandor
őstag
Mycso te milyen olajat raksz az autódba, hány km-enként cseréled? van olajfogyásod?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Füge007
senior tag
Mikor raktam fel a téli gumikat, a hátsó féktárcsán egy hatalmas repedés éktelenkedett, azonnali csere. Gyári tárcsák benne a csapággyal, ABS jeladó gyűrűkkel munkadíjjal 60.000.- Na ezt hozta nekem a mikulás
Füge
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #13561 üzenetére
Ilyet:
olyan évente egyszer szoktam, kb. nyár elején-közepén, ez kb. 11-13k km
Olajcserék között, kb. egy fél litert-3/4 litert kellett rátölteni, bár ez előtt ilyen is volt benne:
tudom, hogy az 5w40 a gyári olaja, de mivel csillió km. van benne, így a 10w40-et akartam erőltetni, de most nyáron rábeszéltek, hogy használjam a gyárilag előírt 5w40-et, aztán majd meglátom....(ebből, azért úgy fest, hogy jobban csippentget)
mod.: rá kellene szánnom az időt és kiszedetni valakivel a turbot és ránézni szemmel/kézzel, utána esetleg megméretni, mert valószínűleg ott lesz a probléma. Ezzel még nem is lenne baj, csak itt Miskolcon nem tudott senki olyat mondani/ajánlani, aki megbízhatóan újít turbót, csak pestieket, így meg bonyolultabb....
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tresh
addikt
Azért írtam én is mire gondoltam ez alatt mert valószínű rosszul fogalmaztam meg
szerk: ha végig 5w40 -et adtak neki élete során akkor tényleg célszerű bele tenni bár ahogy írtad a csipegetés lehet a turbó végett is bár az úgy is érzed menet közbe is hogy ha a turbo kezdi kilehelni magát és felújításra szorul Ill én dieselbe 5w40 nél rosszabbat nem tennék bele max egy kis xado a sok km-re való tekintettel
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
köszi. én maradok akkor az SXR-nél, csak most kicsit lecsökkent az olajszint és megijedtem, de kaptam rá magyarázatot, remélem az lesz. "A hosszú úton eltávozott a motorolajból az a gázolaj, ami a rövidtávú közlekedés alatt odakerült. Ezért ment lejjebb hirtelen a szint." -Gesszti
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
mycso
Topikgazda
Xado-t, most kapott az utolsó olajcserénél.
Menetteljesítménye, szerintem jó...nyilván nem sportolok vele, de lehet haladósan használni. Esetleg ha teleüljük 4-5-en, akkor érzem, hogy nem az igazi, de szerintem ez nem a turbo hibájára utal.Egyébként az tuti, hogy csippentgeti a turbo az olajat, mert olajos a cooler csöve, illetve sokat ment már ez a csiga (közel 320k km...).
Ha itt helyben lenne olyan, aki megbízható és foglalkozik felújítással, akkor már túl lennék rajta, de így problémás.
Na majd meglátjuk, valamikor a közeljövőben mindenképp meg kell ejtenem a dolgot.(#13567) FerNandor: de én ezt nem értem, mit csinál a gázolaj a motorolajban???
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tresh
addikt
Ez lemaradt turbó javítás terén én őket ajánlanám ferrykerturbo
és egy kis hasznos írás pont a turbók egyik mesterével [link]
FRENK1988: kicsit off de neked volt lumia 800-asod is ha jól emlékszem pübe leírnád róla a tapasztalatokat pl navi,aksi stb ?
[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
Jaja, tudom, bár egy pár napot-egy hetet meg tudok simán oldani autó nélkül.
Lehet első körben jól felbuzdulva most már ezen a témán először is elviszem kompresszió mérésre, aztán majd attól függően cselekszem. Ha nagyon kiábrándító lesz, akkor marad a Füge által javasolt módszer --> nuku felújítás, hanem komplett motor csere.mod.: kompresszió mérést milyen összegért csinálnak, lehet ma fel is keresek valami szerelőt, aki tud ilyet?
mod2.: közben a választ is megkaptam(#13572) rob210: no ezt nem tudtam, köszi
(#13573) tresh: TC-s turbós cikkekből olvastam mindent, itt nem a használattal/más egységekkel lesz a baj, nálam egyszerűen kiszolgálta az idejét.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Coyot
őstag
Sziasztok!
Nem rég írtam ide ez ügyben: [link]
Gondoltam megosztom a fejleményeket, sajnos az autó azóta is pihent, nem volt időnk vele sokat foglalkozni.
A helyzet a következő:
Előző szerelő aki olajcsere nélkül cserélt turbot, utólag cserélt olajat is (hurrá), 5W40 került bele bár fölösleges volt kifizetni is. Motormosást nem csinálta meg mert szerinte és a többi szerelő szerint is, előferdülhet hogy több kárt okoz mint hasznot, nagyon megoszlanak a vélemények erről.Azóta a hétvégén elvittem két másik szerelőhöz is az autót ismerősön keresztül és egy renault sráchoz is, hát nem kecsegtettek túl sok jóval. Egyöntetű véleményük, hogy a 2002 es évjárattal ne is fizessem ki a motordiagnosztikát, mert a számítógép csak azokat a hibákat logolja amiknél felvillan a visszajelző is, valamint mechanikus hibát úgysem fog kimutatni, max ha járatás közben sikerül éppen előidézni (néha ugye elment a turbonyomás és csak füstölt az autó, de nem ment).
Ami egyértelműen kiderült: hengerfejes a kicsike, gátas, retkes elhasznált motor miatt pedig nem tudni mi és hol ment pontosan gallyra a motorban így anélkül biztosat nem tudnak mondani, hogy nem szedik darabokra. Mindkettő szerelő elkeserített, ebben az autóban nem 147e km van hanem egy 100e-el többre saccolták, egymástól függetlenül! Ha ezt nézzük még jól is bírta a vas
A turbó halásoknak több okozója is lehet erre is kitértek, de biztosat csak szétszedés után tudnak mondani.
És innentől, hogy alaphangon 100k lenne megtudni mi a baja (szétszedni összerakni + hengerfej felújítás), nem éri meg vele foglalkozni sem, ha meg motorgenerálra kerül a sor (erre láttak esélyt mert szétkophatott, volt rá lehetősége) azt 200-250k-s ra saccolják csak az anyagköltségre (ebben hengerfej is van).
Amit ajánlottak az az hogy szerezzünk nyugatról egy széttört Cliot, és cseréljünk motort egy az egyben, mert biztosíték nincs rá hogy generál után jobb lesz a motor, és elég labilis még a hiba detektálása is, és ha elkezdjük szétszedni onnan nem lesz megállás.
Egy nagyon kis esélyű megoldást említettek még amit próbáljunk meg és tudjuk használni az autót legalább. Ez valami tömítő adalék a hűtőbe ami elvileg valamilyen szinten segít a hengerfej problémás részét tömíteni. És most jön a kurva nagy poén: működik. Eljöttem az autóval 300km-t és nem füstölt fehéren nem hiányzik olaj és víz. Egyenlőre működik, most nem fogjuk használni nagyon, valszeg beszerzünk egy motort hozzá.
Egy kis kiegészítés még. Az ismerős szerelő is használt és újított is fel 1,5dCi-t a sajátja volt, azt mondta nagyon jó kis motorok de 150e km után kivétel nélkül kezdenek előjönni különböző hibák, elhasználódik és mehet generálra. Amit említett az, hogy tipikusan könnyezi az olajat a vezérműtengely a csapágyaknál, emiatt az érzékelők nem veszik észre de minimális olaj-nyomáscsökkenés lép fel, amit a turbó hosszú távon megérez, és meg is fekszik tőle, ezt >100e km en értendő megfekvés. Ebből is az jött le, hogy nem tudja megmondani pontosan hogy miért haltak a turbók, és egyáltalán nem egyértelmű, hogy a kosz nyírta ki a turbóinkat.
Szumma-szummárum: nem fogunk ennek a motornak a felújítására költeni.
Bocsánat a regényért
Má' nem
-
FerNandor
őstag
-
rob210
Topikgazda
Hát ezt írtam én is, hogy sajnos az hengerfejesnek tűnik.
Erről az adalékról én is hallottam.
Ez egy tömítő anyag ami beleég a repedésbe és egyenetlenségekbe.
A baj csak az vele, hogy egy idő után újra előjön a hiba.
Bár hozzáteszem a kezelés ismételhető és olcsóbb mint egy motorgenerál.Ennek ellenére én is a motor csere mellé tenném le a voksom, ezek után a jelenségek után.
Renault power
-
Coyot
őstag
válasz rob210 #13578 üzenetére
Egész konkrétan 700 ft volt a doboz, és a felét öntöttem bele. Ha 200 km "nyugodt" kocsikázás 350 forintomba került, akkor még egy ideig mehet az autó így, míg nem lesz új motor bele, bár azért elég gány megoldásnak érzem, de ha egyszer füst és turbóleállásmentesen ment párszáz kilómétert, bármi lehet megnézem elmegy-e még 2-300at aztán kiderül.
Szerelő szerint ritka hogy használ ez a tömítő anyag, elméletileg nincs nagy repedés a hengerfejen ha képes eltömíteni.
Kérdés mennyire hamar lesz immunis a motor a tömítőanyagra, feltételezem hamar
Má' nem
-
rob210
Topikgazda
Nehogy azt hidd.
Én azért 3-4 hónap stabil működést saccolok, vele, de tény, hogy nem végleges megoldás.
Ennek ellenére szerintem amíg ki nem reped teljesen azaz át nem szakad, csak megrepedve van, az is lehet hogy hosszú hosszú hónapokig megoldja a gondodat ez a trutyi.Renault power
-
tresh
addikt
Hát én nem innék a medve bőrére előre...a xado amire azt mondom használ de hengerfejes autónál egyre rosszabb lesz és amennyiért veszel bele ilyen adalékot (ami gőzöm sincs mennyi), én nem tökölnék ha már rajtam marad az autó bontott blokkot vennék és a kettőből egy jó szakival összetenném lehet hogy a vége 150-200 lenne de utána normális oda figyelésre elmenne újra 200e km -t
-
giigz
veterán
Na, manapság már egész jól megy az autó, ahogy megtanulok vezetni. Nyilván az volt a probléma, hogy nem pörgettem, hanem mint egy dízelnél hamar elváltottam, meg hát ugye idáig nem ennyi LE/Nm-hez voltam szólva...
Szóval mostmár a teljesítménnyel is meg vagyok elégedve, teljesen jól lehet vele haladni.
-
Coyot
őstag
És milyen bizonyíték van rá, hogy az összeszedett bontott alkatrészekből egy jobb motor fog kisülni? Mert szerintem semmi:
Ha azt nézem hogy 100e km-t lehazudtak az autóról, de ki tudja igazából mennyit, itt már lehet hogy a magasnyomású is megadja magát hamarosan és az megint 150-180k használtan. Annak fényében meg főleg hogy így el volt hanyagolva az autó évekig, amit elmondani nem tudom mennyire sajnálokTehát úgy látom nem kellene a jelenlegi motorból építkezni.
Most igazából az lesz, hogy lesem a német és francia oldalakat szerencsére lesz aki segít benne, és adott esetben a hazaszállításban is. Ha ki tudnék fogni egy keveset ment motort, de akár itthon is, az lenne az igazán megoldás én most azt látom.
Az adalék amúgy 700 forint volt ahogy az előző hsz ben írtam
Má' nem
-
tresh
addikt
Sry azt nem figyeltem
Nézőpont kérdése ez a dolog de ha már amúgy is kuka a motor az autó meg rajtad marad akkor lehet megéri a befektetett összeget hogy ne úgy tekints rá mint egy pénznyelő romhalmaz hanem mint egy hálás jó vele autózni gépezetre.De ez az én véleményem. Bontott motort meg nem km-alapján veszünk hanem állapot és jó áron hozzá lehet jutni törött, vagy bontásra behozott autókból és ezt csak azért említettem mert hengerfejes autóval nem fogsz sokáig közlekedni bárki bármit mond és bármilyen csodaszert töltesz
szerk: a jelenlegi motorral nem kell foglalkozni ami jó és menthető azt meg kell tartani és a "bontott" motor betenni és azt helyre rakni a többi kuka lesz vagy vasáron elpasszolod
[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
No, ha már motor cserélősdi....
én is gondolkodtam rajta, hogy turbo felújítás, luplung+kéttömegű, esetleg még ha a motor is kopott, stb. ....
ez már így gyorsba, vagy 3-400k.4-500k körül vannak itthon is rommátört, de motorikusan működő 1.5 dci-k.
Kintről, meg akár a feléért is...és én si ezen gondolkodtam, hogy az enyémről biztosan tudom, hogy sokat futott, így valószínűleg alkatrészcsere lavina indulna el. Tehát lehet értelmesebb lenne, az említett megoldás.Illetve még1 dolog amin elgondolkodtam, esetleg venni egy rommátört 2.0 DCI-t
A többit már kitalálhatjátok....Szóval, gondolom 1:1-be átpattintható az enyémbe (természetesen, motor+váltó+kuplung+hűtők+stb. ...)
A papírozás már más kérdés, tud erről valaki valamit???
Illetve ha papírozni szeretném, akkor a kintről származó "roncs" is gondolom többe kerülne, mert akkor onnan is kell valami igazoló/hivatalos papír.Egyelőre, csak játszadozom a gondolattal, ha már motorcsere, akkor erő csere is legyen.
Egyébként az enyémhez ITT van egy, elvileg 71k km-t futott, komplett, váltóstul, mindenestül 550 euróért.
Vagy 2 évvel fiatalabb, fele annyi km-errel, 1000 euróért: [link]
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Coyot
őstag
Igazából az autó még mindig barátnőméké, de onnan senki nem használja, így végül is a rajtunk marad kifejezés helytálló lehet De a sorsáról alapesetben majd ők döntenek, erre a megoldásra hajlottak amúgy, felmerült az eladás is de kétlem hogy el lehetne adni főleg ilyen állapotban, bár ha egy hengerfej felújítással foglalkozó emberke veszi meg, annak akár meg is érheti belefektetni, ha úgy ítéli meg, de ilyen embert nem lehet kifogni szerintem
Új motor ügyileg amit mondasz egyértelmű lehet szűkszavúan fogalmaztam, mindenképp valami hátulját szarrá törött vagy esetleg kettévágott autó kéne aminek a motorja megéri bevállalni állapotban van.
Sokáig nem is szeretnék vele közlekedni efelől 100%-osan megnyugtatlak
mycso:
Én is most fogok keresni kint motort, de elvileg már 100-200 juróért is meg lehet kapni ezeket a csodákat. Én két ünnep között leszek ráérősebb utána nézni, ha találok valami helyet majd jelzem.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
FerNandor
őstag
itt van egy 2.0-ás pl.
[link]
azt írja, hogy valószínü más motorokba is passzol
szállítással együtt €2049Motor ohne Einspritzanlage, Anlasser, Lichtmaschine, Turbolader, ...
Geprüft in Ordnung und mit Garantie!!!! tehát 12 hónap garanciával. és nincs hozzás más, befecs, turbo, önindító, generátor stb csupasz motor majdnem 600ezerFt
-----------
[link] 29ezerkm-es 2.0dCi €3700, de küldhetsz neki, ajánlatot...
OHNE NEBENAGGREGATE, tehát ez is csuupasz motor.szóval nem olyan egyszerü
mindjárt nézek clióba is dci motortclióba motor:
amilyen nekem is volt, 82lovas. 188ezerkm-rel, hosszútávra volt használva, szervizelve. viszont ez szerintem csak motor, mert nem ír más, és elvileg csak motorról is szól a hirdetés. de autóban van, beindítható még. de szerintem kuplung, váltó, ilyenek nincsenek hozzá.[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
tresh
addikt
Pont a papírozás lesza necces magyarisztánba.. mert a blokk belemegy persze apróbb módosítások kellenek bakok tartók stb de megoldható.. Hivatalosan: kell egy papír hogy ebbe a típusba ez a motor gyárilag elérhető volt,KPM vizsga, NKH féle papírozás (motorról számla, szakszerviz jóváhagyása, új forgalmi, és így tovább) és úgy min 200klió hogy áment adjanak rá... Mellesleg kombiba szerintem nem volt 2.0 dci vagy igen ? így még neccesebb az 1.9 járhatóbb abból meg ott a 135 LE-as )
Másik út ismerős akinél vizsgáztatod a gépet ha erről van szó és imákat tolni hogy ne találkozz kpm-es szúró vizsgávalLegolcsóbban szerintem típus azonos blokkal jössz ki Illetve elvileg lehet motor kódot is igényleni ha nem azonosítható a blokk száma így utána avval a kóddal bármi bele mehet
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz FerNandor #13589 üzenetére
[link] lemaradt.
---
nem tünik annyira olcsó müveletnek ez a motorosdi. egy komplett törött autót lenne érdemes nézni, donorként behozni, kiszedni, ami kell, többi használható dolgot eladni.[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #13589 üzenetére
Ne szivass, az tényleg, csak váltó lenne?
Amit linkeltél, hogy 3700 eur. az meg egyenesen baromság...ezek szerint nem az ebay a megfelelő erre.
Ez egy milla körüli forint, ennyiért veszek egy hibátlan autót....sőt.Egyébként nyilván az a legjobb megoldás, hogy kintről behoozni valami töröttet pár százasért, vagy szintén kintről "okosba" venni egy komplett motort, szintén 1-200k-ért.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
FerNandor
őstag
ja :/
Wir bieten an (wie auf dem Bild zu sehen) ein(e)(n)
Getriebe (váltó)
für RENAULT MEGANEmobil24-en néztem eddig, de ott egyáltalán nem volt törött megane.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
rob210
Topikgazda
Még a szervíz dolgokat is egész jólleírta.
Szeretem ezt az oldalt nem az elagyatlanodott VW buzi Total car.Renault power
-
Coyot
őstag
Úgy néz ki van is egy 2008 as évjáratú clio 1.5dCi motor céges totálkáros verdából, 100k körüli kilóméterrel, patent állapotban, minden szerviz betartva papírokat is mutatnak
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Csabee.
nagyúr
Üdv!
Van egy Megane 2000 évjáratú autókám. Azon 14" kerekek vannak most. Tavasszal szeretnék venni alufelniket, de nem tudom milyen méretet kéne néznem. 15" gondolom még jó hozzá, de a többi méretét nem tudom. Illetve tudtok ajánlani helyet ahol viszonylag jó áron szép felnik vannak?
Üdv: Csabee.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- GoPro Topic
- Linux kezdőknek
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Futás, futópályák
- Dell notebook topic
- Alaplap leszakadt csatlakozó, valóban javíthatatlan?
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs