-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Majd ha eladod a MOL részvényeidet nem akarsz ilyet
Más:
Projektben vagyok, lábtér világítást és kilépő fényt fog kapni a megane.
Ötleteket várok, hogy milyen színt és hideg vagy meleg ledet vegyek?
Nem tudom melyik szín állna jól a gépnek.
A kilépő mondjuk fehér hideg lesz az egyértelmű.
De a lábtér valami kék vagy zöld színben lehet jól mutatna.
Egy biztos a lábtérbe nem akarok hideg fehéret, mert az sok lenne oda.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
giigz
veterán
Hivom a szerelot, kerdezem mi a helyzet a kocsival? Azt mondja 4-re lesz kesz, nemsoka jon az alkatresz... Varok, nem tortenik semmi, megkerdezem es megis milyen alkatresz? A valasz: fekbetet Kerdezem most az a fekbetet ami kb. vadi uj az autoban? Azt mondja igen, cserelni kell... Mondom neki jo, de akkor a hatso elterest hogyan fogja megoldani az elso fekbetet csereje? A valasz: Jo lesz igy, nem lesz azzal semmi baj...
Aztan mondtam neki hogy rendben, de aztan tenyleg jo legyen, 4-kor hivom...
Itt tartunk most, konkretan a siras kerulget, marmint a nevetestol, mert en ma meg fogok vitatkozni es nevetni
-
just
aktív tag
Nekem se állítja le, nem is értem hogy lehet ilyet tervezni, egy ideig sír hogy nem látja a kártyát aztán meg kivihetik az országból is kártya nélkül. Viszont ha állok az autó mellett és az nincs bezárva, akkor egy idő után lezárja magától.
[ Szerkesztve ]
Two things what i hate. People that can't count...
-
mycso
Topikgazda
Rajtad valami rontás lehet...
Én úgy csináltam, hogy kinéztem az ablakomon, jéé itt van a főút másik oldalán 100m-re egy autószerelő, átszaladok oda, mert volt valami apró problémám. (ez volt 4 éve)
Azóta oda járok. Én így választottam szerelőt.Vagy ott Debrecen környékén minden autószerelő szerencsétlen???? Nem hinném.
Esetleg Index Megane fórumon lehet érdemes lenne rákérdezned, hogy Debrecen környékiek ajánljanak neked egy jó szerelőt és akkor a gond megoldva.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
giigz
veterán
válasz rob210 #29115 üzenetére
Az nem fog, holnapra már meg is kaptam az időpontot, szimplán nem olyan fék lett a kocsin mint akartam, pár ezressel át is lettem verve, tudtam az egészet előre, és ez szimplán most idegesít, majd mindjárt leírom az egészet egyben mindennel, kimegyek egy kicsit dolgozni hátha elfelejtem ezt a hülyeséget, este megírom pár mondatban, hogy mi lett a vége...
Nem nagy összeg, meg ha úgy vesszük nem nagy gond, csak éppen elég ahhoz, hogy az egész napomat elrontsa...
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Gondoltam hogy valami hasonló lesz, de nem értem mit keres a fékbetéteknél amikor főfékhenger és fékfolyadékról volt szó nemrég. Ezért ajánlott ott lenni és nézni hogy a "Professzor" mit szerel a gépen. Bár örülj neki ha olcsón megúszod, elvégre nem szakszervizbe vitted.
-
toldy
őstag
Nálam is valami hasonló a helyzet, 2 házzal odébb autó villamossági és szerelő műhely, születésem ta ismerem őket ( szó szerint), bár ezek ellenére sem mindig hozzájuk viszem hanem egy utcával arrébb van egy srác, kimondottan röncikre állt rá, nagyon jó, májusba megyek is váltózni/kuplungolni hozzá.
Az élet nem habostorta.
-
giigz
veterán
Kicsit hosszú lett
Kis háttérinfó: Idáig úgy voltam vele, hogy mivel a fék tökéletesen fog, a szerelőm azt mondta, hogy nincs is vele gond, ezért nem fogok hozzányúlni, megy ameddig megy. Ez ugye most eljött, volt egy kis eltérés, de mivel a fékbetét kb. vadi új, azt hittem hogy azzal nem lehet baj, így lesz egy munkahenger csere, kiválasztok valami középmárkát, aztán kész is van... Úgy terveztem, hogy bármikor a fékhez kell nyúlni, csak a legnagyobb és legjobb márkák termékeit fogja megkapni, alapból elég sok ment a kocsira, és általában tényleg mindenből nagyon jó minőségűt kap, a kínálat alját mindig kerülöm, elvégre a kocsinak is van lelke és meghálálja
A lényeg, hogy valami jó minőségű fék alkatrészeket akartam venni, amiket már sokszor hallottam: EBC, Textar, Brembo, Ferodo, ATE, Zimmermann, tehát ha arra került volna a sor, kizárólag csak ezek közül választottam volna.
Ezt ugye kérdeztem is a szerelőtől, hogy ne telefonáljak-e délelőtt, hogy megtudjam mi a helyzet a kocsival, és mondjam, hogy milyen márkát rendeljen, de azt mondta, hogy majd 2-kor hívjam, ha kész lesz... Simán azt hittem, hogy ő már sejt valamit, és van neki készleten pl. valami alkatrész, amit majd szép kedvezményes áron berak nekem, vagy ugye pl. van pár ezzel foglalkozó gyár, csak tudja melyik a jó ami nem túl drága, valamelyik közepes márkának a munkahengerét berakja, mindenki boldog.
Azt még gyorsan megjegyezném, hogy azért mentem ehhez a szerelőhöz, mert amikor az ismerősöm mondta a vizsgabázison hogy tud ajánlani nekem valakit akinek idézem "nagy kedvezménye van", és jól dolgozik, viszont nem fogad csak úgy akárkit, ezért majd az ő nevére hivatkozzak. Na ugye itt volt a mézesmadzag, azt hittem, hogy találtam helyben közel egy jó szerelőt, aki nem lehúzni akar, és nem máshonnan kell rendelgetnem az alkatrészeket, hanem a 20-30% helyett 40%-os kedvezménnyel kapom...
Aztán ugye felhívtam, azt tudjátok, majd 4 után megint hívtam, és mondta, hogy 5 perc múlva itt van... Ez megint érdekes, az út kb. 10 perc ha épp nem az autóban ül, kiállással együtt, ráadásul abszolút üzemmeleg volt, tehát nyilván valamerre volt az én autómmal, de persze ezt még el is nézném éppen, ha max. pár km és nem töri össze... Viszont amikor beülök az autóba, azonnal figyelmes lettem arra, hogy hoppá itt nem csak betétcsere volt, hanem ott virít a féktárcsás doboz is... Na mondom f@sza, ránézek a márkanévre életemben nem hallottam még, aztán elkezdtem kérdezgetni, hogy na mi van a kocsival, igazán mondhatna már végre valamit... Mondta, hogy kicserélte a tárcsákat és a betéteket, mert szerinte a tárcsa a hibás, és hogy majd most már jó lesz... Első gondolat: És b+ erről nem tudtál volna megkérdezni hogy milyet akarok, olcsót vagy drágát, mégis milyen márka állítsa meg az autómat a következő több 10.000 km-en?
Aztán megérkeztünk, átnéztem a dolgokat, viszont túl sok fogalmam nem volt az árakat illetően, alapból volt egy sejtésem hogy nagyjából mennyiért mennek a tárcsák betétek, de pontosan nem tudtam, így mivel átlagos árat mondott, ezért nem is nagyon kérdezősködtem, kicseréltetni már úgy sem fogom, de azért csak kíváncsi voltam átver-e, megkértem, mutassa már meg a számlát/nyugtát... Hát persze az nincs, szólnom kellett volna előre, de elmondja mennyi volt, 4,8k a tárcsa darabja és 4,5k a betét... Állítása szerint ez egy 10% kedvezményes ár, valahogy vártam volna a 40% elhangzását, de csak nem jött, így jöttem el, úgy voltam vele majd itthon átnézem mi mennyi, hátha nem lett nagy átverés a dologból, az árak reálisak...
Na és akkor a tárcsák márkája National, a betét Maff Kb. a gugli sem tudja mi ez Jó azért lehet találni, a National-nak legalább van honlapja, valami angol cég, a Maff meg olasz, de kb. ennyi, felhasználói vélemények meg semmi nincs, gyorsan rámegyek Bárdira, láss csodát ez a National a legolcsóbb tárcsa, alapáron 4.800 Ft darabja... Na mondom b+, szépen át lettem b@szva... Ha nem is valami kifejezetten fék márkát, nem tudom pontosan milyen való az enyémre, de legalább akkor Bosch-t rakott volna rá, az 8k alapáron, 40% kedvezménnyel pont 4,8k, csak éppen azzal nem tud úgy átverni... Ez a 4,8k azért is vicces mert kapásból 10% kedvezményem nekem is van, de pl. ismerősömnek is van 20-30%, tehát ennél az árnál bármikor olcsóbban meg tudom venni, akkor meg nehogy már lehúzzon, mikor pontosan tudom, hogy ő is 30-40% kedvezményt kap rá... A Maff betétet viszont nem találom Bárdin, pedig rajta van a dobozon a matrica, viszont nyilván máshol olcsóbban meg lehet kapni rendes fékbetétet.
Pl. Unix ár -30%-ért már Ferodo tárcsa van 4k-ért, Breco 4,3k-ért, Valeo 4,5-ért, Brembo 4,6-ért, Bosch 5,6, Textar 5,8-ért, amit már sokat hallottam és szívesen vettem volna ilyet, a betét pedig Valeo 4,6-ért, Bosch 5,8-ért, Ferodo 6,3, Textar 6,6k, és pl. sokkal szívesebben vettem volna ezek közül, mint ezt a Bárdi -40%-ot számolva 2.800 Ft-os National tárcsát, a Maff betét meg ki tudja mennyibe került, szerintem az is valami nagyon olcsó volt, nekem meg eladta drágán... Ez az egyetlen dolog amire szívesen kifizetem a jó márkáért a pénzt, de azért csak ne verjen már így át, hogy olyan áron adja nekem a legolcsóbbat, mint amibe a normális márkák kerülnek... Csak nem véletlen kerül fele annyiba, biztos nem pont olyan jó...
Ami még érdekes, hogy a szerelő szerint, és most már így logikusnak is tűnik, hogy miért nem foglalkozik a hátsókkal, rosszul értelmezem a műszakis lapot, és csak az elsőnél volt eltérés... Holnap délelőtt kiderül...
Valakinek erről vélemény? National és Maff márkáról?
Holnap műszaki után egy árlistával meglátogatom a szerelőt, kíváncsi vagyok mit mond erre, meg a műszakis ismerősömnek is megmondom, hogy lehet nagy kedvezménye van, de el is rakja zsebbe
Egyébként így az alkatrész 14k volt, munka 4k, tehát össz 18-ért, de ugye 16k anyagért már Brembo + Textar lett volna, ami egy picit nagyobb név, de tényleg csak egy picit... Viszont a gond, hogy ezen már változtatni nem tudok, pedig én normális márkát akarok a kocsi alá...
[ Szerkesztve ]
-
just
aktív tag
-
giigz
veterán
Komolyan ez elrontotta az egész napomat...
Nem is hallottam még ezekről a márkákról, és lehet éppen elmegy, de csak nem véletlen kerül fele annyiba, viszont én meg teljes árat fizetek érte... Vicc...
Textar betét 6,6k, sima Brembo tárcsa 2 db. 9,2k, összesen 16k a Brembo + Textar, nekem meg felrakja 14-ért az Universal + Maff-ot... Vicc... De pl. a hűtött Brembo 6k-val drágább, nem kérdés hogy a hűtőbordásat veszem, ha az jó az enyémhez...
Na jó akkor azt mondom hogy holnap sok sikert magamnak
[ Szerkesztve ]
-
just
aktív tag
Láttam hogy nem húz vissza a kilincsed. Nekem is csinálta decemberbe, én is adtam neki wd40-et aztán egy 15km -es út után láttam lefolyva a karosszérián ilyen fekete dzsuvát kívülről, hmm mondom tisztul, akkor adtam még neki egy kört és a végén szilikon spray-vel jól befújtam. Nem mondom hogy 100%-os, de nem kézzel kell visszalökni és szinte észre se veszem hogy hibás volt.
Two things what i hate. People that can't count...
-
giigz
veterán
válasz forceberg #29125 üzenetére
Jelen esetben nem a pénz számított, hanem az, hogy jó legyen a fék, normális márkákkal, normálisan megkérdezve, megbeszélve, hogy mit fog csinálni.
Egy szóval nem jogosítottam fel arra, hogy vásárolgasson meg cserélgessen, azért hagytam ott az autót hogy javítsa meg az első féket, nézze meg mi a hiba, és ebbe én beleértettem azt is, hogy ha alkatrész vásárlásra kerül a sor, akkor nem megveszi a legolcsóbbat, és eladja minőségi termék árán, hanem hívjon fel és kérdezze meg, hogy milyet akarok...
Utólag már tudom, hogy ez irreálisan nagy elvárás volt, és el kellett volna mondani, hogy ugyan hadd döntsem már el én milyen márkájú/árkategóriájú féket akarok...
[ Szerkesztve ]
-
just
aktív tag
Sokat járattam, nem kímélve(gondolván hogy rosszabb már nem lehet). Nekem a bal hátsó ilyen még, de azon már nem segít semmi, már vételkor se működött, kézzel kell visszanyomni a kilincset kívül, majd egyszer cserélve lesz, meg ha már vannak mikrokapcsolók akkor azokat is megcsináltatom, Zoltán mondta hogy pár ezresért úgy megcsinálja hogy többet nem romlik el.
Two things what i hate. People that can't count...
-
giigz
veterán
Kérdés:
Az én kocsimra csak hűtés nélküli tárcsát lehet rakni?
-
rob210
Topikgazda
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Lehet tenni hűtött tárcsát minden kocsira, de hidd el nem akarsz, mert akkor nyerget is kell cserélni meg még egy két dolgot.
A hűtött tárcsa majd kétszer olyan vastag mint a sima és nem férne bele a fékpofa, ezért nyeregcsere is kell.
Nem lesz azzal a fékkel bajod, max sírni fog egy kicsit.
Ami engem zavar, hogy most akkor mi is van a te autóddal?
Mert a tárcsa és betét csere a te hibádat nem lenne szabad hogy megoldja, vagy rosszul nézted a papírt valóban.
De ha keresztbe nem fékez az egyértelműen az egyik kör, ami főfékmunkahenger csere, az elmondásod alapján legalábbis.Egyszóval bazira várom, hogy megy át a kocsid a műszakin mit mérnek és mit mondanak.
Mert ezek után lehet a kiszedett tárcsákat( amiket remélem nem hagytál ott )meg a betéteket, beleállítanám a fejébe.Remélem mind a két linkre rámentél egyszóval ázsiai remekmű.
Ha már spórolni akart miért nem mintexet rakott be?
Az olcsó és legalább jó is.
Sajnos megint kifogtál egy kóklert.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
just
aktív tag
Lehet kapni szellőztetettet vagy lyukacsosat is, de az nem a 3 ezres kategória mint amennyiért ő vehette.
1-2 héten belül én is cseréltetem a hátsó tárcsákat és fékeket, nem tudom a múltkor mikor az elsőket cserélték akkor miért nem ejtettem meg. De lesz még vezérlés csere is meg 1-2 motortató bak csere. Aztán pedig jöhet végre a chiptuning.[ Szerkesztve ]
Two things what i hate. People that can't count...
-
rob210
Topikgazda
Ha már így belemegyünk a dologba, lehet kapni martat hűtöttet és fúrtat.
A fúrtat kifejezetten nem javaslom senkinek könnyen törik.
Cimborámnak a brembo fúrt elpattant mint a ropi.Valamint mint írtam neki mást is cserélni kell, ahhoz, hogy hűtött tárcsát tudjon feltenni.
Jahh még annyi Giigz a national tárcsára nem lesz panaszod, az nem rossz márka.
A skoda audi vonalon is gyárt tárcsákat.
A betéteket meg max kidobod pár száz kilométer múlva az nem egy akkora tétel, de érteni értem és tudom is hogy bazi dühítő.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Ck.
addikt
Részvétem az újabb lehúzásért...
Ha már így alakult, akkor viszont egyre vigyázz: a racingboy stílust párszáz km-ig hanyagold, az új tárcsa nem örül a hirtelen, erős fékezéseknek. Későbbnyugodtanfékezhetsz 6000-ről blokkra (na jó, azt azért talán mégse), de egy jó párszáz km-ig ne, különben kuka lesz.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Kár ,hogy nem itt nálunk.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
giigz
veterán
Na a műszaki megvan...
Arról viszont fogalmam sincs, hogy milyen a fék most az új tárcsával + betéttel, ugyanis nem kaptam semmi lapot arról, hogy milyenek a fék és lengéscsillapító értékek
Elhoztam egy csomó lapot, csak éppen az nincs benne ami érdekelne...
-
giigz
veterán
válasz Savanya #29145 üzenetére
Na igen, csak kíváncsi lettem volna, hogy egyáltalán megjavult-e az eltérés... Mert simán az is lehet hogy nem is a tárcsa+betét volt a ludas, és akkor a pénzt kiadtam feleslegesen, de még a hiba is megmaradt...
Hát komolyan mondom ez a szenvedés kész vicc...
Na nem baj délután megyek a szerelőhöz megkérdezem miért nézett hülyének
-
Sly189
senior tag
Hajtókarcsapágy csere mennyibe kerül munkadíjjal együtt időben és pénzben?
Másik forumon valami "Zoli-"t emelgettek
Tapasztalat valakinek?
-
just
aktív tag
válasz Sly189 #29147 üzenetére
Kb 15ezer lehet a hk. csapágy, olajcserénél szokták megejteni mert le kell engedni az olajat. De ha felhívod akkor elmondja hogy mennyi idő és pontosan mennyi pénz és munka. Sokan járnak hozzá 200 km-ről is.
[ Szerkesztve ]
Two things what i hate. People that can't count...
-
Sly189
senior tag
Köszönöm a választ, ez a Zoli az a Maglódi zoli? Köv olajcserénél akkor szerintem megejtem, mert nagyobb lehet a kár, mint a megelőzés ugye
A Renault is olyan mint a Ferrari ha szakszervízbe akarod vinni akkor menni kell érte rendesen. ( Legközelebbi Ferrari szervíz azt hiszem Bécsben van? )
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Na ez is megvolt, egy kicsit vitáztunk, aztán mondta hogy ha azt akarom visszaadja a pénzt, és olyat veszek amilyet én akarok, ingyen be is szereli... Na persze nem túl boldogan mondta...
Jövőhéten meglátom mi lesz, légyszi írjátok le nektek milyen tárcsa/betét van, milyet ajánlanátok
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- LEGO kompatibilis és alternatív építőkészletek
- Óvodások homokozója
- XGS24 - Október elején jön a Diablo IV - Vessel of Hatred
- EAFC 24
- Spórolós topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Konteó topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen