-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #68253 üzenetére
Kicsi neki. Nyaralni akarnak külföldön.
-
Morales72
csendes tag
válasz molnarpeter #68255 üzenetére
Nyaralni is akarunk menni.
A tetőboxban nem férek el."I'm too old for this sh.t..."
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68249 üzenetére
Szerintem vidd ahova akarod aztán jól van. Annyi félelem lehet (jogosan) a kereskedőben, hogy egy tényleg alapos szerviz minden szirszart felír, s az egyszeri vásárló emiatt könnyen elrettenhet. Míg ha mondjuk valaki tájékozottabb, az nem kap szívrohamot attól, hogy vissza lett tekerve 50k km-t, vagy 100 mikronnal vastagabb a festék egy elemen, vagy kerékcsapágyat kell cserélni... szerintem ha látja, hogy helyén kezeled a dolgot, nem lesz gond.
Szélvédőmosó téma: vettem is a Bárdiban 5L -30°C Prelixet (bár nem tudom miért Prevent néven fut...?), meglepő de olcsóbb volt mint máshol : \ Mondjuk én ennek csak örülök. Azt mondjuk nem láttam sem a leírásban, sem a tartályon, hogy mennyi fér bele / hol áll a szint, mindenesetre töltöttem bele.
Klíma: megvan az eredmény Állítólag a ~20p-es nyomáspróba alatt nem eresztett, így ki lett tisztítva, fel lett töltve, cseréltek pollenszűrőt, mindez 22+2.5k volt, s valóban jó hideget fúj (rendesen bezárva még nem tudtam lehűteni az utasteret, mert azért van egy vegyszerszag még mindig), mindenesetre ennek örülök, igyekszem pár hetente mindig megjáratni, kíváncsi vagyok egy év múlva mi lesz a helyzet.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Morales72
csendes tag
Meglátjuk, hogy egyáltalán felhívnak-e holnap.
De az biztos, hogy olyan szerelőhöz fogom vinni, aki minden kis szirszart meg fog találni. Nem csak a márkakereskedésben vannak alapos emberek. Ha véres az autó nyaka, azt ki fogom deríteni, és akkor a viszont látásra.
Látok valamit ebben a típusban, ami tetszik. Van stílusa, azt hiszem. Az első autóm egy '82-es Renault 9-es volt, amit 14 évesen vettem, és 21 évesen adtam el. Azt nagyon szerettem az összes nyűgjével. Szeretném hinni, hogy a Megane I ph2 hasonló a 9-eshez, csak sokkal jobb. Aztán lehet, hogy tévedek, de remélem, hogy nem.
Akárhogy lesz, a rendelkezésre álló keret erre az autóra elég, a Thalia kicsi is lenne (jó, talán a tetőbox megoldás lehetne, és nem vetem el teljesen), de valahogy nem tetszik. A Megane szimpatikusabb. De az is lehet, hogy már téveszméim vannak a rengeteg gyaloglástól...
"I'm too old for this sh.t..."
-
FRENK1988
veterán
Hol tudnék venni belső ajtónyitót? Ha nem maceras akkor egy garniturát
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68258 üzenetére
Jó a Megane, nekem a biztonságossága tetszett legjobban, a mérnökök tényleg úgy alkották meg mintha a saját családjukat akarnák belerakni. A valagam bele nem rakom többet ennél butább autóba főleg a mai forgalomsűrűség és idióták rohanása mellett, ez nálam már alap lett.
Bajom tényleg csak a motorjával van, szóval azt a nyomatékhiányt szokni kell. De ez már a magyar piac hibája nem az autóé, hogy itthon mindenki a motoron spórol, mert árérzékeny. Nálam ugyanez volt két éve, 1.6-os csak jóval drágábban volt, vagy ugyanannyiért jó szar állapotban. 1.8-as meg volt három darab kombiban összesen, mindegyik lelakva és nem olcsón. Pedig nekem az kellett volna nagyon. Én nem szeretem ezt, hogy négyezerről kell megindulnom az autóval akkor is csak úgy ahogy megy. Előtte nagy motoros kocsikkal mentem én ahhoz vagyok szokva, hogy kétezernél odalépek és kimegy alólam.
-
-
#89309696
törölt tag
válasz Nordik #68261 üzenetére
Abba már ráadásul okoskerék is van úgyhogy jobban halad picit a simáknál, persze közben az autó is nehezebb szerintem azért nem érződik annyira.
Két másodpercet ráver az 1.4-re és azt már megérzi átlag ember is bőven. De aki kétezerről meg akar ugrani annak bizony leginkább dízel kell. Vagy egy legalább két literes benzines valami vezérlésmódosítással, az eleve kiesik mivel a Megane1 csak 1.8-ig volt, legalábbis a gyártási év végén már csak ezzel adták katalógus szerint.
Mindenesetre az 1.4 az nagyon nyugodt vagy vidéken agglomerációban közlekedőknek való.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
-
#89309696
törölt tag
válasz Nordik #68265 üzenetére
Háromezerig mehet az oké teljesen, ha sietni kell akkor mehet feljebb is. Valahol négyezernél van a nyomatékmaximum, addig simán el lehet menni vele ha sietni kell.
Vészhelyzetben vagy csak ha a f#szunk tele van a világgal akkor meg röhögve hatezerig is, ott van a teljesítmény maximum, 6600-nál tilt de 6000-ig elég, mert felette már gyengül úgy is. Aki tiltásba beleropogtatja az falábú. Kivétel ez alól ha ötödikben éred el, de ott sem érdemes hatezer fölé menni, 180-nál már épp elég életveszélyes ezekkel menni, nem erre lettek tervezve, ráz, úszik le az útról.[ Szerkesztve ]
-
Morales72
csendes tag
válasz #89309696 #68268 üzenetére
@Fehér Farkas: Én is jobban örülnék az 1.6-nak. Mivel ezt az 1.4-et, ami itt van helyben, egyáltalán nem biztos, hogy meg fogom venni, még akár beeshet egy 1.6-os is.
Volt egy A Vectra GT-m, 2.0 150 lóval. Nem részletezem. Ment, mint a szél. Élmény volt vele menni bárhová. Ahogy tapostam neki, érezni lehet, ahogy megérkezik a leszorítóerő, és az autó egyre jobban tapad az aszfalthoz. Vadásztam a kanyarokat. Aztán egy nap kiszakadt a jobb hátsó teleszkóp. Ennyi. 20 éves volt az autó, és akkora G erőket már nem bírt ki a hervadó karosszéria.
Az előzés egy álom volt. Visszafékezni, hogy beférjek két teherautó közé, már nem annyira.
Az Astrával már nem lehetett úgy menni, sőt. 1.6-os motor, 101 lóerő, de sokat nem lehetett belőle érezni. Közlekedni lehetett vele, de ez minden. Egy halál unalmas autó, hülye hibákkal. Kényelmetlen, nulla stílus. Az a fajta autó, amiből kiszállni szeret az ember. Mint apósom Wagon R-re. Nem kérem kölcsön, inkább gyaloglog 3-4 km-et, és úgy csinálom meg a bevásárlást.
Ahogy számoltam, az 1.4-es Megane és az Astra tömeg-lóerő aránya egyébként megegyezik. De már amúgy sem szeretnék olyan autót, amiben nagyon nagy erő szunnyad. Félő, hogy kihozná belőlem a régi énemet, az pedig senkinek nem lenne jó.
Szóval mivel mi vidéken lakunk, és le is vagyok nyugodva (többnyire, csak ne húzzanak fel, mert akkor bezöldül a szemem), bele tudok törődni az 1.4-be, ha az marad.@Nordik:
@rob210: Sirius 32? Jól hangzik. Mármint úgy hangzik, mint egy űrhajótípus valami sci-fi filmből. De értem, akkor nem kell tőle parázni. Csak azért kérdeztem, mert ha van bármi, amiből nagy gubanc lehet, akkor azt megpróbálnám előre megoldani. Egyébként is tervezem, hogy veszek gyertyakulcsot, egy racsnis készletet, némi WD40-et, esetleg egy felső holtponti jeladót, két trafót, plusz elkérem az összes olasz kolléga telefonszámát.
Próbálok nem felelőtlenül eljárni.@CactuS: Pontosan. Mégis mire gondolhattak, amikor megrajzolták? Valami nagyon csúnya cipőre, esetleg?
Nem tudom, írtam-e, de a kollégák le akarnak beszélni úgy általában a francia autókról. Azt mondják, japánt vegyek, lehetőleg újat, de ne Mazdát, mert rohad. A japánok soha nem romlanak el. Persze, hogyne. Újat. Bár találnék olyat, ami színben megy az új Gucci öltönyömhöz...
Sosem romlanak el? Én úgy tudom, hogy leginkább azok az alkatrészek nem romlanak el, amiket nem építenek be az autóba. Egyébként is teljesen testidegen számomra minden japán autó. Nem tudom, miért.Amit én olvastam, hallottam a Megane I ph2-ről, abból az jött le, hogy ezzel az autóval igazságtalanul bánt el az autós társadalom. Ehhez képest a G Astrát szinte mindenki jó autónak tartja, mert német. Szerintem nem jó autó. A trafója állandóan szarrá megy, belül minden zörög, az alapjárata ingadozik, és senki nem tudja megmondani, miért. A vízpumpája híresen szar, és mindegyik motorja eszi az olajat. Az ablaktörlő mechanikája nálam szétesett, kilyukadt a fűtőmátrix alu csöve, és befolyt a hűtővíz az utastérbe, és még sorolhatnám. Amikor éppen minden jó volt rajta, akkor is kényelmetlen volt benne utazni.
"I'm too old for this sh.t..."
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68269 üzenetére
ezzel az autóval igazságtalanul bánt el az autós társadalom
Van ilyen egy pár, én pont ezeket kerestem. Xsara kombi, 306, 307 break, Marea.
És mire az Astrán végére érsz a szerelésnem szétrohad a kasztni.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Morales72 #68269 üzenetére
Ez jó, újat.... Nem is értem miért nem vesz mindenki újat. Egyébként új autók is elromlanak, állt már 6 honapos Ranger Wildtrack autónk 4 hónapot szervizben. Van ilyen is.
Japánok elektronikában nagyon jók, jellemzően öregebb darabokkal sincs semmi gond, viszont jobban hajlamosak a rohadásra, mint az európai társaik, főleg a Mazdák. Franciákat inkább pár rosszabb darab miatt utálja a nép. Az is igaz, hogy új autóknál is bár mondhatnám, hogy már problémamentes a francia, de sajnos nem az.
Ha már francia, azt esetleg tudja valaki, hogy C4 1.4 motorral szabad venni? 2005, olaszból jött, rozsda 0, motorháztető lakkozása adta meg magát, kívülről kb. ennyi. De ez a kor nekem kimaradt, nepítélet annyira nem biztató.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #68265 üzenetére
Ez már vokt téma és a mai napig tartom, hogy a saját 1.6 16v-mmel bármelyik II es 1.6 16v-t körbeautózom.
A súly Le elosztás nagyon nem mindegy, meg a nyomaték görbe sem.
De azért a IIessel is lehet haladni még klímával is.
Nem versenyautó de közúti közlekedésre teljesen jó.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #68269 üzenetére
Én többet szereltem eddig a versonkat mint a kis öreget.
Pedig az 7 évvel fiatalabb, ennyit a jappánról.
Most is motortartó bakokat vadászok hozzá, meg hőgombát. Szóval a jappán sem csoda, de jól szerelhető átgondolt konstrukció azt elismerem.
Megane nál van egy két hülyeség, de én imádom.Renault power
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68269 üzenetére
Nálam ~3 hete van egy 1.4-es 16V Megane 2003-ból, már kezdem egész megszokni / megkedvelni, együtt lehet élni a motorral városban és pályán is. Persze ehhez tartozik az is, hogy jellemzően ketten utazunk; családdal / csomaggal azért biztos neccesebb.
Ami érdekes, hogy eddig a családi Focus 1-et vezettem, az kb. ugyanilyen nehéz, de 95 helyett csak 75 lóerő (szintén 1.4), mégsem érzem gyengébbnek, sőt talán kicsit dinamikusabb is a Focus (megindulni egy fokkal jobb vele). De mondjuk 16 éves kocsiknál a gyári számok sokat szerintem már nem számítanak / kétlem, hogy hoznák ezeket az értékeket. Illetve egy dolog a max lóerő, de nem ismerem a nyomatékgörbét, ami talán érdekesebb a mindennapokban.
Na de a lényeg, hogy nem gondolom használhatatlannak egyáltalán, így ha kifogsz egy jó állapotút, pusztán a motor miatt ne mondj le róla. Persze ha van nagyobb, az jobb.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Gabady
aktív tag
Gondolom a focus 1.4 8v, a megane meg 16v.
A 8 szelepes motorok alul nyomatékosabbak mint a 16 szelepesek.*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
#89309696
törölt tag
Ha talál jó állapotút 1.4-ből és nincs a közelben más akkor persze meg kell venni. Az autó állapot mindig is lényegesebb, mint a motorja.
A 75 lovasok 8 szelepesek, más a lökethossz/furat aránya is. Azok jóval karakteresebben mennek alul, összességében a gyorsulása lassabb lesz mindenképp, de megindulni, kereszteződésből kiugrani, dombot megmászni jobbak.
16 szelep nagy hátránya kis motornál, hogy a nagyobb légbeömlés miatt alacsony fordulaton szar a hengeröblítés, csak úgy bemászik a levegő unalmasan ha nincs fordulat és ehhez mérten keveredik el a benzin is a levegővel. Emiatt pörgősebbre kell csinálni, ehhez már rövidebb löket kell amivel megint pluszban az alacsony fordulat kárára megyünk. Cserébe ezek a motorok négyezer felett is teljesen kényelmesen eldolgoznak, a régebbi 8 szelepesekkel ellentétben amiken hallod, hogy már torokból ordít bár azért azok is mennek.
A 16 szelep viszont kellett, mert máshogy nem tudtál a kétezeres évek elején előre lépni tömeggyártásban. A Renault szereti az innovációt amúgy is, meg kellett volna lépniük az okoskereket már akkor az 1.4-ben is, meg picit tolni a kompresszióra. Sokat segített volna, csak 20 évvel ezelőtt még nem volt ekkora forgalom és nem indokolta semmi, hogy 1.4-es motort 100 ló fölé vigyenek. -
eTrade
tag
-
Morales72
csendes tag
válasz #89309696 #68276 üzenetére
Amikor az Astrával nyaraltunk, akkor rendesen meg volt buggyantva a kombi. Csomagtér durván tele, mert két hétre mentünk (1 hét Balaton, 1 hét Horvátország), négytagú család (két felnőtt és két gyakorlatilag felnőtt kölök), sok felesleges kacat, amit próbáltam otthon hagyatni, nem sok sikerrel. Le is ült rendesen az Opel. Előzés azzal is csak lendületből volt, nyitott DRS-sel (klíma kikapcsol), jól kiszámítva a manővert. Fogyasztás 8 liter felett autópályán sok klímával az ezer fok miatt.
Most is hasonlóra számítok, csak ezúttal kevesebb kacattal a rövidebb idő miatt.
De ilyen extrém terhelés csak egyszer van évente, az autónak ezt egyszer kell kibírnia. Ilyenkor sem száguldozok, csak ésszel, 110-120 autópályán. Év közben, főleg nyáron, van néhány kisebb kirándulás nem sok csomaggal, négy fővel. Aztán pedig városi használat 3-4 fővel, mikor hogy alakul.
Tudom, és ti is mondtátok, hogy jobban járnék azzal, ha kölcsönkérnék egy autót, főleg, hogy csak igazából évente 10 napra kellene valami nagyobb, megbízható vas, az év többi napján elmenne a Thalia is (csak ne volna olyan ronda), de az egyetlen autó, ami szóba jöhetne, az egy dízel Superb, olyan feltétellel, hogy ha valami elromlik rajta addig, amíg nálam van, azt én fizetem. Ez így azért nagyon necces. A család pedig erre egyértelmű nemet mondott. Igen, mehetnénk Olaszországba pl. busszal is, és helyileg közlekedhetnénk vonattal stb. Ez is felmerült. De szeretnék elmenni a falig, és megnézni, hogy mi az amit az ésszerűség határain belül ki tudok hozni a helyzetből egy autóval, ami még tetszik is.
"I'm too old for this sh.t..."
-
#89309696
törölt tag
válasz eTrade #68278 üzenetére
Ez gyári diagram? Eléggé elnagyolt, bár a lényeget mutatja.
Igaz ez a 98 lovas, de végül is ugyan az. Az nagyon látszik, hogy 1500 alatt megzuhan, azért nem annyira kényelmes vele városozni meg araszolgatni.Egyébként egész korrekt görbék, csak az értékek alacsonyak kicsit. Meg az elején azt a lecsapást kellene megszüntetni.
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68279 üzenetére
Na jó, de lehet opció autóbérlés is, nem? Nem tudom mennyivel több, ha külföldre viszed, belföldön lehet bérelni értelmeset 8k/nap körül. Akár a mostani alkalomra, akár úgy általában nyaraláshoz.
Gabady, Fehér Farkas, eTrade: köszi a részletes infókat, görbéket! Így érthetőbb a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Morales72
csendes tag
Külföldre picit drágább, inkább 11k per nap (nyilván attól függ, hogy mit bérel az ember). Természetesen kauciót is kérnek, ami a kölcsönzőnél marad, ha pl. a parkolóban valaki meghúzza az autódat, és odébbáll. Ez az olaszoknál annyira nem ritka. Nyilván nem törvényszerű, hogy meghúzzák. A tipp egyébként jó, ezen is elgondolkoztunk.
Egy kolléga egyébként 1,2 millióért keres autót, és nem talál. Neki is feltűnt, ami nekem, hogy a klasszikus értelemben vett kínálat alja, közepe, teteje, nem feltétlenül létezik a használt autó piacon. Hanem inkább azt látja ő is, hogy minden kategóriának az alja kapható. Vagy közepének tűnő alja (lehúzós kocsi). Nehéz ügy, nehéz ügy, de majd lesz valahogy.
Akinek van megbízható autója, amit karban tud tartani, életben tud tartani, vigyázzon rá nagyon, mert betyár kemény pótolni!
Csak két kérdés, mert látom, hogy mindenki óvatosságra int. A Megane I ph2 nem biztos, hogy kibír egy ekkora utat? Mondjuk a tiéd, Fehér Farkas? Vagy ez az óvatosságra intés a használtan vásárolt, még kevésbé kiismert autóra vonatkozik?
"I'm too old for this sh.t..."
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Külföldi bérlés jobb autóparkkal rendelkező kölcsönzőknél egy okból kifolyólag drágább, mert több a futása az autónak. Nyilván nem olcsó, de a bérléshez jár mondjuk az assisstance szolgáltatás, ami jól tud jönni.
Én nemrég eladtam a Priusomat, a vevő 2 napra rá ment Horvátországba. Egy új hibája lett, ebben a nagy melegben valamiért nem akar elindulni egyből az autó - kiveszi üresbe -, kb. 30 sec alatt visszahűl és utána minden oké. Valószínűleg a féklámpa kapcsoló döglődik ilyen melegben, napon hagyva az autót (bőrös volt, én sose tettem napra, főleg nem nappal szembe). Szóval mindig lehet valami új, pedig ~2 éve volt nálam hibamentesen.
HAHU szerintem évek óta botrányos, volt olyan ismerős, akinek hónapokig szórtam ki a lehetséges jelöltjeit, mert egyszerűen nekem pl: idegesítő, ha azt állítják az autóról, hogy sérülésmentes és látom az autón, hogy nem stimmelnek az elemek. Ilyenkor meg jön a találgatás, hogy összevarrták az autót kettőből vagy anya leparkolta az oldalát. Nem mindegy, csak aki eleve hazudik, azzal szerintem később sem lesz egyszerű, mert már oda a bizalom. És nem azzal van a baj, hogy 1-2 elem fényezve volt, bár az emberek 99%-a sérülésmentes autót akar venni, 20 éves darab esetén is, abba meg nem gondol bele, hogy naponta hány balesetet lát.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Most lehet kitiltanak innét, de Multipla nem jöhet szóba?
Nálam mondjuk kizáró ok volt ha nem előttem, hanem középen van a műszerfal, illetve ha nem műszerek vannak, hanem digitális kijelző. mod: ja és a váltókar se a műszerfalon legyen.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
johnny_b
csendes tag
Tudnátok tippet adni, hogy honnan tudnék clipet szerezni záros határidőn belül (messzi távol-keleti ország kizárva)? Esetleg ilyen szerkezet tulajdonosa (lehetőleg Dél-Pesten vagy az 51-es északi részén) hajlandó lenne némi időt szánni arra, hogy rádugjuk az öreglányt ('99 1.4 Kangoo)?
Minden segítséget az öreglány nevében is köszönök
''Don't Think Different, Be Different.'' BeOS forever
-
Morales72
csendes tag
@Cactus: A botrányos jó szó. Elég sok kereskedővel beszéltem, a kb. 10-ből 8-ról egyből látszott, hogy betyár, 1-nél felmerült a gyanú, hogy sumákol, és van 1, aki jó autókat ad el, és amikor ismeri az előéletét az autónak, megadja az előző tulajdonos elérhetőségét is, átad minden szerviz papírt, számlát stb. Három autóra azonnal megmondta, hogy gyorsan felejtsem el. A gond vele az, hogy drága (ezt azért le tudnám nyelni, bár nehezen), és éppen nincs ebben az árkategóriában eladó autója.
@Emre: Megkockáztatom, hogy a facelift előtti Multiplára gondolsz, mert annál rondább járművet még életemben nem láttam.
"I'm too old for this sh.t..."
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Én pl. innen béreltem (itthonra), itt nincs kaució + lehet kérni kisebb casco önrésszel, persze ettől még kockázat, de hát az autózás veszélyes üzem Inkább csak arra írtam, hogy ha betudja az ember utazás költségnek, akkor kevésbé fáj, s utána nyugodtabban lehet keresgélni. [link]
Amit én vettem Megane-t, azzal ismerősöm kiment németekhez, illetve most júniusba hozta haza eladásra (mert kint nem használta), és az elmúlt hetekben én is beletettem már 1000 km-t, így hát alapvetően bírnia kell, de ez nagyon egyedfüggő.
Alapvetően amúgy én is ilyen 1.5-2M Ft között nézegettem, FocusII, Ceed volt kiszemelt (ráadásul kombi / 5 ajtós), de egyszerűbb volt ismerősét megvenni, még ha teljesen más is, mint amit eredetileg kerestem. Ez igazából annyit jelent, hogy nem merültem el a használtautó-piacban, nem tudom milyen a helyzet, de valahogy inkább bíztam ismerős 16 éves autójában, mintsem belevessem magam a keresgélésbe...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Morales72 #68288 üzenetére
Olcsó autón szinte lehetetlen keresni. Senki nem akar költeni rá, ha baja lenne, eladja. Kereskedő meg olyat igyekszik kínálni, amit keresnek - csak ugye nem nagyon van ilyen a piacon, illetve nem annyiért. Ahol volt rálátásom, 1.4 alatt nem nagyon volt semmi - de igazából 2-nél kezdődött a kínálat, és az sem áhított szívó benzinesek hada, hanem dízelek (bár nem vészes, jellemzően 200e körüli futással).
-
Morales72
csendes tag
válasz molnarpeter #68290 üzenetére
@Harry: Igen, a rokon kölcsönautója is így merült fel ötletként. Azzal elmegyünk nyaralni, utána lehet tovább keresgélni nyugodtabban és venni valamit pl. ősszel. Csak a család leszavazta, mert ha elromlik, mi fizetjük a javítását, ha megzúzzák, szintén. És a végén nálunk marad a mínusz, autó pedig nincs.
Én belevetettem magam a keresgélésbe, és állítom, hogy a helyzet elég elkeserítő.@molnarpeter: És a kereskedő mégis keres az olcsó autón is, mindegyiken minimum 150-200 ezret, mert már eleve olcsóbban veszi be, és drágábban adja. Még a munkásautókon is keresnek. Ismerősöm Renault Senicjét 100 ezerért akarta bevenni, és minden gond nélkül kitette volna még aznap 450 ezerért vagy 500-ért a kozmetika után. Nyer a vételen, nyer az eladáson, mert minden szívóbenzinest el lehet most adni. A „kedvenc” nepper trükköm, amikor hirdetnek egy autót 500 ezerért, de nem megy el. 1 hónappal később „megakciózza”, 450. Utána 400, aztán 350 és 300. Az autót nem veszik meg, mert volt már 15 tulajdonosa. Nem baj, leveszi a hirdetést, és felrakja újra. És már megint 500 ezer az ára… bocsánat… 499 ezer. De ez már fix ár. Egy hónap múlva… Ha sokáig keresgél az ember, ezek a trükkök szépen kiderülnek. Az egyik kereskedőnél a műszerfalon 3 adatlap szerepelt, és mindegyiken más ár volt feltüntetve. Olyankor mentem, amikor nem szoktak vásárolni a népek. Ilyenkor festik le a rozsdát színre, tüntetik el a kavicsfelverődést, kenik be a belső műanyagokat az undorító, kátrányt izzadó fekete trutymóval. Egy pillantás a színfalak mögé.
Egyéként a kereskedő nem hív, hogy mi lett a Megane-nal…
"I'm too old for this sh.t..."
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Be fogsz ülni egy autóba amiről semmit bem tudsz.
A kocsi maga, ha rendben van röhögve kivisz a világból.
Mi már 2 szer megjártuk omist oda vissza a meganeal hiba nélkül.
Bécset, Varsót, Pozsonyt, Prágát. Egyszóval én nem félek elindulni vele sehova.
De tudom, hogy mikor mi a baja és javítom.
Illetve most már nem mert eladom de őszintén el is mondom mi a baja!
Majd a jelentkezőnek.
Júliusban indul a beszerzése az újnak, ha megvan utána indul ennek az eladása.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Az óvatosságra intés arra vonatkozik, hogy egy frissen megvett ismeretlen autóval húzós elindulni nagyobb távra egyből, mert ki tudja mi baja lehet amit eltitkoltak vagy nem is tudtak róla, náluk nem jött még elő. Ha előtte pár hónapig még használod és kiteszteled akkor már nagy baj nem érhet. Természetesen röhögve kibír Föld körüli utazást is.
-
Morales72
csendes tag
válasz #89309696 #68295 üzenetére
@harry: Én is gyanítom, hogy valamit kókányolnak rajta. Pl. csavar a szíjtárcsába, amivel a gumi rögzítve és már nem visít...
@rob210: "Júliusban indul a beszerzése az újnak..." Hmmmmmm... Kár, hogy nekem meg már július közepén kellene egy jó vas. Azért ezt a témát még ne engedjük el teljesen.
@rob210 és Fehér Farkas: Ez világos és jogos. Ne gondoljátok, hogy nem tartom rizikósnak, de bevállalós vagyok (vagyis nem teljesen komplett).
Egyébként egy ismerősöm árul egy Peugeot 307 SW-t. Na, azt nem veszem meg, mert annyira azért nem vagyok bevállalós.
A lényeg, hogy maga a típus megbízható és a világból kimegy, majd visszajön. Jó. Azt kell kiderítenem, hogy bármely kiszemelt példány hozza-e ezt a szintet."I'm too old for this sh.t..."
-
FRENK1988
veterán
Ugy nez ki eltört a belső ajtónyitó kilincsem. Az anyós oldali.
Ha nem macerás akkor lecserélném mindet.
Hol tudnék jó áron venni egy garniturát?
Más: Rob ma te voltál Budakeszin a Rózsa utcán olyan 2 korül?[ Szerkesztve ]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ, BOLTI ÁR FELÉÉRT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen